Постоянно разтоварване и надуване на турбина 2.0 tdci 136 к.с.

Започната от BillyBADBoy, 01 Август 2016 21:32:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

BillyBADBoy

Преди една година качих фокуса на дино преди да го чипна. За моя изненада се оказа, че под товар турбината постоянно разтоварва и надува, като на графиката на въртящия момент изглежда така:

[attach=1]

След чипа се вижда, че графиката е изгладена, но според момчето, което прави картите проблема не е решен.

Турбото е проверявано в Унитех Варна без да е сваляно и според тях няма проблем. Вчера обаче при по-голямо натоварване на двигателя отчетливо се чуваше турбината как нагнетява и разтоварва, нагнетява и разтоварва, което ме притеснява.

Някой да има предположения от къде да тръгна?

Колата е Фокус 2009 г. 2.0 136 к.с. на 205k км.


V.Buzev

Явно в един момент пренадува и поради тази причина разтоварва налягането. Турбото е хубаво да се свали и почисти и качи на стенд, актуатора също може да му е проблемен!

BillyBADBoy

Благодаря!

За сега ще се насоча към актуатор, waste gate и прътчето, което ги свързва. Възможно е от някъде да се губи и налягане от откачени тръбички, когато турбината е на full boost. Друг вариант е някой сензор да се е прецакал и да подава грешна информация към компютъра и той да спира турбината.

Странното, е че няма check engine или натрупани грешки DTC...което е странно.

DTC code overboost

В този смисъл на кой сервиз мога да се доверя за тези проверки в София, предвид това че турбината си е деликатна част?

Pyrhel

При тая турбина с-мата за налягане не е като на старите турбо бензини - с маркуче от студения охлюв право в управлението и да работи на налягане. Акутатурът тук се управлява с вакуум, който минава през вакуум клапан, който пък компютърът му казва какво да прави в зависимост от показанията на МАП-а и съответната карта. Не си спомням как е при тази - дали без вакуум е разтоварена или под най-голям товар, така че не мога да дам акъл дали има смисъл да се гледат пътищата - може да провериш кога има вакуум и ако е под товар - да се проверят пътищата, съединенията им и сервото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

BillyBADBoy

А зацапана геометрия на турбината ....има ли логика ако лопатките са запецнали в положение на максимален буст и от там предизвикват overboost при висока скорост, който компютъра спира за да предпази двигателя?

Pyrhel

Такава температура е там, силно се съмнявам да има помен от натрупани нагари. То е изключително прост механизъм, трябва да има ОГРОМНО зацапване, за да не се движи. Ето моята на около 120-140хил км:

https://www.youtube.com/watch?v=MuNr-NoG4-g

https://www.youtube.com/watch?v=GLKYE9gjqRo
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Турбината в покой е в положение на пренадуване. Когато запалиш двигателя вакуума издърпва лопатките в работен режим. Съответно ако има сцепен маркуч на вакуума или нещо възпрепятства движението на остичката на актуатора (Както беше при мен първия път със заседнало боклуче) ще е мудна в ниските, на високите ще се оправя и в един момент ще свети чека и ще влезне в авариен режим. Колкото до гейта си мисля, че баш си е с маркуч от студения охлюв без намеса на електроника и компютри.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

BillyBADBoy


BillyBADBoy

Какво ще кажете за възможен виновник този електропневматичен клапан?

My Link

Мисля, че това е аналога на прословутия N75 клапан при VAG.

BillyBADBoy

Смених клапана превантивно поради многото отзиви за дефекти в руските форуми на мондео и куга с тези двигатели.

Клапана е този и отговаря за управлението на геометрията на турбото.



Има два идентични такива клапана. Единият е свързан с управлението на EGR, а другият вече споменах.

Както и да е проблемът не беше в него. Няма разлика и ускорението идва на вълни. Няма записани грешки в компютъра. На програми от рода на torque се вижда как бууста стига до 1,5 бара след, което явно компютъра го ограничава вероятно, защото overboost-ва с и пада до 1,25 -1,3, след което пак качва до 1,5. Така между 2000 и 3200 об. когато, вече налягането става постоянно, около 1,40-1,44 бара.

Остана да проверя още две неща ... датчика на турбината (който служи за установяване на положението на актуатора на турбината) - това:



И вече ако не е той, да сваля турбината и да видя дали не е заклиняват лопатките в положение на овърбууст при максимално натоварване от натрупала се мръсотия.

