За или против за поставянето на газова/метанова уредба на бензинов автомобил

Започната от ForeverFord, 18 Ноември 2012 16:16:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ForeverFord

Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)


Alexi

ми аз ако имах ст220 щех да го газирам също .. тия 3 литра бензин с моя пробег аз ще фалирам ...

Alexander

Еми то затова се мисли като се купува колата. Като знаеш че ще караш по много километри, си купуваш дизел! И на мен ми се кара 3.0 V6 ама няма! За мен си е чиста гавра да му забиеш газовата уредба...
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Иван Вълков

Колеги предлагам тука да опишем размислите си относно темата.

Аз лично ако карах бензинова кола второто нещо след обслужването е ще да и поставя газова уредба(LPG). Доводте ми са, освен че донякъде е по евтино а и мотора според мен работи по-добре, маслото остава бистро за за по-дълго време а и като изгорели газове имаме пара. Като минуси: поддържането на още една система (филтри прегледи), по - голямата чуствителност на мотора към консумативите - въздушен филтър, свещи, кабели - който е карал на газ знае че още в начален стадии на някой от компонентите се осеща неравномерна работа на мотора докато на бензин не се усеща.
Като за финал бих казал че е една достатъчно добра инвестиция.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Dmitarcho

Принципно, аз не бих си сложил газ ;) Затова си взех и дизелов автомобил. Но няма спор, че в момента, а и от доста време /да не казвам винаги/ най-евтино е да караш на газ ;)
Ръца Пръца

Bobi

Аз се чувствам малко странно, когато се возя или карам кола на газ. Не знам как да го опиша това чувство, но нека използвам думата " несигурно".

Dmitarcho

Абе малко коли за гърмяли/горяли заради газовата уредба - или поне по телевизия/вестници не ги споменават ;)
Ръца Пръца

Alexander

Аз съм противник на тези работи. За мен колата трябва да върви на това което е направена от завода! Аз бих предпочел бензинова кола пред дизелова ако нямаше факторът разход на гориво. Затова обаче карам дизел..
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Иван Вълков

Колеги, незнам на какво се дължи вашата несигурност предвид че някой производители на автомобили предлагат като допълнение LPG уредба. На днешно време автомобилните газови уредби не са по малко опасни колкото и самите автомобили. Спазват ли се прости правила за монтаж няма опасност.

п.п. сашо принципно е така но ако мислим така консервативно, никога нямаше да се развият алтернативните начини на предвижване както и горива. Холандците и италианците отдавана са открили топлата вода с пропан-бутана

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Pyrhel

Аз пък съм определено за газова, но да е порядъчно добра - мазане на клапаните, хубава електроника, прецизно настройване и замерване на мощността после. Има софтуери на газовите, дето го правят това. Т.е. харесва ми да се возя на 1/2 цена. Затова и вече масово пърпоря с Пасата из София :)

ПС: Ще я преместя в алтернативните горива темата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Dmitarcho

Цитат на: Alexander в 18 Ноември 2012 19:00:47
Аз съм противник на тези работи. За мен колата трябва да върви на това което е направена от завода! Аз бих предпочел бензинова кола пред дизелова ако нямаше факторът разход на гориво. Затова обаче карам дизел..

Мда ... ако уредбата е сложена в завода .. няма проблем - бих си купил такъв автомобил ;) Но да ми я слагат допълнително ... мерси ;)
Ръца Пръца

Alexi

що ще е гавра .. има 20-30 пъти по скъпи автомобили на газ вкл. и Бентли Континентал .. СТ-то е една стара кола с много харчещ мотор ,навремето не е било така но и не е имала газ ..
ЕДИТ: недей да лицемерничиш ,колата ти е доста по скъпа от това СТ :)

Иван Вълков

Цитат на: dmitarcho в 18 Ноември 2012 19:04:36
Мда ... ако уредбата е сложена в завода .. няма проблем - бих си купил такъв автомобил ;) Но да ми я слагат допълнително ... мерси ;)

Оригинално никоя марка няма проект за движение на пропан - бутан. Винаги се поставят след това както и другите екстри на автомобила.

