Форум на FordBG.com

Моделите на Форд => Ford Focus / Ford C-Max => Темата е започната от: simo70 в Март 13, 2021, 13:24:34

Титла: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 13, 2021, 13:24:34
Здравейте,днес запалвам колата и тръгвам и светва и пише висока температура и показва 120гр.Това става докато запаля колата и тръгнах.Не е минало и 2 мин работа на двигателя.Антифриз има.Ще мога ли да отида до сервиз така както показва120гр нна студена кола.Прикачвам и снимка какво пише .От понеделник е при мен колата,във вторник отидох да прехвърля талона на мое име ,но трябвало пак през канал да се мине.Този служител взе да рови в двигателя с тази лампа да види номера явно ,взе още едно щека натиска и с нея  и най накрая го видя и вика пали и тръгвай.Но греда давам контакт и натискам да паля и дотам.Нищо не се случва.Звъня на мои познати и гледат с фенери тоя извадил буксата на стартера.вкарах ме я и запали.Всичка точно прибрах се  и днес излизам и се случва това по горе.Какво става не знам.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 13, 2021, 16:07:06
Огледай за други извадени букси по двигателя. Нищо чудно да е извадена тази на датчика за температура на двигателя. Много добре го огледай от всички страни. На една кола го бяха заврели от страната под предния прозорец. Възможно е и да няма извадена букса, а да е прекъснат кабелът към датчика.
Предполагам, че двигателят, радиаторът и разширителният съд са пълни с охлаждаща течност. Ама и да не са, толкова бързо няма как да вдигне такива градуси.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 13, 2021, 17:03:40
Близо ли е този датчик пак около тази на стартера.Ами тогава си запали колата и после карах още и се прибрах след тази офанзива.Но днес пък това стана без да съм пипал нещо.Освен малко масло където долях в сряда в гаража ,защото беше на минимума.и после запалих в гаража работи 5 мин всичко си беше точно до днес сутринта.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 13, 2021, 17:51:48
Развитие малко по въпроса,забелязах ,че антифриза е под минимума и долях до максимум.Запалих и тръгнах и не изписа веч нищо да спирам,само чека си свети.Колата работи на място към 4 мин и като тръгнах някъде след 400метра вдигна 80гр.Много бързо стана това загряване.Покарах още и стана 90 и така си държеше.Може ли тази цялата история да стане от това ниско ниво на антифриза.Понеделник ще отида да я закачат на комп. да видим грешката която се е записала.Този чек не угасва.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 13, 2021, 18:07:53
Ами може и от по-малко антифриз в двигателя да се получава.
Не е лошо да я огледат дали не тече масло и антифриз отнякъде. Ако двигателят работи с по-малко масло, пак ще е склонен да загрява. С по-малко антифриз е възможно да образува въздушен джоб около датчика за температурата на двигателя и затова той да се шашка. Препоръчвам ти няколко дни да проверяваш преди първото тръгване за деня какво е нивото на маслото и съответно на антифриза. Ако се забелязват резки промени в посока загуба на течности, трябва да разбереш защо и да отстраниш проблема.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 13, 2021, 18:15:21
Ами може и от по-малко антифриз в двигателя да се получава.
Не е лошо да я огледат дали не тече масло и антифриз отнякъде. Ако двигателят работи с по-малко масло, пак ще е склонен да загрява. С по-малко антифриз е възможно да образува въздушен джоб около датчика за температурата на двигателя и затова той да се шашка. Препоръчвам ти няколко дни да проверяваш преди първото тръгване за деня какво е нивото на маслото и съответно на антифриза. Ако се забелязват резки промени в посока загуба на течности, трябва да разбереш защо и да отстраниш проблема.
