Те тва е Бордо-то... 2.0 TdCi 136 к.с.
Като екстри е по-натъпкан с няколко и те са :
Подгряване седалки, подгряване на преден прозорец, подгряване на страничните огледала, подгряване на пръскалките за чистачките, автоматични чистачки и фарове, мигачи в огледалата и функция, като близнеш лостчето за мигачите мига 3 пъти самичко, борд компютър. Най готината музика качвана в кола, двузонов климатроник, темпомат (работещ и прилежно ползван по цялата магистрала), управление на аудиото от волана, има огледалце горе, за да се виждат малчуганите, щори на задните врати, Лети джанти, нови гуми... др не се сещам.
Промяна в снимките: Понеже в снимка бг стана някакъв фал, а съм изтрил снимките от харда, ще сложа някаква, да има когато беше на няколко месеца при мен.[attach=1]
ЧЕСТИТО! Дано утре всичко да е ОК, и само приятни моменти с "бебевоз"-а!
Гого, честито и със здраве да си я караш, да й се радваш и само нафтица да наливаш. Колата е попаднала на собственик, който ще си я котка и гледа и ще си я обича (fri)
Честито, тази и на мен ми хареса повече :)
Честита придобивка! Приятни километри!
Честито и от мен! Пожелавам ти само хубави моменти и приятни емоции с машинката!
Честито и със здраве да си се возите.
Браво, чудесен избор си направил. Сега ще се родиш при дълги пътувания. Утре се надявам да се срещнем в Шумен...
Да допълня - мега якия салон, двузоновия климатроник, яката "гюрултия", големия дизляк, темпомат.... трудно ще ти е да си харесваш следващата кола - тази много вдига летвата (thup)
Не каза с какъв мотор е :) Ръчка, автомат? :)
Честита!
Честито колега!Аутомобила е трепач и любимия ми цвят.Браво!Само хубави моменти и много безаварийни километри.
Цитат на: Pyrhel в 17 Октомври 2013 21:32:11
2.0 TDCi 136к.с. или поне колкото са останали, но май са си там (пасът под капака) ръчка, че автоматите не са ми на сърце.
От цяла седмица баш в най скапания ден ли дойде до Пловдив ;)
Честито,с кеф да си я караш :)
Честито! И на мен тази ми легна на сърце
Честито и от мен! Много безаварийни километри ти пожелавам. Поне аз, откакто моята я взех края на февруари, абсолютно нищо не съм барал до момента, освен обслужването... Хехе, паля свещи да продължава все така. (rofl)
Както и да е, супер съм щастлив, че още един си-макс цъфна (като вишна) във форума.
Ако продължаваме така, един ден ще можем да мрънкаме за отделен подфорум. (bgm) :P
Честито Гоцев както е и днешният ден по вода да ти върви с колата, никакви ядове да не ти създава а само моменти завършващи с усмивка. Колата изглежда уникална от всякъде.
Честита нова машина Гошо - със здраве да се возите 8)
Вярвам, че утре ще се видим (fri)
Честито и от мен! Много безаварийни километри! Мотора и оборудването радват отвсякъде ^-^
Ей ... не мина да почерпиш ... :P Честито, Гоше !!! Освен нафта, масло и подобрения за друго да не влагаш в колата ;) Заради темпомата ли си умрял от смях по магистралата :D
Жестоко!!! Много добър макс...Браво! Безаварийно и с кеф!
Благодаря ви, Миташки, не заради темпомата, а заради удоволствието, което предлага този автомобил и това, че не е сън...
Гошка аз ти честитих и по телефона ,айде безаварийни :)
Супер. Честито! Много, много безавариини километри и хубави моменти. ^-^ Само да ти кажа, че това от менюто не променя окачването, а твърдостта на волана! (fri)
За подгряването на половината преден прозорец оправянето е - нов прозорец
Ako e точно през средата - има шанс да е реле или предпазител. (нагревателите са разделени на две групи, всяка със свое реле и предпазител)
Със здраве да си я търкаляш (thup)
Красавец е!
И чакаме по обстойни снимки....:)
Честито! Мн безаварийни километри ти желая!
Колкото до прозореца в повечето случаи се решава с нов прозорец :-[ В двата края има букси замерваш дали стига ток до там, ако стига - нов прозорец /поне при мен беше така/. Подгряването работи само при запален двигател при мен поне..
Честита придобивка и много безаварийни!Много лачена изглежда (wdo)!
Колата вече е с Шуменска регистрация и търка доволно асфалта (rofl)
Снимката ми изчезна, и я нямам в харда.
Айде старата ще я правим Смолянска :)
Гоше са фокуса требва да го завещаеш на жената нема начин.... ^-^
КЕФ, обучих си втория ключ да отключва/заключва и да отваря багажника от дистанционното (clap) (pnga) Пренесох си багажериите в новата кола, а старата ще си чака новия собственик.
и ти стана много потаен :) по кой метод от всички които коментирахме стана :)
Не е ли като при Монди ... "контакт 4 пъти .... "
Вкарваш стария/работещия ключ, въртиш на положение II и връщаш на положение 0. Това правиш 4 пъти последователно в рамките на 6 секунди. Ключът остава на 0, натискаш бутона за отключване на работещия ключ и чуваш че нещо под таблото бипва. Натискаш същия бутон на необучения ключ и трябва пак да чуеш бипване. Въртиш ключа пак на контакт и връщаш на 0 за да приключиш процедурата, ако няма да обучаваш други ключове.
Това по обяснението на Алекси.
Освен това задържах едновременно отключване и заключване и след като примигнаха мигачите вече съм с 2-но отключване или иначе казано: 1 натискане отключва само шофьорската врата, 2 натискания отключва всички врати.
Днес малко.. ама мъничко напсувах инженерите на Форд... ашколсун, машшалла момци, да натикате филтъра за купето в г-за на географията и не само това, ами трябва да се свали педала на газта И ако не бях българче трябваше да сваля и педала на спирачката, ама нЪл съм кУрав, стана по 2-я начин. Освен това километрите и излязоха колко са... табло 94 000, дълбините на канал... компа 246 000. Не ми се виждат толкова много, предвид цялостното състояние на колата...
Цитат на: G_o_c_e_v в 25 Октомври 2013 19:20:01
Днес малко.. ама мъничко напсувах инженерите на Форд... ашколсун, машшалла момци, да натикате филтъра за купето в г-за на географията и не само това, ами трябва да се свали педала на газта И ако не бях българче трябваше да сваля и педала на спирачката, ама нЪл съм кУрав, стана по 2-я начин. Освен това километрите и излязоха колко са... табло 94 000, дълбините на канал... компа 246 000. Не ми се виждат толкова много, предвид цялостното състояние на колата...
стига е, те па смъкнали с 150 000км... тц тц тц
ако е поддържана добре колата не са много км за тоя мотор
Кофти... но от друга страна има шанс важни елемeнти като съединителя да са сменяни и да си спестиш тези разходи в близкото бъдеще.
Как пък ги разбра на колко км. е ;) Иначе, мда .. на много интересно място е въздушния филтър ;)
С подходящата апаратура всичко излиза. Хубавото е че всичко по автомобила е ток и жица, EGR-a работи коректно, окачването е стабилно, няма записани грешки и общо взето автомобила е бил пазен според мен и тези километри не са много, както каза Боби, има шанс тва онова да е сменено.
Цитат на: G_o_c_e_v в 25 Октомври 2013 19:20:01
Освен това километрите и излязоха колко са... табло 94 000, дълбините на канал... компа 246 000. Не ми се виждат толкова много, предвид цялостното състояние на колата...
Гадни педали,нарушили са златното правило,че километрите се делят на две!Все пак колата изглежда доста добре - явно е пазена ,а и 246к,не са чак толкова много...
На две се делят на бензиновите коли, на дизляците - къде на 3, къде на 4, понякога и на 5 (това за марковите лимузини) Toва да и е кусура на колата... Проблема е друг - неговата е на 246 к и свети почти като нова - излиза въпроса - а на колко ли км (и какво са преживяли) са тези дето приличат на кочини...
Всичко е до стопанина - имам познат с кола на 150 000 реални - КЕНЕФ!!!
Днес малко ми остана време да си поиграя с колата и си прехвърлих диодчетата от стария плафон.
Снимката ми липсва...
Освен това открих начин, как да не ми се опъва ръчната самичка. Гася колата и преди да извадя ключа от патрона, задържам с лявата ръка копчето на ръчната надолу и вадя ключа. Така зимата няма да има опасност от замръзнали жила. Предполагам, че има и по добър начин за изключването на тая ръчна, но ръководството ми е на немски и ми е малко трудно да го разшифровам.
