Съвети и мнения за Ford C-max

Започната от P.V.Petrov, 14 Юни 2021 01:12:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

P.V.Petrov

Здравейте
Решил съм да сменя колата с някоя по-семейна така че да мога да събера жената и двете деца  8) 
Ориантирал съм се към Ford C-max 2003-2007 и фейслифта 2007-2010г. , но приемам всякакви предложения и препоръки.
Екстрите които ме интересуват най-много са:
Ел. Стъкла , климатик и както споменах по горе да събира жена и две деца :)
Ще се кара предимно градско и по-рядко извън града ( 2-3 пъти месечно ).
Бензин или дизел бихте ми препоръчали ? Плюсове и минуси ?
Може ли да се сложи Газова уредба и заслужава ли си ?

Всички модели ли са с демпферен маховик ? Чувал съм ,че за смяна на съединител с маховик излиза на 1500-2000лв .
При евентуална покупка на автомобил които е с демпферен маховик как да проверя дали не е за смяна ?
Ориантировъчно на каква цена би ми излязо евентуална подмянан а съединител с демпферен маховик за този модел ?

Като цяло в обявите масово се продават 1.6 TDCI 90 к.с. и 109к.с. . Тези мотори читави ли са и като цяло какъв мотор е добре да гледам ?
Попаднах и на 1.8 115кс за тях някакво мнение ?
Незнам защо но повече доверие ми вдъхват моторите 2.0 136к.с. . Според Вас по-добри ли са от 1.6 ?

Така като гледам съм си харесал 9-10 автомобила и всичките са дизели .

По въпросите ми вече сте се ориантирали ,че не разбирам от автомобили :) . Извинявам се ако задавам глупави въпроси.

Благодаря


ivchotr

На тези въпроси ще получиш много, при това и разнопосочни отговори. В общи линии важното е да търсиш дизел на по-малко истински километри пробег. Те са рядкост обаче в годините, към които си се насочил. Дизелите като цяло са с по-скъпо обслужване на някои части. Дюзите и помпите, например. От всичко, което е коментирано до момента във форума, става ясно, че ръчните скоростни кутии са за предпочитане пред автоматичните, пак заради по-скъпото обслужване и поддръжка на вторите. И понеже твърдо съм застанал в отбора на бензинките, макар да имаме и дизел, бих ти препоръчал да търсиш двулитров бензинов мотор с ръчни скорости. Слага им се газ без проблеми, а и не рядко са си оборудвани с газови уредби, така че най-много да ти се наложи да направиш едно обслужване, което е за без пари в сравнение с дизелите. В посочения времеви интервал май всички са с демпферни маховици, ама може и да не съм съвсем прав.
И щом не разбираш от коли, най-добре закарай тази, която ти е харесала, на сервиз преди да я платиш, за да ти кажат хората има ли проблеми.

ADiDimitrov

И аз съм един глас за бензинов такъв. Мой приятел си взе С Макс 2008 газ бензин и е изключително доволен, въпреки, че колата е на скромните 300000 км. Иначе 1.6 и 2.0 са френски мотори на Пежо. Така известните HDI. 1.8 е фордовия мотор. Един бакшиш беше снимал своето Мондео на 700000 км. с въпросния мотор и беше много доволен. Така че всичко е на късмет и най вече какъв душманин е бил предния собственик 😉

Ozzie

Цитат на: P.V.Petrov в 14 Юни 2021 01:12:42
Ориентирал съм се към Ford C-max 2003-2007 и фейслифта 2007-2010г.
Сякаш по-добре да е фейслифт и то към последните години. 2007 г. звучи твърде старо за автомобил който се очаква да служи безпроблемно с малко разходи по него.

Цитат на: P.V.Petrov в 14 Юни 2021 01:12:42
1. Всички модели ли са с демпферен маховик?
2. Чувал съм ,че за смяна на съединител с маховик излиза на 1500-2000лв.

1. Не знам. Едни казват, че 1,6 TDCi, който е 66 kW е с обикновен маховик, други твърдят обратното. По-мощните дизели със сигурност са с двумасов маховик.
2. Отдавна цените не са толкова космически. Мисля, че за 80 kW 1,6 TDCi може да се намери пълен комплект за под 1000 лв.

