Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Форд фокус-1.6бензин 150к.с  (Прочетена 1096 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« -: Март 13, 2021, 13:24:34 »
Здравейте,днес запалвам колата и тръгвам и светва и пише висока температура и показва 120гр.Това става докато запаля колата и тръгнах.Не е минало и 2 мин работа на двигателя.Антифриз има.Ще мога ли да отида до сервиз така както показва120гр нна студена кола.Прикачвам и снимка какво пише .От понеделник е при мен колата,във вторник отидох да прехвърля талона на мое име ,но трябвало пак през канал да се мине.Този служител взе да рови в двигателя с тази лампа да види номера явно ,взе още едно щека натиска и с нея  и най накрая го видя и вика пали и тръгвай.Но греда давам контакт и натискам да паля и дотам.Нищо не се случва.Звъня на мои познати и гледат с фенери тоя извадил буксата на стартера.вкарах ме я и запали.Всичка точно прибрах се  и днес излизам и се случва това по горе.Какво става не знам.
« Последна редакция: Март 13, 2021, 13:31:30 от simo70 »

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2266
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #1 -: Март 13, 2021, 16:07:06 »
Огледай за други извадени букси по двигателя. Нищо чудно да е извадена тази на датчика за температура на двигателя. Много добре го огледай от всички страни. На една кола го бяха заврели от страната под предния прозорец. Възможно е и да няма извадена букса, а да е прекъснат кабелът към датчика.
Предполагам, че двигателят, радиаторът и разширителният съд са пълни с охлаждаща течност. Ама и да не са, толкова бързо няма как да вдигне такива градуси.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #2 -: Март 13, 2021, 17:03:40 »
Близо ли е този датчик пак около тази на стартера.Ами тогава си запали колата и после карах още и се прибрах след тази офанзива.Но днес пък това стана без да съм пипал нещо.Освен малко масло където долях в сряда в гаража ,защото беше на минимума.и после запалих в гаража работи 5 мин всичко си беше точно до днес сутринта.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #3 -: Март 13, 2021, 17:51:48 »
Развитие малко по въпроса,забелязах ,че антифриза е под минимума и долях до максимум.Запалих и тръгнах и не изписа веч нищо да спирам,само чека си свети.Колата работи на място към 4 мин и като тръгнах някъде след 400метра вдигна 80гр.Много бързо стана това загряване.Покарах още и стана 90 и така си държеше.Може ли тази цялата история да стане от това ниско ниво на антифриза.Понеделник ще отида да я закачат на комп. да видим грешката която се е записала.Този чек не угасва.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2266
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #4 -: Март 13, 2021, 18:07:53 »
Ами може и от по-малко антифриз в двигателя да се получава.
Не е лошо да я огледат дали не тече масло и антифриз отнякъде. Ако двигателят работи с по-малко масло, пак ще е склонен да загрява. С по-малко антифриз е възможно да образува въздушен джоб около датчика за температурата на двигателя и затова той да се шашка. Препоръчвам ти няколко дни да проверяваш преди първото тръгване за деня какво е нивото на маслото и съответно на антифриза. Ако се забелязват резки промени в посока загуба на течности, трябва да разбереш защо и да отстраниш проблема.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #5 -: Март 13, 2021, 18:15:21 »
Ами може и от по-малко антифриз в двигателя да се получава.
Не е лошо да я огледат дали не тече масло и антифриз отнякъде. Ако двигателят работи с по-малко масло, пак ще е склонен да загрява. С по-малко антифриз е възможно да образува въздушен джоб около датчика за температурата на двигателя и затова той да се шашка. Препоръчвам ти няколко дни да проверяваш преди първото тръгване за деня какво е нивото на маслото и съответно на антифриза. Ако се забелязват резки промени в посока загуба на течности, трябва да разбереш защо и да отстраниш проблема.
Благодаря,ще следя за всичко тези дни и да видим какво е записано като грешка.

