Ecoboost в моделите на Форд

Започната от ForeverFord, 06 Февруари 2012 23:11:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ForeverFord



1.0- три цилиндров (Два варианта с 100 кс  и 120 кс)
Моделите които ще го използват са:
Ford Focus Mk3
Ford B-Max
Ford C-Max
Ford Grand C-Max

1.6 - Четири цилиндров (Три варианта с 150 кс , 160 кс и 182 кс)
Моделите които ще го използват са:
   150 кс
Ford Focus (От 2010 нагоре)
Ford C-Max (От 2010 нагоре)
Volvo S60  (От 2010 нагоре)
   160 кс
Ford Mondeo (От 2011 нагоре)
Ford S-max    (От 2011 нагоре)
   182 кс
Ford C-MAX  (От 2010 нагоре)
Ford Focus  (От 2010 нагоре)
Ford Fusion  (От 2013 нагоре)
Volvo S60    (От 2010 нагоре)
Ford Escapе  (От 2013 нагоре)

2.0 Четири цилиндров (Три варианта 203 кс,240 кс и 250 кс )
Моделите които ще го използват са:

  203 кс -  (300 N·m)  при 1750-4500 rpm
Ford S-MAX       (от 2010 нагоре)
Ford Galaxy      (от 2010 нагоре)
Ford Mondeo    (от 2010 нагоре)
Volvo S60 2.0T (от 2010–2011 нагоре)

  240 кс -  (339 N·m) при  1750-4500 rpm
Ford Explorer (от 2011 нагоре)
Ford Mondeо (от 2010 нагоре)
Ford Falcon(от 2011 нагоре)
Ford Edge(от 2011 нагоре)
Range Rover Evoque(от 2011 нагоре)
Ford Taurus (от 2013 нагоре)
Ford Fusion(от 2013 нагоре)
Volvo S60 T5 (от 2011 нагоре)
Volvo V60 T5(от 2011 нагоре)
Volvo S80 T5(от 2011 нагоре)
Volvo V70 T5(от 2011 нагоре)
Ford Escape (от 2013 нагоре)

    250 кс - (360 N·m) при 1750-4500 rpm
Ford Focus ST (от 2012 нагоре)


EcoBoost V6 (Два Варианта  355 кс и 365 кс )

   355 кс (475 N·m)  при 5000 rpm
Ford Flex (от 2010 нагоре)
Lincoln MKS (от 2010 нагоре)
Lincoln MKT (от 2010 нагоре)

   365 кс (475 N·m) при 5000 rpm
Ford Taurus SHO (от 2010 нагоре)

   365 кс ( но с 569 N·m) при 1700-5000 rpm
Ford F-150 (oт 2011 нагоре)
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)



amplified

Май няма да си купуваш миксер, а? :D

Alexi

за съжаление из повечето форуми мнението е същото .. бензиновия турбомотор си харчи като голям атмосферен с аналогична мощност ,че и повече .. наред с другите недостатъци

amplified

Нали му гледахме показателите на 1.0 125кончета... По моментен и среден го гоня. По динамика върви разбери... някой големифордовскифенове твърдят едно... аз друго ... :D

Danchev

Миксерчето си е доста пинизчийски мотор, ако се окаже здрав и лесен за поддръжка мисля, че ще се задържи, но в крайна сметка ... no replacement for displacement :-*
How about a magic trick?

Alexi

той може да е здрав но какъв е смисъла от него като харчи колкото 2.0 амосферен .. а той толкова харчи според собствениците му из форумите ..

