Въпрос за ELS27

Започната от mladenmih, 17 Юли 2018 22:02:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mladenmih

Здравейте,
отдавна имам този адаптер(ELS27 FOCOM) купен от алиекспрес взех си го заради моята кола(MONDEO MK3 115 H.P. EURO4 2004г.),разбрах като го инсталирах че не се свързва с моята кола,след това пробвах с транзит същата година пак не стана(и си помислих единия край на  кабела за напречната греда,а другия за врата ми  ;D ).Не го изхвърлих и му дадох шанс,след известно време го пробвах със фокус 2005 година и се свърза при това доста добре със всички модули в автомобила,не съм го пробвал с други по нови автомобили,защото нямам такива познати с такива автомобили,та въпроса е защо аджеба не мога да диагностицирам моята кола с тоя кабел? След изчетеното от мен във форумите се оказа че адаптера е с чип FT232R и май няма нужда от допълнително копче за промяна на кан комуникацията.Ще приложа малко снимки с връзка с моята кола.
Ако може някой да помогне ще съм много благодарен!
Да поясня за снимките по долу естественно че съм дал контакт  ^-^
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"


zloster

Водих кореспондеция с господата от Форскан за подобен проблем - при мен губеше връзка понякога. Оказа се, че не съм го пъхал напълно.
Огледай физически ОуБиДи/OBD буксата - по-точно отделните крачета. Може някое да се изкривило или размърдало по някаква причина. Убеди се също, че го пъхаш напълно и докрай.

Допълнително:
FT232R е моделът на интегралната схема, която отговаря за комуникацията между компютъра и основната ИС. Основната ИС при твоя интерфейсен кабел е STN1170. Моделът се вижда и на двете твои снимки. Тя отговаря за връзката с КАН шината и различните блокове за електронно управление, които са закачени към нея.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

mladenmih

Благодаря за отговора и идеята.
Ще си проверя пиновете на буксата,но той ако някой пин е повреден не би ли трябвало да ми прави проблеми и на друга диагностика,защото с аутокома се свързвам и не губи комуникация
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

ivchotr

Малко ме няма по електронните схеми, обаче реших, че това няма да ми пречи да си трия сам грешките с някоя такава джиджавка (rofl) Купих си една от Алито, ама тя изобщо не зацепи. Пробвах я с тела и лаптопа, ама никакъв ефект. Брат ми ми препоръча една пловдивска фирма. Взех си тяхна диагностика, която на външен вид си е чиста китайщина. Тя проработи с голям зор първо с лаптопа, после я излъгах и с тела. Бях щастлив (rofl) И така цели 3 - 4 пъти. В един момент отказа да работи. Аз обаче съм упорит и при едно минаване през Пловдив цъфнах пред офиса на фирмата. Направих рекламация на място. Човекът от фирмата с голямо неудоволствие се домъкна с неговия лаптоп и установи, че диагностиката не работи. Даде ми друга, тя тръгна, ама като се прибрах в София, след няколко включвания и тя отказа. Аз обаче съм упорит (rofl) На следващото минаване през Пловдив пак цъфнах във фирмата. Онзи ми нарина няколко диагностики и аз почнах да ги пробвам една след друга с нулев резултат. С още по-голямо неудоволствие спецът дойде пак с неговия лаптоп и този път и той не се справи. Заключи, че колата ми е бъгава. То вярно, че е Форд, ама брат ми с неговата професионалната диагностика я връзва дето се вика преди да я е закачил в буксата. Та очевидно на колата нищо й няма. С един колега от форума се бяхме разбрали да се видим и да пробвам с неговата диагностика. Човекът и той като мен имал проблем с Форда си, обаче с другата му кола, Пежо май беше, проблеми нямал. Оказа се, че моята кола и с неговата диагностика не ще да се върже. Почнаха да ми се въртят в главата някакви теории на конспирацията, в посока че Форд са заложили в комповете си кур капани за такива китайщини... Аз обаче освен, че съм упорит, съм и търплив (rofl) След като почти цяла зима ми вадеше очите жълтата лампа на таблото, си поръчах нова диагностика от Чайна майна. Този път си я избрах с ключе за превключване на каншините. И воала! Вече няколко пъти се налага да трия грешки и се връзва без проблем. Не знам до кога ще е така, обаче за сега съм О'К. Дали предишните са били за друг модел кан, не знам. Факт е, че тази джиджавка работи.
Не знам дали целия този разказ имаше някакъв смисъл. Просто споделям лаишкия си опит :D

