Дизелов мотор с растително олио

Започната от Pyrhel, 12 Октомври 2011 16:37:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Честно казано изобщо не се замислям да правя такава конверсия, но ми е интересно някой дали е виждал работещ вариант. Има много китове, много реклами по нета... Някои работят дори с отработено олио от казанлъшки понички :D Интересно е, че за всичките варианти (поне тези, на които съм попадал аз) се говори за помпа-дюза двигателите, но нищо конкретно за комън-рейл. Ето такива комплекти: ATG Vegetable Oil Kit и DieselVeg.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Иван Вълков

ми аз съм ставал свидетел на по-старо поколение дизелови двигатели - с предкамерно впръскване си работи без проблем на 100% олио ( и ново и отработено), масло. До колко е добре за самият мотор или визирам разпръсквачите  (hammer).

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Vas

В Раковски един пич кара бус Мерцедес 1986-88г. на олио от няколко години
Ката мине покрай теб мирише на мекици  :D :D

jamie

В момента се подготвям за такава конверсия, но основния проблем е откъде да се снабдявам с използвано олио в София????

Vasilev

Има стотици кръчми. Предполагам, че на доста места ще се навият да дават. Основният проблем ще ти е с какъв аромат да си избереш. Дали на пилешко филе, дали паниран кашкавал  :D Сподели впечатления като минеш на новото гориво.

jamie

Вече питах в 3 кръчмета, не се получи. Ще продължавам де, инак най-скъпото са ел. клапани за превключване между нафта и олио - резервоарите. Ако не намеря евтини, това ще е най-скъпата част от уредбата изобщо. С помощта на Ибей всичко излиза около 300лв, къде нови неща къде не чак толкова нови :)

ПП: на дребно дори слънчогледовото олио е 20%тина по-евтино от нафтата! Срамота!

BIGFORDFAN

 Колега jamie, доколкото съм чувал трябва олиото да е препържено,новото от магазина няма същите качества.П.С. на каква кола ще бъде уредбата?

supertorr

За Био Дизел ли говорите или 100% растителна мазнина?
1-вия вариант е по-познат и разпространен (stir)

jamie

Олиото може да е всякакво - уредбата само превключва между резервоарите и се грижи за подгрев за да се ползва спокойно и зимата и да не цапа разпръсквачи.
Трябва да е филтрирано - и да няма вода в него все пак (в новото няма, в препърженото може и да има). Новото от магазина е идеалния вариант - ако си намеря наливно особено на по-ниски цени. Единственото предимство на препърженото е цената.

Биодизела предпочитам да го избягвам, агресивен е към доста видове гумени уплътнения (за разлика от олиото).

Колата е бусче Митсубиши, роторна механична помпа, 2.8ТД.
Имам и Форд, но е голям бензинов модел и там точно ми е грях да сложа АГУ дори :)

jamie

Хубав ден беше днес!
Намерих си чисто нови превключващи клапани между 2 резервоара, оригинални точно за целта. Цената е смислена при това, вярно - в САЩ но вече ги купих (че и малко повече отколкото ми трябват - ако някой мине по моя път и търси, да свирка)  :D

Въпрос от по-общо естество - оказа се че пластмасовия резервоар който имам е от бензинов Рейндж Ровър 4.2л, 200 коня. Смятам да му сменя бензиновата помпа с дизелова ниско налягане - подкачваща. От кой Форд мога да използвам подобна? Старите Сиери 2.3ТД с такава ли са - електрическа, потопена в резервоара?


jamie

Напредък - клапаните пристигнаха  (beer)
Купих си филтър за дизел от Рено 19, с подкачваща помпичка е и самия филтриращ елемент е евтин. Има и сепаратор за вода в горивото.

Оставам с впечатление че помпата в резервоара може и да не използвам. Ще видим :)

ПП: виждам че в Карфур има олио на дребно на цена под 2 лв. Дори и ако не си намирам пържено олио - пак ми е с 30% по-евтино хех!

Bobi

Става интересно. Сега какво следва? Какви преправяния остават да се направят освен клапаните?

jamie

Трябва да направя подгрев през малкия кръг на антифриза - както се прави при коли с АГУ за изпарителя. Последователно да свържа с горивни маркучи двата подгревателя - взех един с 2 свещи за подгрев на дизел и един пластинчат - в който горивото се подгрява с антифриза. След тях - филтъра и след него - клапана за превключване между двата резервоара.
Останалото е да сложа една туба с олио в нея пробно и да подам с горивен маркуч от нея към подгревателите. Ако всичко стане добре - да наместя Ровърския резервоар под третия ред седалки на буса (мерих и пасва добре).

Все още се надявам да си намеря изгорено олио - заради по-ниска цена и липса на вода в него. Но пробите че и временно мога да карам и с чисто олио :)
Ако някой знае коя маслобойна произвежда олио "Лазур" - моля да сподели. То е евтиното в Карфур!

