Съвети за покупка на Мондео МК4

Започната от krim, 01 Юни 2013 23:47:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Mondeicho

120 си е слабичък за това купе. Просто икономията на производителя и алчността му да си сменяш колата през 4-5 години води до тези малолитражни на подобни големи кучета...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


don_balon73

Цитат на: Mondeicho в 12 Юли 2020 19:29:05
120 си е слабичък за това купе. Просто икономията на производителя и алчността му да си сменяш колата през 4-5 години води до тези малолитражни на подобни големи кучета...
И на мен ми се струва малко 120 кс, но от друга страна гледам в немското мобиле масово се предлагат такива, даже повечето са комби, което предполага и още по-тежка кола. Даже има вариант и със 110 кс???

zloster

Цитат на: don_balon73 в 12 Юли 2020 13:47:48
1.6 бензин 120 к.с. не е ли Duratec? Мисля, че 1.6 160 к.с. с турбото е Екобуст? Може и да бъркам.
Дуратек-Сигма е този разработван от Ямаха в края на 80-те години на 20-ти век (или началото на 90-те). 120 к.с. е вариантът с вариаторите (променливо газоразпределение).

Екобууст/Ecoboost/ЕкоПръц е "етикет": под него се продават вече две поколение (доста различаващи се) 3-цилиндрови двигатели (работен обем 1,0 литра). В момента има и 1,5 литра 3-цилиндров вече. Още на 4-цилиндров 1,6 бензин с турбо (Дуратек Сигма) пак е с етикет "ЕкоБууст". За сравнително кратко се предлага и 1,5 литра с турбо пак 4-цилиндров.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

don_balon73

Цитат на: zloster в 14 Юли 2020 10:10:06
Дуратек-Сигма е този разработван от Ямаха в края на 80-те години на 20-ти век (или началото на 90-те). 120 к.с. е вариантът с вариаторите (променливо газоразпределение).

Екобууст/Ecoboost/ЕкоПръц е "етикет": под него се продават вече две поколение (доста различаващи се) 3-цилиндрови двигатели (работен обем 1,0 литра). В момента има и 1,5 литра 3-цилиндров вече. Още на 4-цилиндров 1,6 бензин с турбо (Дуратек Сигма) пак е с етикет "ЕкоБууст". За сравнително кратко се предлага и 1,5 литра с турбо пак 4-цилиндров.
zloster (thup) Общо взето клоня към 2.0 145 к.с. и в краен случай 1.6 Екобуста с турбото 160 к.с. /което си е пак Дуратек (tooth)/. Сега остава да излезе и читав екземпляр ::)

mtvachev

#214
Здравейте, бъдещи колеги! Накой дали е гледал това Мондео на живо?
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11581364687712667&slink=gyztkj
Гледам, че държи една от най-високата цена за този модел и тази година, та смятам да се поразходя тези дни да го видя и понеже съм от Враца се надявах някой го е гледам да сподели мнение за да не бия толко много път ако не е Ок. 
В момента карам едно малко Пунто, но семейството ни рязко се удвои и ни трябва по-голям автомобил. Гледах за Галакси и Ес-макс, които в случая са по-добрият избор за мен в момента, но не намирам читави бензинови екземпляри.
Нямам опита в пазаренето, та затова се питах според вас колко г/д може да му се свали от цената, ако всичко си му е ОК.

ivchotr

Продавачите винаги слагат горница върху цената, за да има накъде да смъкват, за да стигнат до това, което смятат за реална цена. Твоята задача е да свалиш под нея, ако можеш. В тази връзка търсиш проблеми и екстри, които кола за тези пари трябва да има, а ги няма. В тази не виждам круизконтрол, например. Титаниум е върховото оборудване на Форд, ако не бъркам, и би трябвало колата да е с всички възможни екстри. Като гледам май и гумите са стари... За задължителното обслужване на двигател и т.н. няма смисъл да отварям приказка. Отделно, ако носиш парите кеш или в карта, можеш да свалиш рязко надолу цената. Доста джамбази предпочитат да вземат цялата пара веднага, отколкото да чакат да им капят вноски през лизинг.
Та този може би е сложил 700 лв отгоре, за да може да сваля до 10 000, а пък ти го изненадай с оферта 9 и малко отгоре. Ако е склонен да се пазари, ще се срещнете някъде по средата. Ако не е склонен, със сигурност ще има и други оферти. Едва ли този екземпляр е единственият на света.

dragozow

При лизинг не си вземат парите на вноски, освен ако не е собствен. Повечето са през лизингови дружества. Титаниум не включва някои екстри, които се плащат допълнително. C-max-а ми е Титаниум, но в квартала има още един такъв, първия собственик е доплатил за кожа, люк, круиз контрол и заводски ксенон. Това Мондео изглежда свежо.

ivchotr

Круизът се доплаща в Титаниум  ??? Не знаех.

dragozow

В C-max явно се е доплащал, в Мондео не знам. Не че ми трябва.

don_balon73

mtvachev, да не купи пазарджишкото Мондео, че обявата изчезна (rock)


mtvachev

#220
Да, преди два дни скокнах до въпросната автокъща и му влязох с твърда оферта за 9300. След дълги спорове и чудесния успя да вдигне на 9400 и си стиснахме ръцете. Колата има някой забележки като спукана лайсничка на шофьорската врата (тази към съседната задна врата), балон на едната гума, несполучлив опит за пребоядисване на предният капак с големина около 25 на 25 см ( това не го забелязах в автокъщата защото беше доста прахолядъла). Друго което го отбелязвам като недостатък е че 4,5 от бутоните в колата са започнали леко да набъбват (май е често срещан проблем). Изглеждаше, че човека от автокъщите не пудри автомобилите, които му докарват от Италия, та това остава за мен, което от една страна е хубаво защото не маскира минусите. Днес смених маслото с Castrol Magnatec 5w30, както и филтрите. Другиден ще я преобуя с нови гуми и ще я пробвам на дълъг път. Доколкото виждам уш няма удари. Луфтовете навсякъде са под конец. Двигателя не беше мит, та не видях да има и течове на масло.
.