Ау ... диодна лента ... Ако сложиш диодни крушки няма ли да е по-добре - поне визуално. Един колега е с такава лента ... и малко мен лично ме дразни ;)
Най-много ме дразни в тази кола, колко малък джоб са сложили в корите на предните врати. В предната вектра спокойно събирах карта, стъргалка за лед и силиконова четка за стъклата, в тази не мога да сложа нищо. :'(
Цитат на: G_o_c_e_v в 30 Октомври 2013 17:01:45
Днес малко ми остана време да си поиграя с колата и си прехвърлих диодчетата от стария плафон.
(http://media.snimka.bg/s1/2822/031887697-big.jpg?r=0)
Търсиш led 5630 в ebay и работата заспива. Аз съм с такива и ефекта е поразителен. :o
На мен така ми харесва, особено с тези извивки, които се получиха.
Ако трябва да бъда честен, на мен ми идва малко шукаритетно. Но това е мое мнение и не е важно, защото колата е твоя и единствено твоето мнение има значение. (beer)
Никой да не се притеснява да си изкаже мнението, затова е форума, за да се коментира. Аз от своя страна няма да се обидя на никого, не го казвате за да се обиждаме или нещо подобно, все пак истината се ражда в спора (коментирането). Но всички сме различни и на мен наистина ми харесва така. Все пак това е една лампа за да светне като вляза вътре, нито я гледам, нито гоня някакъв оригинален вид. (beer)
Точно така,Гоги, важното е на теб да ти е кеф като седнеш вътре.Ние прости изразяваме личните си мнения. Иначе наистина сс тази извивка стои добре,само да не си личаха толкова диодите.
Който не му харесва... няма вкус ;D Гого, важното е да свети и да ти е комфортно. Пак почваш светлините - много кефиш така 8)
Малко съм закъснял но все пак честито и от мен. Пожелавам ти много приятни километри с нея. Красавица е :)
Тадаааа....
Купих 4 тенджери за макса
Снимката ми липсва...
Като покарам с тях, ще споделя повече информация. Засега да знаете, не са някакви премиум марка и си ги избирах по грайфера (rofl)
Снимката ми липсва...
Само ще споделя, че гумите са марка Ментор
Приличат на Дебица Фриго 2. :) Да си ги търкаляш със здраве!
И аз по-добре късно, отколкото никога (rofl) :
G_o_c_e_v, да ти е честита! Още 246к безаварийни да изкара и да те води, където пожелаеш! (fri)
Ето какво си намерих днес...
(http://media.snimka.bg/s1/2848/031939169-big.jpg?r=0)
Естествено след работа се хванах и извадих тръбата от кулера до колектора и се показа това...
(http://media.snimka.bg/s1/2848/031939170-big.jpg?r=0)
Последва лепене с изолирче...
(http://media.snimka.bg/s1/2848/031939171-big.jpg?r=0)
После още едно...
(http://media.snimka.bg/s1/2848/031939176-big.jpg?r=0)
После поставих самовулканизираща лента... (после ми дойде на ум направо с нея да почна ама ... ще видим какво ще стане)
(http://media.snimka.bg/s1/2848/031939178-big.jpg?r=0)
Накрая запечатах лентата пак с изолирче и се надявам да издържи известно време. На теста първоначално колата тръгна, както не е вървяла досега, но после май пак стана същата работа и ако пак се появи омазняването, ще сваля всичко и ще го направя изцяло със самовулканизираща лента и не само на едно място, а ще увия няколко витки от маркуча.
Дори и да го направиш пак, това ще е временно решение. Търси си нов маркуч.
В Русе има 2 с-макса на части за продан, ако нещо ти трябва свиркай - мога да отида да проверя или да ти дам телефона.
Оказа се, че самото устройство, в което влиза подлакътникът за шофьорската седалка липсва и явно ще карам без такъв. :'(
Мерси, но съм намислил да го побългаря :D хем за в бъдеще, ако е сполучливо много хора ще минат на вариант с такъв тип тръби...
(http://www.bagira.bg/prodpic/wm/20120509094558_IMG_3121.jpg)
Стига да устиска (rofl)
тая тръба дали е маслоустойчива .. трябва да държи и на 2 бара някъде ...
Тая самовулканизираща лента е бъгава рабова. Много е еластична и от налягането се измества от дупката.
И аз това казвам. В система с такива високи налягания резултатът от опити с алтернативни елементи в винаги един и същ : "-" с парите, дадени за опитите и тези, дадени впоследствие за оригиналните. :)
:) пари като вестници. Не бойте се, кораба потъва бавно, вода ще има за всички. За сега нещата устискват, ако... аАко нещо не издържи, разбрах къде ми е грешката и при второто навиване ще стане както трябва. Освен това днес игра и щангата и маркуча за интифриза който протри тази тръба вече е с достатъчно място и не опира в тръбата. Хубавото при мен, е че тръбата е пластмасова и ще държи на залепване със самовулканизираща лента, а върху нея лента с оплетка да държи самовулканизиращата.
@Bobi - В моя случай труд, материали не ги считай, като дадени пари на вятъра. Освен изгубеното време, нищо друго не е "-" . Сега поне разбрах как се сваля фара, как пада решетката и къде са навряли казанчето за хидравликата, а тепърва още ще се "ухажваме" с колата и ще се опознаваме.
Така, днес ъБгрейднах оригиналната система за автоматични фарове на Макса. Работата беше проста с добавяне на едно реле и един кабел (мост) и фаровете в позиция авто се включваха още с подаването на контакт, което мен не ме удовлетворява и се стигна до това ъБгрейдване.
Модулче на цена 25лв, което включва фаровете при запален двигател.
(http://media.snimka.bg/s1/2892/032028354-big.jpg?r=0)
Тук се вижда едно кабелче забито при бушона за габарита (в случая десния) и той служи, когато стане сумрачно и габаритите се включат, да изключва подадения + от устройството и всичко си остава на оригиналните "бумаги"
(http://media.snimka.bg/s1/2892/032028356-big.jpg?r=0)
А тук се вижда къде съм взел + (червения кабел) от мястото на оригиналното/дъполнително реле и жълтия кабел, който е след устройството да пуска фаровете.
(http://media.snimka.bg/s1/2892/032028359-big.jpg?r=0)
Така, наложи се още една лека модификация на система. Някой ще попитат защо?
Защото в предишното и положение ми светеха фаровете дори и при положение 0 на ключа за фаровете. Сега с добавянето на едно обикновено реле, в случая 40A си намерих и оригиналното управление на автоматичните фарове, сега работят автоматично само в режим auto, пък в позиция 0 нищо не свети, останалите работи са си както преди... само габарит, и ръчно включване на фаровете.
Ето го и релето...
(http://media.snimka.bg/s1/2902/032047281-big.jpg?r=0)
Как е вързана системата...
Вземаме + от гнездото на силовата верига на оригиналното релето за автоматични фарове и го свързваме към "входа" на обикновеното реле. Изхода от обикновеното реле е "вход" за модула, който сработва след стартиране на двигателя. Изхода от модула включваме в другото гнездо на силовата верига на оригиналното реле за автоматични фарове.
За управление на обикновеното реле свързваме буксите на релето чрез кабели с гнездата от управлението на оригиналното реле.
Така, когато ключа за фаровете е в положение auto и дадем на контакт се пуска ток до обикновеното реле, то сработва и затваря веригата към модула, той от своя страна минава в режим на изчакване, докато двигателя не заработи, когато запалим светлините светват, а когато изгасим двигателя, светлините изгасват веднага, понеже обикновеното реле сме му прекъснали +, а от там и + на модула се прекъсва. Стана дълго обяснението, но мисля, че го обясних опростеничко.
В заключение ще кажа, че поставих обикновеното реле:
1. За да не е включено постоянно, понеже има постоянен + на гнездото за оригиналните светлини.
2. За да гаси фаровете веднага след изгасяне на двигателя, а не както само с модула, до 10сек след изгасяне на двигателя.
3. За да мога да изключвам модула, когато не ми е необходим.
Вчера и днес се занимавах с гайки за тенекетата.
Имаше малко за струговане по конусите, че бяха много утрапени...
(http://media.snimka.bg/s1/2908/032060790-big.jpg?r=0)
Тук вече съм си събрал 20 броя читави и съм ги минал всичките, както конусите, така и резбите...
