За или против за поставянето на газова/метанова уредба на бензинов автомобил

Започната от ForeverFord, 18 Ноември 2012 16:16:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Така е, прав си, Викторе, че усещането е друго, че веднъж се живее, но позволи да не се съглася с теб.

За мен това не е по-различно някой да си купи Ролекс или някаква евтина имитация на Патек Филип, а да ходи с анцуг АдиБас и обувки за 10 лв. За мен това е, както е масово явление в момента, хора, които едвам си плащат сметките за комунални услуги, да теглят потребителски кредити само и само да си купят новия Айфон, за да се фукат. Кажи ми, моля те, това наистина ли го одобряваш?
За мен това е нелепо!

Естествено, никой не е длъжен да е съгласен с това, което мисля. Грандоманията и гъзарията са генетичен дефект на балканския субект, тъй че ни е простено :) .


Backstage

Цитат на: Marlboro Classic в 19 Ноември 2012 16:59:09
Всеки има глава на раменете и си решава. Кара му се S-class, дизелите са скъпи, S500 е с няколко хилядарки по-евтина, ще си сложи и газова, ще има и за гуми и масло.
За втора ръка говоря.
Асенне така е брат,ама гръмне ли нещо по S-ката....няма да ти се вярва...аз имам познати с газифицирани скъпи коли от тоя клас....вика братле карам,ама като дойде време за предницата...или не дай боже нещо по сериозно...и край

Backstage

......и добавям....
за да не се повтаряме.....
някои хора трябва много...ама много внимателно да прочетат горното мнение на Боби!!!

аийде да го цитирам
"За мен това не е по-различно някой да си купи Ролекс или някаква евтина имитация на Патек Филип, а да ходи с анцуг АдиБас и обувки за 10 лв. За мен това е, както е масово явление в момента, хора, които едвам си плащат сметките за комунални услуги, да теглят потребителски кредити само и само да си купят новия Айфон, за да се фукат. Кажи ми, моля те, това наистина ли го одобряваш?
За мен това е нелепо!"
и още добавям...
Абе може ли да купиш S-класа или S8-ца и да сложиш газ? има такиива гъзари...щом не можеш да си позволиш да я караш на бензин как ше я поддържаш? ми пепелника на задната конзола е 120 евро...ми нещо по електрониката? моторче за джам? ами като метне съеднитител? ми той е колкото 2-3 форда от нашия форум....айде нема нужда......

Pyrhel

Боби, мисля, че с Виктор говорите за различни неща, защото в случая подкрепям и двама ви :) Газчицата на скъпата кола не е като АдиБас.

Димкар, не съм си купил дизел, за да правя икономия, много дълго време се оглеждах за ст220, но нямаше 1 читаво по онова време :)

И въпреки, че подкрепям газчицата, на Сиерата газовата бутилка ще се превърне в компресор :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

amplified

Аз подкрепям газ на скъпа кола, ако начина на живот е ОК. Т.е. Ако аз имам едно прекрасно имение, едно хубаво семейство, една зеленина и 3 коли в гаража... окей, нека си правя кефа на газ. Ама да имам една единствена кола, да се натирям при леля си в панелката, ама да карам С-ката и да въртя по дисплея на Айфона, щот нямам кинта за ваучър... ми айде, не.  После на колонката... сипи за 5 газ.. ще ти сипя..... :)

Alexi


hotblooded

Цитат на: Alexi в 20 Ноември 2012 08:30:05
сетих се за "сипах пак газчица , -20 лв " :))
Няма значение дали газчица или "бензче" или нафтичка....  Едно е да монтираш АГУ на скъпа кола защото я сцепваш от каране и ще реализираш сериозни икономии - отиваш и набиваш парите за сериозна уредба и качествен монтаж и караш (не си си купил дизляк защото не те кефи).  Друго е да искаш да си гъзар, ама да няма на какво да стъпиш - продал някои на дядо си нивите и вместо да си купи нов Фокус (или нещо от класа) отива и купува  8 + цилиндров дзвер да ходи на кафенце, да се кефи като го зяпат пуберите и да се направи на мъж на 1-2 светофара седмично... А после като чуе - свещи 200 лв, кабели 1000, 1-2 бобини издумкали защото не е сменил свещи на време и там още 500-800 лв и псува на ум, а пред хора не смее да признае че се е преебал сам  ......аналогично е и за дизляк - купува се някоя "бигачка" дето 2 дена са и връщали километража, че и слага пауър бокс, после като "сдаде гетите" мотора (защото му е време, все пак е ходил до луната и обратно- колите били боклук или горивото калпаво или следва "да ти е6а дизела, минавам на газ" и отиваме в началото на пост-а).
  Пишман гъзарията няма нищо общо с техниката и личните виждания... въпреки че и аз се отклоних - нека се върнем на темата: газ(LPG, CNG, LNG (въпреки че LNG oще нЕма у нас), бензин, дизел - икономии, предимства, недостатъци. Селските гъзари - за тях имаме специални теми.....

