Dump valve/ Blow off

Започната от Continuer, 08 Юни 2015 00:44:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Continuer

Извенете ме, че питам много въпроси. Не открих нищо свързано в форума с Блу-оф и Дъмп валв. До колкото разбрах, Blow off се нарича също "разтоварващ клапан" той предпазва турбото (изпуска налягането) и също така, изкарва супер як съскащ звук при сменяне на предавките при високите обороти. Обаче все още немога да разбера, Dump Valve каква роля играе точно ъъъ ? Ще сложа 2 линка 1/ http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=161586160217  2/ http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=190784845532
На снимките 1 и 2 се вижда, че са различни 2то клапана. 1вата е само с Дъмп Валв, а 2рата има и Блу-оф. Надявам се, че модераторите нямат нищо против 2то линка към ибей,ако имате ги изтрийте. Мерси!


Pyrhel

BOV и DV са едно и също, но има 2 вида - да изпускат в атмосферата или рециркулационни (CBV). Някои ECU-та, които работят с МАП (а не МАФ) записват грешки с атмосферните, защото отчитат губене на налягането.

ST-то работи със страшно малоумен клапан с едни тънки гумени мембранки вътре, които се късат и общо взето почва да изпуска налягане и колите спират да вървят :D

На ST-то не се препоръчва да се слага атмосферен, защото при отпускане на газта няма достатъчно въздух в с-мата, но е отчетен, че влиза, впръсква се повече гориво и моторът почва да работи, макар и за малко, с доста богата смес. И съответно непрепоръчването е не за друго, а защото ще замине катализаторът. Като се махне катализаторът и с BOV става сладко - почва да пука, хвърля огън през ауспуха... :)

Как работи и каква роля играе - като отнемеш газта дроселът се затваря, създава вакуум, който управлява клапана. Като има вакуум, клапанът се отваря и освобождава "вредното" налягане. Разгледай за compressor surge ако ти е интересна темата.

ПС: Да не си с оранжевия Фокус, дето го мапнахме преди две-три седмици? :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Continuer

#2
Здрасти. Не съм бил аз, защото не съм в Бг ( жалко ). Между другото и моето СТ е оранжево :) 1/Значи тоест искаш да кажеш, ако искам да сложа BOV- атмосферен клапан, трябва да си махна катализаторът, при положение ако не го махна, ще си замине сам ? :) 2/А за, рециркулационния клапан, вади ли същия звук като атмосферния ? 3/Какви + и - имат двата клапана, освен, че рециркулационния не изпуска въздуха в атмосферата ? Дали има BOV хибридни

Pyrhel

По повод кат-а, заради богатата смес заминава сам. След колко време и превключвания - предполагам прекалено много, за бъде пречка или проблем. Рециркулационните не се чуват, чувал ли стоково СТ да киха, макар и докато е било ново и клапанът да е бил здрав? :) С рециркулационния лагът при превключване се намалява малко спрямо атмосферния, уж... Както и че въздухът, измерен от МАФ-а не се губи и сместа не е толкова богата при пускане на газта.

Като цяло все тая, бих боднал атмосферен. Във форума имаше едно СТ, което ползваше временно едно мое атмосферно 2-бутално Бейли (Bailey), нещата бяха като по учебник :)

Което ме подсеща, има 1 и 2-бутални :)) Ако ще слагаш BOV, не се чуди - само 2-бутален.

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

JoroM

#4
Ако колата е със спортен филтър( не панелен в кутията) дори и рециркулиращия клапан се чува доста отчетливо като разтоварва...аудито ми беше така със спортния конусен филтър...и си се чуваше доста добре, но моя клапан не е пластмасовия стоков боклук, а е метален. Впоследствие сложих спортен панелен филтър, които е затворен в кутията+ това имам и интейк, и вече почти не се чува клапана.
Ето как се чува при мен с металния рециркулиращ клапан и спортен конусен филтър...

My Link

Divia

Колега Pyrhel спомена нещо за мапване на СТ-то аз съм с мондео 2.5Т как да се свържа с Вас за информация?

unborn_pro

Здравейте, искам да попитам дали е удачно да сложа blow-off на Ford Focus Titanium 150 turbo бензин  ::)?

Pyrhel

Какво е това, 1.5 еко? 1.5/1.6 имат фабричен, рециркулационен. И разбира се, трябва да е възможно най-скъпо - управлява се електронно :)) Кихането не става особено "красиво", но ако искаш да го чуваш - махни и затапи рециркулационния маркуч и не забравяй да го сложиш обратно като отиваш в МП. Едва ли ще се зарадват :D

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.