Благодаря,ще следя за всичко тези дни и да видим какво е записано като грешка.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 13, 2021, 18:36:55
Най-добре отиди при читав майстор, да ти смени абсолютно целия антифриз и да ти обезвъздуши системата.
После отиваш при жичкаджия да ти огледа електриките. Много е вероятно датчика на термостата просто да е заминал.
При положение, че имаш антифриз в системата (виждаш го в разширителния съд) няма как ти загрее веднага на 120. По-скоро е грешка от компютъра.
Има вероятност ако са сменяли антифриза да не е обезвъздушен радиатора.
BTW Бих те посъветвал да провериш в Мото Пфое дали е извършена сервизна акция, понеже 1.6 Екобууст двигателя в първите си генерации е склонен на прегряване - поради ред причини антифриза изтича. Потърси в интернет. В по-нови модификации уж проблемите са отстранени, но провери все пак в Мото Пфое - информацията трябва да е напълно безплатна.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: zz_stefanov в Март 13, 2021, 19:23:58
Имам лошо усещане, дано не съм прав - да няма проблем с масата и сензора за температурата та я получава примерно през нивомерчето за охлаждащата течност или нещо подобно.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 13, 2021, 22:12:13
Най-добре отиди при читав майстор, да ти смени абсолютно целия антифриз и да ти обезвъздуши системата.
После отиваш при жичкаджия да ти огледа електриките. Много е вероятно датчика на термостата просто да е заминал.
При положение, че имаш антифриз в системата (виждаш го в разширителния съд) няма как ти загрее веднага на 120. По-скоро е грешка от компютъра.
Има вероятност ако са сменяли антифриза да не е обезвъздушен радиатора.
BTW Бих те посъветвал да провериш в Мото Пфое дали е извършена сервизна акция, понеже 1.6 Екобууст двигателя в първите си генерации е склонен на прегряване - поради ред причини антифриза изтича. Потърси в интернет. В по-нови модификации уж проблемите са отстранени, но провери все пак в Мото Пфое - информацията трябва да е напълно безплатна.
Гледа го казанчето един майстор от Мотопфое и каза че така е оригинално и е минал тази акция.Колата е от Австрия,до 2020г е била там.Като отвия капачката на казанчето и нивото се вдига на антифриза,но после пак си идва под минимума като работи колата.Гледам отдолу няма течове но ще следя пак.То има кора под двигателя,но май имало отвори където да се оттича ,акоима теч на нещо.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: toto в Март 15, 2021, 08:49:05
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 15, 2021, 17:45:39
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.
Къде ще го изхвърли,в двигателя ли?Гледах го днес на загрял и точно под максимума.Гледах и отдолу за течове не се вижда нищо.И под колата не става петно примерно.Може ли да го гори това нещо.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 15, 2021, 17:50:53
Ако го гори значи имаш заминала гарнитура на двигателя и не е на добре. Ако не мърда нивото след 1000км или е мръднал много малко не е проблем.
Може да има някъде някое маркуче да сълзи и да се изпарява от жегата и никога да не разбереш.
Ако имаш голям теч ще се види.
А колегата имаше предвид, че ако налееш повече антифриз на студена кола като загрее през преливник/разширителен съд ще го изхвърли.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 15, 2021, 22:05:09
Антфриза го гледай когато колата е със загрял двигател, защото течността се разширява. Ако но топъл двигател ти е под максимума тогово доливай иначе е  безмилсленно, защото ще го зхвърли ако го препълниш. Така, че на студен двигател е нормално да е под максимума нивото.

