Профилактика на газов инжекцион?

Започната от SICKandPROUD, 27 Август 2014 22:19:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SICKandPROUD

Здравейте колеги,
газовия инжекцион направи около 2 годинки вече и започвам да забелязвам загуба на мощност, по-голям разход (10/100 извън града). Какво би било полезно да се направи освен смяна на газовия филтър? Да я водя ли за повторна настройка на компютъра и има ли неща които мога и сам да направя.
Инжекциона е Tamona, а колата е Мондео 1.6.
Благодаря предварително на отзовалите се.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!


Иван Вълков

Брат термостатът е виновен. 2 кила имаш само от него.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

SICKandPROUD

Баси верно ли толкова да ми вдига тоя термостат, даи ми тогава идея от къде да взема читав такъв, или с на Емакта да пробвам?


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

martin1977

Колега ... филтрите които трябва смениш задължително са 2, не един. Освен това важна роля за газта играе и въздушния филтър - трябва редовно да се сменя. Също си виж времената и настройките на ГИ ..... на новото трипче като смачкаш педала до ламарината и ти се изпише 40/100 ще ти настръхне косата /ако имаш такава/ .... но се свиква ....

SICKandPROUD

Не знаех, че филтрите са 2. Освен под капака, къде мога да търся другия Марто?
А коса за настъхване имам, почти до кръста... :D


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

pantata

Няма да е зле и рейката да се почисти. Моят ГИ е още гаранционен и на 30к ми го чистят, вече два пъти стана, но не знам как става чистенето.

Иван Вълков

Обикновенно газовият филтър е преди изпарителя. Но щом колата има тяга а само завишеният разход е налице като причини може да са въздушен филтър, отворен постоянно термостат, свещи, кабели, бобина. При последните три ще имаш неравномерна работа на двигателя. При запушен газов филтър няма да стига количеството гас и колата ще забива при рязко ускоряване ще и мудна. Пак повтарвм на базата на видяната температура при движение около 50 градуса съм обеден че за високият разход е виновен термостатът. Може да се обедиш в това т.к. ще имаш завишен разход и на бензин.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

SICKandPROUD

#7
Ванка термостата е така откакто взех колата,  след като сложих газта минавах с една бутилка около 280-290км, сега минавам макс 230, като със сигурност студената температура на колата вдига разхода. Тези дни ще пообиколя градските газаджии за да купя или направо да сменя филтрите, по колко жълтици са термостатите в мото-пфое за да купя читав такъв?


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

martin1977

#8
Не е задължително да взимаш термостат от МотоПфое - там дерат кожи. Хубав термостат може и от "нормален" магазин да се вземе за 20-ина лв. А газовият филтър е след изпарителя и преди рейката - той се сменя на всеки 10 000. Pantata е прав - хубаво е да се почисти и рейката. Обясняваха ми скоро, че е лесно и можело и сам да си я почистя, но не съм го правил и не се наемам да коментирам. При мен другия филтър е на газовия клапан, който е на самия изпарител - като погледнеш изпарителя, отгоре има кутийка с 2 винчета - отвиваш ги, отваряш кутийката и ще го видиш. Като го махнеш- свят ще ти се завие - пълно със стружки. Не си играй да ги събираш с магнит, парцал и др., а просто включи двигателя и той като обърне на газ, налягането ги издухва. Просто като включи на газ, веднага изключваш двигателя. После ще се учудиш колко чисто е станало вътре - слагаш новото филтърче, оглеждаш гарнитурката, ако се налага и нея подменяш, затваряш и си готов. Цялата процедура ми отне 10 минути и 12 лева за 2-та филтъра. Но при теб проблема не е във филтрите - тях по-скоро за профилактика подменяме, но задължително.

SICKandPROUD

#9
Благодаря, да и аз си мисля, че не е във филтрите, ще пообиколя днес магазините и ще почна да си набавям нужните части. После ще има клечене и така. Благодаря за отзивчивоста на всички :-)


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!


SICKandPROUD

Днес сменен термостат motocraft,както и  двата филтъра , взел съм и нови свещи с кабели които предстой да се монтират. После ще постна снимки с марките, че ги забравих.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

nikolai_kn1979

Аз имам газов инж, от месец  но предполагам че , би трябвало специалист да направи диагностика и да определи точно какви са грешките в системата преди да се смени всично

SICKandPROUD

Нямя грешки колега, пуснаха е на компютър днес. Просто доста консумативи за смяна.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

nikolai_kn1979

Затова са консумативи  : ;D Моята превключи на бензин без да е свършила  газта  :'(

К.Методиев

Аз рейката я чистя в ултразвукивата вана, става неразличима от нова.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

SICKandPROUD

Цитат на: nikolai_kn1979 в 28 Август 2014 18:35:30
Затова са консумативи  : ;D Моята превключи на бензин без да е свършила  газта  :'(
Хаха да, и на мен ми го правеше този номер, не често, но се случваше да включи на бензин. Като са затлачени яко филтрите и компа си мисли че газ няма защото притока е слаб.
А доколкото ваната, газаджията ми каза с спрей за почистване, че ставало добре. Честно казано аз и незнам да имаме такива екстри на село :D


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

emkata

  Ултразвукова вана има в Симеоновград.  ;D

SICKandPROUD

Вие сте баровци в Симоновград :D  , може и тук да има, но незнам къде.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

К.Методиев

Има вани по 60лв китайци са но вършат работа.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

emkata

  Все пак предлагам помощ. Както искаш.


SICKandPROUD

Оценявам го Емо, може като ти идваме на гости да ни заведеш до там да видим как седят нещата.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

К.Методиев

Като говорите за профилактика вчера пътувах и при изкачване на Конявския проход точно малко преди да почна да спускам колата обърна на бензин, а газ имаше 26 литра, пуснах я пак на газ и покара още малко докато на края отказа съвсем на газ, вечерта като се заприбирах сипах още 15 литра да не би да е ниско налягането но пак не пожела да кара, днес реших да видя какво става, че не мисе кара на бензин много.

Имах теория за запушен филтър за течна фаза на газта, но не беше това за 6000км филтъра беше събрал доста сива прах и едри частици, снимки няма, че всичко правих в бързината преди да тръгна на работа.

Закачиш компа на газовата да видя налягането и то играеше много и беше ниско, при опит за регулиране на диференциалното налягане не реагираше и направо се запътих за ремонтен комплект мембрани, ето какво открих вътре.

Гръмнала мембрана високо налягане на редуктора, ако беше покарала още малко щеше да прати водата към цилиндрите, защото разстоянието между водата и газта е много малко точно там.



Други разкъсвания по същата мембрана които също са спирали притока на газ до известна степен.



За редутор на над 100 000км мога да кажа, че томасето не са никак лоши.


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.