Неактивен Георги Петков

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 49
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo Mk5 2.0 Duratorq 150ps
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #6 -: Март 13, 2021, 18:36:55 »
Най-добре отиди при читав майстор, да ти смени абсолютно целия антифриз и да ти обезвъздуши системата.
После отиваш при жичкаджия да ти огледа електриките. Много е вероятно датчика на термостата просто да е заминал.
При положение, че имаш антифриз в системата (виждаш го в разширителния съд) няма как ти загрее веднага на 120. По-скоро е грешка от компютъра.
Има вероятност ако са сменяли антифриза да не е обезвъздушен радиатора.
BTW Бих те посъветвал да провериш в Мото Пфое дали е извършена сервизна акция, понеже 1.6 Екобууст двигателя в първите си генерации е склонен на прегряване - поради ред причини антифриза изтича. Потърси в интернет. В по-нови модификации уж проблемите са отстранени, но провери все пак в Мото Пфое - информацията трябва да е напълно безплатна.

Неактивен zz_stefanov

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 64
  • Адрес: Варна
  • Форд: Ford Focus Мк2,5 combi 2009, бензин Ti-VCT 1,6 115hp
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #7 -: Март 13, 2021, 19:23:58 »
Имам лошо усещане, дано не съм прав - да няма проблем с масата и сензора за температурата та я получава примерно през нивомерчето за охлаждащата течност или нещо подобно.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #8 -: Март 13, 2021, 22:12:13 »
Най-добре отиди при читав майстор, да ти смени абсолютно целия антифриз и да ти обезвъздуши системата.
После отиваш при жичкаджия да ти огледа електриките. Много е вероятно датчика на термостата просто да е заминал.
При положение, че имаш антифриз в системата (виждаш го в разширителния съд) няма как ти загрее веднага на 120. По-скоро е грешка от компютъра.
Има вероятност ако са сменяли антифриза да не е обезвъздушен радиатора.
BTW Бих те посъветвал да провериш в Мото Пфое дали е извършена сервизна акция, понеже 1.6 Екобууст двигателя в първите си генерации е склонен на прегряване - поради ред причини антифриза изтича. Потърси в интернет. В по-нови модификации уж проблемите са отстранени, но провери все пак в Мото Пфое - информацията трябва да е напълно безплатна.
Гледа го казанчето един майстор от Мотопфое и каза че така е оригинално и е минал тази акция.Колата е от Австрия,до 2020г е била там.Като отвия капачката на казанчето и нивото се вдига на антифриза,но после пак си идва под минимума като работи колата.Гледам отдолу няма течове но ще следя пак.То има кора под двигателя,но май имало отвори където да се оттича ,акоима теч на нещо.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 214
  • Адрес: София
  • Форд: Focus ST Line
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #9 -: Март 15, 2021, 08:49:05 »
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #10 -: Март 15, 2021, 17:45:39 »
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.
Къде ще го изхвърли,в двигателя ли?Гледах го днес на загрял и точно под максимума.Гледах и отдолу за течове не се вижда нищо.И под колата не става петно примерно.Може ли да го гори това нещо.

Неактивен Георги Петков

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 49
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo Mk5 2.0 Duratorq 150ps
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #11 -: Март 15, 2021, 17:50:53 »
Ако го гори значи имаш заминала гарнитура на двигателя и не е на добре. Ако не мърда нивото след 1000км или е мръднал много малко не е проблем.
Може да има някъде някое маркуче да сълзи и да се изпарява от жегата и никога да не разбереш.
Ако имаш голям теч ще се види.
А колегата имаше предвид, че ако налееш повече антифриз на студена кола като загрее през преливник/разширителен съд ще го изхвърли.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2266
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #12 -: Март 15, 2021, 22:05:09 »
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.

Ти сериозно ли ги даваш тези съвети, или си намерил нестандартен начин да се бъзикаш с хората?

