Здравейте, колеги! Необходим ми е съвет за един проблем (май често срещани с този двигател :) ). Започнаха да "чукат" вихровите клапи на ц макса и след проверка в МФ, няма ремонтен комплект, ами нов всмукателен колектор за скромните 1394лв с ДДС. И традиционно реших да ги махна, демонтираха колектора, отстраниха клапите и тяхното управление от колектора, затапиха отвора, изолираха маркучетата от соленоида (без да му изключват буксата) и ме предупредиха, че може да имам проблеми в ниските обороти, докато развърти и да усещам леко тресене на двигателя. Първоначално нямаше кой знае какви проблеми, но послушах един съвет да сваля клемата на акумулатора за 20-30мин и след това да "обуча" компютъра наново по схема първо на място, след това на 1200 оборота няколко минути и след това да карам на бензин 20-30км за да минел през всички режими. Звучеше ми правдоподобно и го направих и ТОВА ми беше най-голямата грешка. След като го закачих отново акумулатора и запалих имаше отчетливо тресене на двигателя и загуба на обороти, докато е студена (този проблем го имаше и преди махането на клапите, но значително по-малко). Въпросът ми е, някой които си е махал вихрови клапи, след това ходил ли е да му правят някаква донастройка на компютъра и да му презареждат таблиците за да изолират софтуерно клапите (поне при колегите с ауди и бмв така се правело)? Ще съм много благодарен за помощта, защото сега имам едно тракане и хлопане от към двигателя, докато не загрее. После изчезва, но на 4та и 5та като ускоряваш се усеща леко тресене и като че ли няма такава мощност колата. Благодаря Ви много предварително!
Според мен проблемът не е от клапите, още повече, че си го имал и преди премахването им.
Чудя се, къде да търся проблема ???
Колега, препоръчвам ти да си вземеш всмукателен колектор втора употреба, по около 60лв са. Естествено ще търсиш нещо по-запазено от твоя.
Благодаря много! Възможен вариант е, не съм го обмислял. Опасеният са ми да не са заминали и там клапите и да няма смисъл.
Цитат на: dch в 26 Март 2018 09:19:19Чудя се, къде да търся проблема ???
Реглаж клани, вакуум, мембрани на изпарителя, почистване на бензиновите инжектори, бобини, свещи.
Мерси, колега! Реглаж на клапаните не съм правил, но може би ще е добре да се погледнат, бобините не съм ги мерил, но ги отхвърлям като вариант заради нормалната работа на двигателя като загрее, свещите са нови на 3 месеца (НЖК иридиеви), но по газовото нищо не съм пипал, по съвет на газаджия (ако си доволен от работата и разхода - не го пипай), но четох че ако са заминали мембраните връщат газ към колектора и се смесва с бензина при запалване и се наблюдава проблема с първото гаснене на студен двигател.
Цитат на: dch в 26 Март 2018 10:05:18
Благодаря много! Възможен вариант е, не съм го обмислял. Опасеният са ми да не са заминали и там клапите и да няма смисъл.
Възможно е, но ти ще ги пробваш с ръка. Не трябва да се клатят (или поне да не е много, при положение че не са нови), а само да се въртят около оста си.
Добър вечер, колеги! Някой да има информация колко процента стои отворен дросел на празен ход при студен и загрял двигател и дали изобщо има разлика в положението му. Днес закачих една диагностика и на загрял двигател ми дава 12-13% отворен при форсиране до 4000 оборота се отвори до 55-56%
Мисля си, че трябва да е в затворено положение на свободна... ::)
Я вземи и почисти хубаво тръбата преди и след дросела. Не трябва да има никакви наслоявания. Иначе само заради тях е възможно да клати оборотите. Същата работа и със стъпковия мотор, ако имаш такъв, както и с ЕГР клапана.
Тц, няма стъпков (IAC) - дроселът е електронен, затова и не е на 0% при ПХ.