Цитат на: Pyrhel в 18 Ноември 2012 19:04:21

ПС: Ще я преместя в алтернативните горива темата.
Оки аз умишлено не я пуснах там т.к. е само дискусия

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

TourneoRS

Аз съм за , не виждам кой знае какви минуси . Колата трябва да е перфектна на бензин , конкретно според двигателя се избира ГИ или обикновенна уредба . Прегледа струва 5 лв и става едновременно с годишния . Подръжката поне на мойта е един газов филтър за 3 лв , смяна на въздушен на 5000 км , и реглаж през около 20 000 км което ми струва 15 лв . Свещи сменям през 40- 50 000 км колкото е нормалния им пробег . Пасата ми гори с моето откачено каране от 14 до 17 градско и от 7.5 до 9 литра извънградско . На бензин под 12-13 литра в града не пада , извън не съм пробвал но поне 7 ще гори . Както и да го смятам , излиза ми по - евтино . ;D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

hotblooded

 
  Относно карането на газ -принципно нямам против, най вече защото е евтино. Въпреки че когато става дума за голяма кола от класа на Мондео съм "За" дизелов мотор - като се има предивид реалния пробег на колите които се предлагат втора ръка у нас - доста по-"безопасно"за джоба е да се вземе бензинка която да се "нагЪзи". Дори аз търсех 2.0i която да обгазя, но просто не намерих по автокъщите и се бръкнах по-дълбоко за дизляк от "място с по-малко рискове"
   
   Единствената положителна черта на слагането на АГУ е по ниските разходи за гориво. Всякакви теоретични постановки че видиш ли колко било "еко-меко" са леко издокарани.... (реално показателя СО2/кВч, неизгорели СН/кВч се запазват, а NOx/kWh работа се повишава)   Реално на Жигулките, ЗиЛ, ГАЗ - наистина могат да работят по-добре и на газ, но това е защото карбураторите им са "пълен шит" ( в сравнение със западните образци). При пропан-бутана имаме минимум 10% загуба на мощност, при природния газ (той далеч не е метан, освен ако не говорим за втечнен)  поне 20.  Запазването на ускорението (в сравнение с работата на бенз.) при работа с пропан-бутан се дължи че на газ не работят еко-настройките на двигателя!  Легендите че газовете са лесно запалими се дължат на факта че са е лесно изпаряеми и не виждаш изпаренията докато не се запалят и че се запалват в по бедни смеси от бензина. Ако приемем енергията на искрата в джаули, необходима за запалването на бензиновъздушна смес е 1ца, то за запалване на пропан-бутан-въздушна смес е необходими 1,2 на метан-въздушна смес 1,3, на водород-въздушна смес - 1,5. От къде идва евтенията на пропан-бутана - ами защото първо не е чист пропан-бутан и в него има всякакъв "шит" който може да се нагнети до  24 атм без да полимеризира или детонира - ако искате смес от n-бутан и n-пропан - цената ще е такава че ще карате на бензин... А и още една легенда - пропана и бутана не са отпадък при производството на бензин и диз. гориво! Някога може и да са били, но някога и дизела е бил отпадък :)

TourneoRS

Само да отворя една скоба , уточнението  за какво се използва колата . При мен 15/100 разход газ струва 15х1.42=21.30 лв , когато го обърнем в нафта  21.30: 2.54=8.39 литра нафта . Една дизелова кола с малък опростен мотор дава най- много около 7/100 в града  което означава , че е по ефтинко возенето с нея . Условностите стават и повече колкото повече се замислям толкова повече излизат  :D . Сега се сетих един минус на газовата уредба , откакто карам такава кола два пъти ми е свършвал и бензина и газта което никак не е приятно  :)) . Другия минус е , че трябва да се кара с хубав антифриз зимата ако не изчаквате да загрее и тръгвате веднага ,  изпарителя става на буца .  Един хубав ГИ дава много добър разход , , но и на него мъките по настройки и донастройки са понякога големи , поне така чета из форумите .По принцип съм забелязал че и доста хора карат това на което са свикнали . Мен отдавна ме подкокоросва тази мисъл да видим кога ще ми светне на маратонките . Тя темата е за или против поставянето на газова/метанова уредба на бензинов автомобил и малко се отклоних от въпроса да ме извинявате .  ^-^
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