mladenmih

Има схеми в нета как се свързва въпросното копче и понеже работя във фирма,която се занива с електроника и диагностика на автомобили,свързахме въпросното копче(въпреки че кабела си има автоматично прехвърляне на кан комуникацията) и резултата беше греда все същата работа само дето в положението на копчето дето пишат че трябва да се върже с колата ми,изписва грешка с кан комунимацията и някакви проценти.
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

zloster

Цитат на: mladenmih в 19 Юли 2018 07:14:46
Благодаря за отговора и идеята.
Ще си проверя пиновете на буксата,но той ако някой пин е повреден не би ли трябвало да ми прави проблеми и на друга диагностика,защото с аутокома се свързвам и не губи комуникация
Тогава не би трябвало да е от това проблема. Добре е да бъде отхвърлено като причина.

Процентът указва съотношението на броя грешки при пращането на заявки по КАН шината спрямо общия брой пратени такива. Някъде в опциите на програмата може да се каже да записва подробностите от обмена на данни. Съответно и да се покажат.

Понеже има промяна в поведението. Трябва да се засече колко команди са минавали при опит за свързване без и с поставено ключе. Така ще е ясно дали са напреднали или назаднали нещата.
Моят съвет е да се пуснеш тема във форума на Форскан, раздел "Общи и поддръжка"/"General and support". Имат руско- и англоезична част. Описваш проблема и после през личните съобщения ще трябва да им пратиш един файл, в който Форскан записва подробностите от действията си. Описан е в правилата на форума им.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ADiDimitrov

Колега реши ли си проблема, че при мен е същото!

ivchotr

Аз да вметна за моята диагностика. Вече имам един Хюндай Туксон и една Кия Соренто в списъка с диагностицираните коли. Кията е прочетох с превключване на кан-шината.

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 29 Октомври 2019 21:13:33
Аз да вметна за моята диагностика. Вече имам един Хюндай Туксон и една Кия Соренто в списъка с диагностицираните коли. Кията е прочетох с превключване на кан-шината.
Твоята от къде я взе?

ivchotr

Чайна майна. От Алиекспрес по-точно. Ей ТОВА е нещото.


ADiDimitrov

Еми остана и този да си поръчам и ще имам тройка спатия  8)

ivchotr

На мен днес ми дойде поръчката на същата джиджавка, която ще отиде при приятеля с Туксона. Скоро ще знам дали е закономерност добрата им работа :D

saggy

Малко е стара темата, но да попитам @ivchotr работещ ли е при форд показания от теб по-горе ELM327?

Жоро Петков

ELM327 ако се зачетете във forscan форумите ще видите, че по-старите могат да четата само от едната шина -  MS-CAN/HS-CAN
Сега гледам, че са започнали да пускат такива с бутон (а има и 1000 англоезични теми как сами да си го направим ако искаме) - примерно:
https://www.aliexpress.com/item/1005002288013120.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4fffd74646SQUu&algo_pvid=7f0da1cf-b712-4dc4-98c2-189db7649a2b&algo_expid=7f0da1cf-b712-4dc4-98c2-189db7649a2b-3&btsid=0bb0623f16209799526595554e17a2&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Аз лично си купих ELS27, който дойде с диск с дравйери. След инсталация на драйверите и forscan с 3 месеца безплатен лиценз успях да си отключа няколко опции на Мондеото.

ivchotr

Цитат на: saggy в 14 Май 2021 00:03:31
Малко е стара темата, но да попитам @ivchotr работещ ли е при форд показания от теб по-горе ELM327?

