Покупка на Ford Fiesta 2020

Започната от monii, 24 Февруари 2021 09:47:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

monii

Здравейте,

Нова съм във форума, но се надявам скоро да бъда част от вашето общество!

На път съм да закупя нов автомобил от Мото-Пфое, а именно Ford Fiesta 5D CONNECTED 1.5 TDCi 85 PS M6. Исках да ви попитам дали може да споделите мнение/коментари относно колата и двигателя? Също така за поддръжката му? До сега не съм имала Форд, както и кола с дизелов двигател. Доста информация изчетох и до колкото виждам дават, че колата с този двигател е доста икономична, но има някои "лоши" коментари за размерите на багажника, както и на пространството на задните седалки.

За съжаление, оборудването е доста базово, но само то покрива бюджетът ми и основно се фокусирах върху този автомобил заради ниския разход на годиво. Ще карам основно извънградско.

Благодаря ви предварително :) 


ivchotr

Здравей и добре дошла във форума!

Правила ли си сравнение с Фокус, например? По отношение на цената най-вече. По-добрият избор е по принцип.

monii

Да, гледах и Фокус, но там цената е с поне 5'000лв повече

Alexi

мотора е на пежо ситроен ,не съм чувал да има сериозни проблеми .. новите фиести не са толкова малки ( горе долу е като фокус 1 ) така че отиди я виж ,кола не се избира така с писане по форуми :)

ivchotr

Фокус 1 мисля, че е по-широк и с по-голям обем на багажника.

5 000 лв не е малко пара, ама и получаваш повече. И като купе, и като двигател, и като окачване. За допълнителните екстри няма смисъл да се отваря дума. А пък и основното е, че 35 дизелови коня отгоре с почти същия разход не са за пренебрегване.
Щом ще се изръсваш с пари за нова кола, особено ако ще я караш повече извънградско, не виждам смисъл да си купуваш скопена градска кола. Поне аз не бих го направил. Но пък ти ще даваш парите, та последната дума ще си е твоя. Кавото и да решиш, важното е да те прави щастлива.

monii

Благодаря ви за информацията!

Като цяло се колебая между Фиестата и Киа Сийд 1.0Т. От една страна КИА-та има доста повече екстри, но пък разхода е по-висок (6-7/100 извънградско, на магистрала), от друга страна Фиестата има много по-малко екстри, по-малка е, но пък разхода на магистрала й е около 4-5/100

Alexi

ако я караш с 90 км/ч да .. може и да пада на 4 .. ако я караш със 120-140 ще ти гори 6 ,защото мотора е маломощен и с къси предавки .. за магистрала се взимат по големи мотори ,ако това е приоритет .. а 1.0Т гарантирано ще гори много повече ,както и печално известния 1.0т на Форд - там очаквай около 7 среден

Жоро Петков

Ако разликата е 5000лв разхвърляни за  5 години лизинг това са 1000лв на година - 80лв на месец.
Фокуса е класи над фиестат откъдето и да го погледнеш.
А за 1.0 Екобууста на Фокуса мога само да кажа, че извънградско ми даваше 5.5-6 със скорост 130км/ч на магистрала, а жената ходи през Петрохан до Видин и беше на 5.5 (Да уточня, че е мотористка и знае как се кара).
Едно време като гледах Сийда ми се сториха много зле пластмасите вътре.
Пробвала ли си пробно шофиране на Фокуса и на Сийда г/д да сравниш за какво иде реч?

