дребни дефекти по боята - пребоядисване?

Започната от To4kata, 08 Юни 2021 12:05:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Колеги, купих "нов" Фокус 2016 г. Има по 2-3 миниатюрни дефекти по боята на шофьорската и пасажерската. На шофьорската врата са 2 дефекта, като единия е с големина на дребно лещено зърно и струва ми се едва забележимо вдлъбване. Останалите са по-малки и само с олющване на боята. Предния собственик е завел щета по Каско за ремонт в Мото Пфое. Въпросът е при тези обстоятелства дали да вкаравам колата за боядисване или да ги туширам леко с боя, като запазя заводската боя, която е вероятно е по-качествено направена?


Alexi

това е изцяло твое решение ,аз не бих ги барал и без това след месец два пак ще са така ,гледам си от София

To4kata

Да, така е. До сега съм карал по-стари таралясници и не ми дремеше много. Но тази е си е като нова, пък е с Каско и с възможност за ремонт в официален сервиз, затова се чудя ... Да имаш впечатление от бояджийските услуги в Мотото?

Alexi

по нашия край нямат собствено бояджийно ползват външна фирма ,при вас имат но нямам представа ,колегите от София да кажат

ivchotr

Вдлъбнатината вероятно ще може да се избута от вътрешната страна на вратата. Туширането на щетите по боята може и да се получи, ако имаш същата боя. Можеш да пробваш с онези "флумастери", които нанасят нещо като лак върху подобни деруги. Виждал съм да ги продават в Бриколаж.
Да ти пребоядисват вратата заради две петна колкото лещени зърна, ми се струва прекалено вманиачаване.

П.П.
Не знаех, че МП имат и бояджийница.

Жоро Петков

До сега всички коли са ми боядисвани в МП София люлин. Доволен съм от тях.
Единствено един път решиха, че ще мине с полиране 5тата врата на Фокуса и не направиха нищо, но си го взеха за пребоядисване.
Единствен минус е, че си без кола 1 седмица.
Разбирам те - и аз бях така с фокуса всяка щета се завеждаше.
Сега с мондеото, не стига, че е черно и всичко му личи, не ми дреме толкова, защото както колегата каза в София точно на 3тия ден някой олигофрен си отваря врата в колата ти.

To4kata

Сега звънях в МП Люлин щетата е заведена миналия месец и фигурира при тях с номер на поръчка. Казаха че може да боядиса в рамките на 3 г. след завеждането. Тоест мога да изчакам евентуално достатъчно дълго и ако ... стане наложително. Проблемът е, че съм нов собственик, щетата е заведена от стария ... и не знам да не пия една студена вода, когато се наканя да я закарам! Не съм имал вземане даване със застрахователи и официални сервизи ...

Жоро Петков

Нямаш никакъв проблем. Сега и аз така правя, че поне на моето каско имам само 3 щети без протокол.
Т.е. чакам да станат повече от 1 щета на детайл или поне да са от една страна, за да се заведат като една.
Имай предвид, че всяко боядисване на детайл е определена цена и при надвишаване на 80% от застрахователната премия (виж си договора процента варира при различни фирми) получаваш бонус-фалус догодина.
Много щети = увеличена вноска.

To4kata

#8
Цитат на: Георги Петков в 08 Юни 2021 15:32:57
Нямаш никакъв проблем. Сега и аз така правя, че поне на моето каско имам само 3 щети без протокол.
Т.е. чакам да станат повече от 1 щета на детайл или поне да са от една страна, за да се заведат като една.
Имай предвид, че всяко боядисване на детайл е определена цена и при надвишаване на 80% от застрахователната премия (виж си договора процента варира при различни фирми) получаваш бонус-фалус догодина.
Много щети = увеличена вноска.