Ако имаш време, може да разгледаш профила ми в carspending, какво е правено по колата ми за 5 години. Дали това са реалните ѝ километри - знаеш, тук нищо не е сигурно. Първоначално е била рентакар в HERTZ
https://www.carspending.com/bg/vehicle/6642-ford-focus-c-max
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

маховиците са двумасови .. последните години цените им доста паднаха и се вместваш в 1000 лв с труда за пълен комплект съединител ,което е смешна сума

ivchotr

В сравнение с цените на комплект съединител за бензиновите модели, тези за дизелите са си дебели.  За сравнение:
https://nasauto.bg/saedinitel-komplekt-za-ford-c-max-dm2-16-tdci-11895.html

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 15 Юни 2021 13:01:21
В сравнение с цените на комплект съединител за бензиновите модели, тези за дизелите са си дебели.  За сравнение:
https://nasauto.bg/saedinitel-komplekt-za-ford-c-max-dm2-16-tdci-11895.html
Абе не е точно така 😉 2.0 дуратек е с Демфери, вярно рядко се разбива, но не невъзможно а цената и там не лъже!

ivchotr

Може, нали затова съм пуснал линк към някакъв магазин - да гледа и да сравнява. Сигурно другаде има и по-прилични или по-дебели цени, просто това беше първото попадение в търсачката. А пък към 2007 и нагоре производителите масово са наблегнали на демпферните маховици. Както и повечето са направили таблата да светят в червено. Нещо, което мен лично ме дразни много. Зеленото и синьото са къде - къде по-добри цветове за табло. Модни тенденции някакви...

vova

Моята е дизел и маховика й изкряква при гасене,по точно може би...излопва  ::)
Вече ще стане трета година при мен,почти.Имам изминати между 50 и 70 хиляди километра,трябва да проверя.И си трака така от както съм я взел.Карам и градско и извънградско.

Alexi

накрая се разпада в обороти ,парчетата чупят камбаната на ск. кутия та сменяш и нея :)


ivopolr

Ето пълен комплект съединител за 1.6 дизел за 730лв. https://chastite.com/bg/komplekt-syedinitel-valeo-845189-y379296799.html

ADiDimitrov

Цитат на: Alexi в 15 Юни 2021 15:22:08
накрая се разпада в обороти ,парчетата чупят камбаната на ск. кутия та сменяш и нея :)
Вариант две - разбива първичния вал и пак сменяш кутия

vova

Вариант три-изкарва още три години, цената на цялата кола има няма вече е 2 х.лв. скоростната кутия сигурно е 200-300 лв.Няма да я възкресявам до откат.

zz_stefanov

Това е сега, заради цената на дюзи и демпферни маховици дизела стана рисков за купуване на старо.

G_o_c_e_v

Моя Макс го взех 2013-та на 250к, а сега е над 300к. За късмет още  нито дюзи, нито съединител, нито нищо скъпо се е обаждало. Даже и боя си подарих, за да е свежа. Ако ще е дизел под 2.0 не бих гледал, защото си е голяма кола, а като наблъскаш и багаж и семейство малките мотори ще те возят, но няма да те кефят.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Alexi

Гоше твоя вероятно е сменян преди 250к ,пробега е твърде голям за един съединител вече .

G_o_c_e_v

Диска може би да, ама маховика ми в студено време си потропва от 2015-та насам. В топло време или мотора, когато се стопли не хлопа.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Spokomen

Здравейте,
Надявам се, че поста ми е горе - долу в темата.
Колата е C-MAX Durateck 2.0, 2009 г.
Ходих при Фордманиака да ми сложи DRL - между другото много съм доволен, но се оказа че има и някои други неща :-[. Направи и реглаж на клапаните защото от както съм я купил такова нещо не бе правено, но големия проблем е маховика на съединителя. Отложих го, докато събера парички и сега линка към nashauto.bg ме обърка. Аз нищо не разбирам от коли. ТУК има два маховика за моя модел.
а ТУК има на друг производител. Цените се различават с около 500-600 лева?
Има разлика в качеството? В комплектацията? Или е нещо друго?
https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ADiDimitrov

Според мен ако ще ти го сменя Фордманиака е по добре да се довериш на неговия избор. Наистина това което си дал като линк разликата в цените е сериозна!! А какви са ти симптомите за разбит маховик, какво ти каза Фордманиака?

ivchotr

Все си мисля, че съединителят трябва да се сменя комплект. Днес ще смениш маховика, а когато след 3 - 4 месеца свърши феродовият диск или притискателят, или лагерът, цялата процедура по разглобяване на скорости, полуоски и т.н., ще трябва да се прави отново. Което е разход на още толкова време за работа, съответно и пари.

