75 и 90 коня 1.8 TDDi

Започната от Pyrhel, 13 Декември 2014 19:29:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Има ли някой представя дали разликата между 75 и 90 к. с. версията на 1.8 TDDi мотора е само в софтуера?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

не .. модела със 75 коня няма интеркулер

Pyrhel

При старите мондеота без кулер е 70 коня, не 75?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

да но има една разлика - мотора със 70 коня е Endura DE ,а този със 75 e Endura DI - втория е по-нов и е с директно впръскване

hotblooded

Мисля че и хардуерните настройки на помпата ще са различни може и разпръсквачите също да са различни. 90 коня версия турбото не е ли с променлива геометрия

Alexi

и 2та мотора съществуват във вариант с 90 коня .. по новия мотор DI има редица нововъведения като електронна помпа ( оная скъпата ) ,газта е електронна ,има охладител на маслото ,алуминиев картер за олекотяване и други .. той е директен предшественик на 1.8 комън рейл мотора

Pyrhel

Да, правилно, че го има и стария DE. Говоря (питам за разликите с по-силния и слабия) за Endura-DI мотора с електрониката, която е директно върху помпата.

Не този (DE):


А тоя (DI):

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Тук електрониката няма почти никакъв контрол върху количеството нафта.  Коригира аванса и добавя малко гориво при студен мАтор

Pyrhel

Има някакво разминаване. Нали тук помпата е VP44? Или при различните автомобили тая помпа се държи различно, защото при ВАГ за нея има карти за smoke, torque, SVB, boost limiter, driver's wish?!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

така тука ме накара да се зачета :) помпата на DI е VP30 ( тоя мотор да не го бъркате с TDDI който му е наследник )


Pyrhel

Вече не съм сигурен, май точно това правя...
Става въпрос за Фокус Мк1 и трябва да разбера най-напред това, което гледам дали е 1.8 Endura-DI 90 коня или 1.8 TDDi 90 коня... Утре ще го видя.
В такъв случай е интересна тема и това, че ако 1.8 TDDi е с VP44, и 2.0 TDDi е с VP44, то на Фокуса управлението е Visteon, а на Мондеото го има като вариант с Visteon и Delphi! Мазало.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vanko

 Със сигурност този мотор подлежи на ''чип тунинг'', вече дали е с VP44 или VP30 не съм се интересувал.

Alexi

то всеки мотор подлежи ,даже разни чисти механики ги пипат и то доста успешно

marti1996

извинявай че ти пиша в темата ама то по това което гледам май няма да има проблем да насадя един мотор 1.8тд от ескорт в фокуса  >:( ::)

opex

#14
В крайна сметка кое остана като решение на задачата?
Това, което аз знам е че Endura-DE е този, който се слага в Ескорт и Мондео мк1/2, а Endura-DI и TDDI (DirectInjection)) е един и същ двигател и се слага във Фокус/Мондео мк3 просто на багажника не пише Endura-DI, ами TDDI. Вече кой колко коня е и с каква помпа е друг въпрос.
Може би объркването идва от това кой се монтира във Фокус и Мондео мк3 или по-точно (и лесно) кой не - Endura-DE.

Освен помпите и други основни елементи съществена разлика м-у DE (Ескорт и мондео мк1/2) и DI (Фокус и Мондео мк3) е, че първия е indirect injection - буталото е 'нормално' и главата има обособена горивна камера - а вторият е direct injection - горивната камера е обособена в буталото, в главата няма камера.

Endura-DE има три варианта - 60, 70 и 90 кс, като 60 е без тубо и без кулер, 70 е с турбо и без кулер, 90 е с кулер и с турбо.
Endura-DI има два варианта - 75 и 90кс, като и двата са с кулер и турбо.

Също така подробност е, че 1.8TDDI от Фокус няма общо с 2.0TDDI от Мондео. Просто са turbo-diesel-direct-injection, но до там. Може би от тук да идва някакво объркване за марката на помпата, да се приема че двигателите са същите пък някои били с една помпа, други с друга.

Та от тук вече се връщаме на въпроса с тунинговането му (и софтуера в частност...или обратното), че ако става дума за Ескорт или Мондео мк1/2 - тунинг нанайси (естествено ако някой ултра-гуру не разбира как хардуерно да го пипа), а ако е във Фокус - без значение заводските к.с. си се пипа софтуерно както трябва, тъй като управлението на помпата и всичко друго е електронно.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

petkomz

Да разбирам ли че двигателя на моя Фокус 1.8 tddi 75 к.с. няма разлика от тези с 90 к.с. а разликата е само в настройките (софтуерно)?

G_o_c_e_v

#16
Ако е ТДДИ трябва да е с интерколер и е 90 к.с. Ако е 75 к.с трябва да е ТД и е без интерколер. Като за последното не съм много сигурен, щот пак прочетох темата и Орех пише, че и 75 коньовите имали интерколер. Аз веднъж гледах такъв фокус, но май нямаше интерколер.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

petkomz

75 коня е, има кулер и е tddi.

marti1996

75-коньовия двигател се слага и в ескорт ? или бъркам?, ако е така възможно ли е да се постави двигател от ескорт в фокус?
извинявайте че съм OFF.

opex

Не, в Ескорт е 70кс и е без кулер и е ендура-де, а във Фокус е 75кс с кулер и е ендура-ди /тдди/
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Braynoff

#20
За да не отварям нова тема - моят Фокус МК 2.5 (фейслифт), 90 к.с., с първа регистрация ноември 2008 г., по документи се води DI и според майстора, при който ходя, също е на Пежо. Нямам никакви надписи на петата врата от сорта на DI, TDCI и т.н. Какъв всъщност е? А в сравнение с останалите видове двигатели?

Ozzie

Твоя двигател няма нищо общо с двигателите които са обсъждани в тази тема.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...