Впечатления от Мото-Пфое

Започната от Pyrhel, 22 Септември 2011 03:56:08

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Pyrhel

#60
Благодаря! Не виждам проблем да е платена услуга, но да я има, че преди доста хора писаха, че им удрят контра.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


jo_jo

аз нямах проблем за история, беше 36лв по спомен

sstefan

Аз платих 36 кинта за история-разпечатват ти всички фактури,на електронен носител не даваха,само хАртия.

xsyokey

А каква е процедурата за кола нов внос, понеже съм си харесал една... Мога ли да отида само с VIN номер да поискам сервизна история или трябва и с колата да ида?

Mifri

На мен ми поискаха в МотоПфое Младост 1200 лева за дискове и накладки - предни и задни + смяна на спирачна течност (това е с остъпката). Колата е Форд Фокус МК3 2013.

Ozzie

@Mifri
Надявам се, преди да вкараш колата за посочените процедури?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

викате 1500 лв ангренаж .. още не мога да повярвам че някой ходи в тези сервизи .. ангренажен комплект в СФА за 2.0 ХДИ е 300 лв ,като включва и водна помпа .. смяната е 5 часа х30 лв ..

Жоро Петков

В тойота за аурис същата процедура е 2000лв - дискове и накладки...
Алекси смяната на ангенаж на 1.0 екобууст няма абсолютно нищо със смяната на такъв на дизелов двигател.
Ест. че цените са завишени - все пак са много маймуни по веригата, но само там имаш гаранция - ходи да си търсиш правата от гараж-бойс. Пиеш една студена вода и пишеш във форума.
Иначе имам тракане от конзолата за управление на огледалата и прозорците и ест. вътре в колата след 2-рата година не се покрива от гаранцията да се знае.

Alexi

нямам намерение да си купувам подобен двигател  :D карал съм го приятен е но върви по малко и гори повече от дизел ,а както виждаме е и по скъп за поддръжка ( а и вероятно ще изкара доста по малко )

To4kata

Така е, смяната на ангренажа на 1,0 Екобуст е скъпа в Мотото. Но от друга страна, ако взема за пример стария ми Фокус 1,6 TiVCT за 8 години и 110 K км и кусур 2 пъти сменях ангренаж и предстоеше 3 път х 500 лв пак 1500 лв, на екобуста ще го сменя веднъж за същото време и пробег. Като гледам моделът стана на 9 г. и няма много отзиви от сменени ремъци по форумите, което значи че болшинството още бутат. Онзи пич със ремъка останал без 10 зъба беше на 160 000 км, имаше тема тук във форума.


saggy

След смяна на оригиналния ремък на атмосфения 1.6 е разумно да сменяш следващия ремък на всеки 60000км. Но смяната е стандартна процедура за стандартна кола и може да се свърши в много сервизи. При 1.0 екобуста след смяна на оригиналния ремък какъв е пробегът на новия ремък? Съмнявам се, че е като на оригиналния. Тоест, пак се изпада в положението да се сменя на по-къс интервал, но при по-сложен ремонт. Верно, че няма много отзиви в БГ за сменени ремъци на екобуста, което значи, че това предстои да се случва скоро и ще видим резултатът. Самият факт, че при Фокус 4 маслената баня + ремъка са заменени с верига, показва, че решението във времето се е оказало недостатъчно подходящо за експлоатация.

To4kata

#71
Така е, прав си, но това важи за всеки афтермаркет ремък, купен от кварталния магазин и сменен в кварталния гараж - 60 000 км. В случая говорим за оригинален ремък с щампата на Форд, сменен в официален сервиз. Не зная какъв е препоръчителния пробег на този ремък ,но се съмнявам да е 60 К. Принципното предимство на ремъците в маслена баня е удължения пробег и сниженото триене, тоест по-малък разход и по-тиха работа на мотора. Такъв е бил пръвоначлиния замисъл, проблемът е че при неправилна подръжка, калпав бензин и др. ремъка започва да се лющи и запушва маслената помпа, затова и го смениха с верига ...

Alexi

това е според рекламите като го пуснаха ,но реално се оказа че е занижен пробег ,проблеми ,има случаи на блокирал двигател от затлачена маслена помпа ,2 пъти скъсяваха фабричния пробег на ремъка ( отначало беше 250к км ) и в следващия модел го махат - досети се дали има някакви "преимущества"  ... дано веригата не е от кашкавал на новия модел ,че доста такива печални случаи вече има

ivchotr

В момента наближавам 60 000 км пробег от смяната на ремък. Този, който в момента предстои да бъде сменен, е афтърмаркет, а на кутията му пишеше, че изкарва 150 000 км. Проблемът не е в ремъка. Зъбните колела се износват и те му скъсяват живота. А никой не сменя зъбните колела. Всички сменяме само ремъците :D Впрочем и веригите подлежат на смяна, дори и да не са кашкавалени. На по-голям пробег, естествено, но и те не са вечни.

saggy

На екобуста надали му сменят зъбните колела на ремъка, така че трябва да си авантюрист да караш пак 100к км с втория ремък. Отделно на това, че най-вероятно ремъкът за първоначално вграждане е по-издържлив от втория ремък, уж пак брандиран от форд. Алекси, за късането на вериги при Фокус 4 ли говориш или общо за новите двигатели?

