Форд Ескорт 1.8 тд при първо палене сутрин не завърта стртера

Започната от Валентин Петков, 27 Юли 2021 08:01:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Валентин Петков

Здравейте колеги,след вярна служба от 14г  Форда 1.8 тд 90к.с. 97г сутрин не върти стартерта(Ревизиран ),даам на контакт подгрявам  въртя и не ввърти,дръпвам го  пали, след като измине няколко км проблема изчезва,стартера върти до следващата сутрин.
Някакви насоки къде да търся проблема?


ivchotr


Жоро Петков


ivchotr

Кое реле? Ако е залепнало някое от тези, дето дават сигнал (ток) на стартера, с подаването на контакт стартерът трябва да завърти (ако е залепнал шалтерът, стартерът няма да спира да се върти). А той не откъсва. В случая започва да пали след определен пробег, което най-вероятно се дължи на предаващ Богу дух акумулатор. Има малка вероятност да има хлабава връзка в клемата на шалтера, където се подава ток за да се задейства и след като загрее двигателят, от топлината или от лашкането насам-натам да се намества и да дава контакт. Но в такъв случай почти сигурно ще се случва сутрешната случка и през деня. В смисъл, че клемата може и да не се намести. Ако контактната плочка в шалтера е нагоряла, ще прави проблем когато й скимне, не само сутрин.

Аз залагам на слаб акумулатор, който не е съвсем за изхвърляне. За да пада нощно време, може да има някаква не малка утечка по ел. инсталацията. На този модел му е проблемен бутонът за включване на осветлението в багажника при отваряне на задния капак (врата). Бутонът остава включен и при затворен капак и лампата си свети. На нашата печка така преди време беше започнал да пада акумулаторът и виновник се оказа бутонът в багажника.
Естествено, може и самият акумулатор да е в края на живота си по ред причини и без да има утечка. Казвам само, че преди да се хукне за нов акумулатор, е добре да се провери дали токът не изтича някъде без знанието на собственика.
Трябва да се има и предвид, че зарядът на батерията няма да се вдигне за един ден каране из града с гасене и стартиране по няколко пъти, както би се вдигнал със зарядно устройство.

Та в този случай аз бих действал така:
1. Колата не ще да запали сутринта.
2. Проверявам с мултицет какво напрежение е налично в този момент в акумулатора. Ако е под 12 волта, нищо чудно акумулаторът да не ще да завърти стартера.
3. Слагам акумулатор от кола, която съм сигурен, че пали с него. Малко повече време ще отнеме от дърпане, но с добри приятели не би трябвало да има грижи. Не казвам да се пали с кабели, защото тогава в уравнението се включват два акумулатора, макар единият да е поизтощен.
4. Ако моята запали с чуждия акумулатор, всичко става ясно. Вземам мерки да заредя акумулатора със зарядно устройство, след което го нося на акумулаторчик да го провери с товарна вилка. Ако покаже проблем с някоя клетка, купувам нов, зареждам го със зарядното, слагам го на колата и се уверявам, че няма утечка. Ако има, я откривам и отстранявам.
5. Ако не запали и с чуждия акумулатор, започвам да търся проблем в окабеляването до стартера, контактен ключ, релета и т.н.

Валентин Петков

Акумулатора е ок(проверен),днес сутринта 7.30ч направих опит да запаля и не върти стартера,правя 2ри опит в 11.00 и чук-пали от раз!

Валентин Петков

Вчера стартера беше свален и ревизиран,гайките, клемите почистени за добра връзка както и нулата която е на единия болт който държи стартера.

Жоро Петков

Проблема оправи ли се или продължава?
Казах реле, защото на един старичък мотор на жената сутрин даваш контакт и не пали - буташ запалва, покараш  малко и си пали до края на деня. На сутринта пак.
Оказа се стартерното реле. Явно от вибрациите при каране се раздвижва и може да запали, но като постои си залепваше.

ivchotr

Хм.
Когато не ще да запали чуваш ли някакви шумове откъм предния кош? Най-вече дали изхвърля бендикса. Освен това стартерът може да завърти, без да се развърти двигателят. Дай малко повече информация. Ако чуваш да се изхвърля бендиксът, заедно с него чуваш ли някакво извийване?

При изправен акумулатор и ревизиран стартер, най-тежкият проблем може да е в изронени зъби на маховика, в които бендиксът не може да зацепи. Но пък ще чуваш как стартерът се развърта.
Друг проблем може все пак да си остане нагорялата плочка на шалтера, която не е погледната при ревизирането на стартера. Някои шалтери не се разглобяват и затова този проблем може да остане скрит. Последното се отмята като възможност по следния начин: следващия път, когато колата не ще да запали, вземаш един по-як кабел, свързваш единия му край с плюса на акумулатора, а другия допираш до клемата на шалтера на стартера, към която няма закачен кабел, идващ от акумулатора. Няма как да я объркаш - яките клеми са две, като към едната идва дебел кабел от акумулатора, а от другата тръгва пак як кабел и влиза в корпуса на стартера. Точно на нея подаваш принудителния плюс от акумулатора. Ако стартерът се развърта всеки път, когато му подадеш плюс по този начин, значи можеш да приемеш, че електромоторът като такъв е о'к и е най-вероятно да е заминала плочката на шалтера. В този вариант може да създава проблем и електромагнитът на шалтера. Него можеш да провериш като подаваш плюс на клемата с тънкия кабел. Този тънък кабел задейства електромагнита на шалтера, за да изхвърли бендикса. Ако шалтерът изтраква всеки път, когато му подадеш плюс, значи можеш да отхвърлиш възможността електромагнитът да е проблемен. Ако обаче всеки път електромагнитът изтраква, но стартерът не завърта всеки път, значи плочката със сигурност е за подмяна.
Има вариант да е заминал и някой контакт в контактния ключ или реле за управление на стартера, ако има такова, че не съм много сигурен. В последните два случая токът няма да отива до шалтера всеки път и ще се случва това, което описваш.

Все пак какво е напрежението на акумулатора?

П.П.
Пробите с принудително подаване на плюс на стартера ги правиш със задействана ръчна спирачка и на свободна предавка. Ако ключът е в положение "контакт", колата ще запали. Но ако само ще пробваш стартера, може и да не е на контакт.

ivchotr

Цитат на: Георги Петков в 27 Юли 2021 15:07:35
Проблема оправи ли се или продължава?
Казах реле, защото на един старичък мотор на жената сутрин даваш контакт и не пали - буташ запалва, покараш  малко и си пали до края на деня. На сутринта пак.
Оказа се стартерното реле. Явно от вибрациите при каране се раздвижва и може да запали, но като постои си залепваше.

Стартерното реле на мотора на жена ти, което иначе наричат и соленоид, ако залепне, стартерът няма да спира да върти, без значение дали двигателят е запалил или контактния ключ е изключен. То изпълнява същата функция като шалтера на стартера в колата на колегата, само дето е закачено отделно от него. По същество това е един електромагнит с плочка в единия край на котвата му, която прави мост между двете клеми за якия ток, който на практика развърта стартера. Когато въпросната плочка нагори, не всеки път токът успява да протече между нея и клемите и проблемът е налице. Ако плочката е залепнала за клемите, нали се сещаш, че все едно си дал директен плюс на стартера. Ако шалтерът е разглобяем, проблемът се премахва като се завърти плочката така, че да прави контакт с клемите с ненагорялата си повърхност. Ако шалтерът е неразглобяем, най-лесно е да се смени. Те и капсулованите се отварят, но си иска по-специални умения и инструменти.