Форд фокус-1.6бензин 150к.с

Започната от simo70, 13 Март 2021 13:24:34

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

simo70

Здравейте,днес запалвам колата и тръгвам и светва и пише висока температура и показва 120гр.Това става докато запаля колата и тръгнах.Не е минало и 2 мин работа на двигателя.Антифриз има.Ще мога ли да отида до сервиз така както показва120гр нна студена кола.Прикачвам и снимка какво пише .От понеделник е при мен колата,във вторник отидох да прехвърля талона на мое име ,но трябвало пак през канал да се мине.Този служител взе да рови в двигателя с тази лампа да види номера явно ,взе още едно щека натиска и с нея  и най накрая го видя и вика пали и тръгвай.Но греда давам контакт и натискам да паля и дотам.Нищо не се случва.Звъня на мои познати и гледат с фенери тоя извадил буксата на стартера.вкарах ме я и запали.Всичка точно прибрах се  и днес излизам и се случва това по горе.Какво става не знам.


ivchotr

Огледай за други извадени букси по двигателя. Нищо чудно да е извадена тази на датчика за температура на двигателя. Много добре го огледай от всички страни. На една кола го бяха заврели от страната под предния прозорец. Възможно е и да няма извадена букса, а да е прекъснат кабелът към датчика.
Предполагам, че двигателят, радиаторът и разширителният съд са пълни с охлаждаща течност. Ама и да не са, толкова бързо няма как да вдигне такива градуси.

simo70

Близо ли е този датчик пак около тази на стартера.Ами тогава си запали колата и после карах още и се прибрах след тази офанзива.Но днес пък това стана без да съм пипал нещо.Освен малко масло където долях в сряда в гаража ,защото беше на минимума.и после запалих в гаража работи 5 мин всичко си беше точно до днес сутринта.

simo70

Развитие малко по въпроса,забелязах ,че антифриза е под минимума и долях до максимум.Запалих и тръгнах и не изписа веч нищо да спирам,само чека си свети.Колата работи на място към 4 мин и като тръгнах някъде след 400метра вдигна 80гр.Много бързо стана това загряване.Покарах още и стана 90 и така си държеше.Може ли тази цялата история да стане от това ниско ниво на антифриза.Понеделник ще отида да я закачат на комп. да видим грешката която се е записала.Този чек не угасва.

ivchotr

Ами може и от по-малко антифриз в двигателя да се получава.
Не е лошо да я огледат дали не тече масло и антифриз отнякъде. Ако двигателят работи с по-малко масло, пак ще е склонен да загрява. С по-малко антифриз е възможно да образува въздушен джоб около датчика за температурата на двигателя и затова той да се шашка. Препоръчвам ти няколко дни да проверяваш преди първото тръгване за деня какво е нивото на маслото и съответно на антифриза. Ако се забелязват резки промени в посока загуба на течности, трябва да разбереш защо и да отстраниш проблема.

simo70

Цитат на: ivchotr в 13 Март 2021 18:07:53
Ами може и от по-малко антифриз в двигателя да се получава.
Не е лошо да я огледат дали не тече масло и антифриз отнякъде. Ако двигателят работи с по-малко масло, пак ще е склонен да загрява. С по-малко антифриз е възможно да образува въздушен джоб около датчика за температурата на двигателя и затова той да се шашка. Препоръчвам ти няколко дни да проверяваш преди първото тръгване за деня какво е нивото на маслото и съответно на антифриза. Ако се забелязват резки промени в посока загуба на течности, трябва да разбереш защо и да отстраниш проблема.
Благодаря,ще следя за всичко тези дни и да видим какво е записано като грешка.

Жоро Петков

Най-добре отиди при читав майстор, да ти смени абсолютно целия антифриз и да ти обезвъздуши системата.
После отиваш при жичкаджия да ти огледа електриките. Много е вероятно датчика на термостата просто да е заминал.
При положение, че имаш антифриз в системата (виждаш го в разширителния съд) няма как ти загрее веднага на 120. По-скоро е грешка от компютъра.
Има вероятност ако са сменяли антифриза да не е обезвъздушен радиатора.
BTW Бих те посъветвал да провериш в Мото Пфое дали е извършена сервизна акция, понеже 1.6 Екобууст двигателя в първите си генерации е склонен на прегряване - поради ред причини антифриза изтича. Потърси в интернет. В по-нови модификации уж проблемите са отстранени, но провери все пак в Мото Пфое - информацията трябва да е напълно безплатна.

