Грешка U0126 - Lost Communication With SASM

Започната от Nebhotep, 19 Ноември 2013 15:36:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Днес пристигна ELM327 v1.5, доволен си пускам Forscan и греда- изкача следната грешка U0126- Lost Communication With Steering Angle Sensor Module.

ЦитатЕто пълна информация за грешката:

===DTC U0126:00-8A===
Code: U0126 - Lost Communication With SASM

Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module

Diagnostic Trouble Code details

There are DTCs for other modules.

Check All Other Modules On The Data Bus For Function And DTCs

Possible causes are:

CAN communication fault

Internal fault in the SASM.

Perform these checks

Check the SASM CAN communication connections.
Check the SASM power supply connections.

Check the SASM for DTCs.

Check the SASM fuses.

Check the wiring for the SASM.

Check the electrical connections for the SASM.

Additional Information

DO NOT replace  the ABS module based on this DTC alone.

Do not replace the ABS module based on this DTC alone, unless a fault or physical damage is found.

The ABS, EBD, TCS and ESP lamps are illuminated.

There will be an ESP malfunction warning displayed on the driver information text panel.

===END DTC U0126:00-8A===


Никаква лампа не свети на таблото, въпреки че пише че трябва да светят ABS, EBD, TCS and ESP.

Изтрих грешката, но при следващото палене, пак се появява.
Всичко по автомобила си работи нормално!

Ето какво намерих в нета за тази грешка:

ЦитатThe PSCM monitors the HS-CAN bus when the ignition has been on for more than 5 seconds, when the voltage to the PSCM is greater than 9 volts and when there are no DTCs present that are inhibiting PSCM operation. The SASM is attached to the SCCM and sends steering angle information directly to the SCCM. The SCCM then sends the information as messages to the PSCM over the HS-CAN bus.
DTC U0126:00 (Lost Communication With the Steering Angle Sensor Module: No Sub Type Information) - This DTC will set if communication between the PSCM and the SCCM fails. The SCCM sends a steering angle message to the PSCM. If this message is missing for more than 40 milliseconds, then the PSCM will set U0126:00.
DTC U0126:00 indicates that the SCCM cannot communicate over the HS-CAN bus. This could be due to a DTC being set in the SCCM or a circuit fault in the HS-CAN bus. Do not install a new PSCM as part of the repair for a PSCM U0126:00.
When the PSCM sets this DTC power steering assist will be present, but active parking assist (if equipped) will be disabled.
The presence of DTC U0126:00 will prevent the active park assist system (if equipped) from activating. If set during an active park assist event, the event will be terminated and the active park assist system will deactivate

Това което разбирам е някаква липса на връзка или липса на импулс от потенциометъра на кормилната колона от Steering column control module (SCCM) към Power steering control module (PSCM).

Някакви предложения?


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


mitakinen

Разкачи батерията за 2-3 минути и пак пробвай
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

Nebhotep

#2
Направих още едно сканиране и излиза още една грешка U3001- ABS Not properly shut down. Програмата дава допълнително обяснение, че лампата за грешки на таблото била деактивирана за определен тип грешки в ABS.
Нищо не свети по таблото все още!
Интересното е, че сега като си прегледах резултатите от диагностиката в МП преди да купя колата, виждам че също са чистили тази грешка U3001 - ABS. Иначе други грешки в листа който са ми дали няма...

Чета сега из английски форуми, че ако не се използва IDS има голяма вероятност тези грешки да са вследствие на неоригиналния софтуер:
ЦитатIgnore U3001, its a code they all get. software glitch.

If you are not using an IDS, I'm not surprised by strange SAS and YAW readings. Ignore at the moment.

SAS (steering angle sensor) е точно свързан с горната U0126...

Другото интересно е, че ELMconfig не изважда никакви грешки...


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Bobi

От цитатите аз го разбирам, че е някакъв софтурен бъг. Не му обръщай внимание.

Pyrhel

На ОМВ-то пускахме нещо на Макс-а, мисля че дневните бяха? Там такава грешка не помня да имаше. Акумулаторът ок ли е? Като почне да дава недостатъчно напрежение почват да изскачат какви ли не глупости.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Nebhotep

Гледал ли си грешките с програмата? Акумулатора уж държи волтаж, след престой ама знам ли го. Зареждането на алтернатора е в нормите.
Из целия нет има много малко инфо за тези две грешки. За U3001 съм склонен да смятам от прочетеното до тук, че е софтуерен бъг, защото се проявява и с други грешки в ABS модула. Ама се притеснявам за U0126, че ако наистина е заминал сензора за положение на волана, той е едно цяло с clockspring-а на волана и става дебела работата.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Pyrhel

Мисля, че заедно гледахме, ако не се бъркам нещо - след като активирахме фаровете. Не е заминал, със сигурност повече от половината коли във форума ще я имат тая грешка заради гадни акумулатори. Ако беше заминал щеше да ти свети тракшън лампата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Nebhotep

Открих една статия за връзка с проблема, ама е на полски език:

ЦитатNa początek to chciałbym powitać wszystkich uczestników tego zacnego forum !!!
Mój S-max to 2.0 TDCI co do wyposażenia to jest to co potrzebne a rocznikowo to 2006r. Kupiony w maju tego roku.
Jednym z głównych powodów mojej irytacji jest właśnie głośne, wyjące wspomaganie elektrohydrauliczne. Wszystko zaczyna dokuczać i narasta wraz ze spadkiem temp. Tak w okolicy 0 stopni C to już pełna irytacja i nawet radio nie daje rady tego zagłuszyć.
Kolega kupił niedawno Mondeo 2.0 TDCI i w nim już pompa wspomagania jest tradycyjna czyli napędzana paskiem z silnika. Czyżby ford uznał że dość eksperymentów ze zmienną siłą wspomagania zależną od prędkości jazdy ?

