Алтернатор - странен проблем

Започната от hondacbr, 13 Октомври 2020 11:24:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hondacbr

Здравейте, става въпрос за Форд Транзит 2013 2.2 тдци. От известно време, след старт на буса, може би след 2-3 минути ми светва червената лампа на таблото, че не зарежда (лампичката акумулатор). Още първия път след поява на проблема замерих и до акумулатора идва напрежение 13,7-13.8v. Ако загася буса и след това запаля, тя е изгаснала и след същото време пак светва за постоянно. Преди два дни купих от тези уредчета за запалки, за да видя във всеки един момент, какъв заряд идва и видях още нещо странно. Като запаля двигателя, показва 12,3v и започва да зарежда чак след като подам малко газ до към 1600-1800 оборота, като след това вече държи постоянно около 13.9v-14.0v. Помагайте от къде да почвам!!!


vova

До колкото знам,заветните 13.8-14.4 волта /ако не ги бъркам много/ за зареждане на акумулатора стават при повишаване на оборотите.В ниските обороти или не зарежда или малко.Имам съмнение че ти е заминал акумулатора.При  ниски обороти мисля зареждат само  алтернаторите на селскостопанските машини.
Съвет-обърни се към специалист.

saggy

Две много нагледни клипчета на английски език от известния влогър за ремонта на автомобили Крис Фикс:

Как да се провери алтернатор с мултицет:
https://www.youtube.com/watch?v=LGB6ZEjGm7Q&ab_channel=ChrisFix

Как се проверява акумулатор с мултицет:
https://www.youtube.com/watch?v=COJr7OB23Hw&ab_channel=ChrisFix



hondacbr

Акумилатора е тестван и е ОК, както и алтернатора дори и при повече консуматори не пада под 13.7-13.8v.

ivchotr

При много консуматори на празен ход трябва да държи около 14 волта. При включване на всички възможни консуматори, не трябва да пада под 13.6 волта. Ако алтернаторът е изправен, при високи обороти напрежението трябва да кове около 14 - 14.2 волта. Възможни са колебания нагоре - надолу, но все в границите 13.6 - 14.5 волта. При алтернаторите със смарт управление, напрежението може да скача и над 15 волта, доколкото знам, но пък там препоръчват акумулатори, които не се скапват заради по-високото зарядно напрежение.

В твоя случай бих проверил на първо място дали клемите на акумулатора са стегнати добре и дали не са налични окиси между тях и тези на акумулатора. След това бих проверил състоянието на четките на алтернатора. Ако са много износени, най-добре ги смени, че заради износени четки се скапват я реле-регулаторът, я изправителния блок, я и двете.

hondacbr


Тези стойности на зареждане ги държи, клемите на акууто са ОК. Не знам дали да отварям алтернатора при условие, че стойностите на зареждане са в норма, но този уикенд ще проверя всички кабелчета от и към алтернатора, че много колеги чета са имали точно проблеми с тях. По чуждите форуми чета, че може да излезне и диоден блок, нооо дано да не е!

vova

Да,диоден блок,слаба спойка може би....Това е другото предположение.

ivchotr

Виждал съм алтернатор да зарежда някак си кажи - речи само с пружинките на четките. На моя кола беше. В един момент светна контролната лампа за заряда и се оказа, че заради износените докрай четки, които са вградени в реле-регулатора, си е заминал и той, а заедно с него и изправителния (диоден) блок. Ремонтът тогава излезе много, ама много пъти повече от стойността на четките.

Сега на Форда се чудя дали да не им хвърля едно око, обаче са го заврели под генерацията и не виждам начин да го разглобя без да свалям и нея.

Между другото, има още един признак за износени четки. Фаровете започват да светят по-слабо нощно време. Ако го имаш и си проверил всичко останало, не е лошо все пак да ги погледнеш.