tropper

Аз не бих си дал последните 5лв за Айфон/Айпад/Айпод/Ай-сиктир, но не бих бил против газифициране на ежедневна кола (евридейка, както се изразява Анатолий  :)) ). Ако щете - именно за да мога от последните 5лв да дам 3 за газ ако е важно и 2 за хляб :D
Има коли, които е смешно да се газифицират, просто защото не са т.нар. "евридейки" - Порше Карера или Форд Мустанг или Ферари, Ламборджини... просто не върви да си ги караш всеки ден в града, респективно да ги газифицираш, защото поддръжката им е скъпа като за пистов автомобил. И тогава идва приказката да си преценяваш чергата... S500/600 да караш в града (сам, без шофьор) си е мазохизъм, независимо от горивото, щото не можеш да намериш къде да го паркираш ;) То Мондео трудно се паркира в София пък... Но комфорта е друг и всеки да си му мисли от кое ще се жертва.

Но за нормална среден клас кола, по-нова или по-стара, каквито караме всички тук, не пречи ако е монтирано грамотно. Газовата система, както всяка една система, е допълнителен източник на проблеми - не толкова защото е газова, а защото е допълнителна система и просто няма безотказна техника. Но да заклеймяваме че газта скапва автомобилите, не е съвсем правилно. Верно - има допълнително износване, но всеки сам си преценява дали ще спестява всеки ден от гориво или колата ще го изкара по-дълго без сериозен ремонт.

П.С. Друго нещо, заради което газовите системи се "скапват" по-често е разликата в контрола на качеството при производство на сериино вграждана техника и афтърмаркет такава. Ако си имате идея през какво минава една електроника за да се вгради сериино в автомобил... Не случайно много нови технологии навлизат в автомобилостроенето години след като са се използвали на други пазари. Но това далеч не означава че газовата ще гръмне! Просто най-много да почне да прихълцва и да се наложи да минеш на бензин. Не е болка.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

viksata

Боби относно хората с Айфони и други подобни изцепки, които всички сме виждали по улиците, кафетата и на работа, съгласен съм че е дразнещо понякога, но това е защото му се обръща внимание.Всичко е до приоритети, не виждам лошо човек да си даде и последните пари щом е решил, за нещо което го кефи и му се радва!Това е присъщо на по младите хора и на недозрялите... да  това че после парадира че е голямата работа показва колко е комплексарско мисленето в BG. Но това е демокрацията.. кой съм аз да определям кое е важно за определен човек и кое не!
Отметнахме се от темата за газовото.... ::)

Само една вметка към колегата hotblooded,какво лошо е човек да е преценил че не иска нов Фокус,и си купува Мустанг за тези пари и му праска газово.......и какво това го прави автоматически газар?! И вместо да му се радваме на човека че си е изпълнил детската мечта, ние го заклеймяваме с разни определения...ето тук пак идва генетиченя дефект на балканския субект(цитирайки Боби)!

И защо 200 кинта за кабели и 1000 за свещи!?! На новите коли колко са...!?!?!?

И понеже дадох за пример по горе Мустанг,ето едно линкче :

http://www.americanmuscle.com/ford-sparkplugs-9904gt.html

Оказва се ще караш V8 а свещите ти са 30 $!??!?!

Кабели пак за толкова ... http://www.autopartswarehouse.com/mmp/ford~mustang~spark_plug_wires~parts.html

С предишното и сегашно изказване НЕ целя да се заяждам! (fri)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

hotblooded

  Викс, става дума за хора дето са се видяли случайно с 20-30 бона в джоба и отиват ги изсипват всичките за кола която не могат да подържат с редовните си доходи и после "Аиии те гумите по 400-500 лв" "малииии искат ми 1000 лв за обслужване" "Олееее ми тя гори много...." 
  Както и да е, нека да се съсредоточим върху технико-икономическите гледни точки...


viksata

 (fri)
Вярно се разпалих в повечко :D

Предстои ми пускане на 2.9 на газ... та съм малко нервен  ::)

Но това е за в другата тема....


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

escobar

http://www.cars.bg/u688567

ML500 бензин струва около 40,000 бона. Кефи ме звука на V8. Кефи ме, че е 7 местен. Кефят ме екстрите. Кефи ме, че е висок.
Не е суперкар. Напротив това е перфектната всекидневна кола, само че харчи много. И какво е решението - газ.