Чистих го дросела преди няколко седмици, като сваляхме колектора - свети като слънце, ЕГР-то не съм го вадил, защото не ми намира никакви грешки уж, та затова не съм го пипал, но и за него си мисля.
Стана ми интересно, ръчнах в мрежата и намерих ТОВА (https://youtu.be/1l2Nou1oAlw?t=6) Твоят двигател не е ли такъв? Защото този има стъпков мотор. Ако няма обаче, е един дерт по-малко.
Би трябвало да е такъв ( долу дясно):
ivchotr, не е този. двигателят ми е точно същият като на Bizu и дроселът ми е същият. Може би наистина без стъпково моторче е един проблем по-малко, те и тези ми стигат за момента :D :D :D
Цитат на: ivchotr в 27 Март 2018 18:38:52
Стана ми интересно, ръчнах в мрежата и намерих ТОВА (https://youtu.be/1l2Nou1oAlw?t=6) Твоят двигател не е ли такъв? Защото този има стъпков мотор. Ако няма обаче, е един дерт по-малко.
Това е само в Мондео 3 и Фокус 2 преди фейса - дроселът е с жило и с 1 бобина + кабели. Тук е електронен с 4 свещ-бобини. При ранните Дуратек (най-вече Мазда) имаше и някакви варианти с ел. дросел и 1 бобина или обратното но кога-какво - нямам спомен...
То един дерт по-малко, ама е доста по-скъпо за гледане, когато замине нещо. Бобините са 4, не става да смениш единствената за 100лв, както и дроселът, когато се износи. Най-много ме дразни когато даваш газ до долу и колата казва "според мен това не трябва да се случва и няма да го направя" :)) Примерно сутрин ако не пали като хората по някаква причина
Е то това е един от основните проблеми, които се появиха! :D И тресенето на двигателя на 4та и 5та( на около 2000-2500 оборота), преди да загрее хубаво. После всичко е 6, най-вече на газ.
И при мен някои сутрин пали по-трудно с повече задържане на стартера, но запалва без да подавам газ.
Други забележки към момента нямам.
Имам един колектор ако ти трябва.Мислех, че проблема е в клапите но се оказа,че е в соленоидите а бях избързал и го купих.
Цитат на: ekstremniat в 28 Март 2018 21:53:16
Имам един колектор ако ти трябва.Мислех, че проблема е в клапите но се оказа,че е в соленоидите а бях избързал и го купих.
Колега я сподели, какви бяха симптомите на тези соленоиди и на кава цена ги купи и килко са на брой? Поздрави!
Цитат на: anikolov в 29 Март 2018 09:59:06
Колега я сподели, какви бяха симптомите на тези соленоиди и на кава цена ги купи и килко са на брой? Поздрави!
Здравей.Оригиналните като се споминаха си ми светна чека и си отчете грешка в компютъра и след изчистване(имам си кабел и фоком) и каране около 5 километра пак палеше чека.Та взех от алиекспрес китайче за около 30 лева при цена в МП около 200 и в началото на първо палене всичко 6 но след две седмици единият се предаде и вече взех моторкрафтски от ибей за почти 90 лева със планката и всичко заспа.На китайчето мерихме съпротивление и уж всичко окей ама не работеха както трябва и пак ебаваха клапите и го хвърлих соленоида
Колега dch, отстрани ли проблема?
Не съм, колега! Възможно е да няма оправяне без нов колектор. :-\
Защо, нали Фордманияк от другия форум ти беше казал че клапите от Фокус и Мондео със същия мотор пасват и на този? Аз бих пробвал може би с 1 клапа и ако пасне сменям и другите.
Фордманияк беше писал, че колекторите от фокус си пасват и че той ги бил поръчвал и за ц макс. Наистина съм в дилема кое да направя.... Твоят ц макс на колко км е? Минавал ли си през този "ужас" с колектора?
Само за инфо: клапите са по около 30лв(трябват 4) , ама има и едни лагерни втулки по около 100лв(трябват 2). Иначе аз също съм се занимавал с тея вихрови клапи, но тогава взех цял колектор втора употреба, избрах го уж запазен. Не знаех че клапите от Фокус и Мондео пасват и за Цмакс.