Ти сериозно ли ги даваш тези съвети, или си намерил нестандартен начин да се бъзикаш с хората?

Навсякъде, във всички автомобили с течностно охлаждане, покрай радиаторите с капачки и покрай разширителните съдове има залепени предупреждения да не се отварят, когато двигателят е загрял. Защото съществува реална опасност течността да изгори този, който отваря капачката при загрял двигател. Това са предупреждения за обикновения потребител. Когато подменяш антифриза или примерно си сменял радиатора, на какъв двигател наливаш новия антифриз? Загрял или студен? Във всяко ръководство пише, че това се прави на студен двигател и се налива до максимума. След това двигателят се стартира и се оставя да работи така докато се обезвъздуши и ако се налага, тогава се долива. Това е така, защото когато излезе евентуално въздух, нивото ще падне. В този случай е ясно, че няма как да чакаш да изстине дигателят, защото ако го изчакаш, може пак да глътне въздух. При обезвъздушен и напълнен по норма двигател, антифриз се долива когато е студен. Освен това антифризът не се разширява колкото чистата вода и няма как да препълниш системата по описания от теб начин. И за последно - повечето системи работят под налягане, което пречи на течността да кипва на високи градуси. Сиреч като провеяваш нивото, няма да е мръднало с повече от няколко милиметра. При изправна охладителна система става въпрос. При неизправна нещата стават по-различни.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 16, 2021, 10:11:07
Да попитам антифриза нали е от червеният за форда.Има ли други освен синият и червеният.Да не е нещо специален точно за моя модел.Гледам го е червен .
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 16, 2021, 10:20:07
Важното е като го сменяш да е една партида - т.е. да не мешаш различни. Няма абсолютно никакво значение какъв е - Розово/червения/зелен започна да се налага тъй като по-лесно се вижда ако капе някъде и в разширителния съд. Не те съветвам да купуваш антифриз на цена 1лв/1л примерно тип Илиенци, а да си вземеш от автомагазин.
За автоматичните фарове - ако колата ти няма такава опция от завода няма как да се активира софтуерно. Липсват сензори за светлина и ключа за фаровете е различен - освен позициите за фарове/габарит/0 имаш и едно крушка с А в нея - тва са автоматичните.
p.s. Я си снимай въртутката на фаровете, моля.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 16, 2021, 12:01:54
От значение е дали антифризът защитава от корозия конкретния блок на двигателя, респективно цилиндровите втулки. Имаше някаква разлика, затова е по-добре да се чете какво пише на етикета, а не да се гледа какъв е цветът на чорбата.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Ozzie в Март 16, 2021, 12:14:08
А още по-важно е, какво предписва производителя, иначе цвета наистина е без значение.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 16, 2021, 13:17:53
 Я си снимай въртутката на фаровете, моля.
[/quote]
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 16, 2021, 14:06:24
В крайно дясно положение са ти автоматичните фарове - крушката с А вътре. Поставяш там въртутката и повече не пипаш!
Бъзикам се за последното де, но в 99% от случаите не ти трябва да е на позиция различна от Автоматични.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 16, 2021, 14:30:31
Там като е врътката светват фаровете като стане тъмно.Иначе не светят.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 16, 2021, 15:10:51
Там като е врътката светват фаровете като стане тъмно.Иначе не светят.