(http://media.snimka.bg/s1/2908/032060791-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2908/032060792-big.jpg?r=0)
И колата с железата (rofl)
(http://media.snimka.bg/s1/2908/032060794-big.jpg?r=0)
Дето се вика "отръки ти идва". Браво Гого. 8)
Нещо Борковия кораб ми се видя близък по "муцуна" с Макса и си викам що пък не?
оп, оп, оп оп, опа Борко стайл...
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1521876_786210898062818_706073200_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/999921_786210858062822_1527256502_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1526581_786210814729493_899131586_n.jpg)
На живо е доста по обещаващо ^-^
Малките лайсни нямат място там. Приличат на котешки мустаци и стоят като подарени. Ако ги махнеш и боядисаш веждите на халогените в цвета на купето, ще стане трепач.
:) На мен ми харесва ^-^
G_o_c_e_v Боби е прав. По-добре вземи и боядисай черните пластмаси в цвета на купето. Или пък се поразрови из Ибей и дебни за оригиналните добавки. И на мен не ми харесва така. Сложи един антистатик отзад и ще ме убиеш напълно :D
Халогените да си останат черни, над тях пластмасите в цвета на колата, долната част на бронята също.
Другият вариант за халогените е целите да станат светло сив мат, без горната част.
На мен решетката ми харесва. ^-^
Цитат на: amplified в 19 Декември 2013 20:34:52
Другият вариант за халогените е целите да станат светло сив мат, без горната част.
Това за мен е най оптималния вариант, но вече на пролет :)
На мен ми харесва с изключение на хрома по халогените. И двете решетки трябва да се оеднаквят. Продължавай все така Гого (fri)
На вкус и цвят приятели няма.... Гоцев на теб да ти харесва....и не забравяй че си я купил да я караш а не да я гледаш :)
На снимката се забелязва, как има празнота в под калника на Макса... от там може да попаднат мръсотии по ремъка или да се мокри датчика на коляновия вал...
(http://media.snimka.bg/s1/3010/032264585-big.jpg?r=0)
Аз реших да попълня тази празнота и за целта използвах ламарина, която си изрязах горе долу на око, съвсем свободно без някакви особени размери...
(http://media.snimka.bg/s1/3010/032264586-big.jpg?r=0)
Пробих дупка в горния край, където ще се държи от видата на под калника, а в долния край направих прорези, където пък ще се фиксира от пластмасата на под калника...
(http://media.snimka.bg/s1/3010/032264588-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3010/032264587-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3010/032264589-big.jpg?r=0)
И поставена на мястото си... без възможност да мръдне на някъде...
(http://media.snimka.bg/s1/3010/032264590-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3010/032264591-big.jpg?r=0)
Браво супер си го измислил, само че тая ламаринка ще стане на г*с точно след една зима. Аз бих взел от някоя морга парче от подкалник или кора под мотора и така поне ръждата няма да го изяде. Другият вариант е да го обработиш и боядисаш. Иначе мераклия си ти..........давай в същият дух (wdo)
Колата временно ще е извън пътя. Нещо с пренадуване на системата... ще се търси причината...
Дано не е от турбината. :(
Колата е готова. Чаках цяла седмица за да я вкарам в сервиза, а след 2 часа ми я върнаха готова.
Проблема: Нямаше тяга в диапазона от 2000 до 3200, а като влезе в авариен, няма тяга никъде...
Причината: Боклук е пречел на управлението на турбината, джаджата, която движи лопатките в турбината е била блокирала заради този боклук.
Почистено е и в момента съм в тестов период, но с тези заснежени пътища, единствения тест, който направих беше на 4-та с 2000 оборота, да подам гас и почва да боксува веднага. На 5-та не боксува веднага, но пък почва да тегли, а преди не теглеше изобщо.
Добре, че е бил "боклук" ... а не нещо сериозно. Но от къде може да влезне този боклук и да стигне до турбината ?!?
Днес си поиграх малко с колата... взех си това...
(http://media.snimka.bg/s1/3319/032883046-big.jpg?r=0)
Двечки за огледалата, и едно за плафона на задния ред седалки.
(http://media.snimka.bg/s1/3319/032883052-big.jpg?r=0)
Първоначално едното огледало го бях направил така...
(http://media.snimka.bg/s1/3319/032883035-big.jpg?r=0)
Другото така...
(http://media.snimka.bg/s1/3319/032883038-big.jpg?r=0)
Но естествено не се получи желания ефект и се премина на този вариант...
Намерих си пласт маса на нужната дебелина из "Архивите"
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883058-big.jpg?r=0)
Изрязох си я с необходимата форма...
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883061-big.jpg?r=0)
Залепих диодната плочка с пластмасов поялник...
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883064-big.jpg?r=0)
И ги монтирах на огледалата...
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883068-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883070-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883073-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883076-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883079-big.jpg?r=0)
Браво за работата. За този тип плафони в купето най- подходящи са диодите с чип 5630, които отдават 36 лумена на чип, за разлика от тези твоите с чип 5050 и 19 лумена на чип. Също може да направиш като мен и да сложиш рефлетор от фолио в плафоните и ще имаш поне 10% повишение на светлинния поток. Успех!
Те и двата ми са с фолио. Но на задния ред толкова не ми трябва да е силно, защото чат пат малкия заспива в колата и да не му свети много нощно време. А за предния ред си ми е силна светлината...
(http://media.snimka.bg/s1/3320/032883055-big.jpg?r=0)
Ам какви са тези болтове на оглеалото е !?!
Моментно решение с тенденция за постоянно (rofl) от мерак да ги поставя ги изтрясках с видийки, във времето ще търся по приятно решение за закрепването на светлинките.
п.п. Ей все кусури намираш ей (batter)
Айде малко критика и от мен. ;D Идеята за светлини в огледалото ми допада, тези видии...със силикон да беше го залепил, по-добре.
Плафона вътре също не ми допада, по-добре плафон като на Боби.
Иначе имаш мерак, но като че ли в бързината да го направиш, леко претупваш нещата.
Силикон нямаше как да стане, защото няма достатъчна площ за залепяне на новите "стъкълца", но във времето ще намеря начин да стане със скрит монтаж. Колкото до плафона, ако говориш за предния, на мен ми харесва защото е нещо различно и със собствена форма, както на новите коли дневните им светлини, то не са извивки и чудесии. До сега единственото с което съм прибързал са тези светлини в огледалата и виждате, че правя от нищо нещо, също така не съм на редовно работно време, Аз нямам почивка като повечето от вас и да ми остане специално време за колата, опитвам се в промеждутаците да се занимавам по нея.
Благодаря за мненията ви, Аз няма да ги зачета, НЕ защото са грешни, а защото всички сме различни и имаме различен вкус. Това, което правим по колите си в повечето случаи, е за да радва НАС самите, а не толкова другите :)
Дръжките ми от известно време са леко хромнати :D
(http://media.snimka.bg/s1/3370/032984209-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3370/032984206-big.jpg?r=0)
От известно време исках да направя халогена в сребрист кант...
(http://media.snimka.bg/s1/3370/032984216-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3370/032984218-big.jpg?r=0)
И стикеросах макса с нови лепенки...
(http://media.snimka.bg/s1/3370/032984212-big.jpg?r=0)
Гого, супер са подобренията. На мен лично много ми харесват. Трябва да ме научиш на този "хромиран занаят" - много ми допада.
По колата нищо не се пипа, освен ако нещо не реши да се чупи. Днес си оправях капачката на казанчето за чистачките. Още от как я взех беше с ластичка, сега вече е с импровизирана пантичка и закопчалка от пружинка...
(http://media.snimka.bg/s1/3755/033753660-big.jpg?r=0)
Освен това си и намерих оригиналните стикери от форумните и залепих единия...
(http://media.snimka.bg/s1/3755/033753654-big.jpg?r=0)
Има това онова за смяна по колата... ама май ще е по нататъка... сега се оглеждам за Рейнджър...
Браво Гого, добре си го измислил. Не ти остава много време за колата. Айде на събора дано да дойдеш (ама с форда).
Ето какво стана... ПАК...
(http://media.snimka.bg/s1/3768/033779923-big.jpg?r=0)
...И какво последва за 192лв...
(http://media.snimka.bg/s1/3768/033779921-big.jpg?r=0)
Изцяло от гума, не от пластмаса...
(http://media.snimka.bg/s1/3768/033779922-big.jpg?r=0)
Монтиран за 30 мин и съм много доволен, все едно за там е правен (rofl)
(http://media.snimka.bg/s1/3768/033779924-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3768/033779925-big.jpg?r=0)
Колата литна осезаемо, след като вече не изпуска налягане.
