"Двоен" PCM със стокова електроника

Започната от Pyrhel, 21 Януари 2013 15:15:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Идеята ми е следната. Да си взема още един PCM за Мондеото и да ги ремапна двата - един "Eco mode" и втори - "Sport mode" :D
Обаче сиромашката искам да го направя - със стокови PCM-и и да ги вкарам в нещо като switch, който може да "управлява" кой да работи, дори и да се налага да е изгасена колата и когато няма връзка с PCM-ите - тогава да се "превключват". Не ме притеснява методът на превключване, стига да не се налага физическата им смяна, защото при Мондео са завряни на криво място.

Виждали ли сте такова нещо реализирано по културен начин? Притеснява ме, че PCM-ът е вързан и с други модули и може би колата ще се шашка, ако не се обучават всеки път за новия PCM.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

 A ако просто превключваш кой PCM ще е захранен? Има ли период на "инициализация" на PCM-a? Тоест ще може ли със "щрак" и да тръгне? Колкото до другите модули - може би просто настройките им ще трябва да са еднкави и при двата PCM-а. Щеше да е ЯКО ако имаше ESP и искаш при единия PCM да си с него, а с другия - да го няма :)

moni74

Цитат на: hotblooded в 21 Януари 2013 15:23:55
... Щеше да е ЯКО ако имаше ESP и искаш при единия PCM да си с него, а с другия - да го няма :)

За целта си има бутон - можеш да го изключваш когато искаш. За разлика на Ситроен и да го спреш, над 30км/ч се включва автоматично.


----------------------------

Pyrhel

Само с еднакви настройки няма да мине номера, сложно е - най-малкото и км се пазят в него, не само в клъстера. Попринцип да заработят трябва да се pair-нат. Не съм пробвал ако директно с BDM-а от един наточа ром-а и го налея в друг какво ще стане.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: moni74 в 21 Януари 2013 15:36:02
За целта си има бутон - можеш да го изключваш когато искаш. За разлика на Ситроен и да го спреш, над 30км/ч се включва автоматично.
Като му извадиш бушона - спира :)

tropper

#5
Не може да се свържат директно жица с жица, заради изходите за управление - ако не изгорят електрически, то със сигурност ще се ушашкат. Представете си какво се случва ако единия комютър иска да даде на изхода 12V (лог. 1), другия не е захранен - утечка през обратните диоди в посока от въпросния изход към захранване .... никак не е 'юбаво  (no)


Да се превключват в движение може би не е невъзможно, но със сигурност е толкова трудно, че е под въпрос има ли смисъл.
Да се превключват на изключено състояние - може и да стане на стар модел кола (преди CAN шина) лесно. С CAN шина не се знае дали примерно таблото не помни някакъв ID код на компютъра с цел да го адресира, но ако може да се сменя без препрограмиране табло от една кола на друга, то трябва все пак да може да стане. Може да се направи културно с купчина транзистори, но ще е много сложно и трябва за всеки различен тип сигнал да се подбере какъв тип да е транзисторното куплиране. Може да се направи и "ТеКеЗеСарската" - с много релета и въпреки обема работа смятам че ще е по-лесно. Но превключването със сигурност ще трябва да е на спрял двигател.

;D (fri)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

opex

С Мега с две горивни карти е много по-лесно.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Pyrhel

Не и в случаите, когато дори чистачките и мигачите ги управлява същия модул.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

Баят стара тема ама да попитам как се вади ЕКУ-то на Мондео мк3 - откъм двигателния отсек или откъм жапката?

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


V.Buzev