Вредни емисии при газовите уредби

Започната от dimkaraganchev, 05 Февруари 2014 19:31:59

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimkaraganchev

Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2014 18:15:20...А колкото до вредните емисии - 185 коня Мерц 200 компресор отделя по малко вредни емисии от гЪзирана Жигулка, да не говорим от пръдлив ханс...  Толкова и по въпроса кой колко трови.
Не знам от къде си черпиш информацията, но гАзифицираните коли тровят въздуха много по-малко от бензиновите или пушливите дизели. Но за тях преференция няма.


hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 05 Февруари 2014 19:31:59
Не знам от къде си черпиш информацията, но гАзифицираните коли тровят въздуха много по-малко от бензиновите или пушливите дизели. Но за тях преференция няма.
Информацията си я черпя от година и половина прекарани (в работно време) в лаборатория за изпитване на ДВГ, и въртене до счупване (за един двигател беше буквално) на различни двигатели на газчица, метанче, и нормалното за тях гориво - да - газирахме и дизели Перкинс от мотокар и RABA-MAN, газирахме и мотори, газирахме дори и вартбург.......  Това ако не стига - зае6и....

Alexi

най отровния газ е въглеродния окис CO .. той се неутрализира от катализатора който пък липсва фабрично или е изтърбушен на 99% от старите коли .. образува се основно от непълно изгаряне на сместа ( пак 99% от газифицираните коли особено тия с амбиция да "върви като на бензин" ползващи доста богата смес )

hotblooded

Цитат на: Alexi в 05 Февруари 2014 20:02:51
най отровния газ е въглеродния окис CO .. той се неутрализира от катализатора който пък липсва фабрично или е изтърбушен на 99% от старите коли ..
Всъщност освен СО има и NOx и СН като и трите трябва да са в определена пропорция за да работи катализатора правилно... 

Bobi

Що спорите за глупости? То кравите в света отделят повече CO от всички транспортни средства и заводи в света ВЗЕТИ заедно, но никой не прави проблем от това. : )))

По темата: Целият проблем идва от това, че моментната система няма как да ме стимулира да карам чисто нова кола. В една европейска държава да караш 10+ годишна кола е икономически неизгодно и по-евтино излиза да караш нова кола.

dimkaraganchev

#5
Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2014 19:56:54
Информацията си я черпя от година и половина прекарани (в работно време) в лаборатория за изпитване на ДВГ, и въртене до счупване (за един двигател беше буквално) на различни двигатели на газчица, метанче, и нормалното за тях гориво - да - газирахме и дизели Перкинс от мотокар и RABA-MAN, газирахме и мотори, газирахме дори и вартбург.......  Това ако не стига - зае6и....
Ще повярвам тогава, когато на ГТП минавам газ-анализатора на основното гориво, т.е. на газ. А не да ме карам да превключвам на бензин.
Цитат на: Alexi в 05 Февруари 2014 20:02:51
най отровния газ е въглеродния окис CO .. той се неутрализира от катализатора който пък липсва фабрично или е изтърбушен на 99% от старите коли .. образува се основно от непълно изгаряне на сместа ( пак 99% от газифицираните коли особено тия с амбиция да "върви като на бензин" ползващи доста богата смес )
Моите коли, макар и 15-годишни, все още си имат действащи катализатори. Но след промените най-вероятно ще ги разкарам с кеф. Що да ги търпя?

hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 05 Февруари 2014 21:58:34
Ще повярвам тогава, когато на ГТП минавам газ-анализатора на основното гориво, т.е. на газ. А не да ме карам да превключвам на бензин.Моите коли, макар и 15-годишни, все още си имат действащи катализатори. Но след промените най-вероятно ще ги разкарам с кеф. Що да ги търпя?
Основно гориво е това с което е излязла колата от завода.  Иди мини преглед в Германия с това газово и им обясни че катализаторите ти работят.... или те онея трева пасаът:)

martin1977

#7
Защо все давате примери с "белите" държави - в Германия това, в Германия онова. С повечето от Вас съм съгласен, но защо не погледнем и малко по-навътре в нещата. Средно статистическия германец с около 12 месечни заплати си купува среден клас нова кола от магазин с всички катализатори, пречистватели и т.н. Държавата го стимулира да кара нов автомобил не защото данъкът му е по-нисък, а защото заплатата му е достатъчна да си го позволи. А в белите държави само да вметна че на новите автомобили данъците са далеч по-високи от на старите, защото се подразбира че по-стари коли кара по-бедната прослойка и това пак е един вид държавно облекчение. Може да караш и автомобил на 100 години, но има определени екологични изисквания, които ако не спазваш, просто не се движиш... но екологията няма нищо общо с данъците- за двете неща там се грижат съвсем отделни министерства. И само да попитам- у нас с колко средни месечни заплати се купува средна класа кола от магазин? Че все говорим за Германия и прочие. Темата е за данъците, а не за това кой колко цапа пред блока и върви на газ, на олио или каквото и да е. Не ги бъркайте двете неща.   