X5 с двигател 4.8, лети, ама си харчи... И каква му е изхвърлянето, че искам да се возя в хубава кола и да плащам умерено.

Вземете си Dacia Duster 1.5Dci. Специално за Вас ще правя гонка на задна с вас. Ускорение, доускорение, 100-200.

Alexi

дачията не е 40 бона .. бих си взел едно мондео екобуст от магазина а ти си карай МЛ-а дето един амортисьор е 1200 лв а вече са на по 150к оригиналните ( примерно ) .. аз съм от тия дето биха си купили нова кола и някой ден и това ще стане просто за момента не ми трябва да я мисля нямам гараж

amplified

Много грижи е ГИ-то... поне мен не ме удовлетвори, единствено по-малкото пари за гориво бяха ок.
И аз доста го обмислям тоя вариант, ако може ползотворно да се вържат отчитанията към трипа, ама все се разколебавам и се отказвам.

hotblooded

Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 15:49:03
http://www.cars.bg/u688567

ML500 бензин струва около 40,000 бона. Кефи ме звука на V8. Кефи ме, че е 7 местен. Кефят ме екстрите. Кефи ме, че е висок.
Не е суперкар. Напротив това е перфектната всекидневна кола, само че харчи много. И какво е решението - газ.

X5 с двигател 4.8, лети, ама си харчи... И каква му е изхвърлянето, че искам да се возя в хубава кола и да плащам умерено.

Вземете си Dacia Duster 1.5Dci. Специално за Вас ще правя гонка на задна с вас. Ускорение, доускорение, 100-200.
А аз със 1/2 от разхода ти на газ до Бургас или Варна - ще се кача на самолета и ще се върна със самолета за 1/3 от времето за което ти ще стигнеш с МЛ-а, ще спестя и от ГО и данък и от каско колкото да си карам една малолитражка из града цяла година. Улиците и пътищата не са място за състезания и избиване на комплекси. Не се заяждам - въпрос на лично виждане.  А дори и с ML500  - няма да си толкова по бърз от дачийката в градските задръствания че да си струва разликата в парите и разходите. Изхвърлянето се състои да имаш случайно попаднали 40 бона - печалба от тото, наследство или каквото ще,  но освен тях си на гола заплата и да вземеш тоя ML......

momo76

Тука голяма дискусия станала. Само не разбирам нещо - говори се за газ на V8 и се сравнява с някакви малолитражки, нека да гледаме и същата кола с дизелов мотор.
Като реши човек да си купува кола (поне аз така правя), първо си харесва модел, после гледа с какъв мотор да е. Мен лично никой не може да ме убеди, че един 10 годишен дизел на наколко по 100 000км е по-надежден и безпроблемен от 10 годишен бензинов мотор на газ.
Някой беше споменал за ML500, ами разхода като пари за гориво при ML500 и ML320CDI е в полза на газирания бензинов звяр, а проблемите с добре сложен ГИ са доста по малко от проблемите с нафтовото чудо. А кефа от мощен бензинов мотор  ;D.
Мен лично не ми харесва дизела, затова си взех и бензинова кола. преценил съм си, че мога да я потдържам и обслужвам и щом има вариант разхода ми като пари за гориво да намалее почти наполовина - що пък не, със икономисаните пари мога да купя нещо за децата например.

Bobi

Викс, май не се изразих както трябва. Аз не визирам това да сложиш газ на 2.9-то ти. Аз имах предвид онези, които се правят гъзари с S500- ката и Мл-а. Съвсем различно е.

escobar - пожелавам ти да си купиш такъв МЛ. Наистина ще си голям гъзар, ама я кажи, с тая гъзария, ще ти стиска ли да застанеш на газ-колонката с някоя мацка :) ?

Наистина се отклонихме от темата. Още веднъж ще кажа, че нямам нищо против колите на газ, но мен лично ме е страх да карам такава кола. Говоря от личен опит преди доста време, но това е друга тема. По-горе казах за кое съм против.

Някой много добре го каза по-горе, че всеки има глава на раменете и може дали ще спи завит в чергата си или краката му ще мръзнат, защото чергата му е къса..

Pyrhel

Цитат на: Bobi в 20 Ноември 2012 17:48:33
Наистина ще си голям гъзар, ама я кажи, с тая гъзария, ще ти стиска ли да застанеш на газ-колонката с някоя мацка :) ?