Благодаря, Bizu! Ще опитам и този вариант да ги потърся на бройка, но от МП няма да стане (вече опитах при тях и искат по рама да се поръчват частите). Ще търся някой друг доставчик на части или ще търся някой колектор на старо и аз. :)
А ако има дадеш оригинален номер на частта няма ли да ти ги продадат в МП? Иначе такива клапи на друго място не знам дали ще намериш, аз търсих на няколко места но от всякъде ме пращаха в МП.
Бях обяснил на колегата по телефона но да спомена и за останалите.Нов колектор можете да си поръчате от алибаба като аз успях да го спазаря за 50 долара и 70 долара за доставка.По номера на колектора излизат доста производители в поднебесната държава и колекторите са си окомплектовани със задвижващите механизми и за двата комплекта клапи.
Цитат на: ekstremniat в 15 Април 2018 11:34:40
Бях обяснил на колегата по телефона но да спомена и за останалите.Нов колектор можете да си поръчате от алибаба като аз успях да го спазаря за 50 долара и 70 долара за доставка.По номера на колектора излизат доста производители в поднебесната държава и колекторите са си окомплектовани със задвижващите механизми и за двата комплекта клапи.
Колега, колко км си минал вече с този колектор от алибаба и имаш ли някакви забележки по него?
Цитат на: Bizu в 15 Април 2018 13:40:35
Колега, колко км си минал вече с този колектор от алибаба и имаш ли някакви забележки по него?
Нестигнах до покупката на този.Драмата при мен беше от соленоида който командва клапите.Не работеше коректно и първо се насочих към клапите със колектор втора употреба от колега с мондео 4 от Бургас.
Колеги, има ли начин да се тестват вихровите клапи дали са ОК, без да се сваля колектора?
Според повечето колеги става по слух, след като се окачи едното вакуум маркуче от соленоида и ако звука от двигателя стане по тих, значело че има дисбаланс при клапите. Поне при мен така го диагностицирах, впоследствие наистина се оказа че 1 и 4-та са леко разбити леглата на пластмасовите втулки в краищата на клапите и тогава ги махнах. Въпросът е дали след отстраняването и запушването на дупката на оста и маркучето, което остава от управлението на клапите се прави нещо друго, за да не се получи моят "ефект" с тресенето и хлопането докато е студена?!?
Здравейте, колеги! Някой с опит след премахването на вихровите клапи - изолират ли се соленоидите по някакъв начин? Днес тествахме, откачих последователно захранването на соленоида за контрол на клапите, след това и този за променливият обем на колектора. Нито при първата, нито при втората отчете грешки на Делфи, да не говорим че по никакъв не се промени работата на двигателя. Очаквах при откачането на соленоида за регулиране на променливият обем на колектора по някакъв начин да се влоши работата, но нищо! Със или без соленоиди си работи все така зле на бензин - при форсиране на място се замисля.
Аз съм карал с изолиран вакуум и колата започна да пали по трудно и да работи нестабилно на празен ход на място , груго нямаше . П.П. обаче който иска да си кара колта още препоръчвам да си купи нов колектор който вече се намира на цена 211 лв. не е оригинален но пък е нов ^-^ всяко друго решение си е филм.
Дай линк къде го има този колектор. Ти с такъв ли караш?
Колега , моя също трябва да го сменя щото трака до като загрее и питах в ауто 1 , там ми дадоха това , но аз имам отсъпка и цената ми е 211.68 лв
Код: HP 305 271 755
Име: модул всмукателен колектор
Описание 2:
Арт. No 2:
Цена 259.57
(https://autocatalog-eu.com/Pictures//PICS/0301_PIC/118813.JPG)
Не можах да го открия в интернет, но нали върви с вихровите клапи? Винаги съм се чудил, дали няма да е по-добре ако си вземе някой китайски колектор да му ползвам само клапите, а самия колектор да си остане оригиналния?