Alexi

не може да ти даде такъв разход на магистрала 1.0 ,бъркаш се .. 5.5 пада с гъделичкане 90-100 .. имаме служебни такива коли познавам ги много добре .. но голямото харчене е градско ,някои колеги го докарват до 10/100 а под 7.5 е невъзможно да падне

Pyrhel

1.5д във Фиеста е ~6 със 130-135, ~5.5 със 120 и малко над 4 със 100.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


saggy

Разходът е важен, но не е всичко - 1л повече на 100км не е голяма работа, особено ако ти плащат горивото служебно. Но комфортът при дълъг път е доста важен, защото допринася да не се измаряш. Ако трябва да ги степенувам бих казал така - фокус, киа и накрая фиеста (защото е най-малка). Ако караш над 200км извънградско в посока е по-добре да вземеш по-голямата кола, дори и по-скъпа. И ако км са над 15 000 на година е по-добре дизел пред бензин.

Alexi

за това по големите мотори винаги са за предпочитане .. разхода е малко нагоре ,но 1л наистина е нищо дори погледнато за години напред

Жоро Петков

Между другото към авторката на поста понеже е споменала за бюджет ако ми позволиш да дам няколко съвета:
При покупка на нова кола трябва да имаш предвид таксите за регистрация в КАТ - 100лв, продуктова такса 150-200лв, Данък за остатъка от годината 50-100-150лв.
Колите идват със летни гуми да се има предвид (в момента времето се затопли макар, че сутрин и късно вечер лично аз не бих карал с летни за сега).
Каско 5% от стойността на колата (има фирми, предлагащи по-ниски тарифи, но не ги препоръчвам), ГО в зависимост от възрастта на шофьора е между 150 до 300лв.
Т.е. освен началната вноска / цялата сума имай предвид и тези суми. Също така ако колата ще се придобива (т.е. без лизинг) има и нотариална такса.
Относно разхода всичко е субективно - зависи от годишен пробег, предпочитано гориво, колко време мислиш да притежаваш колата и други.
Примерно ако колата е дизелова и гори 5/100 а аналоговата бензинова гори 8/100 имаш разлика от 3/100 - при еднаква в момента цена на горивата средно 1.85 се получава, че с дизела спестяваш 5.55лв на 100 километър.
За по-лесни сметки нека приемем, че са 5лв на 100км.
Ако дизеловата кола е по-скъпа с 5000лв ще си "избиеш" разликата след 100 000км.
Офтопик:
Относно колега с разхода на 1.0 при "заварен педал до долу" даваше 13/100 10мин каране на тангентата - та ми е ясно как сте карали служебките. Не е редно да се смята рахзода на служебните коли с този на човек дал една торба с пари, за нещо негово лично.

Alexi

пич ние не сме на по 20г ,освен това постоянно сме по пътищата а глобите са космически вече .. никой не си гази колата ,моята я карам доста спокойно 1.5 дизел е ,и при обявен среден разход 4 и нещо той е 6.5 .. тия разходи са напълно неадекватни дето ги дават по каталог и изобщо не бих ги ползвал за критерий при избор на автомобил ... по правило обаче бензина е поне 1 ,до 3 литра нагоре като разход в зависимост извънградско/градско като проценти каране

Жоро Петков

#14
Една случка с Фокуса ни:
Когато реших да го продавам една наша много добра приятелка си търсеше кола. Реши, че фокуса бил твърде голям и скочи на Фиеста върната от лизинг в Мото Пфое. След няколко месеца съжаляваше, че не е взела Фокуса ни.
Ако дилемата е само между Фиеста и Сийд, колкото и да съм фен на Форд бих взел Сийд-а.
Едит:
Още нещо се сетих за дизелите, което не е лошо да го знаеш - попринцип обслужването е по-скъпо от на бензинова кола. На Фокуса в Мото Пфое ми беше 250-300лв масло с филтри, а на Мондеото е 400лв (без горивен филтър, който е 150лв със смяната).

ivchotr

Таксиджиите хвалят доста предпоследната генерация на Сийд, 1.4 бензин, 100 коня. Един ми разправяше за към 300 000 км само с консумативи и някакви биалетки. Не знам колко е вярно, ама и той си караше спокойно по принцип.