Т.е. проблема ти е, че няма дневни светлини ли? Не знам какво ниво на оборудване ти е колата. Ако е по-ниско обикновено дневните светлини са дългите, светещи на 30%. Би трябвало да светват при запалване на колата.
Ако са ти LED (светодиодни) и не светват или са изгорели или като са ти пипали електриките са ги разкачили (може и да имаш изгорял бушон).
Ако имаш изгоряла крушка на таблото щеше да ти изпише 100%.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 16, 2021, 15:59:17
Т.е. проблема ти е, че няма дневни светлини ли?
Да нямам дневни,пускат се ръчно на предпоследната позиция.Титаниум е нивото на форда.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 16, 2021, 16:20:07
Искаш да кажеш, че ако селектора е в крайно дясно положение - на автоматични фарове, нямаш дневни светлини?
Някой нещо е правил по електриките.
Някой колега, който е имал специално този модел дали има такова разминаване, защото при мен при Мондеото дневните си тръгват винаги.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ADiDimitrov в Март 16, 2021, 16:56:15
Това с фаровете е така защото автоматичния режим ти се контролира от датчика за светлина. Това е защото колата ти е правена за държава в която по това време не е било задължително да имаш дневни светлини. Ако имаш вградена инсталация, дневните се пускат много лесно, купуваш реле същото като за клаксона и се слага в празното гнездо в бушониерата в жабката. Това е възможно само при наличие на окабеляване. Има подробна тема във форума.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 16, 2021, 17:02:38
Можеш ли дадеш линк за темата.Сега ги пробвах в гаража,но там е тъмно  и на крушка и там светват.Не знам на дневна светлина дали ще светнат,ще пробвам.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: dak в Март 16, 2021, 17:34:11
Колега , относно стрелката на температурата , при нашия c-max 2012 г. 1.6 бензин стрелката се вдига на средата около 5 мин. след паленето на мотора , при консултация с Форд Сервиз ми казаха че това е нормалното поведение на стрелката  и по този начин показвало че мотора достига работна температура на антифриза реално това се случва при около 40 градуса на антифриза . А това което ти го е показвало 120 гр. при стартиране вероятно е някакъв бъг :) тия коли са доста бъгави заради повечето електроника. За фаровете , на нашия Форд светят постоянно късите не зависимо на каква позиция е врътката освен ако не е на габарити  ??? питах и за това и ми казаха че така е програмиран модула с оглед на сигурността  (rofl) колата е внос от Швейцария Титаниум . 
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 16, 2021, 17:39:11
Колега напиши в google:
focus дневни светлини
и излиза темата във форума, проблема е, че там е за focus mk2 ама можеш да отделиш време да прочетеш и да видиш. Има вероятност да ти свърши работа.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: dak в Март 19, 2021, 10:22:42
Би трябвало на фокус 3 да може да се кодира модула за светлините без преправяне ::)
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 20, 2021, 09:48:35
Как мога да разбера,ако и предишният собственик не знае какъв антифриз имам в системата.Гледам има G12,G12+,Още една спецификация примерно тозиhttps://www.autodoc.bg/mannol/15767894 (https://www.autodoc.bg/mannol/15767894).
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: zz_stefanov в Март 20, 2021, 12:44:39
Изтегли си ръководството от тук https://www.ford.bg/users-manual  стр. 201
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 21, 2021, 08:40:40
Изтегли си ръководството от тук https://www.ford.bg/users-manual  стр. 201
Благодаря ти за ръководството.Намерих това което ми трябваше.Само не мога да разбера ,защо в сервиза на форд са сложили масло 5W30 като форд препоръчват 5W20.Някой с този двигател с какво масло го кара.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ADiDimitrov в Март 21, 2021, 12:56:14
Пич тая тема яко я омаза! Тръгна от едно и мина през всички!!! За маслата има специална тема с над 50 страници з а четене! Почни да ползваш търсачката !
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 21, 2021, 16:44:47
Пич тая тема яко я омаза! Тръгна от едно и мина през всички!!! За маслата има специална тема с над 50 страници з а четене! Почни да ползваш търсачката !
Какво му е на темата,като влезеш и я прочетеш и можеш да си помогнеш с всичко.Колко теми да правя за този двигател и модел.Специална тема да правя за масло,антифриз,спирачна течност и тъй нататък.Прочетох темите за маслото и не видях отговор на питането.Така ,че ако някой както писах има същият двигател или знае нещо по въпроса да пише,а не да пишете да правя нови теми и така нататък.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: dak в Март 21, 2021, 17:39:05
Колега , моторното масло се съобразява и с климатичните условия на страната , това 5в20 лятото на 40 гр. ще стане на вода  :-\   
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Март 21, 2021, 18:30:55
Колега , моторното масло се съобразява и с климатичните условия на страната , това 5в20 лятото на 40 гр. ще стане на вода  :-\
Благодаря колега за мнението.Кратко ,просто и бързо мнение.Защо трябваше да се пишат излишни неща не знам.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: saggy в Март 21, 2021, 19:08:20
Според описаните стандарти този двигател може да се кара с 5w20 и 5w30 за фордовска спецификация. Ти си избери с кое да караш, като според мен с по-тънкото масло двигателят ще е по-тих. Карал съм с такова, няма проблеми през лятото. Ако имаш представа с какво е карана досега, можеш да продължиш със същото.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 21, 2021, 20:56:19
Наливам 5W30 на бензинката и не усещам странични ефекти, макар да смятам, че за нашите условия не е много подходящо за през лятото.
5W20 обаче смятам, че изобщо не е подходящо за нашето лято.
Това ръководство не знам как е превеждано, но наистина външната температура е важен фактор при избиране на маслото. Ако колата ще се ползва в Норвегия, няма да има проблем.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Alexi в Март 21, 2021, 23:18:28
тъй като Пежото ми има индикатор за температурата на маслото смея да кажа че то и зиме и лете е горе долу около едни и същи градуси т.е. външната температура слабо му влияе .. малко повечко стопля при високи скорости на магистрала лятото но нищо фрапиращо
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 22, 2021, 00:10:49
Да се чуди човек защо има масла W60, примерно. Ти с W20 ли караш?