Сака си поддръжка. Браво за грижите.
той като нов тоя маркуч :)
Такааа, значи какво ново покрай колата? Колата е в бокса след светване на чек-а. Оказа се EGR-a и по скоро от известно време е бил дефектирал и в крайна сметка се е смлял. Няма вакуум, а е изцяло електронен. 380лв с поръчка от Румъния на Делфи, утре ще е тук. Освен това проблема ми със сутрешното палене се оказа от стартера, сменен включвателя и трите втулки, сега стартера е по динамичен.
А сега най гадното, успях да се навра под ремаркето на трактора с колата (omg) и в следствие на това имам хубави ДВЕ черти над задно ляво колело с хлътване на ламарината. Амааа му теглих една майна и вече не ме е яд. Някой ден ще го оправя.
Егр-а нив ли е за тези пари ? Пак с малко си се отървал след срещара с ремаркето, пак си се заглеждал на някъде ;)
На неговия мAтор EGR-a не е заедно с колектора и е нормална цена. Моя дойде за 400 лв от Англия, в МП беше 800+
Ето го EGR-a
(http://media.snimka.bg/s1/3857/033958198-big.jpg?r=0)
А ето и къде се е зКъртил
(http://media.snimka.bg/s1/3857/033958196-big.jpg?r=0)
Да поясня, че тук не трябва да е черно. От преминавали газове е блокирала остичката и затова се е изкъртил от оста на стъпковото моторче.
Ето ми я и драскотинКАТА
(http://media.snimka.bg/s1/3857/033958192-big.jpg?r=0)
А тази добавка е препоръчана от майстора, понеже колата от време на време на тихи обороти претриса за момент и пак се оправя.
(http://media.snimka.bg/s1/3857/033958190-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3893/034030028-big.jpg?r=0)
Тука малко стрелкички...
(http://media.snimka.bg/s1/3893/034030029-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3893/034030031-big.jpg?r=0)
Много лъснат, нафта има, че и скорост развива. Браво Гого 8)
Ето какво предстои...
(http://s29.postimg.org/yql279907/20150112_173632.jpg) (http://postimage.org/)
Но ще е след като изкарам Рейнджъра след смяната на разпръсквачите на дюзите.
(http://s13.postimg.org/b5bfyxwyf/20150112_173627.jpg) (http://postimage.org/)
Охооо браво Гого. Честито. Дойде ли им редът?! Хайде слагай ги, не отлагай (fri)
Общо взето, не съм много методичен в снимките, но горе долу, ще добиете представа, какво доработих.
Тук където се вижда една ръждива отвертка, може да се направи и с оригиналния болт, навит от мястото на резбата и в самата цепка да се постави някаква шина, която да разшири мястото за амортисьора, иначе не излиза и не влиза лесно.
(http://media.snimka.bg/s1/4227/034698084-big.jpg?r=0)
Тази пластмаса беше на старите амортисьори и служеше, да държи маншона.
(http://media.snimka.bg/s1/4227/034698087-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4227/034698088-big.jpg?r=0)
Само че за новите нямаше как да се постави и игра струга вътре и горе, за да придобие този вид.
(http://media.snimka.bg/s1/4227/034698085-big.jpg?r=0)
Така пак си държи маншона, но не пречи на тампона, дори го придържа да не се раздува навън.
Пружините ги свалихме със скоба, но слагането беше със сезал...
(http://media.snimka.bg/s1/4227/034698093-big.jpg?r=0)
Тук таман сме ги отрязали и почнахме да вадим сезалчетата.
Ами направо вземи си раздай ...че с тия сезалчета направо късмет сте изкарали......защо не сложихте пружината пак със скоби? Голям риск сте поели нищо че струга притиска равномерно.
Ванка, трябваше да видиш на Сиерата как разтворих пружините, за да зема лагерите - без скоби, без нищо :D Развих гайките и гледах да няма някой от страната на амортисьора или "шапката" :D
И да скочи - ако не те удари по главата - няма какво да стане... Мене като ме мързи да навивам и ги връзвам докато е на колата (натисната) с тел и после донатягам със скоби :))
Няма проблеми със сезалчетата. Затова е навито на много катове, за да държи. Ако ставаше със скобите щях да ги ползвам при поставянето, но не можаха да свият пружината достатъчно за новия амортисьор. Понеже са двойнодействащи и като го разпъна на ръка до край, малко се връща и не може да се навие гайката, като наредя всичко.
Иначе си знаех, че десния е гръмнал и изтекъл, но днес видях, че й левия е омазнен. Добре че ги смених иначе можеше да се разбие предницата. Учудващо обаче, биалетките все още са добре, стегнати са им ябълките.
Браво Гого. Вече няма какво да сменяш по колата. Иска само по-често да я караш.
Дано не ида в раздела селски тунинг (rofl)
(http://s23.postimg.org/hfnt06ml7/IMG_1425123364994_V.jpg) (http://postimage.org/)
Ще подскажа, че съм направил с фолио около стъклата на халогените.
Много добре се е получило... и това около решетката ми харесва как стои на бордото (thup)
Добре са се получили. Като рингове пред халогените стоят направо.
(http://s9.postimg.org/vub1vk2b3/20150324_183422.jpg) (http://postimage.org/)
Не е с лошо качество. Даже ми хареса как си легна на мястото без да хлопа.
Честито.
Много полезно нещо!
Да, определено много полезна добавка, когато се носят мръсни неща, после се мие с направо с пароструйката :D
Честито Гого. Със здраве да си я цапаш :)
От тези дето са по 50-тина лв. ли е тази ? И аз много се замислях дали да не си поръчам ;)
п.п. Еми твоята тема ми излезна преди другата в която си писал от къде си я взел :D :D :D Със здраве да си я ползваш :P :P :P
Открийте трите разлики...
Преди...
(http://s15.postimg.org/vnejptggr/20150330_162434.jpg) (http://postimage.org/)
След...
(http://s12.postimg.org/t4wcjzx65/20150330_181556.jpg) (http://postimage.org/)
Най ми харесва как стои номера без рамката.
Рамката на номера, рамката на долната решетка и... Рейнджъра? :D
Позна. Печелиш усмивка по радиото :))
Сега остава да кажете дали ви харесва.
Рейнджъра ми харесва, да :))
Без рамката на номера - да, за рамката на решетката не съм сигурен, ако не гледам горната ми харесва доста повече от предния вариант, но като включим и горната рамка - не е в същия стил с правите ъгли. Колебая се кое като краен и цялостен вид ми допада повече.
Мда...предната решетка така е по-добре... Маи :)
(http://s22.postimg.org/vlvbuc3dd/1430998409301.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s4.postimg.org/f5jz9nsz1/20150507_202251.jpg) (http://postimage.org/)
Гого, определено си струва инвестицията. Браво. Много хубаво осветява номера.
този ъпгрейд беше едно от първите неща които направих на моята - ледове навсякъде където е възможно - разликата е голяма
Ето че изминаха още 10 000 км с този чудесен автомобил.
Взех му масълце 10w40 Statoil SuperWay. Шведско е и има много добри отзиви в интернет. Гледам цени от по 46лв за 4 л, а аз го взех с голяма отстъпка за 32 лв за 4л. Маслен филтър на Man и филтър купе с активен въглен.
Да караш бива, ама да правиш е б*си шита...
(http://s10.postimg.org/bs772qgm1/20150820_153958.jpg) (http://postimage.org/)
Половината кола е на пода и по седалките. За да се сложи новия свалях газта и спирачката :-[
туй за филтъра на купето ли ве :D
Мда. С новия филтър потока на въздуха е осезаемо по голям. Датчика за въздуха в купето и вентилатора му са почистени и работят.
За филтъра на купето се сваля само педала на газта. Не е необходимо да се разглобява чак толкова.
Предния път така се разминах, но новия филтър беше с по твърда рамка от стария филтър на Man. Вече ще знам, че филтъра трябва да е мек в края, за да може да се прегъва за да влезе.
Днес пак ми скъси живота тая кола. Попилях двигателя за да извадя подгревните свещи, като си мислех, че не работят, а се оказа, че всичките работят. Марка Бош 11V произведени във Франция. После видях къде минава буксата за свещите и по принцип през нея може да се провери дали има изгорели. Разделени са всяка за себе си и това може би трябва да се хване от диагностиката. Утре ще водя колата да я закачат за да и тестват някои системи.
