Правите ли сезонна профилактика на автоклиматици те?

Започната от ADiDimitrov, 20 Май 2023 14:46:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Аз всяка пролет разкачане дренажния маркуч, който е отстрани на панела до краката на пасажера, от там изпразвам един спрей /тази година взех някакъв на Манол/ и после климатика на макс з а 15-20 Мин. След това мерих изходяща темп. на място ,на рециклиране на 2000 оборота смъква до 8 гр. при 24 външна! Лошото е че комбито ми е черно и като я напече вътре е малък ад. Като цяло ако не е била на сянка, трудничко му е на моя А/С. Вие какво правите пред сезонно?


saggy

Моята профилактиката е следната: веднъж на 2 години го допълвам с фреон, всяка година смяна на филтъра на купето и от миналата година пробвах спрей на Мотип за почистване на филтърното отделение и питата с пяната. Пак работи парното за 10-на минути, докато пяната се изтече и после 30 минути мирише на препарат в колата. Не знам дали има ефект, чудя се дали да го правя и тази година това с пяната. Като цяло се опитвам да ползвам климатикът регулярно, въпреки големият трафик в София и късите разстояния. Но това не е всеки ден, а по-скоро няколко пъти в в седмицата.

F Focus

Задължително всяка година проверка на количеството фреон в системата и смяна на филтъра на купето.
Когато се налага сменявам и компресор, кондензатор, дехидратор и т.н.! >:(

ADiDimitrov

Цитат на: F Focus в 22 Май 2023 16:39:03Задължително всяка година проверка на количеството фреон в системата и смяна на филтъра на купето.
Когато се налага сменявам и компресор, кондензатор, дехидратор и т.н.! >:(
Я ти като смени всички, направи теста с термометъра и пиши тук, колко ти духа на празен ход!

F Focus

Споделям веднага и с удоволствие-само да съм тук! ^-^
Като взех добичето външната температура беше около 20С, но на празен ход на "ЛОУ"(не ми се сменя клавиатурата на латиница, но ме разбирате) забучен електронен термометър в страничната лява духалка и усилен вентилатор отчете 8С, като студа се усещаше осезателно. През следващите дни времето застудя и според мен изобщо не ставаше за тестове-навън 13-14С, аз кВо и как да тествам-пак ли да намалявам на "ЛОУ"? Вчера разгеле към 14ч. беше 23С, като колата беше на припек (много тъмно-сиво, демек почти черно комби), климатроникът настроен на 22С. Включих го, усети се, че духа студено, но докато не настроих духалките да духат към мен фронтално и пътникът отпред не се усети осезателен ефект. Все ми се струва, че оригиналният компресор, който блокира изстудяваше по-бързо, дори в най-големите жеги, при които колата е престояла продължително на припек...На дълъг път ще върши работа, ама някак не съм очарован, ще видя в истинските жеги как е?
ТакЪви ми ти размисли и страсти. :-[

П.С. Нямам електронен термометър.

saggy

Ползвай от мултицет, те вървят с една термодвойка, която се забучва на място на сондите. Интересно, че при мен, като духа към стъклото, струята ми се струва по-топла. Като пусна на предните въздуховоди струята е бая хладна. Не съм мерил температурата с новото сензорче, но преди беше около 8 градуса. Да споделя, че съм много доволен от оригиналния поленов филтър на Форд - дебела хартия, гъвкав и се слага по-лесно, издържа повече и сякаш филтрира по-добре мръсният въздух, защото не се усещат толкова миризми. Единствено цената е 2х на по-евтините автърмаркети. Ползвал съм Хенст и Филтрон и определено е по-добър от тях. На следващата смяна ще заложа на Ман, стига да го намеря за Фокуса. Надявам се да не ги доставят от някоя близка страна, че няма да са на високо качество. Повечето неща, които се правят около нас, са с по-евтини вложени материали. Имам такъв опит с филтри на Бош и Мале и хич няма да повторя.

ADiDimitrov

А от кой магазин се сдоби с оригинален филтър? Аз последно взех някакъв румънски с активен въглен, ама май е ала бала!

saggy


F Focus

Аз ползвам "Филтрон" с активен въглен и нямам оплаквания. Бях писал, че според мен, който и да е филтър не спира гадните миризми, които идват основно от завъдилите се бактерии в питата, която отдава студа в купето (подскажете, моля как се наричаше?). Винаги 5-10 мин. преди да пристигна изкл. климатроника, за да има време да се подсуши това радиаторче и няма проблеми, а и за това време продължава да духа студено, та не е болка за умиране. Спрейове и пяни отдавна не използвам, защото не могат да стигнат до въпросното радиаторче.