Z braku czasu właśnie dzisiaj zostawiłem rano samochód u znajomego mechanika. Jest do wymiany rozrząd, olej i między innymi ma się pochylić nad głośnym wspomaganiem. Właśnie dzwonił że możliwe iż powodem jest błąd U0126 wg programu "Czujnik kąta skrętu kierownicy- utrata łączności" dodatkowo kazałem mu wymienić płyn wspomagania i jutro zobaczę. Nie do końca wierzę w poprawę bo jak dla mnie to odgłos pochodzi bądź to z zaworu przelewowego ( jego konstrukcja, sprężyna, grzybek, kształt zwężki odpływu lub dopływu) bądź to kształt a raczej przekrój kształtek zakuwanych na wężach.
Jeśli nic się nie poprawi to wezmę stetoskop warsztatowy i poszukam źródła. Możliwe że daje też popalić czujnik skrętu kierownicy, który tak na moje doświadczenia z systemami hydraulicznymi to powinien przy kierownicy ustawionej do jazdy na wprost lub przy braku ruchu kierownicą zminimalizować obroty silnika prądu stałego napędzającego pompę wspomagania lub wręcz całkowicie go wyłączyć (przy utrzymaniu ciśnienia w układzie) a tymczasem pompa u mnie hula sobie w najlepsze prawie cały czas.


Wiem co zaraz ktoś z was może napisać: serwisy sobie nie dały rady, a ty .......

Na pewno będę próbował a to już więcej niż w serwisach i do tego taniej .

Превода с google:

ЦитатЗа начало, искам да приветствам всички участници в тази благородна форум !
My S -Max 2.0 TDCi е какво оборудване е това, което трябва и да го rocznikowo 2006 . Купиха през май тази година .
Една от основните причини за моето раздразнение е силен вой електрохидравлична енергия. Той започва да се дразни и се увеличава с намаляване на температурата , така около 0 градуса C е вече пълен с раздразнение и дори радиото не дава съвети на удавят .
Един приятел наскоро купи Mondeo 2.0 TDCI и той вече е традиционен помпа сервоусилвател на волана или колан задвижвани от двигателя. Ако Ford реши, че достатъчно експерименти с променлива мощност помощ зависи от скоростта ?

Поради липса на време , точно днес си тръгнах сутринта в колата механик на приятел. Това е подмяна графика, масло , и наред с други неща има да се навеждате над шумна усилвател на волана . Обадих се , че е възможно , че причината за грешката U0126 от " ъгъла на завиване сензорно загуба на комуникация " и му казал да замени течност подкрепа и да видим утре. Не съвсем , защото вярвам в подобрение за мен е звукът идва от или изпускателен вентил ( дизайн , пролет, щепсел, контакт форма отвор или доставка ) или от формата на кръстачка , а zakuwanych маркучите .
Ако нещата не се подобрят , ще отнеме работилница стетоскоп и да търсят източника. Възможно е, че дава твърд сензор време волана , че само в моя опит с хидравлични системи, които трябва да бъдат зададени на волана до право напред или при липса на привличане на трафик към минимизиране скорост DC мотор, който задвижва помпата подкрепа, или дори да го изключите ( като същевременно се поддържа налягането в ) и в същото време помпата в хула ми ни най- голямата част от времето .


Знам, че веднага след като един от вас може да пише, обектите не дава съвети , а вие .......

Със сигурност ще се опитам и това е повече от обектите и за по-евтино.

Някои работи не мога да ги свържа смислово....!  :'(  :'(


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

mitakinen

Веско карай си колата без да се притесняваш и не се вкарвай във филми :)
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

pAbLo

Ей...
Вой от ВАКУУМ регулатор...
Сега всеки път го чувам...
Преди не беше така или не ми правеше впечатление
Сега това...
Я ми я дай тази джаджа да и покажа  (bang) (hammer) (whip)
Колкото повече ръчкаш едно АКО,то толкова по мирише..
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Nebhotep

Днес отново направих диагностика с FORscan, грешката отново се появи. Изчистих я и след това вече я няма, даже покарах малко да видя, дали ще изскочи отново и за моя радост я няма вече. Явно наистина има бъг в тези програмки.  ^-^  ^-^


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

opex

Чудя се какъв демидж може да направиш на някой модул с такава диагностика.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Nebhotep

Опасността е голяма, но науката иска жертви...  (rofl)  (rofl)


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

mitakinen

и после ще скубеш косата дето я нямаш  :D. Както ти каза и Анатолий много често грешки се появяват и от скапани батерии
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

Pyrhel

Цитат на: opex в 20 Ноември 2013 12:51:53
Чудя се какъв демидж може да направиш на някой модул с такава диагностика.

Ако не се правят проби за писане в модулите - няма проблем.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Nebhotep

Засега само наблюдавам живи данни, пък като прочета повечко литература може и да пробвам да конфигурирам нещичко.  :D


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Иван Овчаров

Здравей колега
виждам че темата е доста стара, но ако имаш спомен би ли споделил дали колата е имала реален проблем. Имам макс МК1 фейс и понякога дава много грешки и влиза в авариен режим. Има и някой проблеми, като мисля че всичко идва точно от тази грешка.

zloster

Възможно е проблемът да е свързан със спойките на таблото: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11660
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/