Нали ме разбра правилно, щетата е заведена по Каското на предишния собственик. На мен Алианц не ми издадоха добавък (знаеш другата тема), тоест колата вече няма Каско ... поне засега ... и не в Алианц. Затова не знам да не остане само фалус ... Вратите са за боядисване по заведенете вече щети от предишния собственик, ако се появят нови щети нали ще ги боядисват така или иначе?!

Жоро Петков

Разбрах те ;).
Щетата е заведена към момент, в който колата е имала активно каско. Това е отразено в системата на МП. От този момент насетне започва да тече законово установения срок - 3 години за отремонтиране.
Ако сега сключиш каско в друга фирма ще трябва оглед на колата. Най-добре е тогава да отстраниш текущите проблеми.
При мен като  минах от ДЗИ към Алианц имах заведени щети и веднага отидох да ми ги остранят и на момента, в който колата излезна от МП пребоядисана сключих новот каско със снимки и т.н. (останаха ми 2 отказани щети от предишния собственик).
Ако решиш да не отстраняваш сега щетите и недай си след 1 година някой ти ожули вратата, на която вече имаш заведена щета не знам какво биха казали от Алианц - по договор те са снимали малката щета и би било редно да отговарят само за нея. Обаче аз каот бях ходил да заведа 2ра щета на вратата на фокуса (вече имах 1 щета) ми казаха - Защо пак идвате то тази врата е пусната за боядисване.
Лично мой съвет е - отиди да отстраниш всички текущи заведени щети и си сключи каско на чисто.


To4kata

Анджък, точно така е, правилно си ме разбрал  :-*. Ако обаче докато се наканя някое камъче прибави нови две дупки в боята и на вратата станат четири ( а са снимани 2), нали пак ще я боядисат в МП по вече заведената поръчка? В крайна сметка се боядисва цялата врата ... Иначе ясно, че при сключване на ново Каско всичко трябва да е оправено.

ivchotr

Не винаги се боядисва целият детайл. Понякога за дребни щети се пребоядисва конкретният пасаж с преливане към останалата част от детайла.

To4kata

А, блогадаря ти и това щях да питам, но забравих ...

Alexi

така винаги си личи .. правилния начин е да се пребоядиса целия детайл ,или в краен случай до лайсна/уплътнение когато е възможно

ivchotr

Зависи кой го прави. Гледал съм истински майстор как го прави с преливане. Не си личи нищо. Но да, целият детайл е най-добре. Пак трябва да го прави добър майстор, де. Защото иначе целият детайл стои с различен нюанс, което също е гадно.

Жоро Петков

В МП съм 100% сигурен, че никой не се занимава с добоядисване - ще им отнеме повече време да преливат цветове и т.н. В крайна сметка те получават цялата сумат за детайла от застрахователя. А ти плащаш на застрахователя.
Ходи си  в МП аз лично съм изключитлено доволен от тенекеджийските и бояджийските услуги (говоря като е по Каско иначе за детайл като клиент ми обявиха 300лв на детайл с отстъпка... при средна цена 120лв при всеки бояджия).

To4kata

Цитат на: Alexi в 08 Юни 2021 12:18:56
това е изцяло твое решение ,аз не бих ги барал и без това след месец два пак ще са така ,гледам си от София

Оправих ги все пак щетите, още лятото. Стана като нова. Но беше абсолютно прав - сега някой "доброжелател" е теглил една драскотина /с ключ, пирон ... все eдно :-X >:(/ през двете врати та чак до предния калник. Не е много дълбока, но достатъчно за ново пребоядисване  и ... пак същата дилема. Спомням си обаче ясно, че когато лятото си взимах колата от Мото Пфое приемчика каза, че нямало много работа по тези врати. И сега пак се питам цялостно ли ще трябва да се боядисват или не? Ако изобщо се реша този път да се занимавам ...

ivchotr

Ако имаш "Каско" какво те бърка? Ден - два без колата в най-лошия случай. И хвани келеша с пирона.