Лично за мен истината е в бензинов мотор на газ. В пъти го предпочитам от дизел. Моят Фокус в най-студените дни ми даваше малко над 9/100 градско в София, предимно по задръстени булеварди и през центъра по два пъти на ден. Смятайте го както искате, като имате предвид двойно по-ниската цена на газта. А доскоро беше и над два пъти по-ниска.

Alexi

газ става но да е фабрична .. ако не е фабрична изобщо няма смисъл да я коментираме като знам какви знайни и незнайни "майстори" монтират ,отделно ти заема багажника

Pyrhel

Нотариална такса при покупка на НОВ автомобил няма.
Ако е на лизинг - има - при придобиването му след Х години с различна уговорка за сумата, върху която се начислява данъкът.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Аз газта я слагам при определен, доказал се специалист. Ако съм си купил колата с поставена уредба, задължително отивам при него да я погледне и ако трябва да се донастрои или подмени нещо. Карам с газови уредби от 1997 г. насам и съжалявам, че не съм започнал от по-рано. По едно време си ги прехвърлях и сам от кола на кола, ама тогава бяха и по-прости за монтаж и настройка. Първата ми газова уредба беше белоруска и я ползвах на две коли. На втората кола си я прехвърлих сам. И двете коли работеха по-добре на газ, отколкото на бензин, хем карбураторите им бяха сервизирани.
Днес технологиите са доста напред и съответно при качествена уредба с качествен монтаж и настройки, е без значение "заводска" ли е уредбата или не.

dimkaraganchev

Никога не бих си купил кола, с монтирана газова уредба. По нашия край има доста доказали се майстори.


ivchotr

Цитат на: dimkaraganchev в 25 Февруари 2021 23:32:39
Никога не бих си купил кола, с монтирана газова уредба...

Що?!?

П.П.
Монии нещо изчезна :D

Pyrhel

Има ли причина да се дискутира гаражно слагане на газови уредби в тема за покупка на нов автомобил?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Обсъждаме вариантите, понеже стана въпрос за разход на различните видове ДВГ. Гледаме да сме от помощ на колежката. Примерно да не си вземе някое скопено дизелче заради уж ниския разход и да се усети след време, че е трябвало да си купи бензинка с газова уредба. Или обратното. Въпрос на гледна точка.
Ама ако смяташ, че е излишно, хващай парцала и трий. Колежката така или иначе изчезна някъде.

Жоро Петков

Надяваме се дамата да е отишла на пробно шофиране и да сподели.
Относно газофицирането, не мисля, че ако можеш да си позволиш чисто нова кола ще се занимаваш с нефабрични изпълнения.

ivchotr

Ако я предлагат със заводски монтаж, супер. Ама ако не, защо да не си сложи допълнително ::)

Alexi

мда и аз мисля, че 20годишни атмосферки на газ надали ще са опция за колежката  (tooth)

ivchotr

Te вече и рядко се карат. Аз говоря за инжекциони в момента.

toto

Моят Фокус комби  1000 екобууст 2019г. ми харчи 5,5 при каране около 120 при по-бавно пада на 5л. така, че явно си харчат толкова

toto

Според мен спокойно може да си купи бензиново и ако не кара с 150 пак ще си харчи малко. Дизелите вече заминават. Двигателите им изобщо не са за нафтата у нас и са супер скъпи за пордръжка.

Alexi

Нищо подобно .. във фирмата има 120 коли на дизел ,карат се яко .. до 200к не бараш нищо ,после се обажда нещо но рядко е по горивната система по скоро ще замине я ЕГР я съединител .. до 250-300к сериозни ремонти не се правят ,после колите се махат . Естествено има и изключения ,тук там някоя дюза ,но не е масово . Не бих казал че нафтата ни е скапана ,в английските форуми много повече се реве от дюзи ( в пъти направо ) . С твоята кола тоя пробег не можеш да го направиш без ремонти ,турбо бензин с директно впръскване е най лошия вариант за мотор ако търсиш голям пробег и евтина поддръжка . Отделно повече гори от дизел .