Навсякъде, във всички автомобили с течностно охлаждане, покрай радиаторите с капачки и покрай разширителните съдове има залепени предупреждения да не се отварят, когато двигателят е загрял. Защото съществува реална опасност течността да изгори този, който отваря капачката при загрял двигател. Това са предупреждения за обикновения потребител. Когато подменяш антифриза или примерно си сменял радиатора, на какъв двигател наливаш новия антифриз? Загрял или студен? Във всяко ръководство пише, че това се прави на студен двигател и се налива до максимума. След това двигателят се стартира и се оставя да работи така докато се обезвъздуши и ако се налага, тогава се долива. Това е така, защото когато излезе евентуално въздух, нивото ще падне. В този случай е ясно, че няма как да чакаш да изстине дигателят, защото ако го изчакаш, може пак да глътне въздух. При обезвъздушен и напълнен по норма двигател, антифриз се долива когато е студен. Освен това антифризът не се разширява колкото чистата вода и няма как да препълниш системата по описания от теб начин. И за последно - повечето системи работят под налягане, което пречи на течността да кипва на високи градуси. Сиреч като провеяваш нивото, няма да е мръднало с повече от няколко милиметра. При изправна охладителна система става въпрос. При неизправна нещата стават по-различни.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #13 -: Март 16, 2021, 10:11:07 »
Да попитам антифриза нали е от червеният за форда.Има ли други освен синият и червеният.Да не е нещо специален точно за моя модел.Гледам го е червен .

Неактивен Георги Петков

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 49
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo Mk5 2.0 Duratorq 150ps
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #14 -: Март 16, 2021, 10:20:07 »
Важното е като го сменяш да е една партида - т.е. да не мешаш различни. Няма абсолютно никакво значение какъв е - Розово/червения/зелен започна да се налага тъй като по-лесно се вижда ако капе някъде и в разширителния съд. Не те съветвам да купуваш антифриз на цена 1лв/1л примерно тип Илиенци, а да си вземеш от автомагазин.
За автоматичните фарове - ако колата ти няма такава опция от завода няма как да се активира софтуерно. Липсват сензори за светлина и ключа за фаровете е различен - освен позициите за фарове/габарит/0 имаш и едно крушка с А в нея - тва са автоматичните.
p.s. Я си снимай въртутката на фаровете, моля.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2266
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #15 -: Март 16, 2021, 12:01:54 »
От значение е дали антифризът защитава от корозия конкретния блок на двигателя, респективно цилиндровите втулки. Имаше някаква разлика, затова е по-добре да се чете какво пише на етикета, а не да се гледа какъв е цветът на чорбата.

Неактивен Ozzie

  • Форд Фен
  • Публикации: 1017
  • Адрес: Варна
  • Форд: C-Max 1,6 TDCi 80kW, 2004 г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #16 -: Март 16, 2021, 12:14:08 »
А още по-важно е, какво предписва производителя, иначе цвета наистина е без значение.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #17 -: Март 16, 2021, 13:17:53 »
 Я си снимай въртутката на фаровете, моля.
[/quote]

Неактивен Георги Петков

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 49
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo Mk5 2.0 Duratorq 150ps
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #18 -: Март 16, 2021, 14:06:24 »
В крайно дясно положение са ти автоматичните фарове - крушката с А вътре. Поставяш там въртутката и повече не пипаш!
Бъзикам се за последното де, но в 99% от случаите не ти трябва да е на позиция различна от Автоматични.

Неактивен simo70

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 33
  • Адрес: Шумен
  • Форд: ФОРД ФОКУС-150к.с-екобуст,2011г.
Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
« Отговор #19 -: Март 16, 2021, 14:30:31 »
Там като е врътката светват фаровете като стане тъмно.Иначе не светят.
« Последна редакция: Април 30, 2021, 13:27:04 от Pyrhel »

Цъкни реклама - спаси форум