Жоро Петков

Поне 1 седмица е пребоядисването.
Няма как да не е цялостно боядисване на детайла. Поне можеш да го заведеш като 1 щета (вече доста застрахователни фирми имат лимит на щетите без протокол).
Имай предвид, че всяко завеждане на щета утежнява вноската за следващата година. Почти всички компании имат лимит - 80% от платената премия. Всичко над нея се начислява като малус за следващата година.
Ако си внесъл 2000лв за Каско, а щетите по фактури са ти да кажем 2100лв следващата година каското вместо да ти е по-евтино може да се окаже по-скъпо.

To4kata

Да в Мото Пфое се чака 7 дни. Това е малкото зло, голямото е, че не поднових Каското ... Целият ми финансов ресурс отиде по покупката и окомплектовката за зимата. Пък и цените на Каското са умопомрачителни, но то кое вече не е!? Ще се оправям някак си ...


Жоро Петков

Колко да са умопомрачителни?
4% в съмнителните компании и 5% в нормалните.
Каското  се плаща против уроки ;) . Недай си при тотал щета поне ще получиш 70% от пазарната цена на колата -  както се казва не си с пръст в устата.
Аз лично минах от Алианц към Армеец.
В София Алианц се преместиха на нов адрес за оглед. Доста удобно и бързо става, но цените не ми харесаха.

To4kata

Цитат на: Георги Петков в 07 Декември 2021 14:44:31
Колко да са умопомрачителни?
4% в съмнителните компании и 5% в нормалните.
Каското  се плаща против уроки ;) . Недай си при тотал щета поне ще получиш 70% от пазарната цена на колата -  както се казва не си с пръст в устата.
Аз лично минах от Алианц към Армеец.
В София Алианц се преместиха на нов адрес за оглед. Доста удобно и бързо става, но цените не ми харесаха.

Сигурно си прав, но на мен ми идва преко сили, то да беше само Каско ...

ivchotr

Повечето компании предлагат и разсрочено погасяване на вноските.

П.П.
Не знаех, че най-добрите бояджии са в Мото-Пфое :))

zloster

Ще се самоцитирам от дневника ми по въпроса за застраховка Автокаско и икономическото ѝ безсмислие при някои параметри на задачата:
Цитат на: zloster в 04 Май 2020 21:48:40
Парите за Каско реално ги прехвърлям да са за ремонти - ако не съм имал злополуки, не ми изчезват. Ако имам малки злополуки, в края на 5-тата година ще се прецени - стягане или друга. Ако има голяма злополука, ще съм опасно вътре първите 2 години. От третата нататък остатъчната за мен стойност е сравнително ниска и не ме притеснява.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Жоро Петков

Както ivchotr каза всички компани предлагат разсрочено на 4 вноски.
От 2016г. ако ти е колата застрахователната сума ти е не повече от 20 000лв, 5% от това са ти 1000лв на година т.е. под 100лв на месец. Но пък получаваш доста голямо спокойствие.
Има една приказка - парен каша духа.
В София цените за детайли варират от 150 до 350лв при бояджиите.
Никой не е твърдял, че в МП са най-добрите бояджии. От тази година и аз съм в доверен сервиз , а не в официален. Един колега се възползва и остана толкова доволен, че дори си боядиса детайл незаведен от щета.
Аз и аз имам 2-3 елемента от предишния собственик и само чакам удобен момент.

edit към zloster: Всеки си преценява дали иска да кара канче 3-4 години. Ако застраховките бяха икономически неизгодни нямаше да съществуват. С тези пари лично за себе си си купувам спокойствие.

ivchotr

От години бояджиите в София се въртят от фирма във фирма и от гараж в гараж. Рядко се задържат на едно място за повече от няколко месеца. Само най-добрите стоят по-дълго и то, ако шефът не ги ебава със заплатите. Или ако фирмата не е собственост на бояджията, де :D
Така че е твърде вероятно и през МП да се завъртат изгонените или недоволните от други фирми. Виждал съм много такива.