escobar

Да сложиш на Фиеста или Мини за около 10000 градско годишно е пълна тъпня. Оставаш без багажник и набиваш бая пари за газов инжекцион, който ще избиеш някога, ама парите затваряш накуп. За градска кола и около 10,000 годишно и дизел е греда щото е с 3000 бона по-скъп, докато загрее трябва да слезиш и от постоянното градско филтърът за твърди частици се преебава мощно.

На по-големите коли съм твърдо за. Имам колега с Чучоне (е500) на метан. това е баси звяра и на метан прави диви и щастливи 99% от колите. На бензин просто не се издържа, щото излиза мижду 50 и 60 лева за 100 километра...

На един ML500 като му боцнеш една хубава газова, пак остава безобразен 8мак, който ще направи диви и щастливи почти всички коли в България.
Всичко е до преценка. Тъпо е да караш огромна кола предимно градско, предимно сам, за да имаш багажник и пространство за 1то море и едната вила. Също толкова тъпо е да вземеш Фиеста за предимно магистрално каране или дълги курсове...

dimkaraganchev

И на Фиестата и на Примерата ГИ се избиха за има-няма 10000 км. Не знам защо въобще спорете. Файда на газ има и тя е по-голяма от колкото на дизел. Като сложим и по-скъпата поддръжка и евентуалните скъпи ремонти по дизела, е карайте си ги.  :D Въпросът е само да не се хвърлиш на първия "майстор" за монтаж на ГИ, който да се пробва върху колата ти.
П.П. Относно това, дали с газова уредба е опасно, напоследък доста дизели изгоряха по родните пътища. Всъщност, няма кой-знае какво значение вида гориво. От огромно значение е изправността, която често се пренебрегва.

hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 18 Ноември 2012 23:16:53
И на Фиестата и на Примерата ГИ се избиха за има-няма 10000 км.
За 10 к км може да избиеш обикновена уредба, но не и ГИ.... ГИ струва 1000 лв (поне), излиза че си пестил 10 лв на всеки 100 км.   (fri)

Колкото до V8 изтребител на газ.... това вече е смешно, направо си е Бай Ганьовщина на квадрат! Не си си взел малолитражка или семейна кола, а скъп джип, лимузина или спортна кола да се правиш на баровец и слагаш газово.... ми бягай и за гуми втора ръка, като сменяш маслото - сложи М10Д, филтри - Filtron - па да ти е още по евтино.

Alexi

всъщност да караш V8 на газ в Бг е нормално .. щото не си си го купил нов ами 10 годишен на незнайни км и за 10-12 к лв примерно .. така че една газова ще му пасне .. аз познавам 10тина човека с осмаци нито един не е на бензин :)) получаваш силен неуморен мотор ( отделно са без пари колите с големи бензинови мотори ) със поносим разход на газ примерно 16-20/100 навън


hotblooded

Цитат на: Alexi в 19 Ноември 2012 08:00:58
всъщност да караш V8 на газ в Бг е нормално .. щото не си си го купил нов ами 10 годишен на незнайни км и за 10-12 к лв примерно .. така че една газова ще му пасне .. аз познавам 10тина човека с осмаци нито един не е на бензин :)) получаваш силен неуморен мотор ( отделно са без пари колите с големи бензинови мотори ) със поносим разход на газ примерно 16-20/100 навън
Именно - за България е нормално. Да речем че компенсираш разходите от скапаните пътища....  Но аз лично не бих си купил "изтребител" ако нямам парите за гориво, гуми, подръжка...  За мен V8, V10 и V12 моторите са "религия" и ако някога имам избор ще предпочита коравите атмосферки, от колкото нампоманите "турбо-миксери" които са модерни напоследък :) Та в този ред на мисли - газифицирането на такъв мотор е един вид оскверняване....  А колкото до 5 бона за АГУ за директно впръскване - бих си купил една малолитражка за всеки ден, а "голямата кола" ще си я карам за кеф на бенз. Но не задължавам никой с моето мнение.