zz_stefanov

Честито. Само гориво да наливаш. :)

don_balon73

Честито! Да те радва новата придобивка и само хубави моменти с нея да имаш (buddies) Доколкото съм чел, това с набъбващите бутони е често срещан проблем преди фейса. Правихте ли й диагностика някъде или директно я взе?

jo_jo

и моите са надути, както и "хромираните" неща се белят... така са си

ivchotr

Хайде честито и от мен. Със здраве да си я караш (fri)

mtvachev

#225
Благодаря ви :)
П п
Пиша 8 месеца откакто имам колата. От това което се страхувах, това ми се случи. Папкаше яко масло и се наложи смяна на сегментите. Е парите които свалих от цената при покупка ги набутах за смяната на сегменти. Всичко друго си е чук и колата се ползва всеки ден. Ако трябваше пак бушох я купил. Човека който ми смени сегментите гарантира, че няма да имам проблем с тях в следващите 200 к км

KolevExpress

#226
Здравейте,нов съм във форума,оглеждам се за семейна кола и се спрях на едно Форд Мондео в Добрич (от заложна къща) , не съм имал такова ,някой ходил ли е да го гледа и какво да гледам при евентуална покупка,защото пише и коментар на цената.Трябва да се регистрира във Варна и да се обслужва тук ,с това ще имам ли проблеми?
https://www.cars.bg/view.php?id=5da417d689db6c29a93e8dda

jordanov3

Здравейте, утре мисля да отида до Пазарджик за да я видя тази кола https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11632160974513248 Някой дали е ходил да я гледа вече и какво ви е мнението за обявата като цяло ?

Alexi

Ако не те притеснява ,че двигателя е доста архаичен виж го ( това е фордовския 1.8ди от едно време ,леко подобрен с комън рейл - 8 клапана ,чугунен блок )  - изглежда добре на снимки

ivchotr

Този мотор не страда ли от типичните проблеми с дюзите?


Alexi

по принцип дизелите нямат проблеми с дюзите .. естествено около 300-350к км предстоят ремонти ,но тоя случай не е такъв

ivopolr


jordanov3

Отидох до Пазарджик днес да я видя колата. Наистина е запазена, продавача ме повози из квартала, включително и по павета и нямаше никакво тропане откъм ходовата част. Няма номера и не може да се пробва повече от това. Има валиден белгийски преглед в който има две забележки - накладки за подмяна и забележка на предната броня (бронята вече е боядисана тук). В обявата пише, че са сменени накладките, но не са. Няма претапицирани елементи, има три забележки от цигари около лоста за скоростите, едната врата е леко одраскана, липсва щората на багажника. Колата запали от раз, работеше равномерно и без пушеци. Не съм питал продавача дали може да се прегледа в сервиз, но аз тъй или иначе нямам представа от сервизи в Пазарджик... не знам... засега се колебая... Нямам представа дали дюзите и помпата на този мотор подлежат на рециклиране и като цяло не знам дали е добър избор за тази кола. Утре ще му звънна да питам дали може да се провери в сервиз и ако не може, няма да я купя.

Ivailo3

Здравейте колеги. Интересувам се от покупката на Mondeo Mk4.5. Харесал съм си конкретната обява: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11619893087534541&slink=m5v3d7  Какво ви е мнението за конкретния автомобил?

Жоро Петков

Аз само заради пълния резервоар бих я взел - 60 литра при цени гонещи 2.50 (а в северозапада даже винаги са по-скъпи може и да е 2.60) тва ти прави 150лв отстъпка веднага. Стига нафтата да не е наливана в Швейцария, че кой знае кога е вноса.
Шегата на страна поне километрите не са дежурните 125 000км, това не е лош знак. Нафтовите печки не се плашат от пробег. Колата трябва да я огледаш на място да видиш най-вече вътрешно дали те задоволява състоянието. За 10г 220 000км пробег изглежда съвсем реален.

sstefan

На дизеловото МК 4 резервоара е 70 литра,така че далаверата е голяма   (tooth)

Alexi

тоя мотор е с горивна система Бош и към 250 докъм 300к подкарва дюзите една по една + съединителче с маховик ,ангренажа не се знае кога е сменян ( т е. за смяна ) нещо по окачването ,недай си Боже и нещо непланирано ( тия неща горе са планирани ) и ще се оскъпи със 7-8к лв - не че е много ,но да се прави сметка от сега

Ivan N

Здравейте, загледал съм Мондео МК4 и търся удачен бензинов вариант с тенденцията да се газифицира. Настоящия ми автомобил е Мазда, и нямам много опит с Форд. Дали някой е гледал тези автомобили:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11626409788539379&slink=ma98qm
и
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11635839526213344&slink=ma98qm

И двата са с двигател 2.3/160к.с. и автоматична скоростна кутия. Рових тук за мнения за тази комбинация, но не открих. Ще съм благодарен на всякаква информация  ^-^

Todor48

Здравейте обмислям покупка на Мондео 2008 с 2.0 140коня двигателя.Цената която беше обявена за 6500 я смъкнаха на 5500, дали е предпоставка за проблем, защото като го запалих на студен двигател малко трудно запали, личеше че акумулатора също е за смяна.

ivchotr

Акумулаторът е най-малкият проблем. Гледай другите неща.