Иначе различните марки предлагат продукти с различно качество, то е ясно.


saggy

И аз бих се доверил на сервиза за части. Иначе рискуваш да вземеш част, която после да се сменя, защото не е правилната. Колко пари струваше реглажа на клапаните при Фордманиака и смени ли нещо допълнително при реглажа?

Spokomen

Цитат на: saggy в 23 Юни 2021 09:56:23
И аз бих се доверил на сервиза за части. Иначе рискуваш да вземеш част, която после да се сменя, защото не е правилната. Колко пари струваше реглажа на клапаните при Фордманиака и смени ли нещо допълнително при реглажа?
Сменя се гарнитурата, защото няма смисъл да се оставя старата, а и не знам дали е възможно.
За цени най добре му се обадете по телефона или му пишете на лични.
https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Spokomen

Цитат на: ADiDimitrov в 22 Юни 2021 22:29:22
Според мен ако ще ти го сменя Фордманиака е по добре да се довериш на неговия избор. Наистина това което си дал като линк разликата в цените е сериозна!! А какви са ти симптомите за разбит маховик, какво ти каза Фордманиака?
Определено ще го сменя той. Все още не съм му се обаждал да се договорим кога може. За частите - пак той ще реши какво да сложи, аз нищо не разбирам. Просто като четях постовете тук и отворих линка с магазина... от там тръгнах да видя цени и на друго място ( както беше посъветвал автора на поста) и ми направи впечатление разликата.
А сега за симтомите.
Аз бях писал отдавна тук, че при отпускане на съединителя най-забележимо на 1-ва и 2-ра оборотите падат и колата леко придърпва. Просто не мога да отпусна плавно съединителя независимо колко плавно си махам крака и колко газ съм подал. Гледаха го двама трима "майстори", първо като правих обслужването след покупката, а после и при смяна на масло помолих да го "пробват", но никой нищо не можа да каже. Фордманиака го хвана веднага.
Ако сменям целия съединител ще ми излезе много солено. Наистина е по-добре да се смени всичко наведнъж, но....
Надявам се като го закарам и се разглоби да си покаже трябва ли да се сменя и нещо друго.

https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ADiDimitrov

Сещам се за поста ти и за симптомите. Странното е че тези симптоми за които пишеш не са за разбит маховик!! Разбития блъска клати колата, тропа при гасене и при първоначален старт, но щом Маниака казва явно е прав. На друг мой автомобил, бях сменил всичко с китайски комплект Westlake . Беше на половин цена на Valeo. И се държа доста добре 2 години докато аз карах колата, а мисля че и новия собственик след мен, не го е бутал вече 3 години.

dragozow

Аз също имах нещо подобно, особено в задръствания. Съединителя беше за смяна и я дадох на моя майстор, като се бях приготвил и за маховик, оказа се само съединител, почти на нитовете беше. Така че най-добре да се отвори и да се види, след това да се купува. На същия мотор.

Alexi

смъкне ли се кутията съединителя се сменя ..

ADiDimitrov

Колега какво се случи? Отвориха ли кутията?

Spokomen

Цитат на: ADiDimitrov в 05 Юли 2021 15:56:24
Колега какво се случи? Отвориха ли кутията?
Мотая се още. Излезе друг приоритет и колата малко изостава, но се надявам скоро и нея да оправя.
Щом има резултат - ще пиша.
https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Михаил Иванов

Здравейте
Решил съм да сменя колата с някоя по-семейна така че,имам нужда от мнение. Колебая се м/у Ford C-Max 2.0TDCI 2008г дизел и Ford C-Max 2.0i 2009 газ/бензин.

F Focus

Ако хипотетично предположим, че двата автомобила са еднакво запазени (или износени) и еднакво добре (или зле) поддържани лично аз твърдо бих избрал 2.0 бензин. Но с едно наум какво би ме очаквало, като състояние на веригата, на клапаните и още доста неща, което до голяма степен важи и за дизела.