В този смисъл кажете къде в София могат да ми направят качествена компютърна диагностика, където да се видят показателите на геометрията и дали работи коректно?

Благодаря предварително!


BillyBADBoy

След, като диагностика в няколко сервиза показа, че проблем няма в крайна сметка си го реших сам за 17 лв.

Wynn's turbo cleaner

V.Buzev

Цитат на: BillyBADBoy в 30 Октомври 2016 15:54:33
След, като диагностика в няколко сервиза показа, че проблем няма в крайна сметка си го реших сам за 17 лв.

Wynn's turbo cleaner

Е аз какво ти написах още август - да се почисти турбото и да се стендова :). Далеч съм от мисълта и мразя изрази от сорта "Аз казах ли ти", но логичното е при положение че на няколко места казва че всичко е ок да почнеш от механичната част :).
Клапана който си сменил дефектира не само при форд ами и при пежо - 2.0 HDI всичките му разновидности са с такъв клапан, но той като дефектира вече нямаш турбо и колата е като застрелян кон :).
С този спрей какво направи - свали турбото и го почисти или пръска при работещ двигател през тръбата на въздушния филтър?

BillyBADBoy

Спреят се пръска в тръбата след MAF сензора на топъл двигател. Има вид на пяна и се пръска на порции, защото оборотите се качват и двигателя почва да "чука". След като спрея свърши се вдигат няколко пъти оборотите до 3000 об. на празен ход. След това закачаш тръбите и караш 15-20 мин. отново без да превишаваш 3000 об. Накрая я оставяш да поработи няколко минути на празен ход.

Пиковете и спадовете в налягането изчезнаха и сега държи постоянен boost от ок. 21 psi в диапазона 2000-3200 об., а на ниски осезаемо изчезна мудността.

Предполагам, че при мен зацапването е било малко, то и за това не записваше грешки и не влизаше в limp mode.

Ако турбината е по-мръсна ей това нещо ще я излекува.

martin74

Здравей. Имам форд ес -макс 2,0 тдци (140 к.с. QWXA) и имам подобни на твоите проблеми. Колата даде грешка P003A, влизаше в авариен режим, след рестартиране се оправяше. Ходих в МФ и ми размениха двата електропневамтични клапана. Бяха заподозрели единия че не работи. След това (почти година) грешката не се е появявала. Няма и други грешки, но колата почна да има мощност на приливи и отливи, особенно когато карам извънградск 5-та, 6-та след 2500 оборота, мощността идваше на талсъци. Колата се кара основно градско и е на 133 х.км.
Може ли да обясниш какво откачи и къде впръсква въпросния спрей https://maxcar.bg/dobavki/dobavki/wynns-turbo-cleaner-aerosol?
Турбините на 136 к.с. и 140 к.с., еднакви ли са?
Как е сега колата ти?

martin74


Ozzie

Цитат на: martin74 в 24 Март 2019 19:50:55Може ли да обясниш какво откачи и къде впръсква въпросния спрей https://maxcar.bg/dobavki/dobavki/wynns-turbo-cleaner-aerosol?
Много добре е написано в сайта, а и от клипа се вижда:
Откачаш гофрата от въздушния филтър, която влиза в турбокомпресора и впръскваш директно в турбото ("студената" му част), на интервали, докато свърши флакона.

P.S. Ще взема да купя и аз един такъв спрей, профилактично. :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

martin74

Благодаря. Ако реша да чистя/рециклирам турбото, знаете ли дали във софтелектроник Варна свалят турбини, или както почти на всякъде само ги ремонтират?

Divako

Цитат на: martin74 в 24 Март 2019 19:50:55Здравей. Имам форд ес -макс 2,0 тдци (140 к.с. QWXA) и имам подобни на твоите проблеми. Колата даде грешка P003A, влизаше в авариен режим, след рестартиране се оправяше. Ходих в МФ и ми размениха двата електропневамтични клапана. Бяха заподозрели единия че не работи. След това (почти година) грешката не се е появявала. Няма и други грешки, но колата почна да има мощност на приливи и отливи, особенно когато карам извънградск 5-та, 6-та след 2500 оборота, мощността идваше на талсъци. Колата се кара основно градско и е на 133 х.км.
Може ли да обясниш какво откачи и къде впръсква въпросния спрей https://maxcar.bg/dobavki/dobavki/wynns-turbo-cleaner-aerosol?
Турбините на 136 к.с. и 140 к.с., еднакви ли са?
Как е сега колата ти?


Колега как отстрани грешката? Какво се оказа?