И едно подаръче от Валентин Христов
(http://s12.postimg.org/d7pfxdf59/20151013_163313.jpg) (http://postimage.org/)
Днес си измислих това...
(http://s27.postimg.org/67bfcas83/20151129_110658.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s12.postimg.org/r16v27i2l/20151129_114457.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s9.postimg.org/l4y1kfmnz/20151129_114700.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s8.postimg.org/nhqppw0c5/20151129_114416.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s4.postimg.org/oliw5ola5/20151129_120859.jpg) (http://postimage.org/)
Гого, много добре изглежда. Добре, че не спря светлинните проекти, след като продаде фокуса.
Винаги съм се дразнел на тия, че не светят фабрично :D
А между другото има една много подходяща ниша зад стъклото, където се намества фасунката. Крушката ако изгори, мога да я сменя за 20 сек.
(http://s27.postimg.org/667lb1ws3/20151129_170221.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s28.postimg.org/69xlhr6q5/20151129_170325.jpg) (http://postimage.org/)
Далеч по-добре според мен (thup)
Супер е станало ;) Браво :)
Иска да ми се цигани...
(http://s15.postimg.org/5wtufvth7/20151202_134229.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s23.postimg.org/l97ma3ly3/20151202_134333.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s16.postimg.org/fai1md0th/20151202_144816.jpg) (http://postimage.org/)
кривнах една арматурка 6 мм и стана по здраво от черупка на яйце :D
Върви ама не дрънка а :D Ти и заварчик ли си Гого?!
Всичко съм. В селското стопанство трябват всякакви умения, даже и да шиеш
Да ни е честито ^-^
(http://s3.postimg.org/s7u2nr75v/20151210_100055.jpg) (http://postimage.org/)
Честито Гого. Сума ти години да изкара и да не помисляш за него. (pnga)
Да изкара 3пъти гаранцията :)
Добра ли е марката и какви парички струва?
Марката много ми я похвалиха. Отделно от това има и бележка с това кога е излязъл от завода и какви стойности достига. Моя е излязал на 05.11.2015г.
Забравих да пиша за цената. С отстъпката ми дойде 145лв
Пресен и евтин - супер е :)
Големо дживотно, таман за нашите двигатели зимата :) студ да не го плаши, алтернатор да не го мори, оттечка да не го скапва ! :D
И следващото на което дойде ред е тампоните на скоростната...
Този е на Lemforder.
(http://s3.postimg.org/p5c5hj3bn/20151215_093304.jpg) (http://postimage.org/)
А този на Fortune Line
(http://s28.postimg.org/6y3897571/20151215_132226.jpg) (http://postimage.org/)
тъй-тъй тренирай ;) че току виж и моята се разтропала ??? :))
Работа за 1 час. Като за да се смени долния се развива стойката към скоростната. Вижте разликата между двата. Новия е с по дебела гума към центъра
(http://s2.postimg.org/ix902fnkp/20151217_102718.jpg) (http://postimage.org/)
За да се свали горния се разглобява и стойката на акумулатора.
(http://s3.postimg.org/nk9rxdr03/20151217_105349.jpg) (http://postimage.org/)
Браво Гого. Кога ги взе, кога ги смени... На мен ми се виждат "малко" различни... Покара ли вече с новите тампони?!
Новия е по корав от стария. Покарах, не видях разлика освен, че тропането, когато потеглям назад изчезна.
Радваме се на слънчевите лъчи.
(http://s27.postimg.org/iu2sc7ahv/20151217_121439.jpg) (http://postimage.org/)
Тази зима засега ни допада. Тъкмо и по малко по автомивки ходим...
(http://s8.postimg.org/q7v9z44x1/20151221_133516.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s1.postimg.org/67f7mlku7/20151221_133614.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s3.postimg.org/jkwhwq4kz/20151221_143149.jpg) (http://postimage.org/)
Гого, не те е оставил ентусиазма :) Браво. Идеално се е получило.
Да взема да хвана пътя за Шумен и да ти докарам айтошкия брат близнак ли? ^-^
който си го може си го може :)
Гоцев е мераклия той :) Браво, Гого :)
(http://s21.postimg.org/67uy1jnnr/20160115_170751.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s9.postimg.org/sub0e83rj/20160115_170810.jpg) (http://postimage.org/)
Благодарности на Анатолий
@Pyrhel че ми подари две плафончета.
Супер, радвам се, че си ги наместил и ще вършат работа ^-^
Гого, те по-добре от заводски. Браво. Получило се е повече от идеално. Чакам да покажеш как свети в тъмното.
Ще можеш да шиеш вече в багажника :) Браво. От завода само с едно плафонче ли е излязла ... някое странично ?
Само в дясно имаше едно мънино.
Оригиналните свещи изпукаха една по една. Бош от Франция. А заместителя им е Денсо.
(http://s15.postimg.org/675eipu6j/20160213_124858.jpg) (http://postimage.org/)
Да кажа на собствениците на C-max, че когато изгори свещ излиза като грешка при диагностика.
То се стопли времето ... свещи тръгна да сменяш :)
А така :) Честито. Лесно ли се стига до твоите свещи?!
Цялото упражнение ми отне 2 часа и 20мин. Сваля се EGR-a защото пречи на четвъртата свещ. Манипулацията я извършвам с огледалце иначе няма как да видя кое къде е. Общо взето кофти работа е смяната и е препоръчително да се сменят комплект.
Е значи сравнително лесно се сменят - щом само ЕГР-а се сваля ;)
Не съм описал за чистачките и пласт масите под тях, защото те се свалят задължително
-Как "нормално" се сменят гуми?
-Сваляш едните, слагаш другите.
-Как се сменят гуми за пред форум аудиторията?
-С много снимки ;D
(http://s9.postimg.org/vu73hr66n/20160229_101819.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s18.postimg.org/neu7gh8ih/20160229_102635.jpg) (http://postimage.org/)
Накладките бяха сменени, когато взех колата, а вече са на 25000км. Дисковете са 300мм на дебелина 23,8мм
(http://s10.postimg.org/vxq7lfdxl/20160229_104434.jpg) (http://postimage.org/)
Слагам гресчица да не ръждясват резбите, че от смяна на смяна само се развиват.
(http://s29.postimg.org/aoy5h3ak7/20160229_103608.jpg) (http://postimage.org/)
Ламаринката, която слагах преди време, още не е ръждясала.
(http://s17.postimg.org/k790p8ldr/20160229_104639.jpg) (http://postimage.org/)
Интересно съобщение, което се появи. Бутнах копчето за ръчната и тя се доразпъна. Съобщението изчезна.
(http://s10.postimg.org/6gqn466o9/20160229_113344.jpg) (http://postimage.org/)
И понеже смяната на гуми е бързо начинание, вкаран Сценика за смяна на масло и филтри.
(http://s9.postimg.org/xxzw8dzin/20160229_142833.jpg) (http://postimage.org/)
Всички се луднахте с тея летни гуми :)
Ей Гого ти спиране нямаш :)
Според мен е рано за летните, аз мойте най-рано краят на април ги слагам
Аз пътувам с нея от дъжд на вятър. Освен това Рейнджъра е с 4 зимни, така че за извънредни ситуации има возило. Ако пък времето е над 10 градуса няма проблем да движа с Макса.
Над 10 градуса нощем, знам аз :) Иначе щом има 4х4, всичко е ОК
Много се радвам на покупката си...
(http://s10.postimg.org/koepr3zh5/20160315_111644.jpg) (http://postimage.org/)
Оригинални за 24лв.
Честито
А честито ;) Да не ги губиш :)
От Мартин ли ги взе
От Перник е човека и май се казва Георги ако не се лъжа.
Две нови гуми, че старите свършиха.
(http://s3.postimg.org/50xo3zrhv/20160418_113506.jpg) (http://postimage.org/)
Честито Гого. Добре си ги избрал и индекса хич не им е зле.
Какви ги сътвори Гого днес:
(http://s31.postimg.org/9dawl2al7/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s31.postimg.org/iwkleiy3f/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s31.postimg.org/tsgknm8ez/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s31.postimg.org/xjljw6wpn/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s31.postimg.org/5ajvlzggr/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s31.postimg.org/i0o3z2oez/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s31.postimg.org/lpiecantn/image.jpg) (http://postimage.org/)
Браво на Гого :) И аз искам такова .. но все не намирам вереме да се занимавам ;) Я да сподели, използвал ли е някакви съпротивления да намали силата на диода ... или ?