zz_stefanov

Имам лошо усещане, дано не съм прав - да няма проблем с масата и сензора за температурата та я получава примерно през нивомерчето за охлаждащата течност или нещо подобно.

simo70

Цитат на: Георги Петков в 13 Март 2021 18:36:55
Най-добре отиди при читав майстор, да ти смени абсолютно целия антифриз и да ти обезвъздуши системата.
После отиваш при жичкаджия да ти огледа електриките. Много е вероятно датчика на термостата просто да е заминал.
При положение, че имаш антифриз в системата (виждаш го в разширителния съд) няма как ти загрее веднага на 120. По-скоро е грешка от компютъра.
Има вероятност ако са сменяли антифриза да не е обезвъздушен радиатора.
BTW Бих те посъветвал да провериш в Мото Пфое дали е извършена сервизна акция, понеже 1.6 Екобууст двигателя в първите си генерации е склонен на прегряване - поради ред причини антифриза изтича. Потърси в интернет. В по-нови модификации уж проблемите са отстранени, но провери все пак в Мото Пфое - информацията трябва да е напълно безплатна.
Гледа го казанчето един майстор от Мотопфое и каза че така е оригинално и е минал тази акция.Колата е от Австрия,до 2020г е била там.Като отвия капачката на казанчето и нивото се вдига на антифриза,но после пак си идва под минимума като работи колата.Гледам отдолу няма течове но ще следя пак.То има кора под двигателя,но май имало отвори където да се оттича ,акоима теч на нещо.

toto

Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.


simo70

Цитат на: toto в 15 Март 2021 08:49:05
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.
Къде ще го изхвърли,в двигателя ли?Гледах го днес на загрял и точно под максимума.Гледах и отдолу за течове не се вижда нищо.И под колата не става петно примерно.Може ли да го гори това нещо.

Жоро Петков

Ако го гори значи имаш заминала гарнитура на двигателя и не е на добре. Ако не мърда нивото след 1000км или е мръднал много малко не е проблем.
Може да има някъде някое маркуче да сълзи и да се изпарява от жегата и никога да не разбереш.
Ако имаш голям теч ще се види.
А колегата имаше предвид, че ако налееш повече антифриз на студена кола като загрее през преливник/разширителен съд ще го изхвърли.

ivchotr

Цитат на: toto в 15 Март 2021 08:49:05
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.

Ти сериозно ли ги даваш тези съвети, или си намерил нестандартен начин да се бъзикаш с хората?

Навсякъде, във всички автомобили с течностно охлаждане, покрай радиаторите с капачки и покрай разширителните съдове има залепени предупреждения да не се отварят, когато двигателят е загрял. Защото съществува реална опасност течността да изгори този, който отваря капачката при загрял двигател. Това са предупреждения за обикновения потребител. Когато подменяш антифриза или примерно си сменял радиатора, на какъв двигател наливаш новия антифриз? Загрял или студен? Във всяко ръководство пише, че това се прави на студен двигател и се налива до максимума. След това двигателят се стартира и се оставя да работи така докато се обезвъздуши и ако се налага, тогава се долива. Това е така, защото когато излезе евентуално въздух, нивото ще падне. В този случай е ясно, че няма как да чакаш да изстине дигателят, защото ако го изчакаш, може пак да глътне въздух. При обезвъздушен и напълнен по норма двигател, антифриз се долива когато е студен. Освен това антифризът не се разширява колкото чистата вода и няма как да препълниш системата по описания от теб начин. И за последно - повечето системи работят под налягане, което пречи на течността да кипва на високи градуси. Сиреч като провеяваш нивото, няма да е мръднало с повече от няколко милиметра. При изправна охладителна система става въпрос. При неизправна нещата стават по-различни.

simo70

Да попитам антифриза нали е от червеният за форда.Има ли други освен синият и червеният.Да не е нещо специален точно за моя модел.Гледам го е червен .

