Форд фокус-1.6бензин 150к.с

Започната от simo70, 13 Март 2021 13:24:34

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

simo70

#30
Цитат на: zz_stefanov в 20 Март 2021 12:44:39
Изтегли си ръководството от тук https://www.ford.bg/users-manual  стр. 201
Благодаря ти за ръководството.Намерих това което ми трябваше.Само не мога да разбера ,защо в сервиза на форд са сложили масло 5W30 като форд препоръчват 5W20.Някой с този двигател с какво масло го кара.


ADiDimitrov

Пич тая тема яко я омаза! Тръгна от едно и мина през всички!!! За маслата има специална тема с над 50 страници з а четене! Почни да ползваш търсачката !

simo70

#32
Цитат на: ADiDimitrov в 21 Март 2021 12:56:14
Пич тая тема яко я омаза! Тръгна от едно и мина през всички!!! За маслата има специална тема с над 50 страници з а четене! Почни да ползваш търсачката !
Какво му е на темата,като влезеш и я прочетеш и можеш да си помогнеш с всичко.Колко теми да правя за този двигател и модел.Специална тема да правя за масло,антифриз,спирачна течност и тъй нататък.Прочетох темите за маслото и не видях отговор на питането.Така ,че ако някой както писах има същият двигател или знае нещо по въпроса да пише,а не да пишете да правя нови теми и така нататък.

dak

Колега , моторното масло се съобразява и с климатичните условия на страната , това 5в20 лятото на 40 гр. ще стане на вода  :-\   

simo70

Цитат на: dak в 21 Март 2021 17:39:05
Колега , моторното масло се съобразява и с климатичните условия на страната , това 5в20 лятото на 40 гр. ще стане на вода  :-\
Благодаря колега за мнението.Кратко ,просто и бързо мнение.Защо трябваше да се пишат излишни неща не знам.

saggy

Според описаните стандарти този двигател може да се кара с 5w20 и 5w30 за фордовска спецификация. Ти си избери с кое да караш, като според мен с по-тънкото масло двигателят ще е по-тих. Карал съм с такова, няма проблеми през лятото. Ако имаш представа с какво е карана досега, можеш да продължиш със същото.

ivchotr

Наливам 5W30 на бензинката и не усещам странични ефекти, макар да смятам, че за нашите условия не е много подходящо за през лятото.
5W20 обаче смятам, че изобщо не е подходящо за нашето лято.
Това ръководство не знам как е превеждано, но наистина външната температура е важен фактор при избиране на маслото. Ако колата ще се ползва в Норвегия, няма да има проблем.

Alexi

тъй като Пежото ми има индикатор за температурата на маслото смея да кажа че то и зиме и лете е горе долу около едни и същи градуси т.е. външната температура слабо му влияе .. малко повечко стопля при високи скорости на магистрала лятото но нищо фрапиращо

ivchotr

Да се чуди човек защо има масла W60, примерно. Ти с W20 ли караш?

Аз пък през диагностиката виждам, че лятно време двигателят загрява повече, отколкото през зимата.
Моторът ми е с въздушно-маслено охлаждане и също има датчик за температурата на двигателя, който реално мери температурата на маслото. Е ми зимата на 4 - 5 градуса външна температура не вдига повече 90 - 95 градуса, а лятно време стига и до 145.
Няма как и в двигателите с течностно охлаждане да не играят стойностите, независимо, че антифризът поддържа по-равномерна оптимална температура. В крайна сметка топлообменът в радиатора на антифриза е един зимно време и друг през лятото. На някои двигатели пък монтират и маслени радиатори. Та ако ставаше с едно масло, нямаше да правят различни вискозитети.

