Монтаж на бардолини

Започната от К.Методиев, 28 Януари 2013 12:21:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

К.Методиев

Взех си бардолини инжекцион, не е нов и ми изникнаха малко въпроси.
Като начало схемата на кабелажа не отговаря на моя кабелаж, трябва друга схема. Схемата я свалих от сайта на бсм.

Повечето въпрси ще се решат като имам актуална схема.

Нещо не ми е ясно къде ми е датчика за диференциално налягане, имам мап и един на рейката но не съм наясно дали не е температурен, също и малко инфо за вакумите ако имате към изпарителя няма да е зле.

Това трябва да ми е мап.


Това в датчика на рейката, ако е температурен как се мери налягането.


Всякакви идеи са ми добре дошли, скоро ще имам и кабел да видя софта как е.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


К.Методиев

Както ни е добре известно ако не си помогнеш сам няма кой, та се запретнах днес след като снощи издирих и схемата, преди това писах емайл на bsm, ама нъцки не ми отговориха, та намерих си схемата, извадих куплунга и се запретнах с мултицета, вече всичко ми е ясно, а относно датчика на рейката е комбиниран, температурен и за налягане в рейката.

Ето и схемата на модела ако някой има нужда.

Скоро ще започна същинската работа, че нямам време напоследък, а още не мога да измисля къде да завра компа, голяма кола в коша место няма е има едно де, ама там седи темпомата. :D

Днес имах малко време и орязах старата ми холандска газова уредба, пичовете в холандия направо са се престарали докато намеря къде ми е прекъсната бензиновата помпа за да възстановя оригиналната инсталация, но се оправих. :)

Мислех да монтирам компа на мястото на стария но той беше зад десния фар и ми се видя много да извъртам инсталацията та ще търся друг вариант.

Междувременно си тествах и ланда сондата и се оказа, че напрежението и е ниско, до около 0.3V стига, но това ще го проверя скоро пак, ако не е в ред ще се смени.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Иван Вълков

Малко извън темата холандската уредба Viale  или Coltec ли беше?

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


varby

Компа на ГИ сложих до сервото от ляво.Поздравления за знанията и желанието.Успех.


К.Методиев

Точно до сервото не ми се слага, че там седи модула за темпомата, а иначе газовата беше принс. Сега карам с емулатор на дюзи, че холандското чудо умря преди време и седеше като паметник.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


К.Методиев

Днес се скачих с газовата да видя какво има като софтуер и настройки, тествах разни датчици, закачих и ланда сондата за тест да я видя диаграмата, и не е добре горката, умряла е, скоро ще редя нещата и почвам да настройвам, а там мисля, че ще е сложното.


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


tropper

Значи си подкарал преходника - супер :)  (thup)
Имаше ли някакви проблеми? Директно се свързва, нали? Май не му трябват други чаркове?
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/


К.Методиев

Цитат на: tropper в 01 Февруари 2013 08:50:20
Значи си подкарал преходника - супер :)  (thup)
Имаше ли някакви проблеми? Директно се свързва, нали? Май не му трябват други чаркове?

Нищо не му трябва само се закачат tx rx и масата и тръгва, е ако не се уцелят първия път само мига и няма връзка, обръщат се и тръгва.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


lazarkk

не гледай ландата през програмата, при мен отчита около двойно по големи волтажи спрямо реално премерените на нея, според мен немогат да я отчетат нея коректно.


К.Методиев

Хм значи май ще е най-добре да закачим всичко и да видя как се държи в движение, ама това след няколко дни, ти на какво налягане си и на колко мм са ти щуцерите?

