Съвети и мнения за Ford C-max

Започната от P.V.Petrov, 14 Юни 2021 01:12:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Жоро Петков

Ако колата ще се кара предимно извънградско - дизел.
Ако е предимно в града - бензин/газ.
При дизела имаш ЕГР, катализатор, ДПФ - най-вероятно колата отдавна е оперирана и ще тровиш наред.
При газ-та губиш място в багажника заради газовата бутилка.
Като цяло има още над 100 неща, които има да съобразиш, но в такова уравнение с доста неизвестни няма как да ти дадем решение.


saggy

Колега, и двата двигателя са добри, но стига да са на прилични километри. За дизела колегата ти написа, бих прибавил и дюзи. За 2.0 бензин основният му проблем е, че харчи масло след да кажем 200-250хил км. Но като цяло е здрав и надежден двигател. От форума съдя, че хората с 2.0 бензин са доволни от двигателя, дори да похапва масло. Прикачвам ти две скорошни теми, които обсъждат най-големите проблеми при бензиновия двигател. Аз лично бих избрал бензина, щото с дизел проблемите са повече. Даже в момента се продава един 2.0 бензин във форума. Виж секцията с обяви.
За разхода на масло при двигатели 1.8 ( и 2.0) двигатели Дуратек
Ремонт на двигател DURATEQ -HE

Alexi

Бих взел дизела след диагностика в специализиран сервиз ,да няма належащи ремонти .. мотора е с ремък,смяната му не е скъпа, съединителите и те доста паднаха, здрав надежден мотор на Пежо/Ситроен който изкарва много км без проблеми .. не на последно място е доста по приятен за каране от астматичния 2.0 бензин,особено ако е на газ .

ivchotr

А като разход как са? Щото за семейството това също е важно. А и вероятно с тази кола, без значение какъв ѝ е двигателят, няма да се ходи на състезания.

dragozow

Нищо му няма на бензина, вече над 70 000 км го карам. Това, че дизела върви повече няма да го коментирам, по-скоро повече бръмчи.

Alexi

180 срещу 340 нютона ,5 срещу 6 скорости - наистина няма какво да се коментира .. викаш на 150 с 2500 оборота шумничък идва дизела ,по добре е бензинче на 4500 оборота .. (tooth) рзхода на гориво го оставям настрана

ivchotr

С газова уредба няма какво да ги сравняваме. Вече е под левче литъра газ.

Alexi

при разход 10 срещу 5 не са толкова очевидни нещата ,газовата трябва и да се избива .. отделно нямаш багажник

Жоро Петков

#38
За мен дизела има следните предимства - въртящ момент за големи коли (говори 1.8т+).
Всичко друго са минуси - дюзи, помпи, ДПФ-и, ЕГР-и. Цялата икономия от гориво отива на вятъра при един ремонт.
Новите бензини вече и те са със същите проблеми - наблъскаха ги със сумати очистващи (в голям случай ненужни) системи.
С-Макс-а бидейки семейна кола, не виждам смисъл да взимаш с газ - да ще ти е по-евтино, но се лишаваш от огромно пространство.
Много още може да се говори по темата, но най-добре си кажи как мислиш да ползваш колата, за да споделим повече опит.
И последен съвет - При коли втора употреба се взима по-запазената.

ADiDimitrov

Подхрепям Жоро Петков, особенно за последното изречение! Преди 4 г. и аз бях тръгнал за 2.0 дизел, пък се върнах с 2.0 LPG. И решението ми се базира изцяло на самото състояние на колата, а не само на мотора😉 Успех с покупката.


dragozow

Цитат на: Alexi в 20 Май 2023 13:19:19180 срещу 340 нютона ,5 срещу 6 скорости - наистина няма какво да се коментира .. викаш на 150 с 2500 оборота шумничък идва дизела ,по добре е бензинче на 4500 оборота .. (tooth) рзхода на гориво го оставям настрана
3 000 оборота срещу 6 000 оборота, все едно мерим нютоните. Дизела има за друго 6 скорости, а не че върви повече. Той дизела след 3 000 об само бръмчи така или иначе, повечето двулитрови бензинови са на газ, няма какво да смятаме разхода в този случай. Наравно вървят, просто дизелджиите чуват повече шум и го свързват с вървене. При дизелите са възможни типични дизелови проблеми, при бензиновите, клапани и сегменти. Карал съм ги и двата и за това твърдя, че дизела не върви повече.

https://autodata24.com/ford/c-max/c-max/20i-mt-145-hp/details
https://autodata24.com/ford/c-max/c-max/20-tdci-136-hp/details