Bobi


HEKTOR

   един въпрос колеги     имах   известно  количество    преработено  олио  и го  метнах  в резервоара   съотношение   60/40%  в полза на дизела та  въпроса ми е   понеже приятели ми  казаха че олиото скапва горивният филтър  някой   за е запознат  с този казос  .Иначе мотора работи  перфектно   просто от  любопитство     пробвах.

supertorr

Познат с Паджеро си джитка с 50/50 лятото, а зимата 70/30- по често филтъра и единствено проблем са му студовете

momo76

Преди години баща ми имаше един служебен Опел Астра 1.7 чист дизел. Тогава вземаха био дизел от някакво цехче за машините, а на Астрата сипваха прецедено олио "втора употреба", ползвано незнайно колко време в някоя кръчма. Те тая Астра мина поне 80 000км на олио (зимата сипваха една туба олио две нафта) преди да сдаде багажа, ама не беше виновно олиото, просто на мотора си му дойде времето (на километража показваше към 400 000, а колко са били никой не знае).

hotblooded

Цитат на: HEKTOR в 29 Ноември 2012 19:56:19
   един въпрос колеги     имах   известно  количество    преработено  олио  и го  метнах  в резервоара   съотношение   60/40%  в полза на дизела та  въпроса ми е   понеже приятели ми  казаха че олиото скапва горивният филтър  някой   за е запознат  с този казос  .Иначе мотора работи  перфектно   просто от  любопитство     пробвах.
Да, филтъра се запушва по бързо. Можеш да филтрираш олиото предварително, ама си е голяма играчка.

TourneoRS

Има промоция в Пени маркет 2л олио за 4.50 , сложих 6 бутилки в резервоара като  вътре имаше и около 20 литра нафта . Мммммммммм как миришее , допива ми се бира от тази миризма  8)  8) . Утре сутринта само да вземе да не запали ,  (batter)  . Да покарам малко и ще дам отзиви ...

IVECO -  с него не се ходи надалеко .

moni74

Задължително пиши отзиви. Че ми вкараха оферта да си изкупя обратно старата Тойота Карина 1992г 2.0D на половин цена :) Да взема да я направя на олио, за работна през лятото ще върши работа.


----------------------------


supertorr

Какви проблеми да има. Хората изпитано си карат с 50:50 дизел/ олио лятото.
По изгодното е да е преработено, но изисква едно филтриране допълнително или по-честа смяна на филтъра  (stir)

amplified

Казвайте, бе, аз редовно мятам олиото от фритюрника :D
На пържено ще мирише, ама поне може да 'нахраните' някой гладник зад вас :D

hotblooded

Цитат на: amplified в 09 Април 2013 09:43:59
Казвайте, бе, аз редовно мятам олиото от фритюрника :D
На пържено ще мирише, ама поне може да 'нахраните' някой гладник зад вас :D
Ще събират котараците и песовете по кръстовищата.

supertorr

Цитат на: amplified в 09 Април 2013 09:43:59
Казвайте, бе, аз редовно мятам олиото от фритюрника :D
На пържено ще мирише, ама поне може да 'нахраните' някой гладник зад вас :D

Те хората го продават по 0,50лв. и нагоре на литър  :D

Pyrhel

Като Хитър Петър - с една фийилйка да я духа ауспухът и сандвичът е готов точно като се спре :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Радко

За обикновен дизел с помпа-дюза 100% двигателя ще върви на олио от магазина или вече за изхвърляне от някой ресторант, но пречистено през филтри. Един приятел веднъж закъса за гориво в едно село, взе от магазина 1 литър олио и се прибра :)

TourneoRS

Първи впечатления от няколко кръгчета из града . Върви и набира повече , колкото и да не ми се вярва  (race), ако го изфорсирам на място пуши повече , и по-черно някак си . Сутринта запали веднага , но забелязах че ако не изфорсирам угасва , последващо палене няма проблем - цъка по часовник . Може би ми се струва ,но двигателят работи малко по- твърдо и с повечко ромолене вътре , но може и да си внушавам .

А и забравих ... миришееее  :D , и на спирките  след  мен се хилят и се оглеждат .

IVECO -  с него не се ходи надалеко .

supertorr

Цитат на: TourneoRS в 09 Април 2013 18:30:44
А и забравих ... миришееее  :D , и на спирките  след  мен се хилят и се оглеждат .
Това е някакво внушение. Нали е ново олиото, на какво да мирише? ???
Приятни ухания на картофи, понички и т.н има на използваното  ^-^

TourneoRS

Мирише на пържено , цаца , картофки , мекици каквото се сетиш . Олиото е чисто , от мЕгъзина , и буса съм го карал с олио около 100 тина литра - пак си мирише на пържено  ;D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

TourneoRS

Ново двайсе ,
утайникът ми е пълен до половината с вода .  ??? Точно преди да налея олиото го бях чистил , ба"ти и боклуците които ги продават по магазините .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .