Акумулатор 1.6 EcoBoost

Започната от bronc, 30 Юли 2018 11:36:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bronc

Както бях писал купих колата с нормален, а не EFB акумулатор и съответно Start/Stop-а не сработва. Не е голяма драма, ама обичам всичко по колата да си е в ред, та ще го сменям. Заводският е EFB 60Ah/590A. Най-близкото, което намирам е Banner EFB 60Ah/560A. Чудя се дали тези 30A CCA по-малко биха били проблем.. Има и 70Ah/660A пак EFB и 60Ah/660A AGM, ама не знам дали с по-голям капацитет ще е ОК. За AGM съм чувал, че не е добре да е в двигателния отсек, защото не обичат високи температури. А и препдолагам са по-големи на размер и може и да не влязат.


exclusiveremix

Мой съвет-вземи звънни в МотоПфое и ги питай заводско с какви аку излизат.Навремето така направих като търсих аку за старото ми 1.4TDCI.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

bronc

Тоест каква е реалната марка на акумулатора? Не мислех, че знаят/ще ми кажат, ама може и да ги питам. На резервни части или на някой приемчик?

Ozzie

590 / 560 е стартовия ток, който дава акумулатора.
30 ампера са 5% разлика от стойността. Проблем не вярвам да имаш. Така или иначе тази стойност пада с годините, но акумулатора продължава да си дава нужното за да завърти стартера, докато не настъпи неизбежната смяна.
От 70 Ah акумулатор едва ли имаш нужда, освен това, не е сигурно, че ще влезе на мястото на стария.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Pyrhel

Аз AGM не бих погледнал заради цената. Моята трябва да е с AGM но й сложих най-тъпия и евтин оловно-киселинен. 65 лв с/у 400+лв :)
Но наистина е в багажника - далеч от жегата на ДВГ. Има и температурен сензор, който се закача на него, не знам какво прави.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

bronc

Да, разликата е малка, ама пък от друга страна, защото е със Start/Stop не знам дали по-ниския стартов ток няма да създаде проблем. То май Старт/Стоп не работи при минусови температури де, а то CCA е точно стартов ток при 0*C или някъде там.

Иначе AGM-ите не са толкова по-скъпи. Този от 70Ah беше около 240лв, EFB-то, което е 60Ah е към 210лв. Колега с Туарег W12 от по-старите имаше драма с паленето и излезе, че е точно, защото е сложил нормални вместо AGM акумулатори макар и колата да няма старт/стоп, регенеративни спирачки и прочие. Просто е предвидена за такъв акумулатор и зареждането май функционира по друг начин.

jo_jo

на моето мондео бях с оригиналния (7-8 години изкара) -  варта брандирана като форд 70ah, сложих пак варта 74ah.

bronc

Май и моята е била Varta, но май е била 'поръчкова' за Форд, защото такъв модел няма (60Ah/590A). Ще звънна на МП да ги питам колко е оригинална, ама май я гледах към 300-350лв като им работеше сайта с цени.

ivchotr

Мисля, че разликата в акумулаторите е колко зарядно напрежение могат да поемат. Ако колата ти стандартно зарежда на 14.5 волта и нагоре, обикновеният акумулатор ще кипва.

zloster

Цитат на: Pyrhel в 30 Юли 2018 13:40:57
Има и температурен сензор, който се закача на него, не знам какво прави.
Ползват го температурна компенсация на зареждащите напрежения. Да не "изпържват" батерията прекомерно и да се удължи срока ѝ на ползване.
[attach=1]
Източник: https://na.industrial.panasonic.com/sites/default/pidsa/files/panasonic_vrla_chargingmethods.pdf стр.3 и стр.4
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


bronc

Вчера абсолютно out of nowhere колата ми изгасна на светофара. Чак се стреснах докато не видях зеленото A на таблото. Явно дори и с нормален акумулатор има някакъв шанс за сработване на Start/Stop. А странното е, че уикенда направих доста извънградско и после не сработваше. Ама май като се прибирах беше горещо и бях с климатик, а старт/стопа не работи извън определена температурна граница.

iwo_19

Повечето хора елиминират старт-стопа , явно си имат причини за това.

Alexi

много е досаден ,добре ,че Пежото е без тази екстра ,на служебните не мога да го търпя

bronc

Вчера сложих една Varta Blue Dynamic EFB 65Ah/650A. Ресетнах BMS и направих 200км извънградско. Всичко е наред вече :) А за досадния Start/Stop - на мен пък ми е досадно да дишам изгорели газове по кръстовищата като се придвижвам с велосипед/пеш :)

al_lukano

Смених акумулатора в МП (колата беше с оригиналния) и поставиха същия - 280 лв. Сега е "ток и жица" :).

To4kata

Дали имате идея колко живот горе-долу има оригиналния акумулатор? Моя навършва петилетка август и не знам да не ме изостави внезапно някъде, че тези EFB с подходящи параметри не се намират под път и над път. А пътувам и из прованса често ...

Alexi

из "прованса" също се продават акумулатори , не е някаква джунгла в която вие столичанчетата да се загубите безвъзвратно - спокойно ..

To4kata

Ами не съм столичанче, и говоря за Врачанско ... Не знам дали си ходил по този край ..., както и че трябва да влизам чак в такава конкретика!

zz_stefanov

#18
Сегашните кумулатори се развалят от днес за утре.
Има фабрично вложени акумулатори си изкарват по 8 години.
Може да минеш през някой акумулаторджия да ти го провери, но пък той ще иска да ти продаде нов.
При първия признак, че нещо не е наред веднага сменяй, защото на следващия ден ще ходиш пеша за нов. :)
Карал съм служебна със старт/стоп, на петата година все още нямаше никакви проблеми, знам ли колко ще устиска твоя.