Че тука какво има да ти стиска - спираш, пълниш, заминаваш. Тия дето ти се смеят, обикновено нямат пари и за началната вноска на колата ти :)
Въпросът трябва да е дали на мацката й стиска да си тръгне :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: momo76 в 20 Ноември 2012 17:27:55
   ами разхода като пари за гориво при ML500 и ML320CDI е в полза на газирания бензинов звяр, а проблемите с добре сложен ГИ са доста по малко от проблемите с нафтовото чудо. А кефа от мощен бензинов мотор  ;D.
По-малкото проблеми на бензина са именно защото можеш да му сложиш АГУ.  А на дизляка не можеш. Отдавна колите се правят да си изкарат гранцията и след това които я вземе да се спасява. Разхода - нека не сравняваме каталожните данни при 90 или 120 км/ч... защото според тях почти нямаш сметка от дизел или няма защо да слагаш газово. Разликата при бензин - дизел при педал до ламарината обаче е сериозен. Аз Бургас- София със 135 км/ч средна скорост постигам със 7.0 л/100 по борд, на колонка - 7,5-7,6 - (груба сметка 19 лв/100). Я настъпи бензика 2.0 Дуратек така - на борд ще си поне 10/100, на колонката - 11 (26 лв/100 км). На газ ще ти дойде към 13/100 (ако си настроил така ГИ че да запазиш ускорение и вървеж на бензин (грубо 18 лв за 100 км). С една подробност - 2.2 TDCi ускорява по-бързо и от 2.3 дуратек - това за любителите на вървежа.  Чувствителност към качеството на горивото - и ГИ и комънрейла зависят силно от качеството и чистотата на горивото. станични разходи - гумите са еднакви, данък - еднакъв, ГО - в една графа. въздушен филтър - и единия и другия на 1 год или 20 к/км. газчицата обаче е доста по чувствителна и към качестото и замърсеността на въздушния филтър. обаче на всеки 2 въздушни филтъра газчицата сменяш и свещи, и почти се догонваме по цена (с леко предимство за теб). Вероятността да рециклиран дюзи - ами рециклажа да дюзите е по-евтин от нов ГИ. Двумасов маховик - няма проблеми и ти си с такъв!

escobar

Е вие сега го изкарахте, че който кара на газ - не чука...
Или пък, че собствениците на вседеходи не знаят къде е летището...
Или пък, че амортисьорите на бензинов ML са по-скъпи от тези на газифицирания...

Джиповете са много подходящ пример за ползите от газифицирането, защото харчат зверски, но от друга страна предлагат най-много пространство в багажника. Ml, q7 и х5 на бензин са рядкост и газифицирането е варианта да се движиш с тях. ML-а го посочих за пример като цена, че не са чак толкова екзотични автомобили. Повечето Мл-и на бенз вървят по толкова в България, така е и с конкуренцията. На кола за около 40,000 лева да мяташ по над 500 лева за гориво на месец, не е окей. Окей е, ако си Вальо Златев.


hotblooded

Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Е вие сега го изкарахте, че който кара на газ - не чука...
Кой и къде го каза...   По въпроса с евтинкото - едва ли ако имаш до себе си мадама със сутиен 95-С ще и направиш пластична операция да мине на 80-В, че да купуваш по евтини сутиени :)
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Или пък, че собствениците на вседеходи не знаят къде е летището...
Не вкарвай Х, ML, GL и тем подобни при всъдеходите, това са просто  комбита с двойно предаване и високо окачване служещи единствено да покажеш можеш да биеш гълъби със противовъздушната отбрана - даваш много пари за нещо, което ти върши същата работа като друго струващо на половина - 5ца или Е-класа със същия мотор и екстри, никога няма да бъдат истински джипове като Defender или G-klase, и други като тях.
[/quote]
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Или пък, че амортисьорите на бензинов ML са по-скъпи от тези на газифицирания...
Става дума че ако нямаш парите за амортисьорите примерно- не ти трябва АГУ, не ти трябва и тая кола...
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30
Джиповете са много подходящ пример за ползите от газифицирането, защото харчат зверски, но от друга страна предлагат най-много пространство в багажника.
Това е мит, Е-класа комби и 5ца комби събират повече от ML и Х5, а газовата бутилка ти заема 1/4 от багажника.... Виж прикачния товар е друго, но за да го използваш ще ти трябва и Е категория.
Цитат на: escobar в 20 Ноември 2012 18:41:30Ml, q7 и х5 на бензин са рядкост и газифицирането е варианта да се движиш с тях. ML-а го посочих за пример като цена, че не са чак толкова екзотични автомобили. Повечето Мл-и на бенз вървят по толкова в България, така е и с конкуренцията. На кола за около 40,000 лева да мяташ по над 500 лева за гориво на месец, не е окей. Окей е, ако си Вальо Златев.
Ако имаш 40+ хилки за кола на старо - последното което ще те е грижа колко даваш на месец за гориво. Познавам човек които за 30тия рожден ден на сина си му подари фабрика. Кара си S класата и не мисли за АГУ. Не е Вальо Златев. Нито е някой дето се появява по вестниците. Не е обеднял от това че е на бензин...  Бившия ми шеф 5 бона на ден ги нямаше за нищо, но караше Е-класа дизляк..... Общото между последните 2ма е че когато имат работа в Бургас/Варна - първо гледат кога има самолет, ако няма - тогава с колата. Това са хора които определено си ценят времето и знаят как се вадят пари....  Впрочем в "белите страни" да караш S klasse - си поне Вальо Златев (като кинти)....
[/quote]