Alexi

различните вискозитети на маслото имат друго предназначение и не са свързани с географския пояс в който ще се експлоатира съоръжението


dak

Въпреки всичко , аз лично смятам 5в30 по подходящо за лятото , даже ако човек има възможност да сменява 2 пъти в годината само заради сезона , от декември до април 5в20 от май до ноември 5в40  ;D за това 5в30 е ок  8) нито е твърде тънко нито прекалено гъсто , става и за двата сезона ! Помня старите мотори от 90те (груба и надеждна техника) масово се караха с 5в40 10в40 10в50 и работеха супер меко без излишни шумове и тракания за разлика от новите мини боклуци с директно впръскване дето работят като счупени още в магазина.

ivchotr

Цитат на: Alexi в 22 Март 2021 07:27:25
различните вискозитети на маслото имат друго предназначение и не са свързани с географския пояс в който ще се експлоатира съоръжението


Би ли обяснил, моля те, че ме заинтригува.

Alexi

какво има за обясняване ,в спецификациите на двигателя си пише с какво масло да се кара без уточнение дали си в Сибир или в Сахара .. едно и също е .. в случая Форд изкараха маслото 5в20 преди няколко години и приравниха старите двигатели към него ,което не е правилно ; тънкото масло дава икономия на гориво ,за сметка на по лошо мазане .. ако мотора е излязъл по спецификация с 5в30 трябва да се кара с такова

Жоро Петков

И си прав и не си прав - обикновено в ръководството на потребителя пише с какво масло трябва да се кара или какви стандарти трябва да надвишава.
Нерядко обаче има и указание и при каква средна външна температура с какъв вискозитет трябва да се кара.
Но си прав за едно - вместо безмислен спор за масло, най-добре е да се отвори ръководството на потребителя и там да се види какво се препоръчва.

zz_stefanov

Цитат на: Alexi в 22 Март 2021 12:35:42
какво има за обясняване ,в спецификациите на двигателя си пише с какво масло да се кара без уточнение дали си в Сибир или в Сахара .. едно и също е .. в случая Форд изкараха маслото 5в20 преди няколко години и приравниха старите двигатели към него ,което не е правилно ; тънкото масло дава икономия на гориво ,за сметка на по лошо мазане .. ако мотора е излязъл по спецификация с 5в30 трябва да се кара с такова
Горе са го написали само като алтернативно за бензиновите мотори, но не казват в кои случаи се налага такава алтернатива.
Да си карат с 5в30 със съответните индекси по фордовата спецификация и това е.

ivchotr

Цитат на: Alexi в 22 Март 2021 12:35:42
какво има за обясняване ,в спецификациите на двигателя си пише с какво масло да се кара без уточнение дали си в Сибир или в Сахара .. едно и също е ..

Защо тогава в някои ръководства се поставят подобни таблици - https://www.manualslib.com/manual/1059424/Suzuki-Gs1100e.html?page=22#manual

Дори за българските масла са налични спецификации, които говорят сами по себе си -
https://insa-motoroils.bg/INSA_PRIMA_LUX_10W40_5_L

Всеки един производител е длъжен да посочва тези данни за продуктите си.

Та няма как да се пренебрегнат тези характеристики на маслото, ако не искаме да съкратим живота на двигателя заради едното недоглеждане.
Темата е твърде обширна и за нас като обикновени потребители са важни някои от показателите, за нашия си регион.
Двигателите с течностно охлаждане имат предимството да се охлаждат принудително, но е безспорен факт, че маслото също отвежда топлината от частите, до които има досег. В големите жеги температурата на двигателя, включая дори стените му, се отдава по трудно на околната среда. В тази ситуация маслото с по-висок кинематичен вискозитет при 100 градуса ще е за предпочитане пред такова с по-нисък. Защото ще запазва смазващите си свойства повече отколкото това с по-ниския вискозитет.

В студено време нещата са подобни, само че наобратно. Да не ми се е налагало да паля огън под картера на джоган, за да стопли маслото, та да не знам... Ама тогава каквото дадяха - това беше. Пари нема, действай.