To4kata

Да именно за това питам, какъв е вашия опит. То е ясно, че няма как да се предвиди точно. Вече питах и едни акумулаторджии, казаха че едва ли могат да помогнат много ... А ме е оставял друг акумулатор насред август месец - спрях на едно място за 10 мин. и после ... няма никой! Вчера ходих до един магазин и на отиване старт стопа не сработваше. Колата бе стояла 2 дни без палене, на връщане обаче работеше, та затова се замислих ...


saggy

Абе може да изкара, ама може и да не изкара. Просто трябва да се приготвиш и за двата варианта. Моят е оригинален Варта с емблема на форд и го взех с колата от МП. Вече е на 5 години и пали много добре. В началото на зимата не ми харесваше как въртеше и си мислех, че няма да изкара. Измерих го и беше на 12V, но после се позареди и изкара цялата зима и до днес работи добре. Твоят май не е от евтините и по-скоро го следи в началото на зимата как се справя и ако имаш съмнения го сменяй. Мисля че големите авто-магазини ще ти докарат един акумулатор през куриер и просто трябва да доплатиш - Maxcar, Техко, Емк-33.

zz_stefanov

#21
Цитат на: To4kata в 10 Юни 2021 09:32:53
Да именно за това питам, какъв е вашия опит. То е ясно, че няма как да се предвиди точно. Вече питах и едни акумулаторджии, казаха че едва ли могат да помогнат много ... А ме е оставял друг акумулатор насред август месец - спрях на едно място за 10 мин. и после ... няма никой! Вчера ходих до един магазин и на отиване старт стопа не сработваше. Колата бе стояла 2 дни без палене, на връщане обаче работеше, та затова се замислих ...
Имаш основание да се замислиш, но колата може да ограничи старт/стопа и по други причини, не само частично изтощен акумулатор. Студен двигател, климатик,....  примерно, знаели се какво са заложили конструкторите.

Жоро Петков

Колега не се вталясвай ;).
На 1 година като ми беше фокуса системата старт/стоп не се включваше в определени моменти - има си системи, които следят акумулатора.
Стига сте го плашили колегата - акумулатор не умира за 1 час.
Не дай си боже дори да ти умре някъде ще бутнеш колата и ще запали - Моля само сега колегите да не почнат да ми обясняват колко е лошо да се пали модерна кола с бутане. Така е, но за 1 път спешно нищо няма да и стане.
Също така вече в почти всички ГО-та влиза смяна на гума и подаване на ток.
Карай си и не го мисли - като почне да умира акумулатора ще усетиш.

zz_stefanov

Само не бутай кола за да запали :)

Жоро Петков

Защо? Да не би ЕКУ-то да избухне в пламъци или пък може би инжекторите вместо бензин ще почнат да пръскат рапично олио и ще се запушат?
Това е като с автоматите - пише, че НЕ Е препоръчително да се пали колата с бутане или автоматик да се дърпа повече от 80км.
Стига сте го плашили човека карате автомобили не захарни петлета.
Както и да е не ми се спори на тази тема.
За акумулатора колега не ти трябва никакъв специален акумулатор. И аз така мислих, докато не видях, че си е най-обикновен акумулатор и старт-стоп си работеше перфектно.
Можеш да си вземеш EFB ако ти се дават пари и да най-вероятно ще изкара 7 години срещу 4-5 за обикновения, но цената е 100 срещу 400лв.
Сам си прецени.

ivchotr

Цитат на: zz_stefanov в 10 Юни 2021 11:07:29
Само не бутай кола за да запали :)

Какво имаш предвид?

П.П.
Акумулаторите имат свойството да се изтощават поради ред причини. Това, че е паднал малко зарядът им, не е причина да се хвърлят на момента. Могат просто да се дозаредят. Продават се и достатъчно кадърно направени зарядни устройства, които не струват милиони.


To4kata

Сега, питам само информативно. За да знам при други колеги колко са изкарали и да си правя сметката. Ако не беше оригиналния изобщоо намаше да повдигам темата. другите са ми ясни горе-долу. 2 пъти ме е оставял акумулатор и 2-та пъти без никакви симптоми. Спираш, гасиш и при следващото палене няма никой, внезапно и все при топло време.
А иначе за вида на акумулатора, чета че обикновен няма да изкара много. Ако ще взимам нов ще бъде EFB гледам че са около 250 лв ...

zz_stefanov

Цитат на: ivchotr в 10 Юни 2021 11:27:59
Какво имаш предвид?

П.П.
Акумулаторите имат свойството да се изтощават поради ред причини. Това, че е паднал малко зарядът им, не е причина да се хвърлят на момента. Могат просто да се дозаредят. Продават се и достатъчно кадърно направени зарядни устройства, които не струват милиони.
Имам в предвид, че може да прескочи ангренажа с няколко зъба.

Alexi

нищо и няма на колата той ангренажа не прескача току така .. кънекта като глътна въздух го теглиха 3 км (!) на скорост ,докато запали .. че за едно побутване

ivchotr

Колко коли съм палил с бутане и дърпане, идея си нямаш. Ни на една не и е прескачал ангренажът. А и не съм чувал някой да се е сблъсквал с такъв проблем.