To4kata

Цитат на: ivchotr в 05 Април 2022 22:48:28Проблемът не е в ремъка. Зъбните колела се износват и те му скъсяват живота. А никой не сменя зъбните колела. Всички сменяме само ремъците :D

Маслената баня все пак предполага по-малко триене и износване, включително и на метала. Като сравнението беше с обикновените сухи ремъци и спрямо тях, считам че имат предимство по отношение на пробег и ефективност. Трябва да се признае, че в англ. форуми има и много двг с пробег от 150 K мили. Друг е въпросът, че специално при този двг смяната е трудоемка 10-12 часа, както и че много хора не знаят за строгите изисквания по смяната на маслото и си правят каквото знаят - евтини масла, добавки, промивки и др. Ще питам в Мотото все пак за пробега на новия ремък ...

Alexi

в общи линии вземеш ли втора ръка кола с тоя мотор спокойно можеш да си добавиш към цената едни 1500 лв за смяна на ангренажа щото до момента няма да е сменен .. това е сериозна сума ако вземеш примерно кола за 10 000 лв на няколко години и около стотина хиляди пробег ..а за веригите имам предвид печално известни мотори от други марки,не конкретно фокус 4 ,там още е неясно но е по добро решение от гума къпеща се в масло  :D

ivchotr

Цитат на: To4kata в 06 Април 2022 08:13:11Маслената баня все пак предполага по-малко триене и износване, включително и на метала. Като сравнението беше с обикновените сухи ремъци и спрямо тях, считам че имат предимство по отношение на пробег и ефективност...

Ама при нормалните ремъци няма случай да се е задръстила маслената помпа от разложени каучуци.

F Focus

Цитат на: Alexi в 06 Април 2022 09:16:16в общи линии вземеш ли втора ръка кола с тоя мотор спокойно можеш да си добавиш към цената едни 1500 лв за смяна на ангренажа щото до момента няма да е сменен .. това е сериозна сума ако вземеш примерно кола за 10 000 лв на няколко години и около стотина хиляди пробег ..а за веригите имам предвид печално известни мотори от други марки,не конкретно фокус 4 ,там още е неясно но е по добро решение от гума къпеща се в масло  :D

За Протокола: Другата марка заряза ремъкът и заложи на верига-уж за добро, ама веригите се произвеждаха в Китай и бяха пълен боклук, та въпросната марка отново се върна към ремъка за двигателите си TSI, TFSI...познайте марката!  (tooth) (tooth)

ivchotr



saggy

Това са колите от последните 10 години. Явно трябва да се свиква с по-лошото - скапано автомобилостроене, скъпа поддръжка, скъпи горива, скъпи коли нови или втора ръка. Относно МП в една друга тема колега каза, че час вече струва 80лв там, та....хем слабо обслужване, хем скъпо.

Alexi

все още има здрави мотори .. примерно с 2.0 ХДИ трудно можеш да сбъркаш освен ако не е на 350-400к км като го вземеш .. и го слагат в 20тина различни модела ,не е като да няма избор

Жоро Петков

Alexi, проблема не е в двигателя... колата не е само двигател. Като се разтропа всичко вътре... като изгние... като почнат да гният кабелните снопове...
То ако беше само двигател да взимаме по един атмосферен дизел и ще караме по 5 милиона километра... ще ги завещаваме тия коли.
За МП 86лв даже е 1 час работа. Колко е некачествено... аз до сега оплаквания нямам... Доста повече хора се оплакват от "гаражни майстори". Факт е, че цените са изключително надути, но така е с представителствата в цял свят.
За сега може да се разчита на неофициални сервизи... но като гледам как колите стават все повече компютри, като ти изкара "бъг" ще трябва само в официален сервиз да ходиш...

Alexi

коментираме съвременни коли,те нямат проблеми с гниене ,но пък проблеми с двигателите колкото щеш .. те са слабото място а не гниене ,кабелни снопове и т.н. .. в нета има бол клипчета на отворени мотори на 150к км и блока е износен извън спецификация вече ,раздрънчани вериги ,скъсани ангренажи заминали дюзи .. има хора ги въртят тия км за 2г ,какво гниене ..

saggy

Абе има и добри неофициални сервизи, които не са гаражни, но и цените им са близки до официалните. И разполагат със софтуери за софтуерни решения на проблеми. Знам 2 такива за VW и един дори за Тесла и др. електрически автомобили. Най-вероятно ще стават все повече, защото гаражните майсторчета вече няма да вършат работа. Въпросът е, че ще са концентрирани в 1-2 града в БГ.

ivchotr

Компютърни спецове с лопата да ги ринеш. Все някой ще се насочи и към електричките. За гаражните майсторчета ще останат тенекиите, окачването и спирачките. Специалистите по автомобилни ДВГ някой ден ще станат екзотика. Ако електричките се наложат трайно, де.