Danchev

Смисъла е за производителя, защото с два бензинови агрегата покрива целият диапазон 0-200 коня.
Дали можеха да направят литровката 4 цилиндъра, че и с по-добри показатели - да ... това щеше ли да вдигне производствената цена - да ... а крайната - ооо да ... останалото е маркетинг и сегментиране.
Лелката испанка/италианка дето не е помирисвала форум и няма как да я качиш на 2.0 си кара литровката и си свирка.
How about a magic trick?

escobar

Не просто съм фен на турбините, а ми се иска даже баварията с 3-те турбини или нещо около 3 литра с 2 турбини и да крещя по светофара "Нито сте ми на цилиндрите, нито на коненете >:("

momo76

Ами то няма как да харчи много по малко. Да дойдат конете трябва гориво и въздух. За еднакви коне горивото е долу горе еднакво, а въздуха дали идва от големия обем или от турбото няма кой знае какво значение. Единствения плюс на турбото е по ранното идване на въртящия момент и по малкото загуби от триене, защото мотора е по-малък и лек.
Ето каво дават за Фокуса
                               1.0 EcoBoost            1.6 Ti-VCT
коне                       125                           125
въртящ момент      170                           159
разход гр.               6.4                            8.1
разход извънгр.     4.4                             4.8
разход комб           5.1                             6

Вижда се че няма голяма разлика, на всичкото отгоре EcoBoost е с Старт/Стоп система и 6 скорости.
Аз съм убеден че реалната разлика е не повече от 0.5л.


Alexi

комбинирания разход на 1.0 е около 6.5-7 според собствениците му .. ако сложим на кантара и поддръжката на турбо мотор с директно впръскване ценичката за км на 1.0 ще стане още по висока ..

amplified

И все пак нищо не е перфектно от раждането си... може пък да дойде някоя Субару ера и за нас :D

escobar

Дали е имало подобна дискусия при преминаването към комънрейл и яростни защитници на дизели с обем 2.5, 80 коня примерно?
Аз лично бих избрал 1.6 екобууст, 150 коня пред 1.6 атмосферен, 100 коня. И поемам риска с развалянето.
И другото, което е интересно като наблюдение, как феновете на дизела се оказват поддръжници на атмосферните бензини и изтъкват турбината като минус, а всички те са с турбини  :o

Bobi

Аз не виждам някой да защитава атмосферките... Всички покарахме екобууст-чето на събора и всички са на мнение, че е много приятен мотор. Опитваме се да кажем, че се опитват да ни карат да ядем доматите с колците, защото реалния разход на моторите (1.0 ) е много далеч от рекламираният. Що ли не излезе някой да ги осъди, както направиха с Хюндай?..

Pyrhel

#14
И тука не говорим за разликата между 1.6 EcoBoost и 1.6i, а между 1.0 ЕcoBoost и 1.6i. По тая логика избирам 2.0 EcoBoost вместо 2.0i :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

#15
Цитат на: escobar в 09 Февруари 2013 19:03:50
Дали е имало подобна дискусия при преминаването към комънрейл и яростни защитници на дизели с обем 2.5, 80 коня примерно?
Аз лично бих избрал 1.6 екобууст, 150 коня пред 1.6 атмосферен, 100 коня. И поемам риска с развалянето.
И другото, което е интересно като наблюдение, как феновете на дизела се оказват поддръжници на атмосферните бензини и изтъкват турбината като минус, а всички те са с турбини  :o
:)) и аз предпочитам 2.2 комън рейл пред 1.6д 60 коня :)) сравнението е съвсем друго - мотори в една ценова категория и еднаква мощност .. относно турбината - бензина до момента има едно единствено преимущество - сравнително евтина поддръжка поради нискотехнологичното си ниво .. с тия нововъведения му го отнемат това преимущество ,както виждаме не е за сметка на разхода тъй като той не пада .. сигурен съм ,че и 1.6 турбо ще си гори колкото 2.0 атмосферен със същите коне ..