С телефон, толкова ^-^
(http://s31.postimg.org/kr3z8fvdn/20160424_195114_1.jpg) (http://postimage.org/)
Много добре е станало. Браво. 8)
Браво Гого. Идеално се е получило. Ха Сони надписа как свети бяло. Голям кеф.
Мда....сонитата така светят яко ;)
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Смених маркуча от клапана за турбината, до самата турбина, че за втори път се цепи до турбото и колата спира да върви в ниските.
(http://s32.postimg.org/rud3bv3yd/20160505_142612.jpg) (http://postimage.org/)
Ей голям рейсър си :) Покажи новият маркуч де ^-^
като даваш много газ така става :)
Много вакуyм трябва да дава там, не газ :))
Оригиналния маркуч е отрязан на 20 см от турбото и снаден с менте маркуч, който вече е стар и се цепи. Този мач съм го играл скоро и хванах проблема преди колата да влезе в "спънат" режим. Въпреки това тя си беше записала грешка, която изчистихме и сега пак е мини самолетче.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Цитат на: Pyrhel в 05 Май 2016 21:40:13
Много вакуyм трябва да дава там, не газ :))
Гого има вакуум и за нас :)) :)) :)) нали го видя на срещата как се справи с егр-а хахаха
Днес инсталирах нова джаджа в колата...
[attachimg=1]
Прекарах си кабел до жабката за аукса и кабел за захранване. Взех ток преди буксата за Сонито.
[attachimg=2]
Когато дам на контакт, Сонито и тва чудо тръгват заедно, когато извадя ключа, спират.
[attachimg=3]
[attachimg=4]
[attachimg=5]
Благодаря на Васко ihovahi че ме здоби с това устройство.
Презентация на устройството (https://www.youtube.com/watch?v=OxKrDpNw314&feature=youtu.be)
Бравоска :) Ти имаш ли странни шумове като при Васко ?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Нямам. Усилвам почти до края и звука си е чист без странични шумове.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Лично аз не бих си нарязъл конзолата, но добре е станало.
Мда, и аз бих го бучнал в жабката да не се вижда. А какво е като хардуер, тия като Yatour? Как е вързано, като AUX?
Цитат на: Иван Вълков в 23 Май 2016 17:13:43
Лично аз не бих си нарязъл конзолата, но добре е станало.
Така или иначе тоя махагон ме дразни. Пък и там ми е удобно да го бъзикам, а не да си играя с дистанционното. Вързано е към аукса Да, но пък извади завидно качество на звука.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Ще можеш ли да бъчнеш нормална флашка в него ? Или снимката лъже, че няма много място
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160524/3a0ed53c725f1115a7da9cc08abdb5a3.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160524/400e434a3888c0c9e2f659d763a111a5.jpg)
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Максуса е в бокса на 3 гуми. Задната главина (лява) от 2 години си вие през лятото. Като сложех зимните и виенето изчезваше и си викам, като изтъркам гумите ще взема нови и виенето ще спре. Ако виенето го имаше и със зимните щях да се усъмня по рано, но пък за мой късмет има главина на SNR налична в Шумен. Покрай разглобяването видях, че и едната ми напречна щанга е заминала, та ще сменя и нея. Разглобяването е трудоемко без канал, Аз канал имам, ама за да ми е трудно я разглобих без канал, щот ме домързя да извадя Лада Нива-та от работилницата.
Ето клипче на главината колко е шумна(link) (https://youtu.be/yFOgNiUAbRw)
М забравих да напиша какво всъщност смених.
1бр лагер главина на SNR + датчика на АБС-а, 1 напречна щанга Fortune Line и комплект накладки Delphi. Апаратите се свиват с натискане и завъртане. Напречната щанга я рязох с шлайфа близо до тампоните, после рязох и болтовете от двете им страни, защото втулките на тампоните се бяха сцелили с болта.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
На 270 000 се скапа диодния блок. Очаквах да е реле регулатора ама...
(https://s4.postimg.org/kf1o21hrx/20160826_202121.jpg) (https://postimg.org/image/vre9jtqgp/)
Максуса влезе за обслужване. Въздушния на моторината ще го взема друг ден, поръчан е.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160919/24a3ce3f1195d0296e5941ce44b1a363.jpg)
Също така си смених и модула за фаровете с по прост. А моя зае място в Тойотата на брачеда.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160919/a7420549f7bde4489aa5a8ab6aa7ce63.jpg)
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Вкарах макса в сервиза и за 2 часа му смених тампоните на предния десен носач. Утре ще сменя и на левия. Причината - автомобила прехвърли 270 000 км и задния (големия) тампон се беше скъсал. Особенно тропане не съм чувал, даже не знаех, че е скъсан, докато не минах преглед и не ми го показаха.
Предния (малкия) вече е променен. На снимката се вижда оригиналния на ФоМоКо и новия та TRW...
(https://s14.postimg.org/p6d2mxywx/20161101_171315_1.jpg) (https://postimg.org/image/z3o3g06il/)
Тук вече монтирани и двата. Важно е да се отбележи, че се вадят и набиват на преса.
(https://s21.postimg.org/z5nmg3yzr/20161101_172104_1.jpg) (https://postimg.org/image/6g0qjguzn/)
С отстъпката ми идват на 107лв 4-те.
Днес смених и от ляво тампоните и все едно не е моята кола. Съвсем различно вози. По стегнато и приятно за мен, но на някой може да му се стори, че друса повече.
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk
Днес смених термостата. Оказа се оригиналния на колата, защото на него си пишеше, че е произведен във Франция.
Преди на място, като стои автомобила с пуснато парно, температурата падаше на 70 градуса. Сега на място температурата не пада под 80.
В движение преди не вдигаше повече от 82 градуса, а сега в движение държи 88.
Новия е с температура на отваряне 84 градуса.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
Значи и аз трябва да сменям. Колко пари е термостата?
То значи и аз съм за термостат.Карам ли я е в средата,но на място пада до 60 градуса.
В по студено време, температурата при спускане пак пада, но подобрение определено има. Не знам как стои въпроса с този електрическия. При новия тип термостатно тяло вече няма електрически. Може би трябваше да го сменя целия и да отпадне електрическия, но никой не даде информация дали ще записва грешка ако се изключи.
Абе какви термостати имаме на нашите каручки: колко са, електрически ли са, не са ли...? Откакто съм взел колата постоянно имам записана грешка при диагностика P2682, пише нещо, свързано с охлаждането. Когато паля светва лампата за грешка на таблото и гасне 1 секунда след като запаля. Възможно ли е ако термостатът е бил електрически и е сменен с друг да ми светва за секунда тази лампа, че няма сигнал от термостата?
Провери визуално термостатното тяло дали има синя букса. Тя е за електрическия термостат. Ако няма такава букса, значи някой е сменял тялото.
При теб температурата пада ли когато си на място?
Не, пада само ако се спускам без газ, но ми се струва, че бавно загрява. Утре ще огледам за букса. А само един термостат ли е?
На твойта снимка няма букса, нали? Тази синята вдясно е далеч от термостата.
Има тема за термостатите на 2.0 кубика. Скоро я пуснах във Фокус/C-max раздела май беше. Там има снимки как изглеждат оригиналния термостат и заместителя.
Изключително съм доволен от колата. Не съм писал от бая време тук, защото не съм пипвал нищо по нея до днес. Вярно, че си е само обслужване ама пък и то си е бърникане по колата 8)[attach=1]
Честиту, още дълго да те слушка. Сайдерчето пак за него ли е ? :D
Декарбонизация на мотора ще прави с него. :)) Преглъщам и аз, отивам към магазина посред нощ :))
Тъй, тъй, само хубави филтри!
Днес по никое време се навих да си поОправя фаровете...
[attach=2]
Ползвах паста за зъби, пръстите на дясната ръка (с лявата не е същото (rofl)), подходящ парцал и кухненска хартия...
[attach=1]
При всички положения е станало по-добре. Ако искаш метни едно очо на видеото в темата за полиране на фаровете.
Би ли споделил някакви генерални впечатления за колата след няколко години ползване. Какво те кефи, какво те дразни (то след толкоз доработки
и модифицирания, надали е останало много за дразнене де).