А и какво против газовите уредби имате? Нима газовия инжекцион го е измислил българин? Знаете ли в белите държави колко много коли се карат на газ, която не е заводски монтирана, а допълнително .... и си минават ТЮВ без проблем ... и ако изместим темата за данъците, както и се получи, и заговорим за екология, автомобилите движещи се на газ са по-екологични от всички останали.

hotblooded

#8
Цитат на: martin1977 в 06 Февруари 2014 00:03:13
А и какво против газовите уредби имате? Нима газовия инжекцион го е измислил българин? Знаете ли в белите държави колко много коли се карат на газ, която не е заводски монтирана, а допълнително .... и си минават ТЮВ без проблем ... и ако изместим темата за данъците, както и се получи, и заговорим за екология, автомобилите движещи се на газ са по-екологични от всички останали.
Газовия инжекцион по нищо принципно не се различава от бензиновия и го произвеждат хора които се отнасят с колите си по-зле от колкото мангал с каруцата си - жабари и анадолци...  Нямам нищо против газовите уредби, на газчица е евтино, екото е лаладжилък и стъкмистика - обратното е равносилно на нова химия..
В белите държави се карат коли на газ, само че се опитай да минеш ТЮВ с някоя 15 годишна кошница с газово слагано в гараж "при майстора" - успех ти желая :)

dimkaraganchev

За "белите държави" не знам как е. Пък и въобще не ме интересува на този етап. Но в България всяка година минавам ГТП с моите "15 годишни кошници с газово, слагано в гараж "при майстора" без никакви проблеми и без да ползвам услуги на познат. Досега не са ме върнали дори и 1 път.
А по темата. Данъците са ми малки и ги плащам редовно. Дори и да махнат намаленията, все тая.
П.П. Не знаех, че холандците били "хора, които се отнасят с колите си по-зле, от колкото мангал с каруцата си - жабари и анадолци". :))


hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 06 Февруари 2014 12:29:40
За "белите държави" не знам как е. Пък и въобще не ме интересува на този етап. Но в България всяка година минавам ГТП с моите "15 годишни кошници с газово, слагано в гараж "при майстора" без никакви проблеми и без да ползвам услуги на познат. Досега не са ме върнали дори и 1 път.
А по темата. Данъците са ми малки и ги плащам редовно. Дори и да махнат намаленията, все тая.
То в България се минава преглед и без да ходиш до пункта, така че това не е никакво мерило... 

dimkaraganchev


martin1977

Моля хората които в живота си не са се возили в кола с газов инжекцион, да не се изказват "компетентно". Със сигурност съм сменил повече коли и повече държави от много от хората тук, и колите които съм карал са били с различни горива, така че оставете ме да знам някой неща. И със сигурност не съм мангал с каруца.

hotblooded

#13
 На колко от тези коли си заврял газ анализатор - лабораторен а не от ГТП то в ауспуха, и си измерил нивата на вредни емисии спрямо полезна работа извършена от двигателя? 

P.S - в autoscout24 - автомобили на бензин след 2000 година 795 000, на газ - нямат и 30 000 - толкова автомобили на газчица има по "белия свят" - сигурно защото е голяма далаверка (еко, меко и еФтинко) и точно в Италия, България и Турция са на челните места по газеняци.... Немци, франсета, скандинавци - тъпи нации, ползват газта за готвене и отопление, а не по колите си. И си продават 5 годишните коли на по 300 к км на нас - тъпанари, с тъпанарите им :)

dimkaraganchev

Цитат на: hotblooded в 06 Февруари 2014 13:36:30...И си продават 5 годишните коли на по 300 к км на нас - тъпанари, с тъпанарите им :)
Това касае най-вече дизелите.
А относно лабораторните изследвания, няма как да знам какви са резултатите, пък и не ме интересуват. Но все пак, може да пуснеш някой официален линк, че да се пообразоваме.

hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 06 Февруари 2014 18:31:57
Това касае най-вече дизелите.
А относно лабораторните изследвания, няма как да знам какви са резултатите, пък и не ме интересуват. Но все пак, може да пуснеш някой официален линк, че да се пообразоваме.
Естествено че касае дизелите който прави 50 к на година не си купува бензин и да го обгази... и има защо!
  Хем не знаем, хем не се интересуваме, хем скачаме че от газчицата по убаво нема....  Линкове търси - един младеж преди 4 години 140 страници дипломна работа написа по темата само от нета и от библиотеката. 
От къде тръгват заблудите - казват ти "кола Х, като я караме на газ - отделя 20%  (примерно) по малко СО2... Само че в природата нищо не се губи, освен горивото в двигателя влиза въздух, в който освен кислород има и азот...  газчицата има по ниско съдържание на въглерод и от там пада СО-2, обаче с колкото пада С0-2 с толкова се качват азотните окиси. След това идва другия тънък момент - скоростта на горене на газо-въздушната смес е по-ниска - това допълнително "помпа" азотните окиси...  Обаче какво се получава в действителност - поради разликата в плътностите на ПБ и бензина и необходимостта на допълнително количество въздух за пълното изгаряне на ПБ - имаме загуба на мощност. Наистина ГИ-тата помагат да се избегне проблема с разликата в плътностите на бензина и ПБ-то, но пак си трябва допълнително количество въздух.  Защо на газ колата "върви" по-добре - колко по високо е "еврото" на колата - толкова повече обогатяването на сместа се спъва от ламба сондата, е когато настройваме комп-а на ГИ - махаме тоя проблем. Обаче - допълнителното обогатяване води до повече гадости на ауспуха.  Ако ти направят колата на газ да върви повече или колкото на бензин - забрави за по-ниските емисии. И това е при условие че се позлва смес от пропан и бутан и нищо друго! Само че такова животно на пазара няма.
  С метан-а нещата стоят по същия начин като в сравнение с ПБ - предимствата са още по-силно изразени, недостатъците също.
Редно е да отбележа че когато е въвеждан ПБ като гориво у нас - базата за сравнение беше съвсем друга - карбураторните двигатели руско производство, макар и до един копирани от "външни образци" - карбураторите бяха под-всякаква критика и беше напълно реално след прецизни настройки и малко майстролък ЗиЛове, ГАЗ-ки, Жигулки, Ладоци да си работят по-добре на газ и то с обикновено АГУ.  Там проблема беше да загреят, но и това се решаваше - имаше изпарители с ел.подгрев...

От когато съществуват автомобилите - съществуват и опитите с различни горива, също и с еднакви горива, но с различен път на получаване - приказки много, мнения - всякакви, но нито една прогноза не се е сбъднала - нито газовите горива изместиха течните, нито нафтата измести бензина, нито пазара изхвърли дизляците.....   За това кое колко е евтино и хубаво най-голямото мерило е пазара. Колко марки предлагат коли с АГУ от завода още и колко е пазарния им дял? Колко е дяла на колите между 1 и 5 години с АГУ на пазара втора ръка? А на тези между 5 и 10?  - ами отваряте autoscout, mobile.de, carmarket... и гледате - бензина и нафтата изравнени - с леки превес ту на едното ту на другото в зависимост от конкретната страна и отрязъка от години като цяло  колите втора ръка на газчица в Европа са под 10% и то дори в Италия, а новопорадените  Зафира и Кади на природен газ са под 2% от общите проджаби на моделите.  От това по реална "присъда" няма.   

dimkaraganchev

Реалната присъда я правя аз, по джоба си. Защо си мислиш, че ме интересува как си харчат парите хората по света? Не съм фен на нищо. Просто гледам кое е по-изгодно. Когато дизелът стане по-изгоден, веднага ще сменя автомобилите си. Но в близките години такава вероятност не виждам. Така че скоро пак ще ги сменя, но с бензинови, на газ.
П.П. Не виждам смисъл да пишеш дисертации по въпроса с газта. Дай линкове.

hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 06 Февруари 2014 22:33:36
Реалната присъда я правя аз, по джоба си. Защо си мислиш, че ме интересува как си харчат парите хората по света? Не съм фен на нищо. Просто гледам кое е по-изгодно. Когато дизелът стане по-изгоден, веднага ще сменя автомобилите си. Но в близките години такава вероятност не виждам. Така че скоро пак ще ги сменя, но с бензинови, на газ.
П.П. Не виждам смисъл да пишеш дисертации по въпроса с газта. Дай линкове.
Така кажи че си гледаш джоба, по едно време се правеше на еколог та от там тръгна спора.....