Аз пък през диагностиката виждам, че лятно време двигателят загрява повече, отколкото през зимата.
Моторът ми е с въздушно-маслено охлаждане и също има датчик за температурата на двигателя, който реално мери температурата на маслото. Е ми зимата на 4 - 5 градуса външна температура не вдига повече 90 - 95 градуса, а лятно време стига и до 145.
Няма как и в двигателите с течностно охлаждане да не играят стойностите, независимо, че антифризът поддържа по-равномерна оптимална температура. В крайна сметка топлообменът в радиатора на антифриза е един зимно време и друг през лятото. На някои двигатели пък монтират и маслени радиатори. Та ако ставаше с едно масло, нямаше да правят различни вискозитети.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Alexi в Март 22, 2021, 07:27:25
различните вискозитети на маслото имат друго предназначение и не са свързани с географския пояс в който ще се експлоатира съоръжението
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: dak в Март 22, 2021, 10:46:20
Въпреки всичко , аз лично смятам 5в30 по подходящо за лятото , даже ако човек има възможност да сменява 2 пъти в годината само заради сезона , от декември до април 5в20 от май до ноември 5в40  ;D за това 5в30 е ок  8) нито е твърде тънко нито прекалено гъсто , става и за двата сезона ! Помня старите мотори от 90те (груба и надеждна техника) масово се караха с 5в40 10в40 10в50 и работеха супер меко без излишни шумове и тракания за разлика от новите мини боклуци с директно впръскване дето работят като счупени още в магазина.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 22, 2021, 12:29:10
различните вискозитети на маслото имат друго предназначение и не са свързани с географския пояс в който ще се експлоатира съоръжението


Би ли обяснил, моля те, че ме заинтригува.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Alexi в Март 22, 2021, 12:35:42
какво има за обясняване ,в спецификациите на двигателя си пише с какво масло да се кара без уточнение дали си в Сибир или в Сахара .. едно и също е .. в случая Форд изкараха маслото 5в20 преди няколко години и приравниха старите двигатели към него ,което не е правилно ; тънкото масло дава икономия на гориво ,за сметка на по лошо мазане .. ако мотора е излязъл по спецификация с 5в30 трябва да се кара с такова
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Георги Петков в Март 22, 2021, 14:09:29
И си прав и не си прав - обикновено в ръководството на потребителя пише с какво масло трябва да се кара или какви стандарти трябва да надвишава.
Нерядко обаче има и указание и при каква средна външна температура с какъв вискозитет трябва да се кара.
Но си прав за едно - вместо безмислен спор за масло, най-добре е да се отвори ръководството на потребителя и там да се види какво се препоръчва.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: zz_stefanov в Март 22, 2021, 14:18:32
какво има за обясняване ,в спецификациите на двигателя си пише с какво масло да се кара без уточнение дали си в Сибир или в Сахара .. едно и също е .. в случая Форд изкараха маслото 5в20 преди няколко години и приравниха старите двигатели към него ,което не е правилно ; тънкото масло дава икономия на гориво ,за сметка на по лошо мазане .. ако мотора е излязъл по спецификация с 5в30 трябва да се кара с такова
Горе са го написали само като алтернативно за бензиновите мотори, но не казват в кои случаи се налага такава алтернатива.
Да си карат с 5в30 със съответните индекси по фордовата спецификация и това е.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Март 22, 2021, 15:41:26
какво има за обясняване ,в спецификациите на двигателя си пише с какво масло да се кара без уточнение дали си в Сибир или в Сахара .. едно и също е ..

Защо тогава в някои ръководства се поставят подобни таблици - https://www.manualslib.com/manual/1059424/Suzuki-Gs1100e.html?page=22#manual

Дори за българските масла са налични спецификации, които говорят сами по себе си -
https://insa-motoroils.bg/INSA_PRIMA_LUX_10W40_5_L

Всеки един производител е длъжен да посочва тези данни за продуктите си.

Та няма как да се пренебрегнат тези характеристики на маслото, ако не искаме да съкратим живота на двигателя заради едното недоглеждане.
Темата е твърде обширна и за нас като обикновени потребители са важни някои от показателите, за нашия си регион.
Двигателите с течностно охлаждане имат предимството да се охлаждат принудително, но е безспорен факт, че маслото също отвежда топлината от частите, до които има досег. В големите жеги температурата на двигателя, включая дори стените му, се отдава по трудно на околната среда. В тази ситуация маслото с по-висок кинематичен вискозитет при 100 градуса ще е за предпочитане пред такова с по-нисък. Защото ще запазва смазващите си свойства повече отколкото това с по-ниския вискозитет.

В студено време нещата са подобни, само че наобратно. Да не ми се е налагало да паля огън под картера на джоган, за да стопли маслото, та да не знам... Ама тогава каквото дадяха - това беше. Пари нема, действай.