Ето нещо интересно за вихровите клапи! Явно проблем е и блока им за управление!
https://youtu.be/oPt8zJNq_Nc
Да повдигна въпроса с вихровите клапи в тази тема, че е писано най-скоро. Изчетох повечето теми, но не успях да стигна до пълна яснота.
Почти съм сигурен, че при мен взеха да се чуват как потропват.
Минах през МП в Младост да проверя, как стои въпроса с оригинални части. Ами по VIN излезе, че се предлага само целия всмукателен колектор. Цена 1600 и нещо си.. (wtf) Абсурд!
Някой подменял ли е целият колектор, като този примерно: https://www.ebay.de/itm/Original-Hajus-Saugrohrmodul-Ansaugkrummer-Ansaugbrucke-Ford-1-8-2-0-Benziner/132830384851?hash=item1eed4ed2d3:g:OisAAOSwLmBbzyV9:rk:1:pf:0
или само клапите: https://www.ebay.com/itm/INTAKE-INLET-MANIFOLD-SWIRL-FLAP-FOR-1-8-2-0-2-3-DURATEC-FORD-MONDEO-3-4-GALAXY/274384119497?hash=item3fe29166c9:g:bEQAAOSwyVZe1OMN
И в двата случая ги дават, че са подходящи за двигател 2.0 Duratec 2008-2011
Без да се меся директно в темата ще пратя едно полезно клипче: https://www.youtube.com/watch?v=amRXA22ofds&ab_channel=Craig%27sDIYCar (https://www.youtube.com/watch?v=amRXA22ofds&ab_channel=Craig%27sDIYCar)
Ако наистина цената е 105 евро няма кво да му мислиш вземай и сменя!!!! Определено ще е по лесно. Руснаците имат доста теми, включително и сами си правят клапите, защото реално се разбиват втулките и леглата на които е оста която върти клапите. Но ако не му разбираш според мен не се хващай! Мой познат си намери цял колектор за 300 лв., Взе го и всичко е ок!
Ами почти 106 евро и 12.50 за доставка, което ми се вижда доста приемливо.
Не бих се заел сам с подмяната.
Не знам, но ме се струва, че работата с вихровите клапи е малко като с реглажа на клапаните - много се пише и говори, но реално малко хора са го правили.
Мен ако питаш с вихровите клапи се занимавай като се разтропат здраво! Чува се много отчетливо, до тогава небутай и си карай 😉
Цитат на: ivchotr в 09 Декември 2020 16:32:24
Аз за три години два пъти регулирам клапани.
Струва ми се, че на общия фон по-скоро си изключение.
Вече 5 години и 60 000 км не съм ги пипал, а и няма и минимални признаци.
Цитат на: ADiDimitrov в 09 Декември 2020 17:12:49
Мен ако питаш с вихровите клапи се занимавай като се разтропат здраво! Чува се много отчетливо, до тогава небутай и си карай 😉
Май така ще направя. Пък и нали сме с по-новото поколение клапи дето май само пластмаса се чупи. За кола след 2008 г, не съм чел или чул някой да е изревал, че после е бил за основен ремонт от счупени клапи. Но и винаги си има първи път ;D
И мен треска ме тресе с тия пусти клапи, ама нищо не се чува, двигателя работи перфектно и на бензин, и на газ, няколко майстори, или "майстори"-не знам я слушаха, и казаха, че двигателят работи перфектно, и да не барам нищо! Разходът също е перфектен-след смяна на свещите с иридиеви Денсо и смяна на филтърчетата на газовият инжекцион последната засечка показа 10л. газ/100км. в София.
Газовата е монтирана преди две години, като не знам какви километри са изминати, клапани надали са регулирани някога, та ще запаля свещ да няма проблеми! Забравих да спомена, че километрите минаха 265000. При настъпване на педала на газта се чува леко виене, като на електромотор, а не като на двигател с вътрешно горене! ::)
П.С. Не е по темата, но руснаците пишат, че тези маздови двигатели ги убиват основно ниските обороти при каране...мисля, че е добре да го знаем! Вероятно, заради това и скоростите са толкова къси.