Та така. Всеки да ползва каквото му е кеф. Трябва да се знае, че маслата на различни марки с еднакъв вискозитет по етикет, имат различни характеристики. И даден двигател "харесва" едното, но другото го "пие". Дори из темите в този форум има подобни отзиви.

simo70

Здравейте,да попитам още един въпрос.Ще прикача две снимки на щеката за масло от двете страни.До къде ми е маслото,от едната страна е сякъш до средата ,а от другата има масло и до другият край на отметката.

ivchotr

Забърши я добре отвсякъде и я пъхни пак. Снимай я като я извадиш след това.

Alexi


dak

 ;D зависи колко са му сипали в сервиза  :D от както си сменям сам проблеми с маслото нямам


simo70

Цитат на: ivchotr в 02 Април 2021 12:16:03
Забърши я добре отвсякъде и я пъхни пак. Снимай я като я извадиш след това.
Проверих наново в началото е маслото.Днес махнах кората отдолу под двигателя и гледах за течове ,но няма никакви течове от никъде.Чисто и сухо е навсякъде.Ауспуха ми е черен ,при подаване на газ изпушва черно.Това горене на масло ли е не знам.Ако гори масло,кое е по безболезненият ремонт и кой е лошият вариант.Първо да взема да сменя маслото ли ,може ли да е от него или не.

ADiDimitrov

Приятел за какви ремонти говориш!!! Ремонт се прави като почне да гори по литър на 1000 км. до тогава си караш и не бараш! Май имаш излишно време и пари 🤣🤣🤣.

ivchotr

Ами настояваш да гледаш като сменят маслото и се уверяваш, че са ти сипали необходимото количество. Че са сменили и филтъра с нов. Започваш да следиш нивото, като правиш проверките на място, където си сигурен, че колата е хоризонтирана. То ще си покаже за колко време какво количество гори, ако изобщо го гори. Че може наистина да са наляли предния път по-малко количество. Покарвай я тази кола и магистрално, с повечко газ.

zz_stefanov

Цитат на: simo70 в 02 Април 2021 17:52:12
Проверих наново в началото е маслото.Днес махнах кората отдолу под двигателя и гледах за течове ,но няма никакви течове от никъде.Чисто и сухо е навсякъде.Ауспуха ми е черен ,при подаване на газ изпушва черно.Това горене на масло ли е не знам.Ако гори масло,кое е по безболезненият ремонт и кой е лошият вариант.Първо да взема да сменя маслото ли ,може ли да е от него или не.
Карах дизелова кола, която не пипаше маслото. Когато започна да го похапва, намаляваше на щеката, но нямаше признаци по мирис, ауспух и т.п. Аз го усетих когато ми се обади електронната щека (Сценик 1,9 DCI). Отидох да я прегледат оказа, че е от турбото, но разхода е в такава степен, че не се усещал и успешно го е изгарял през двигателя.
След рециклиране на турбото, пак престана да яде масло. Та въпроса е както ти казаха по горе колко изяжда на 1000км, за да се безпокоиш и естествено да предприемеш мерки.

Alexi

той двигателя го изгаря ,но ако имаш катализатор и особено ДПФ - скоро ще се сбогуваш с тях

simo70

Днес отидох при едни мой познат майстор като извади щеката и от там излиза пушек.Каза ,че и на пипане маслото нещо не е добре и е много рядко.Направо като изтръскаш щеката като вода е .Днес поръчах кастрол 5.30 с точната спецификация за форд и понеделник ще го сменя и ще видя какво ще стане.За този пушек дето излиза положението зле ли е или малко зле.

Alexi

по скоро е нормално ,особено на работещ мотор .. все пак зависи колко пушек ,ако е с голям дебит то нещо не е наред

simo70

#57
Здравейте,можете ли кажете къде се намира Клапан картерни газове за моя двигател.Казаха че първо него да видя и тогава ще се види какво ще правя.Смених маслото ,но пак излиза пушек през щеката и капачката на маслото.И затова ме насичиха първо към това и после следва гумички на клапани или вече сегменти.И като вляза в гаража като съм я оставил после мирише на масло в гаража.А теч няма на масло никъде.