sinnerman

Намаляването на работния обем и броя на цилиндрите с добавяне на турбопълнене, има няколко основни цели, като една от тях е  намаляване на вътрешното триене на моторите. Поради същата причина BMW заменят перфектния атмосферен  редови шестцилиндров двигател с четирицилиндрови турбомотори. Във Формула 1 от сезон 2014г. работния обем на двигателите предстои да бъде намален с една трета като максималната мощност трябва да остане прибилизително 750 к.с. Настоящите 2.4 литрови атмосферни V8 двигатели ще бъдат заменени с 1.6 литрови V6 турбо мотори
С други думи, проектират се двигатели с оптимална работа и висок въртящ момент още в ниските обороти.
Намяляванета на триенето в мотора цели освен екологчни норми, по- висок експлатационен ресурс на двигателя и т.н. и икономичното шофиране с ниски обороти.
Намаляването на триенето е процес свързан с проектирането на двигателя включително и неговата система за смазване така и с вида на маслата, които се използват в него. Моторите на Форд модел Т са се справяли с прости минерални масла, които собствениците са сменяли доста често, а в резервните части са били включени инструменти за сваляне на цилиндровата глава и почистване от нагар. В мотора на Форд 1.0 Ecoboost задвижващият разпределителния вал ремък също се смазва като е потопен в маслен картер.

dimkaraganchev

За по-високия разход на този двигател си мисля, че основна вина има съответният собственик. Един двигател може да гори малко, може и много. Същото е при дизелите с турбо. Натискаш ли газта до ламарина, няма как и разходът да е малък.
Помня, преди 2 години, когато правих тест драйв на новия Фокус с 1.6 екобуст, 182 к.с. На магистралата от Пловдив до Пазарджик при натискане на педала до дупка моментния разход се вдигаше до около 20 л/ч. При по-нежно боравене с газта разходът падаше на около 6 л/ч. Та, така, който иска да се прави на състезател винаги и за всичко плаща повече.

Pyrhel

Моментен разход при натискане 20л/100км? Т'ва да не е колело? :) 2.0 атмосферен при нормално каране (т.е. няма 100% load) и обороти около 2500 мята 30л/100км моментен като превключваш на долна предавка...

Всеки път поврарям историята за тия новите фокусчета, дето ги чоплихме 2 дена нон-стоп и напълнихме по 3 резервоара на всеки от тях. Да вземем за пример 1.0 ЕкоБууст и мойто 2.2 TDCi - и 2те коли с темпомат, една и съща скорост, една зад друга. Стара Загора - София по магистралата със занулени бордове на излизане от Ст. Загора: 2.2 дизел - 5.0/100, 1.0 бензин турбо - 6.8/100. Това като го видях с очите си, а и като знам за какви км колко гориво сме сипали - определено не е сбогом дизел, колкото и сладко да звучи.

Иначе си прав, зависи от стила и метода на каране, аз при мен на магистрала съм виждал както 3.7, така и 13+, ама да се обяснява, че миксерчето било адски икономично, ала-бала и как никой освен производителя не можел да го кара, затова давал такива показадтели... Айде бе :)

А и определено трябва да се вярва повече на форумите и сприт монитор-а за разхода на гориво, отколкото на каталожните данни...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

escobar

Според Спринтмотор, средният разход за Фокус Екобууст 1.0 125 коня е 6,85.
Фокусите с мощност от 99 до 110 коня, произведени след 2009 дават 7,69 среден, според същия сайт.

Не е като да няма разлика. Всеки може да направи справка на http://www.spritmonitor.de .


Metodi91

Собственик съм на Мондео екобуст мобор от 2 години. Като мнение мога да кажа, че разхода е доста по малък от атмосверните мотори. По капризни са като мотори и трябва да се карат с хубаво масло и честа смяна на маслото. Разхода много зависи от карането, но за кола дето е бензин и е от класа на А4, Ц-класа, Е92 бих казал, че е доста по просторна и по икономична. В София на задръстване ми качва 9.3л. при разстояние 20км с средна скорост 18км, което е почти само тръгни спри. Ако обаче няма трафик и даваш повече газ, може и 12 да удари градско. За извън града е почти като дизел (със 140 на темпомат) средно си дава към 6-6.2л.
Ако някои има някакви въпроси относно подръжка може да пише :)

To4kata

В момента имам Фокус 2 1,6 115 кс и Фокус 3 фейслифта 1,0 100 кс. Минала седмица градско СФ с 1,6 разход 9,1/100, тази седмица при същите условия с екобууст 7,2/100 и в двата случая без климатик и без сутрешно-вечерните задръствания...