Аз също съм ги мислил тези китайски колектори от ebay, но така и не се реших да взема, тъй като нямам колосални проблеми с клапите. Все си мислех обаче ако взема такъв, да му ползвам единствено клапите, защото такива не се продаваха отделно в МП. Даже бях купил една за проба, която я дават за Мондео и не стана.
Тези маздови двигатели(1.8 и 2.0) масово се използват във Мазда и Волво, но при тях при проблем с клапите се сменява модула с клапите за не много пари, докато само при Форд е комплект с корубата за поне половината цена на автомобила! >:(
Цитат на: F Focus в 09 Декември 2020 19:01:17
Разходът също е перфектен-след смяна на свещите с иридиеви Денсо и смяна на филтърчетата на газовият инжекцион последната засечка показа 10л. газ/100км. в София.
Извън темата сме, но ти с кой двигател си? Ако си с 1.8 или 2.0, разход от 10/100 градско, според мен би трябвало да те накара да се замислиш, при положение, че на фабричния 2.0, му дават 13/100 градско:
Ford Focus Turnier 2.0 LPG Titanium (man. 5 speed) - EU NEDC/Australia ADR82: 13 / 7 / 9.3 l/100km
Градско зимата при студ и трафик, съм стигал и над 15/100.
Ако на вашите двигатели не им се регулират ръчно клапаните, няма и да ви се наложи да го правите. На моя двигател трябва да се прави редовно, особено когато се кара на газ. Пролетта смених компа на газовата уредба и новият е настроен да обръща на газ на 50 или малко повече градуса, не помня точно. Така работи повечко време на бензин, което е добре. В последно време средният разход в града не превишава 9/100 по бордкомп. Изчисленият разход на газ пълно/пълно излиза около 7/100. Когато я взех, правеше 11 - 12/100 градско. Ама разходът падна и след смяна на лагера на компресора на климатика. Той е тормозил двигателя да дава по-висок разход. Сега и върви повече.
Не знам да има вариант на Дуратек с хидравлични повдигачи и съответно на всички им се регулират клапаните.
Цитат на: ivchotr в 09 Декември 2020 21:15:17
Ако на вашите двигатели не им се регулират ръчно клапаните, няма и да ви се наложи да го правите. На моя двигател трябва да се прави редовно, особено когато се кара на газ. Пролетта смених компа на газовата уредба и новият е настроен да обръща на газ на 50 или малко повече градуса, не помня точно. Така работи повечко време на бензин, което е добре. В последно време средният разход в града не превишава 9/100 по бордкомп. Изчисленият разход на газ пълно/пълно излиза около 7/100. Когато я взех, правеше 11 - 12/100 градско. Ама разходът падна и след смяна на лагера на компресора на климатика. Той е тормозил двигателя да дава по-висок разход. Сега и върви повече.
за вихрови клапи в колектора става въпрос в тази тема ,не за клапани .. предния ти пост го изтрих ,тоя ще го оставя че доста нещо си изписал ,макар и без никаква връзка с темата :)
Eдно видео от братушките за двигател Mazda 2.0/Duratec 2.0, в което разбира се коментират и "клапите на смърта". Еми и според тях до 2003 са много опасните. На двигателите след 2003, собственика на колата може да си ги слуша как тропат хиляди километри ::)
https://www.youtube.com/watch?v=1X2mwifrZPM&vl=bg
В тоя дух на комшията дуратека е 2005, а моя е 2009 предните колектори се различават, както и управлението на клапите. Колите ни са на сходни километри, но неговите клапи са по шумни! Явно има някакъв ъпдейт в годините!
Ако не бъркам, Дуратек 2.0 и с добавката HE /като нашите/, е представен 2005. Пак ако не бъркам, някъде началото на 2008 има ъпдейт и към края на 2010 го спират от производство. Специално за клапите разбрах, че най-проблемните са до 2003.