Видеото съм го гледал, ама пусто не се решавам да купувам спрейове и други без някой да ги е ползвал и да ми каже "Да вземи си, няма да съжаляваш"
Впечатленията ми са, че това е един много готин Автомобил. Учудващо здрав, като окачване по нашите пътища. Биалетките ми са още тези, с които взех колата, а са на 40 000км, от как Аз я карам. Нямам досадни скърцания и тракания в купето. Няма нещо, което да ме дразни в този автомобил, все още ме Радва, както първия ден в който го взех. Всичко си работи точно и може да се разчита на автомобила. Ако нещо не му се случи генерално да гръмне или да ме изтряскат, смятам да си го карам още дълго време, а ние сме заедно почти 4 години (време, за което хората сменят 3 автомобила). Когато пътувам, не се изморявам от седалката, шофирането е тихо и приятно, двигателя не се чува, а когато пуснеш Сони-то си е направо дискотека.
На кратко - Пъргав, надежден, здрав, лесен за каране, красив от вън и вътре и в комбинация с многото екстри си е Ултра, Мега, Гига, Хипер, Супер, Дупер яката кола 8)
Само за статистиката, автомобила ми прехвърли 285 000км
В Петък смених предна лява главина, днес смених и дясната.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
Предните дискове бяха се запушили с годините, може да са оригинални или поне са на много километри. Ръчках ги с една подходяща отверка, за да почистя каналите...
[attach=5]
Пепела е от изръчканото от диска...
[attach=6]
Странно, че накладките стържат толкова надолу от външия ръб. При мен задните апарати (2-бутални - без супорт) бяха се напълнили с такива ръжди, хвърчали от диска и накладката беше доста накриво спрямо диска...
Не са ли поизтънели тези дискове? Хубаво е, че не са се изкривили и не усещаш тресене при спиране. ???
Бях си наумил да ги меря със шублера ама забравих. Въобще не тресат или скърцат и затова не смятам да ги бутам. На зима когато слагам зимните ще ги замеря и ще потърся колко е минимума за тези дискове.
Допуските им са много малки - по 1-2мм от първоначалната им дебелина... Аз никога не съм махал читави дискове като стигнат допуските - свалям им ръба и продължавам, има мнооого "месо" още по тях (baby)
Всъщност май ги замерих и бяха 23, и нещо милиметра. На фокуса новите са 22мм и минимума им беше 20мм. На макса ако нови са 24мм значи има още много хляб в тях нищо че изглеждат на *Ъз.
Нямат голям ръб. Карай и не се притеснявай :)
Още като купих макса капачката беше фърчаща и закрепена с ластичка, с времето се разпадна и днес ми пристигна оригинална капачка за казанчето на чистачките...
[attach=1]
Малко си поиграх, че нищо здраво не е останало за закрепването й
[attach=2][attach=3][attach=4][attach=5]
Добре си го направил. Моята я бастисах, като налях зимната течност.
Наливам с тубата и си мисля:
- Мога ли аз тази капачка да я забравя отворена и да я бастисам, като затварям капака?
Е, оказа се, че мога. :)) (tooth)
Само че ползвах каноконолит. На първо четене - работи. Ще си имам едно на ум, като я отварям в бъдеще.
P.S. С нит щеше да стане по- фиешЪн.
Не се бях сетил, но така стана по лесно. Иначе нитенето може да му изтърва момента и... а това що се спука? (tooth)
Твоята си я направил поне, моята е малко по-различна, но си седи без допълнително захващане вече коя годинка. Ще й дойде редът и на нея (rofl)
Цитат на: G_o_c_e_v в 30 Март 2015 18:24:22
Открийте трите разлики...
Преди...
(http://s15.postimg.org/vnejptggr/20150330_162434.jpg) (http://postimage.org/)
След...
(http://s12.postimg.org/t4wcjzx65/20150330_181556.jpg) (http://postimage.org/)
Какво фолио си ползвал?Много гот изглежда!
"Алуминиево фолио-самозалепващо" се води.
Ти да видиш, половин година не съм писал в темата. Колата само се кара, а не съм правил нищо по нея. Предстои ми смяна на задни биалетки, но не е наложително, а й не са скъпи. Днес врътнах едни 680км със спокойно каране и средния разход радва.
Всичко това може само да те радва ;D
ем тя млад организъм кво да се счупи :)
Цитат на: G_o_c_e_v в 22 Май 2016 20:44:19
Днес инсталирах нова джаджа в колата...
[attachimg=1]
Прекарах си кабел до жабката за аукса и кабел за захранване. Взех ток преди буксата за Сонито.
[attachimg=2]
Когато дам на контакт, Сонито и тва чудо тръгват заедно, когато извадя ключа, спират.
[attachimg=3]
[attachimg=4]
[attachimg=5]
Благодаря на Васко ihovahi че ме здоби с това устройство.
Презентация на устройството (https://www.youtube.com/watch?v=OxKrDpNw314&feature=youtu.be)
Взех си единт такъв модул, какво значи преди буксата на сонито че си взел ток, преди нея има кабели които отиват към нея, някой от кабелите ли си оголил ? А ако така и така вадя касетофона по-добре ли ще е ако и AUX кабела вместо да правя дупка в жабката че да стигне до нея да му свържа жиците отзад където влизат тези на оригиналния ? Ето и снимка на касетофона ми.
Цитат на: Liky в 28 Юли 2018 16:17:32
...какво значи преди буксата на сонито че си взел ток,..., някой от кабелите ли си оголил ? А ако така и така вадя касетофона по-добре ли ще е ако и AUX кабела вместо да правя дупка в жабката че да стигне до нея да му свържа жиците отзад където влизат тези на оригиналния ?
Точно съм заголил кабел с "+" след контакт. Вече за Аукса ти си решаваш, как ще ти е по удобно. Според мен си изведи аукс в жабката, защото ще може да включваш и други устройства към аудиото на автомобила, ако на това устройство му стане нещо, а ако го потвържеш директно, при евентуално разваляне на устройството няма да имаш аукс.
Днес сменям задните оригинални Фомоко биалетки с Лемфьордер.
[attach=1]
Подготовка за рязане с шлайфче, че не се развива най труднодостъпния болт.
[attach=2]
Цитат на: G_o_c_e_v в 29 Юли 2018 11:22:47
Днес сменям задните оригинални Фомоко биалетки с Лемфьордер.
........
какви бяха симптомите, че да ги подмениш - чукане, стържене или нещо в поведението на колата?
Тропат при неравности, точно като разхлопана биалетка.
Най- ясно се хващат на канал (т.е. колата да е стъпила на гумите) - като я изпляскаш биалетката с длан отдолу се чува познатия звук.
Моите съм ги сменял на 24.09.2016 г. при 142 000 км. показание на километража - 80 лв. с труда и биалетките.
Иначе хлопането го имаше още като купувах колата. Беше заминала само дясната.
И аз имам някакво тропане на Фокуса МК1, то не е като тропане, ами е нещо като, че ли има разхлабено.. Така и не мога да го хвана, биалетките са сменени преди 10к км. Остава да видя шарнирите, които между другото си са оригиналните, нитовани са.
Цитат на: V.Buzev в 30 Юли 2018 09:43:20
какви бяха симптомите, че да ги подмениш - чукане, стържене или нещо в поведението на колата?
На слаби неравности се чува най отчетливо тропането, защото окачването не се движи в големи амплитуди, а до толкова, колкото да обира луфтовете на разбитите биалетки.
Благодаря за уточненията:)
Днес настъпи време за смяна на консумативи, след като пресрочих с 1200км, заради друго, което беше в сервиза...
[attach=1]
Отново заложих на филтри Ман и маслото Кома
[attach=2]
След това и мивка, че докато я запаля след смяната на горивния, всичко стана нафта...
[attach=3]
Каква кола си взех, че от година на година да пиша за нея не знам ццц... :D
Още съм много доволен от избора си, всяко каране е удоволствие и едва ли ще я сменя още дълго време. Като цяло колата е топ, обаче предните ми калници се пробиха долу на сгъвката. Явно се събира мизерийка и ... Смених и лагера на компресора на климатика и пистовия ремък, че май ремъка си беше още с колата както я взех. Двигателя е пушка, настъпиш я и излита, но мен вече си ме кефи да я водя кротко, само и само да прекарам повече време зад волана. С моята работа има време, когато не я паля кажи речи 2-3 седмици, но не ми е правила проблем. Какво повече да иска човек? ^-^
Абе радвай се.
Аз се чудя от къде ми дойде разход 6,5/100 (по колонка) и то извънградско, при положение, че изобщо не сме му вадили душата на мотора, дори и на магистралата.
Другия месец пак ме чакат едни 1100- 1200 км., та дано видя по- ниски цифри.
Може горивото, външния въздух, пък и сега климатика се ползва повече. Факторите, които оказват влияние се трупат. Сега Август ще го водя на Гръцко, да видим какъв разход ще ми даде до там и обратно.
