Поставяне на ГИ-съвети, препоръки, мнения

Започната от blago87, 24 Ноември 2011 15:22:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

blago87

Колеги, първо да се извиня, ако темата ми не е в правилния раздел, но тъй като ГИ е система, която бърка директно в сърцето и мозъка на колата-двигателя, реших, че тук и е мястото. От една година търпя безумно високите цени на бензина и, въпреки нежеланието ми за слагане на газ, с оглед, че навъртам доста километри( 20 000 за 1 година) вече доста ми тежи на джоба и май клоня към газифициране. Против газта съм откакто на фиестичката ни сложихме обикновена газова, с която колата ми скъса нервите, защото 1 на ръка, че беше 1,3ми -60к.с. ,  с газта доста се спъна. Изби си инвестицията доста бързо, но далеч не беше приятна за каране, особено с 4 човека вътре. Сега пак съм принуден да се изправя пред дилемата с газта,само че този път инвестицията е доста по-голяма. Всички, които са ми изказвали мнения породени от преживявания от първо лице, казват давай смело и безотговорно, ще си доволен. Всички казват, че вървенето на колата намалява почти незабележимо, а разходът е съизмерим с този на бензин + 1-2л./100км. И въпреки доста високата цена на газта в момента, по мои изчисления, ,пак ще мога да пътувам по-спокойно. Това, което исках е някой от колегите, които карат с ГИ да споделят как са с разход на гориво, експлоатационни разходи и т.н. Ако може също да споделят на каква цена са се сдобили с това "принудително" удоволствие, както и по възможност сервиз в Пловдив, в който са монтирани. За момента съм се спрял на БРЦ и Фобос, като първата е с 200лв. по-скъпа от втората, но и за 2те чета положителни мнения от другите форуми  :-\. Също, ако може да споделите за появили се проблеми в следствие на използването на това гориво с двигателя, електрониката на колата и на самата инжекционна система. Дано да се получи ползотворна тема, която да помогне на мен и на всеки, който в последствие реши да минава на газ, защото в другия форум отговорите са твърде уклончиви и разпръснати, а това, което всеки от нас иска е да получи колкото е възможно по-конкретен отговор на това, от което се интерасува, но все пак и субективността на мнението на всеки 1 е важна  :)


Иван Вълков

#1
Колега стига с тия митове че колата се издухва от газта, даже и е по-комфортно. Вече газовите ижекциони са доста развити и модифицирани. И двете марки са едни от най-добрите, по скоро опира до качествен монтаж както обслужване+настройка. Избери реномиран и качествен сервиз, както и екстри като:
1. Нивомер( при достатъчно компетентни майстори, може да се направи оригиналният бензиномер, като караш на газ да отчита количеството газ в бутилката)
2. Рейка с подгряване, за да няма претрисане при преминаване на газ при ниски температури.
3. Зареждачката да е при капака за бензина
4. Торуидална бутилка.

Това са допълнителните екстри който поне аз държа. Ако можеш да си позволиш газ инжекцион с течна фаза е най доброто. Може да погледнеш за марките Колтек, Виале, сериино се вграждат във Волво и Сааб. Предупреждавам че в България малко хора са ги чували, но те са пионерите при LPG.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

dimkaraganchev

#2
Цитат на: Иван Вълков в 24 Ноември 2011 16:26:10...Ако можеш да си позволиш газ инжекцион с течна фаза е най доброто...
За България, поне на този етап, не се препоръчва използването на ГИ с течна фаза, поради мръсната газ и скъпите ремонти, произтичащи от това. Освен това, с оглед на цената, също си мисля, че няма голяма полза от такъв ГИ.
П.П. Не е толкова важно, каква ще е марката на ГИ. Далеч по-важно е, кой ще ти го сложи.

blago87

Искрено се надявам, че сте прави и в крайна сметка разбирам,, че е най-важно кой ще ти "го сложи" (инжекциона де, макар че при тия цени може да се приеме и малко по-иначе). Ами аз за това искам мнения и на хора, които са слагали ГИ на тези марки в Пловдив, защото  и за вносителите на БРЦ, и за Слави Шишков, който се занимава с Фобос чета по форумите, че са добри. Накрая май ще се гмурна в течението и какъвто ми е късмета. После ще споделям мнения. Иначе за това, че при течната фаза може да настъпят лоши изненади не бях чувал, но съм чувал, че е доста по-скъпо. Ами това е; ще споделям мнения по-късно да кажа какъв е резултата при мен.