Да. Аз заради Форда си го купих. По-стари от моя Форд (2004), освен този на дъщеря ми (2000), не се е налагало да връзвам. По-дъртият, 1.8 ТДДИ, не се върза по никакъв начин. Явно не е същият стандарт. Връзвал съм обаче Мерцедес преди 2004 и разни други по-нови марки. Примерно работи и при Фиат Браво 1.6 Мултиджет, 120 коня. Онзи ден връзвах Мицубиши Спейсстар от 2004. И Фиата и Мицубишито се вързаха на другата шина.
Тази джиджавка мисля, че не може да активира или дезактивира функции или поне аз не съм виждал подобни опции в нея. Но за следене на живи данни, четене и триене на грешки е идеална. Един колега е вързал подобна с афтърмаркет мултимедия в Тойота Авензис (2004 - 05 - 06, нямам идея коя година е, но някъде там, а бе Авензис 2) и от време на време си следи параметрите докато кара, без да се налага да си ръчка из телефона като мен. Забравял съм я няколко дни в буксата и не е имало проблем, дори и да не карам колата. Явно харчи изключително малко ток. Колегата пък изобщо не я вади от буксата. Засичал съм показанията й за скоростта, с тези от приложение за ГПС скоростомер. В общи линии има минимални отклонения, предполагам, защото приложението на телефона за ГПС скоростомера не си е баш ГПС.
Моята наскоро ми скрои номер и спря да бачка. Оказа се, че едно кабелче се е разпоило и е спряло да прави контакт. След презапояване започна да работи без проблеми.
С две думи, за тези пари, толкова :D

saggy

Цитат на: ivchotr в 14 Май 2021 12:58:09
Тази джиджавка мисля, че не може да активира или дезактивира функции или поне аз не съм виждал подобни опции в нея.
Аз искам да купя точно ELM327/ELS27 с възможност за активиране/деактивиране на функции. В една друга тема писах, че вече имам адаптер Vgate icar2 elm327 bluetooth obd 2, който работи перфектно, но само чете/изтрива грешки, т.е. не мога да правя промени по колата. Затова питам вас колеги за вече изпробвано работещо решение. :)

ivchotr

E, ама аз никога не съм писал, че моята чайна може да активира и т.н. екстри по колата. А пък ти пита за нея, та за това отговорих. Както и да е. Пак ще погледна, но съм почти сигурен, че няма нещо, което бих могъл да ползвам от нея и което да не съм видял.
Ако намериш нещо, което да върши и тази работа, сподели го, ако не е проблем.

FoMo4

Ползвам тези 2 адаптора:

OBDLink EX FORScan OBD Adapter - CUSTOM-DESIGNED FOR USE WITH FORSCAN and recommended by the FORScan Team
Този ползвам през лаптоп-а с FORScan (разширен лиценз). Доста бърза комуникация, без досадното превключване на КАН шините и много по сигурна работа от ELM327 с ключето.
https://www.amazon.com/dp/B081VQVD3F?ref_=pe_2409890_445922140

Vgate vLinker FD+ ELM327 Bluetooth 4.0
Този го ползвам през телефон (Android или IOS) - приложението FORScan lite изкарва доста сензори, които не виждам дори през FORScan-а на лаптопа.
https://www.aliexpress.com/item/1005001913218679.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.39f84c4dfLBLYW

Ozzie

Цитат на: saggy в 14 Май 2021 15:18:19Аз искам да купя точно ELM327/ELS27 с възможност за активиране/деактивиране на функции.
Съдейки по моя опит, повече ще имаш възможност за деактивиране на функции, отколкото за активиране. ;D

P.S. Освен джаджата, ще ти трябва и съответния софтуер.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Жоро Петков

Напротив можеш и да активираш ;).
Аз на моята с безплатния тестов лиценз на Форскан си активирах няколко функции на Мондеото.