Горивото е от Петрол + BARDAHL B.D.C
На тръгване, във Варна заредих на самооблужването, в Пловдив на някаква в града, пак Петрол.
Вярно, че 3/4 от разстоянието (~ 600 км.) карах с включен климатик (21.06 си беше доста жега), но чак толкова...
Миналата събота, след 400 км. само градско ми даде ~ 7,5/100 по колонка.
Айде един датчик на АБС-а преден се обади и го замених след, като си приключих жътвата 8)
[attach=1]
И стария го извадих цял
[attach=2]
Причината за смяната беше, че от време на време ми светваше символа за АБС придружено със съобщение за ограничена работа на ръчната спирачка. Дано не светне повече.
Периодично ми светва пак лампата на АБС-а, когато карам и от много далече леко обера луфта на спирачките и почна да спирам леко леко, усещам как педала ми приритва все едно едното колело се сурка и АБС-а сработва. Обаче то натиска на педала е толкова лек, че със сигурност не ми блокира колелото. Чудя се дали след, като смених датчика, проблема няма да ми е в лагера, или магнитната му част, защото, като върна контакта и пак запаля символа за АБС в повечето случай изчезва, а в редките случаи, когато остава да свети, при потегляне и изминаване на няколко метра тогава гасне. Ще имам да се заигравам с нея щот на диагностиката ми излиза и разни грешки за срив в комуникацията между разни модули ама сега не помня кои бяха. Пак ще пиша тук, за да потърся съвет от Вас.
Срива на модоли е от скапаното табло с бушони. Така са направени пинчетата, че губят контакт. Трябва да ги изкриви за да контактуват по добре. За съжале и всичките. Ти предни лагери не сменява ли скоро? Те не са ли с датчик като задните?
За скоро не знам, трябва да си погледна тефтера, кога съм ги сменял тея лагери. Задните са с датчика в едно, предните са отделно.
И ето, че ми излезе харч по колата. Взех си чисто нови предни калници, които чакат да се освободя и да ги монтирам и евентуално регулирам преди боядисване.
И ми се спука маркуча, който преди 6 години смених.
[attach=1]
В мото пфое му търсят 270лв, Аз го намерих пак оригинален за 170лв
[attach=2]
Маркуча го смених със силиконов за 30 ина лв. Вече около година държи (rofl)
Калниците са изгнили ли, че ще ги сменяш?
Калниците да, долу при згъвката явно се събира мизерия и там се пробиха, освен това на единия имах и деруга от колело, докато децата играят пред нас.
А здравейте. Максито продължава да ме слуша. Проблема с АБС-а май го оправих (поне за 1000км не се е проявявал повече). 8 години след покупката продължава да ме радва всеки път, когато го карам. Разхода е нищожен, като се прибера в Шумен и приблизителен пробег от 1000+км ще споделя разхода. Върви на сувалка, когато ми потрябва мощност си е там. Абе може би Аз съм единствения, който се радва толкова на Форд 🤣
Аз също много и се радвам на моята :))
Дано ставаме все повече....
За 1140км, това е разхода. Утре на бензиностанцията ще го проверя.
Заредих 41л гориво на 750км изминато разстояние.
От 2 години имам купени калници и чак сега им дойде реда за боя. Покрай тях ми оправиха и други детайли, като предната броня, предния капак, вратите, задните калници с праговете и над вратите барабар😄
Ако не е тайна, колко е трудно да се свали малкия триъгълен прозорец, за да се демонтира предния калник?
Ако си го правил ти.
неделя да почерпиш :))
Ozzie, майстора го сваля, но го питах лесно ли се сваля и той каза да ама е поразглобил това онова
10х
Сега като се загледах, то май само тавана и врата на багажника не са минали на боя? :))
Доволен ли си от майстора, който ти е боядисвал колата, тъй като и на мен ще ми трябва такъв човек?
Да, доволен съм. Младо и отговорно момче. Работи все едно за себе си я прави. Има мерак и хъс да работи.
Много мощност има тоя звяр, та си прави дупки за второ гърне.
[attach=1]
Скъсала се е едната шпилка и от там е заминала гарнитурата.
[attach=2][attach=3]
Свалях катализатора, за да избия скъсаната шпилка
[attach=4]
Купих нова гарнитура, която не можах да ползвам, защото фланците са свършили от корозия и не уплътняват равномерно
[attach=5]
Дялнахме една втулка на струга, за да избегнем кривината
[attach=6]
Навих един ред азбест, подпрях с кръгче от клингирит и така стегнах двете половини
[attach=7]
Ако се чудите как го хванах тоя дефект, ами между смените на скоростите, когато мотора се разтоварва се чува звук наподобяващ разтоварващ клапан на бензинов турбо мотор.
казваш "катализатора" ама той най вероятно отдавна е изгорял :)
Що просто не шлайфна леко челата на фланците? С втулката е станало добре, ама като се завари от ръжда към тръбите, следващото сваляне на гърнетата може да се превърне в приключение.
Цитат на: Alexi в 23 Юни 2021 21:58:38
казваш "катализатора" ама той най вероятно отдавна е изгорял :)
От към турбото не може да се види заради кривката, обаче от към меката връзка, като погледнеш мрежичката си стои и няма нищо полепнало по нея. Не че знам, какво трябва да има там де.
Цитат на: ivchotr в 23 Юни 2021 23:18:04
Що просто не шлайфна леко челата на фланците?...
Шлайфах ги с ламелна шкурка, обаче много са корозирали и няма метал. Може би трябваше наварка с Ц/О и тогава да ги изправя челата ама става зор ваденето на задната част на аспуха, защото е едно цяло от тази снадка до задната броня.
Цитат на: G_o_c_e_v в 24 Юни 2021 08:24:34
От към турбото не може да се види заради кривката, обаче от към меката връзка, като погледнеш мрежичката си стои и няма нищо полепнало по нея.
Щом е там питата/мрежичката е добре. Тънкият момент е, че разрушаването започва от към входа (след изпускателния колектор). Ето малко видеоматериали:
1) https://youtu.be/bEiWcNrypxw?t=113 - вадят питата
2) https://youtu.be/bEiWcNrypxw?t=165 - трябва да се вижда, че не са запушени каналите/проходите. Ако има запушени, температурният режим се променя, питата страда от неравномерното нагряване; турбото страда заради повишеното съпротивление и т.н.
3) https://youtu.be/pr6ORERpuk4?t=287 - кончината на един катализатор нагледно. След момента с дино-стенда показват и остатъка от питата (парчето, което държи, докато обяснява)
4) https://youtu.be/ekQcy6GN1pM?t=368 - тук са кадри заснети с висока честота и забавени. Точно на този момент коментира, за огъня след катализатора - това означавало, че работи. Не влиза огън в него, но след това има. Значи гори нещо. А тук е снимано на тъмно, да се покаже как свети от високата температура: https://youtu.be/ekQcy6GN1pM?t=420
Не се сетих да светна с нещо от горе и да гледам ама то и няма проблеми колата. Върви кат хала обаче смърди зад нея отвратително когато е студена.
Айде и главина номер 4 я смених. Оригинална FoMoCo на 320к км.
Да дам малко статус за автомобила, все пак много хора я знаят. Появи ми се едно бяло къдене на студен мотор в студеното време, съпроводено с остра миризма от изгорелите газове и претрисане на демферния маховик. Като се стопли, проблема силно намалява и почти не се усеща.
Имаше предположение, че гори антифриз, но нивото не е мръднало въобще. Така стигаме до втория заподозрян, дюзички. Колата не записва грешки за нищо, пали от раз, върви добре и има мощност. Като я натиснеш да върви на 5-та,6-та си поема адекватно за мощността и НЕ влиза в авариен режим. По препоръка налях добавка за почистване на горивна система на Бардал (3 флакона за 60л и напълних до горе) минах 380км и подобрение има, НО пълно изчезване на проблема няма. Ще продължа с карането, докато издумкам цялата нафта в резервоара и ако претрисането остане (чува се как се срива работата на мотора) ще закарам колата във Варна в Мотор Консулт да и замерят дюзите и евентуално да ги почистят.
то и сам можеш да замериш обратната нафта ,да се ориентираш накъде са - нафтата трябва да е малко ( че имаше един колега ползваше буркани от компот щото по малки буркани много бързо се пълнели и не можел да мине 3 минутния тест :)) ) и между отделните дюзи не трябва да има повече от десетина процента разлика във върнатото гориво
Заключвайте темата, автомобила е продаден. Ще отворя нова тема с новата придобивка.