Y_Stoyanov

Здравейте, скоро си купих Фокус 2010г. 1.6 бензин 100к.с. автоматик. По принцип неискам да слагам газ, но с 10.5 градски разход просто се налага. Пиша за да поискам съвет относно марка и детайли към които да се насоча при избора. Благодаря много.
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

Bobi

Извинявам се за спама, но този мотор с директно впръскване ли е?  Иначе съм виждал слаган ФОБОС на Фокус 2 от 2006 и нямаше никакви проблеми. Добри отзиви имат и БРЦ.

Y_Stoyanov

#6
Честно казано не знам за впръскването.
Проверих и да с директно впръскване е.
Това има ли някакво значение.
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

Pyrhel

1.6 е Сигма мотора (Zetec-S) и мноого, много, много ме съмнява 100 коньовата версия да е с директно впръскване. Директното впръскване е в Duratec-HE Ti-VCT, SCi и Екобууст-а. Да не ви заблудя, ама 100 коньовия 1.6 бензин, според мен НЕ е с директното впръскване.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Y_Stoyanov

Днес звъннах на един познат който работи в МП и ако той не се е заблудил нещо трябва да е защото така ми каза.
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

Alexi

не е с директно впръскване ( заблудил се е или не са му много ясни термините ,а най вероятно и 2те щом работи в МР ) но въпреки всичко не е най подходящия за газ мотор ,задължително трябва лубрикант за клапаните


Y_Stoyanov

Какво ще рече това за клапаните, и какво ще се случи с моторетката в процес на експлоатация на газ. И всъщност какво може да се направи.
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

Bobi

Това е вид "смазка", предпазваща ги от запичане и подобни. Трябва през определен пробег да се слага от този лубрикант.

Y_Stoyanov

Ще се поинтересувам утре като отида в сервиза в който ще ми слагат газовата уредба. И без това много неща не са ми ясни по тези системи, тъй като до сега не съм карал такъв автомобил ( с газ).
Надявам се че всичко ще е наред и че няма да имам главоболия, или поне не много  (bi)
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

whaaazp

Това за клапаните (JLM Valve Saver / Flashlube Valve Saver) го препоръчват особено за Форд, не знам колко помага, но едва ли и вреди.
Отделно според мен няма да е зле, ако не са сменяни скоро да смениш свещите и въздушния филтър.

Y_Stoyanov

Колата е на 20 хил. км така че свещите трябва да са добре, а филтъра е на 2 седмици.
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

Y_Stoyanov

До сега четох за JLM, а и за другата масльонка. Някой ползвал ли е нещо такова или поне виждал ли е,че мн се зачудих. Не че искам да си качуля колата с 1000 дивотии, но ако това ще съхрани клапаните по-дълго бих дал парите.Просто не се хвърлям на всичко просто така.
Много ще съм благодарен ако някой даде повече информация от опит.  (notworthy) (notworthy) (notworthy)
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

whaaazp

Виждам редовно на моята кола ;)
За полза от него не мога да ти кажа реално, така ме посъветваха на вс където попитах.
Принципно имало някакво химично обяснение...

На мнение съм, че ако не помога, то едва ли  вреди.

Y_Stoyanov

Тъкмо се връщам от сервиза, оставих колата да се газифицира, а и попитах за тези течности.
Майстора (Стойчо от Русе) ми каза, да помагат но по ефективно при метана, защото той бил с по-голяма температура на горене, а това което правят е точно да намаляват малко температурата на изгорелите газове за да не нагарят клапаните.
Каза че естествено е по-добре да има от колкото да няма,а и на неговата си е сложил, но аз така и не се реших. Оставам си без такива екстри само ме посъветва да си водя колата на реглаж на клапани периодично (на около 100 хил. км). За да може да се хванат навреме ако има проблем за да не пострада цялата глава изведнъж.
Това е с което мога да съм полезен от към информация, а като е готова колата и като я (race) ще пиша и по другите теми за разхода. 
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !