Каква мизерия прави EGR-а по тръбите

Започната от Pyrhel, 19 Септември 2011 14:42:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Чудих се дали да не я пусна темата в "Направи си сам", но като че ли не е за там, а по-скоро информативна (нямам снимани стъпките).

Искам да покажа каква мизерия вкарва EGR системата във всмукателните колектори :)

EGR клапана:




А ето го и как изглежда след чистене:


Тук пък колекторът преди цилиндрите:






Чудна гледка :) Чисти се с бензин... Естествено след това не пропуснах да затапя EGR-а. ;D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


petermitkov

Мда като гледам и мойто ЕГР ще трябва да мине през такава манипулация. Лошото че ЕГР-а ми електронен (колата е 2006 година) и май неможе да се затапи.
sapienti sat

Alexi

нищо ти го почисти заедно с колектора от мизериите и пак го монтирай .. не забравяйте да си проверите подгряващите свещи и ако има изгорели да ги смените тъй като за смяната им пак се маха колектора

Pyrhel

При някои марки електронния ЕГР може да се елиминира софтуерно. Не съм тествал на Фордове, а и не съм чел никъде за софтуерно изключен ЕГР при Форд.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

#4
Мдаа, всички като мен i petermitkov , които сме с Евро 4, може да пием по една студенa вода  :D. Екология, какво да я правиш :)))

Alexander

Преди малко се опитах да направя същото, но за да сваля смукателния колектор трябва да разглобя половината двигател....... И сега незнам какво да правя..  :(
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Alexi

твоя е твърде нов навърти поне стотина хиляди преди да почнеш разглобяването

Alexander

Нов нов ... вече е на 90 000км.. Беше нов..  :P
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

petermitkov

Чудя се дали ако се зарежда само качествена нафта (премиум OMW или V-Power) или се слагат добавки за "почистване/прочистване" в горивото тези мизерии могат да се избегнат?
sapienti sat

Alexander

Нафтата е 50% от причината според мен.. Другият фактор е прашните ни улици и всичката гадост която се вдига и взлиза в колата.. Не може аз да вадя филтър на K&N на 7000км и да изглежда все едно е на 200 000...
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


Pyrhel

Нафтата допринася, иначе и извън България го имат този проблем...
На Боби е електронен ЕГР-а... Някой ден ако има време и му се занимава можем да пробваме да го спрем през софтуера. Ако стане - добре дошло за клубните ЕВРО 4-ки :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

#11
Ами без туй нищо не стана с почистването му и смело крача към нов ЕГР, съм съгласен да бъда опитно зайче. Поне ще допринеса за каузата :))

Бах,Анатолий, тези снимки на колекторите не ги бях виждал!Сигурен ли си, че предишния собственик не е карал с нафта - качак ?  :D

Alexi

в интерес на истината моите изглеждаха по добре от неговите а съм на повече км но това може да зависи от много неща .. с каквато и нафта да караш нагара там е неизбежен при мен беше сух без омазняване но много твърд с пароструйка едва го свалих от колектора а ЕГР-а го мих с кореселин стана страшно мазало

G_o_c_e_v

Преди две години, когато отварях там имаше само масълце, но не и нагар. Дали пък EGR-a не е спрял нещо от самосебе си
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Иван Вълков

Сложих му аз и на моя една тиникийка. МНого съм доволен от ефекта на изолирането на ЕГР. Препоръчвам поне за Турбо Дизеловите мотори, задно с тази интервенция и смяна на О-пръстените на интеркулера (38х5). 8)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

bobitbg

За съжаление и аз се докоснах до мизерията с EGR клапана. Започна едно чудене на колата при подаване на малко газ и разглобих пластмасите от кулера и там където влиза тръбата от EGR-а всичко е затлачено с мазнотия. Колата е на 55000 км. Като гледам трябва да разглобя всичко за да сваля колекторите. Някой намерил ли е решение как да се изключи гадния EGR  на двигател на Фокус 1.6 TDCi 2006 г. 109 к.с. Колата е карана само с OMV нафта и то от скъпата, но това изглежда няма никакво значение освен за джоба.

Bobi

Колега, за съжаление, при теб и при мен, където колите са с Euro 4, затапването не присъства като вариант  :-[ Все още... Аз имах проблем с ЕГР, но го реших с почистване за 40-50 лв. Ако искаш мога и да ти препоръчам сервиз..

bobitbg

Напоследък карах колата само градско и смптомите се появиха:
1.По висок разход
2.Чуди се малко дали да тръгне с малко газ
3.Взе да пропушва.
Днес я понатиснах малко до Златните мостове и всичко се оправи.
Има нужда от прочистване на колекторите, но не знам как се свалят, а като гледам ако я закарам в сервиз ще изпочупят всички щипки, връзки и после ще се наложи всичко да превръзвам сам.

Bobi

Прочети тази тема: Линк. Този човек наистина си разбира от работата и съм го избрал като вариант при по-сериозни ремонти. Силно ти го препоръчвам!

Pyrhel

Боби, затъпял съм... Забравих да поровя по дъмпа на ЕКУ-то ти да видя мога ли да го изключа софтуерно това лайно ;D
Заемам се!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bobitbg

Поразрових се и намерх в youtube клип как един младеж почиства EGR  с някакъв спрей при работещ двигател и си пръска човека без въобще да се притеснява. Дали да не потърсиме този спрей и да рискуваме, че варианта Алекс да ми разглоби половината кола не ми харесва особено?????

Alexi

нали се сещаш със спрея къде ще отидат всички мизерии .. лесен начин няма ,смъква се и се почиства мизерията е голяма но резултата си струва ..

Bobi

Егр-ът при нашите двигатели се намира зад горивният филтър до свещите. Не знам защо си мислиш, че трябва да се сваля половината кола... Отивай при него, за да не съжаляваш после!Аз така дадох 2 пъти грешни пари на други "майстори" за почистване с нулев ефект. Оставяш му я в 9-10 сутринта и към 14 часа си я взимаш!

bobitbg

Ако искаш дай email за да ти изпратя картинки,че не знам как се слагат тук или кажи как да ги кача?

Pyrhel

Боби, затъпял съм... Забравих да поровя по дъмпа на ЕКУ-то ти да видя мога ли да го изключа софтуерно това лайно ;D
Заемам се!

EDIT: Боби, трябва да се видим и да се тества, имам резултат за софтуерното изключване на EGR-а ти (blush)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

bobitbg

Дай малко инфо, че днес прекарах доста време в МП и ме убедиха, че не става?

Pyrhel

#26
Боби ще е тестовото муле, трябва да се пробва преди сме сигурни, че става наистина. Иначе се сваля софтуера, преработва се и се качва обратно. Би трябвало всеки от читавите чипаджии да успее да свърши работата.

МП със сигурност няма да го направят. Няколко буса идват при мене - отишли при МП с цел да им махнат ограничителя и са ги отпратили, че нямат право.

А, сега се сещам друго. Ако се направи (това е къстъм софтуер, представи си го като чип-тунинг) и след това някой ти ъпдейтне софтуера - губиш премахването.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

bobitbg

Колеги, днес излключих буксата на EGR-а и до момента нищо не се случва т.е. не се появиха сигнали за грешки и не светят лампи по таблото, тръбата на връщащите газове е студена значи клапана е затворен.
Притесняваме само да не се скапе катализатор или нещо друго и да си предизвикам сам сумати разходи.
Моля дайте мнения възможно най-бързо, все пак аз съм опитното зайче. 8) ::) :-[

Pyrhel

Покарай повече от 50тина км и тогава ако не светне - значи и твоя компютър е решил, че може да спре да го дебне. Не знам как става това, не си първи случай, в който ЕКУ-то да елиминира сам ЕГР-а... В момента най-вероятно ще имаш грешка и някой ден като ти я изтрият ще се приключи и повече няма да се пробва да го проверява.

Нищо няма да прецакаш. Пък и катализаторите са направени, за да се махат :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vasilev

Предполагам, че нищо няма да стане. Аз каразх така 3-4 месеца без никакви наченки, че нещо не му харесва на компютъра.