pantata

Реално погледнато вредните емисии се мерят на ГТП и то се замерва цо2. А и по каталози и евростандарти се обявяват неговите стойности. За един обикновен човек това е критерия. То и при цигарите има още една тирба лайна, но се гледат само никотин и катрани.

hotblooded

Цитат на: pantata в 06 Февруари 2014 22:52:14
Реално погледнато вредните емисии се мерят на ГТП и то се замерва цо2. А и по каталози и евростандарти се обявяват неговите стойности. За един обикновен човек това е критерия. То и при цигарите има още една тирба лайна, но се гледат само никотин и катрани.
Обикновения човек в България не го е** за никакви стандарти - той иска да мине евтинко. Ако от някой пункт за ГТП го върнат - защото му тече масло или не са му регулирани светлините, или дори не му държат спирачките- ще отиде да мине в друг пункт за ГТП. За него проблема е че не може да мине ГТП, не че колата му не е наред.


Alexi

при ГТП се замерват 4 газа ( а някои уреди мерят и 5 ,макар че не се иска по наредба ) ,това при бензините .. при дизела се мери само димност .. за другото си прав никой не връща

pantata

Мисълта ми беше, че ако мерят на пб нивата ще значително по-ниски. За лабораторните резултати сигурно не са и чували по пунктовете.

hotblooded

#22
Цитат на: Alexi в 06 Февруари 2014 23:00:48
при ГТП се замерват 4 газа ( а някои уреди мерят и 5 ,макар че не се иска по наредба ) ,това при бензините .. при дизела се мери само димност .. за другото си прав никой не връща
Въглеводороди - СН
Азотни Окиси    - NO
Въглероден диоксид CO2 (Или Въглероден оксид СО, или общо двете - забравих вече)
Кислород O2
Kой е петия?

Цитат на: pantata в 06 Февруари 2014 23:09:36
Мисълта ми беше, че ако мерят на пб нивата ще значително по-ниски. За лабораторните резултати сигурно не са и чували по пунктовете.
На празен ход ще са по-ниски, но не значително, но на натоварен двигател в пункта няма как да измерят...

Alexi

в момента се мерят въглеводороди ,въглероден окис отделно въглероден двуокис и кислород - 4 газа ( съотношението на тия газове образува Ламбдата за която също има еталонни норми и излиза на разпечатката ) .. азотния окис не се измерва по нашата наредба ,но има и такива газоанализатори които го измерват .. тия уреди 4 и 5 компонентни ,се водят средство за измерване по закона за измерванията ,проверяват се периодично с еталонен газ и техните измервания няма да се отличават съществено от лабораторни такива ( ако са изправни ) .. вероятно в лабораторията ще се ползва същата измервателна камера която се намира и в уреда на пункта ,или подобна - в света има само 3-4 производителя на измервателни камери за тия уреди

hotblooded

  Режимите на работа са различни, Алекси, на ГТП мерят на празен ход и на "ускорен" празен ход, (то друго не е и възможно на пункта) В лабораторията се симулира реална работа - натоварва се с ел. спирачка (имаше и хидравлична, но беше само до 50 кВт) генератор, свързан с ел.съпротивления (консуматори) и електромер. А новите уреди по ГТП-тата със сигурност са по-точни от тези които имахме 2002-3 (те и тогава си бяха за музей)...

dimkaraganchev

Какво стана с линка? Дотук само лабораторни приказки. Да не би само във вашата лаборатория да разполагат с такива резултати?

dimkaraganchev


TourneoRS

Точка 1. и точка 4. ги вълнува най-много хората . Както и мен  ^-^
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Alexi

половината неща не са верни обаче .. особено точка 3 и точка 5 ... то ако беше толкова полезна газта нямаше да се слагат системи за мазане на клапаните на по новите мотори .. щото инак и 50к няма да изкара мотора с полезното гориво .. относно вървежа - мда постига се ,но с по висок разход ( понеже газта е по лека за единица обем и от там по ниско калорична за единица обем ) и от там икономията ти не е двойна ами идва на около 30% ( щото колата гори и бензин все пак ) .. да не забравяме и първоначалната инвестиция за ГИ ( щото в тая статия става дума за ГИ )

dimkaraganchev

#29
След толкова години на газ мога да кажа, че т.3 и т. 5 са си баш верни. Това да не ти е дизел, че да ти отлага нагари. Загуба на мощност също не се забелязва, значи е пренебрежимо малка.
Всъщност линка го дадох най-вече заради т. 2. Другите ги оставете. Те са ясни.