dimkaraganchev

Напълно споделям мнението ти за газифициране на мощни коли. И аз не бих си купил такава, след като няма да имам пари да и купя нови гуми и да я зареждам до горе. Но в БГ е масово явление да си "надхвърляш сянката". :))

Marlboro

Всеки има глава на раменете и си решава. Кара му се S-class, дизелите са скъпи, S500 е с няколко хилядарки по-евтина, ще си сложи и газова, ще има и за гуми и масло.
За втора ръка говоря.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

zliqiliq


Alexander

"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

К.Методиев

Че какво и е на газта, от седем години все на газ си карам, имаме и дизелов автомобил, но на газ си е по икономично, карах точно 3 дни на бензин мондеото е то не се издържа, пък като разхода ти е 15-16 и нагоре защо да не си на газ, имам приятел точно със S500 V8 мотор сложи си му газов инжекцион ми колата си върви супер прилично и я кара всекидневно, ако беше на бензин едва ли щеше да е така.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Bobi


Alexi

според мен не е гъзария да караш голям атмосферен мотор на газ.. имам познат с Дискавъри V8 на газ ,тоя мотор буквално няма трошене джипката асфалт вижда колкото да стигне до черно .. поддръжката е доста по евтина от на комън рейл дизел да не говорим каква сила е осмака и с кой комън рейл трябва да се сравни .. но лапа много и просто не е за каране на бензин .. аз лично кола на газ не съм имал предпочетох дизела с цел икономия ,основно бензини съм карал доста време но дизела с 2-3 ремонта и икономията му би се изяла ..

hotblooded

 Добре де, за чий си купуваш S500.... Купи си Е300, не си президент на корпорация или държава - Е-то ще ти върши същата работа, при слабо доловимо по-малко лукс (говорим за шофьорското място, защото все пак вземаш да я караш, не да те возят) и пак ще плащаш толкова (колкото S-500 на газ). Едва ли насмиташ всичките коне на S-kata на всяко кръстовище и при всяко изпреварване...
  Не съм против газовите уредби, просто не мога да схвана логиката да си купуваш кола с 4-5 литров мотор и да слагаш АГУ. Имам приятел с Captiva, но човека си има газ-станция така че е разбираемо - купи си кола която му позволиха след 6 месеца да я газира, като му се запази гаранцията (с изключение на бензиновата система). Друг познат кара А8 - 4.2 бенз. - да ама той е вносител на АГУ и има сервиз за монтаж - човека каза " Все пак внасям и монтирам - остава аз да нямам, или да си купя дизел..." но я кара на газ само в града, извън градско си я "продухва" на бензин.

viksata

Аз лично бих си купил винаги V8,не ми пука дали ще е грандомания или гъзария..аз данък обществено мнение не плащам!!! Слагам му една газ и си пърпоря!! не може да се сравни с нищо усещането от големия мотор!!
Не разбирам защо робувате на разни остарели скрупули и привички!!!
Та дори и да нямам пари да си позволя една кола, но пък я искам бе!!... а дали ще имам за масло,гуми и т.н това си е само моя работа!!! дали ще е M10Д пак си е моя работа .....
Всеки сам си прави сметка на средствата и какво жертва за да си достави поне малко удоволствие!!!
Веднъж се живее!!..и като за капак предпочитам огромен мотор на газ, отколкото малка дизелова колица... (fri)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"