Жоро Петков

Важното е като го сменяш да е една партида - т.е. да не мешаш различни. Няма абсолютно никакво значение какъв е - Розово/червения/зелен започна да се налага тъй като по-лесно се вижда ако капе някъде и в разширителния съд. Не те съветвам да купуваш антифриз на цена 1лв/1л примерно тип Илиенци, а да си вземеш от автомагазин.
За автоматичните фарове - ако колата ти няма такава опция от завода няма как да се активира софтуерно. Липсват сензори за светлина и ключа за фаровете е различен - освен позициите за фарове/габарит/0 имаш и едно крушка с А в нея - тва са автоматичните.
p.s. Я си снимай въртутката на фаровете, моля.

ivchotr

От значение е дали антифризът защитава от корозия конкретния блок на двигателя, респективно цилиндровите втулки. Имаше някаква разлика, затова е по-добре да се чете какво пише на етикета, а не да се гледа какъв е цветът на чорбата.

Ozzie

А още по-важно е, какво предписва производителя, иначе цвета наистина е без значение.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

simo70

 Я си снимай въртутката на фаровете, моля.
[/quote]

Жоро Петков

В крайно дясно положение са ти автоматичните фарове - крушката с А вътре. Поставяш там въртутката и повече не пипаш!
Бъзикам се за последното де, но в 99% от случаите не ти трябва да е на позиция различна от Автоматични.

simo70

#19
Там като е врътката светват фаровете като стане тъмно.Иначе не светят.


Жоро Петков

Цитат на: simo70 в 16 Март 2021 14:30:31
Там като е врътката светват фаровете като стане тъмно.Иначе не светят.

Т.е. проблема ти е, че няма дневни светлини ли? Не знам какво ниво на оборудване ти е колата. Ако е по-ниско обикновено дневните светлини са дългите, светещи на 30%. Би трябвало да светват при запалване на колата.
Ако са ти LED (светодиодни) и не светват или са изгорели или като са ти пипали електриките са ги разкачили (може и да имаш изгорял бушон).
Ако имаш изгоряла крушка на таблото щеше да ти изпише 100%.

simo70

Цитат на: Георги Петков в 16 Март 2021 15:10:51
Т.е. проблема ти е, че няма дневни светлини ли?
Да нямам дневни,пускат се ръчно на предпоследната позиция.Титаниум е нивото на форда.

Жоро Петков

Искаш да кажеш, че ако селектора е в крайно дясно положение - на автоматични фарове, нямаш дневни светлини?
Някой нещо е правил по електриките.
Някой колега, който е имал специално този модел дали има такова разминаване, защото при мен при Мондеото дневните си тръгват винаги.

ADiDimitrov

Това с фаровете е така защото автоматичния режим ти се контролира от датчика за светлина. Това е защото колата ти е правена за държава в която по това време не е било задължително да имаш дневни светлини. Ако имаш вградена инсталация, дневните се пускат много лесно, купуваш реле същото като за клаксона и се слага в празното гнездо в бушониерата в жабката. Това е възможно само при наличие на окабеляване. Има подробна тема във форума.

simo70

#24
Можеш ли дадеш линк за темата.Сега ги пробвах в гаража,но там е тъмно  и на крушка и там светват.Не знам на дневна светлина дали ще светнат,ще пробвам.

dak

Колега , относно стрелката на температурата , при нашия c-max 2012 г. 1.6 бензин стрелката се вдига на средата около 5 мин. след паленето на мотора , при консултация с Форд Сервиз ми казаха че това е нормалното поведение на стрелката  и по този начин показвало че мотора достига работна температура на антифриза реално това се случва при около 40 градуса на антифриза . А това което ти го е показвало 120 гр. при стартиране вероятно е някакъв бъг :) тия коли са доста бъгави заради повечето електроника. За фаровете , на нашия Форд светят постоянно късите не зависимо на каква позиция е врътката освен ако не е на габарити  ??? питах и за това и ми казаха че така е програмиран модула с оглед на сигурността  (rofl) колата е внос от Швейцария Титаниум . 

Жоро Петков

Колега напиши в google:
focus дневни светлини
и излиза темата във форума, проблема е, че там е за focus mk2 ама можеш да отделиш време да прочетеш и да видиш. Има вероятност да ти свърши работа.

dak

#27
Би трябвало на фокус 3 да може да се кодира модула за светлините без преправяне ::)

simo70

Как мога да разбера,ако и предишният собственик не знае какъв антифриз имам в системата.Гледам има G12,G12+,Още една спецификация примерно тозиhttps://www.autodoc.bg/mannol/15767894.

zz_stefanov

#29
Изтегли си ръководството от тук https://www.ford.bg/users-manual  стр. 201