Чебурашка

И аз съм на мнение че такива коли като х5,Ку 7 и МЛ имат супер скъпа подръжка и разхода в сравнение с ремонтите,застраховките и обезценяването е доста малък проблем,пък и ако се сложи газова особено в някой бг сервиз има голяма вероятност да се прецака нещо

Чебурашка

намерих в офроуд форума един с кайен на газ: 8)
Ето какво е писал:
Малко се срамувам ама ще си призная
Сложиха ми газова на колата. Изи газ. Много съжалявам за това.
Не могат да ми я настроят. Не върви и гори.
На ниски обороти се усеща придръпване.
На бензин добре си гори (колкото трябва).
На газ ......., е трагедия.
Днес смениха ми свещите и резултата пак същия.
И старите си бяха добре.
Слагаха я газовата в Соф. Няма да говоря за "гаражчето", никога повече не искам да ги видя.
Казаха ми че ще се "адаптира" уредбата
Прибрах се в Шумен и наново ми я монтираха.
Подобрение имаше......, температурата си е стабилна и топли изпарителите  а преди като тръгне колата и се охлаждаше  изпарителите.
Къде могат да ми я настроят, че ми писна от визити в сервизи.
Или да я махам
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=109854

hotblooded

 Технически няма никакъв проблем който и да е бензинов мотор да работи с пропан или метан. Човека просто не е случил на газаджии, ако е с 8 цилиндровия мотор се слагат дефакто две АГУ (ГИ) и се синхронизира работата им. Подробности не знам, ако е от Шумен човека да отиде във Варна, в ТУ, проф. Димитров - има си сервиз човека, всичко е подкарал на газ до сега, включително и дизляци, ще се справи и с тоя Кайен.

К.Методиев

Това с двете АГУ-та са глупости, има си газови инжекциони за 8 цилиндрови мотори!

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

hotblooded

Цитат на: DidiBao в 20 Ноември 2012 22:15:56
Това с двете АГУ-та са глупости, има си газови инжекциони за 8 цилиндрови мотори!
Каза ми го човек които монтира и ремонтира АГУ от 30 години, говорехме си че е слагал газ А8 - 4.2 мотор и е изпозлвал два отделни ком. модула и два изпарителя... няма защо да лъже и едва ли не знае какво има на пазара, защото самия той внася уредби...  Всъщност и мен сега ме "човърка" защо не може 8 дюзи да се управляват от 1 модул - та се сетих за варианта че марката която той внася няма модулче за 8 цилиндъра и за това е нагаждал каквото има :)  (fri)

К.Методиев

Цитат на: hotblooded в 20 Ноември 2012 22:34:20
Каза ми го човек които монтира и ремонтира АГУ от 30 години, говорехме си че е слагал газ А8 - 4.2 мотор и е изпозлвал два отделни ком. модула и два изпарителя... няма защо да лъже и едва ли не знае какво има на пазара, защото самия той внася уредби...  Всъщност и мен сега ме "човърка" защо не може 8 дюзи да се управляват от 1 модул - та се сетих за варианта че марката която той внася няма модулче за 8 цилиндъра и за това е нагаждал каквото има :)  (fri)

Така съм съгласен, че това са имали това са сложили, аз на 5,0 мотор 8 цилиндъра съм виждал тази система, един приятел се занимава точно с газови инжекциони и я слага преди време.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Alexi

тоя пич е от Шумен ,чел съм му темата в офроуд форума .. много е зле .. Кайена му е осмак да ,мисля че така и не тръгна като хората на газ ,направиха го над 4к оборота да обръща на бензин и май така си го кара ..отделно уредбата беше 2500 ли 3500 ли беше писал .. абе мъка голяма

escobar


BIGFORDFAN

http://www.mobile.bg/11350800520286393 Аз пък предпочитам това пред Мондео Екобууст за 40к лв, пък ако трябва и за ГИ бих се прежалил...