Та така. Всеки да ползва каквото му е кеф. Трябва да се знае, че маслата на различни марки с еднакъв вискозитет по етикет, имат различни характеристики. И даден двигател "харесва" едното, но другото го "пие". Дори из темите в този форум има подобни отзиви.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Април 02, 2021, 12:04:28
Здравейте,да попитам още един въпрос.Ще прикача две снимки на щеката за масло от двете страни.До къде ми е маслото,от едната страна е сякъш до средата ,а от другата има масло и до другият край на отметката.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Април 02, 2021, 12:16:03
Забърши я добре отвсякъде и я пъхни пак. Снимай я като я извадиш след това.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Alexi в Април 02, 2021, 13:51:49
то станало за доливане
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: dak в Април 02, 2021, 16:17:31
 ;D зависи колко са му сипали в сервиза  :D от както си сменям сам проблеми с маслото нямам
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Април 02, 2021, 17:52:12
Забърши я добре отвсякъде и я пъхни пак. Снимай я като я извадиш след това.
Проверих наново в началото е маслото.Днес махнах кората отдолу под двигателя и гледах за течове ,но няма никакви течове от никъде.Чисто и сухо е навсякъде.Ауспуха ми е черен ,при подаване на газ изпушва черно.Това горене на масло ли е не знам.Ако гори масло,кое е по безболезненият ремонт и кой е лошият вариант.Първо да взема да сменя маслото ли ,може ли да е от него или не.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ADiDimitrov в Април 02, 2021, 18:34:07
Приятел за какви ремонти говориш!!! Ремонт се прави като почне да гори по литър на 1000 км. до тогава си караш и не бараш! Май имаш излишно време и пари 🤣🤣🤣.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: ivchotr в Април 02, 2021, 19:19:48
Ами настояваш да гледаш като сменят маслото и се уверяваш, че са ти сипали необходимото количество. Че са сменили и филтъра с нов. Започваш да следиш нивото, като правиш проверките на място, където си сигурен, че колата е хоризонтирана. То ще си покаже за колко време какво количество гори, ако изобщо го гори. Че може наистина да са наляли предния път по-малко количество. Покарвай я тази кола и магистрално, с повечко газ.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: zz_stefanov в Април 02, 2021, 20:14:09
Проверих наново в началото е маслото.Днес махнах кората отдолу под двигателя и гледах за течове ,но няма никакви течове от никъде.Чисто и сухо е навсякъде.Ауспуха ми е черен ,при подаване на газ изпушва черно.Това горене на масло ли е не знам.Ако гори масло,кое е по безболезненият ремонт и кой е лошият вариант.Първо да взема да сменя маслото ли ,може ли да е от него или не.
Карах дизелова кола, която не пипаше маслото. Когато започна да го похапва, намаляваше на щеката, но нямаше признаци по мирис, ауспух и т.п. Аз го усетих когато ми се обади електронната щека (Сценик 1,9 DCI). Отидох да я прегледат оказа, че е от турбото, но разхода е в такава степен, че не се усещал и успешно го е изгарял през двигателя.
След рециклиране на турбото, пак престана да яде масло. Та въпроса е както ти казаха по горе колко изяжда на 1000км, за да се безпокоиш и естествено да предприемеш мерки.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Alexi в Април 03, 2021, 08:39:07
той двигателя го изгаря ,но ако имаш катализатор и особено ДПФ - скоро ще се сбогуваш с тях
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Април 03, 2021, 11:48:15
Днес отидох при едни мой познат майстор като извади щеката и от там излиза пушек.Каза ,че и на пипане маслото нещо не е добре и е много рядко.Направо като изтръскаш щеката като вода е .Днес поръчах кастрол 5.30 с точната спецификация за форд и понеделник ще го сменя и ще видя какво ще стане.За този пушек дето излиза положението зле ли е или малко зле.
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: Alexi в Април 03, 2021, 14:57:01
по скоро е нормално ,особено на работещ мотор .. все пак зависи колко пушек ,ако е с голям дебит то нещо не е наред
Титла: Re: Форд фокус-1.6бензин 150к.с
Публикувано от: simo70 в Април 06, 2021, 15:00:16
Здравейте,можете ли кажете къде се намира Клапан картерни газове за моя двигател.Казаха че първо него да видя и тогава ще се види какво ще правя.Смених маслото ,но пак излиза пушек през щеката и капачката на маслото.И затова ме насичиха първо към това и после следва гумички на клапани или вече сегменти.И като вляза в гаража като съм я оставил после мирише на масло в гаража.А теч няма на масло никъде.