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


tropper

Ако Лазар е прав, то тогава при мерене с мултицет Ламбда-сондата трябва да ти дава около 0,5V средно. Тя прави нещо като синус с върхове в 0 и 1V при нормална работа на сондата и на бензиновото ЕКУ. Честотата е около 0,3 до 3 Херца. Мога да ти дам една платка-самоделка с три светодиода, които отчитаха бедна (под 0,3V), богата (над 0,7V) и средна (0,3-0,7V) смес :P При нормална работа светодиодите правеха "дискотека" :D
Но принципно ако не е изгоряло входното аналогово стъпало на Бардолинито за Ламбдата, не би трябвало да не можеш да го измериш оттам.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/


К.Методиев

То показва такова напрежение като е откачена сондата, на снимката не е закачена.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


К.Методиев

Сетих се нещо като дупча колектора трябва ли да се слага нещо като тефлонова лента или подобно на щуцерите или се навиват директно като нарежа резбата?

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


tropper

На мен ми ги бяха навили директно, но не пречи с тефлон или да ги лепнеш с подобно на Хелми лепило отвън за уплътнение.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/


whaaazp



lazarkk

При мен в момента е на около 1,1-1,2бара. Над 1,3 почва да пада налягането и не смогва изпарителя според мен. Дюзите са с 2,5мм дупки. това при мен е оптималния вариант, пробвал съм с 1,8- 2,0- 2,3- 2,5 и 2,8мм. В колектора са просто навити, изглежда малко сякаш с поялник отгоре са натиснати и замазани леко, няма следи от ленти и лепила. Сондата както казва tropper ми показва мерено с мултицет средно около 0,6-0,9в. А програмата на компа отчита 2,0-2,5в.


К.Методиев

Моите в момента са 1.6мм поне това е вътрешния диаметър с шублера като ги измерих, ако не са добре ще мина на по големи, иначе ги навих без нищо и няма проблем.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


lazarkk

Цитат на: DidiBao в 01 Февруари 2013 15:45:17
Моите в момента са 1.6мм поне това е вътрешния диаметър с шублера като ги измерих, ако не са добре ще мина на по големи, иначе ги навих без нищо и няма проблем.

1.6мм се продават по принцип, вече нагоре сам ги разпробиваш или поне на мен за валтек-а е така.


К.Методиев

Ясно ако са малки, ще се пробиват.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


К.Методиев

Така направих автоматичната настройка колата работи, върви доста по прилично, щуцерите са на 1.6мм, след автоматичната настройка ми каза, че са и големи и трябвало да се намалят, защото можело да има проблем с празния ход, обаче на празен ход работи стабилно, настроих времето за прехвърляне на газ при студен мотор на 5 секунди, а за топъл я направих да пали директно на газ, температурата на прехвърляне на газ я сложих на 30 градуса, ще си покаже сама дали е добре, температурния датчик на рейката не ми работи показва глупости като -6 градуса и подобни, датчика за налягане работи нормално, налягане на редуктора мисля, че беше 1,2 малко по спомен.

Ланда сондата на газ работи по добре, дава доста по реални стойности, във високите обороти не глъхне колата, сега се чудя да намалявам ли размера от 1.6 или да го задържа така за момента, мисля си и друго, като сложа EKУ-то от 2.0 редполагам са други инжекторните времена и може и да са добре на 1.6.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


К.Методиев

Така покарах една седмица и засякох и разхода не е добре в момента, 14 са за V6 по нормални, ще се наложи да намаля щуцерите но не знам на 1,5 ли да пробвам или 1,4, или може би е по добре да сваля налягането, хайде сега някой по навътре с настройката да каже.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


lazarkk

а защо непробваш първо да стегнеш времената, пък след това евентуално ако не е добър ефекта да намалиш налягането. Според мен с щуцерите си играй най- малко, защото там като пипнеш после 2 седмици ще си играеш с времена и налягане. Незнам колко искаш да свалиш разхода, при мен на това време ми дава около 13,5л. градско.


К.Методиев

Ми за времената и аз мислех но това след няколко дни ще си играя, а иначе градско е това в София го засичах, но с обикновената слизах на 12 пак в София, и тука съм сигурен, че мога и по добри резултати да докарам, има нещо странно при спиране понякога не задържа ниските обороти и гасне, когато спра, може и да е зацапан клапана, може и да са големи щуцерите, а може и да мина до един приятел газаджия да си поговорим накрая. :D

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


lazarkk

Цитат на: DidiBao в 10 Февруари 2013 14:00:28
Ми за времената и аз мислех но това след няколко дни ще си играя, а иначе градско е това в София го засичах, но с обикновената слизах на 12 пак в София, и тука съм сигурен, че мога и по добри резултати да докарам, има нещо странно при спиране понякога не задържа ниските обороти и гасне, когато спра, може и да е зацапан клапана, може и да са големи щуцерите, а може и да мина до един приятел газаджия да си поговорим накрая. :D

Това за гасненето според мен е от голяма разлика между настойката на бензин и газ. Имам чуството, че караш на доста богата смес в ниските обороти, стегни времената там и трябва да се оправи разхода и гасненето.


К.Методиев

Цитат на: lazarkk в 10 Февруари 2013 14:10:19
Това за гасненето според мен е от голяма разлика между настойката на бензин и газ. Имам чуството, че караш на доста богата смес в ниските обороти, стегни времената там и трябва да се оправи разхода и гасненето.

Ами ще ги погледна утре как са, че после съм на работа и да не я омажа нещо.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


JoroM

#25
Колега другата ми кола е ауди А3 1.8турбо с газов инжекцион каргас което е по-евтината версия на бардолини, и понеже сам си настройвам газовите инжекциони на колите ми ще опитам да помогна със съвет. според мен 1,8мм дюзи са добре, нагласи налягането на изпарителя на 1,5 бара Диференциално налягане, с коефициентите ще трябва да си поиграеш като нагласи последния да е на минимум, тоест 1,0
аудито ми е около 250 коня, турбината надува до 1,5 бара макс, със бустконтролер го свалям до около 1,1бара като карам на газ...за да може да върви добре колата на газ, диференциалното налягане на изпарителя ми е доста високо: 2,5 бара дюзите са 1,8мм и съм чекнал отметката за постоянно отворени газови дюзи че иначе е много зле над 4к та с тази система имам разход градско около 11л и извънградско със 90-100 под 9 толкова бавно аз не карам но за пробата...


К.Методиев

Ми мерси за съвета, ще тествам тези дни как се държи, за кой коефициент само не те разбрах да наглася?

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


JoroM

Отиваш на настроиките на коефициентите: това са няколко прозорчета подредени в две вертикални редици, като подаваш плавно газ прозорчетата стават активни един вид във възходящ ред, нагласи последното прозорче на минимум, тоест 1,0 ...по принцип коеф. се настройват в движение поддържайки постоянна скорост и превключвайки от бензин на газ и обратно докато се нагласи да няма разлика, но сондата ти трябва да работи коректно за да стане както трябва настройката...абе сложи всички коеф. на 1,0 и само при нужда ги вдигай със стъпка 0,1. Успех.


К.Методиев

А ясно, това е менюто фина настройка. :)

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


JoroM



К.Методиев

#30
Днес и стегнах времената и ще видим какво ще се получи като разход, а относно кривата която получавам трябва ли да е равномерна, защото на едно място гледам че се получи малко пропадане, мисля да го фиксна леко точно там, че май не е добре така.

Като цяло е доста трудно да се стабилизира бензиново време много бързо се изменя, дори с равномерно поддържане на скорост и обороти и без да се променя позицията на газта.

Преди малко говорих с един приятел дето се занимава с газови и ми препоръча да намаля налягането на 1,1 и да направя отново автоматична настройка, как мислите да сваля ли налягането?

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


lazarkk

Цитат на: DidiBao в 12 Февруари 2013 15:18:06
Днес и стегнах времената и ще видим какво ще се получи като разход, а относно кривата която получавам трябва ли да е равномерна, защото на едно място гледам че се получи малко пропадане, мисля да го фиксна леко точно там, че май не е добре така.

Като цяло е доста трудно да се стабилизира бензиново време много бързо се изменя, дори с равномерно поддържане на скорост и обороти и без да се променя позицията на газта.

Преди малко говорих с един приятел дето се занимава с газови и ми препоръча да намаля налягането на 1,1 и да направя отново автоматична настройка, как мислите да сваля ли налягането?

Аз карам на около 1,2 и съм най- доволен от това положение, иначе много ми играе налягането на газта при каране, при 1,1 до 1,3 седи най- стабилно.


tropper

#32
Кристияне, газаджиите наистина препоръчват, това което ти е казал твоя човек - 1,0 до 1,1, но съм по-склонен в случая да се доверя на Лазар  (thup) Провери при кое налягане ти го държи най-стабилно. Ако играе с повече от +/-10(15)% при различните режими - газ до ламарината по баир нагоре, ППХ по баир надолу и други :) ще е зле реакцията на двигателя и също и разхода, независимо точно колко е налягането.

П.С. Горното газаджия няма да го направи, щото трябва да се занимава с колата два дена  :D , ама ти като го правиш за себе си можеш да поекспериментираш  (thup)

П.П.С. Ако пък много ти играе налягането при всякакви настройки - провери дали нямаш изпуснал вакуум някъде - аз така се мъчих няколко месеца докат го открия  :)) и се оказа че ми се е стопил точно вакуума, който отива в изпарителя да му дърпа мембраната  :))
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/


К.Методиев

Ами ще се ескпериментира, а да ти кажа налягането се мени и може наистина да е вакум някъде, но тва лесно да го проверя, ще се тества тези дни, че съм на работа.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


К.Методиев

Така днес проверих вакума към редуктора, ми изпускал е малко на единия троиник, смених го и налягането почна да се държи стабилно, свалих налягането уж до 1,20 бара, пуснах и една автоматична настройка и този път каза, че всичко и е ОК, нямаше проблема с намаляване на щуцерите.

Така друго се сетих днес даже се и пробвах да го направя но, не ми върза, искам да вкарам показанията от сондата на бутилката на бутона за инжекциона, че за момента още си ми седи стария и съответно да го махна, но на копчето на на ГИ има 3 пина те са за нивомера, на нито един няма захранване, а погледнах схемата и от компа би трябвало да дава 5V, на един от пиновете, но от компа кабел не излиза, съответно и тази настройка не е активна в софта на газовото. Ако някой е връзвал нивомер на ГИ да сподели как се връзва, че да не го пречукам.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


К.Методиев

Вчера си правих няколко теста на газовото в движение с лаптопа закачен на диагностика, при газ до ламарината налягането ми пада до 0,9 настройката по принцип ми е на 1,2 при тест със 170 на магистралата си задържа налягането на 0,9 та се чудя сега това налягане нормално ли е да пада така, иначе в другите диапазони си работи перфектно.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


lazarkk

Според мен изпарителя е слабичък, при мен всички проблеми с налягането според мен са заради него.


К.Методиев

Може и да си прав, но нали го дават това томасето до 100кВт (136 коня), аз ако го душа с 1,8 мотор значи спецификацията им е много извън реалността, нещо ми се въртят мембрани, но първо ще говоря с един човек по въпроса.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


lazarkk

Дават го, ама... Незнам как седят нещата, може да има правило, например изпарителя да е поне 10-15% по мощен от колата. Или както казваш, просто лъжат в характеристиката. Нямам друго обяснение. Ако караме на налягане 1,5бара неискам и да си представям колко ще падне.


К.Методиев

В интерес на истината се държи добре във високите, не се усеща пад на мощност, но все си мисля, че ако си държи 1,2 ще е по добре, а относно това дето си мислиш с процентите възможно е и да е така, но все пак моя мотор е 115 и тези проценти си ми остават запас.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.