Въпроси при смяна на катализатор

Започната от F Focus, 12 Юли 2023 13:28:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,

Пускам темата, която вярвам, ще е интересна за мнозина, включително и за мен. Ще се радвам всички минали този път да споделят мнения за цени, марки, откъде, къде, ефект и т.н. В тази връзка имам много въпроси:
-Колко приблизително е животът на един катализатор-в частност на двигател Дуратек 1.8? Минах 280Х. км. и преди три години и 30Х.км. пробег при смяна на меката връзка питата му изглеждаше чудесно.
-Катализаторите на 1.6, 1.8 и 2.0 Дуратек еднакви ли са?
-Моля за инфо откъде може да се закупи катализатор от Европа, че в МП не си поплюват!
-Афтър-маркет катализаторите такива ли са наистина, или не баш, а просто донякъде вършат работа?
-Същите след смяната какво показват на технически преглед?
-При разпадаща се пита на катализатора има ли опасност частици да се засмучат в двигателя-за други марки съм чел, че се случва и последиците, разбира се са... >:(
-Подлежи ли изобщо на чистене катализатора?
За себе си изключвам варианта изкормен катализатор и последваща софтуерна интервенция.

Благодаря Ви предварително за отговорите!


To4kata

А дали случайно не се продават някъде в БГ оригинални катализатори освен в МП. Имаше май някакъв магазин за оригинални части? Щото в МП режат главата от кръста ...

Жоро Петков

Бях чел в английския форум на форд, че си поръчват от Амазон афтърмаркет. С тях си минават МОТ без проблем, а цената им била ок. 200-300 паунда.
Катализатор няма как да се изчисти - катализатора е химичен елемент, ускоряващ процеса на дадена химична реакция. След определен брой цикли просто материала свършва. Може евентуално да се изчисти от механични замърсявания.
Освен за катализатори интересно ми е и за ДПФ филтрите - дали някъде се предлагат в България.
И за 2те силно ме съмнява, защото булшинството избират по-лесната и евтина (и тровеща) опция просто да "изкормят" колите си.

To4kata

Абе наблюдавам странен "феномен". Май писах и в другата тема. Светна ми чека с грешка понижена ефективност на катализатора преди време. От тогава периодично ми светва, само при извънградско каране. Мина ли 200 км на магистрала и светва. Сега горе-долу от Март насам вече над 1500 км от които половината извънградско - чека мълчи! Свързах го с качеството на бензина, нали уж забраниха руския петрол. А и разхода ми сякаш падна с 0,5/100 извън града. Вероятно се заблуждавам де, ама така да кара е добре!

ivchotr

ДПФ-ите се чистят с машина доста успешно. Последно чух за такава в Стамболийски, като услугата е нещо от сорта на 200 - 250 лв. Самата машина струвала към 7500 лв, ако иска човек да си купи за сервиза.

Бензинът не знам дали е станал по-добър, но и моята последно даде разход 7/100, с магистрално каране по "Хемус" от София до Ябланица и обратно и извънмагистрално от Ябланица до Бяла и после през Свищов до Ябланица. Навсякъде съм уплътнявал макс разрешената скорост, с 3 човека в колата и по-скоро лек багаж.

Понеже рядко карам дизелите, не съм наясно какво е качестовто на нафтата у нас. Преди време беше кофти - даже ми е замръзвала зимъска. Но кофти нафтата със сигурност задръства ДПФ-ите. А пък последните се задръстват и от предимно градско каране, щото при такова трудно влизат в цикъла за регенерация. Сега се боря с една Астра J, че направо ми скъса нервите.

F Focus

Цитат на: To4kata в 07 Май 2024 09:26:17А дали случайно не се продават някъде в БГ оригинални катализатори освен в МП. Имаше май някакъв магазин за оригинални части? Щото в МП режат главата от кръста ...

Личното ми мнение, което не е меродавно разбира се е, че какъвто и да е афтър-маркет катализатор (или ДПФ филтър) са далеч, като качество и ефективност от истински такъв.

Жоро Петков

ДПФ-ите имат живот около 250-350 000км, в зависимост колко често се кара градско. Това се знае от доста време и сами сметнете всички "като нови" А6-ци и 530-ки в БГ, които са на 130 000км, а малко след покупката светва чек енджин, дали реално са на толкова.
За разлика от катализатора, ДПФ–а е ситна мрежа, която хваща саждите. За съжаление с течение на времето и там ще се стигне до момент, в който регенерацията вече няма да може да се извървша и ще трябва да се смени. Почистването има смисъл ако се прави примерно през 100 000км и евентуално може и да удължи живота, но надали ще се очакват чудеса.
Разликата между т.нар. афтърмаркет и оригинални е понякога само опаковката.
Зелените екофашисти вместо да се чудят какво да направят да натиснат скапаните представителства да спрат да продават части за екологията на 10торно завишени цени и хората евентуално ще си ги сменят.
Сами се замислете ако ви дадат избор - дишаш лайна или даваш 3000лв или дишаш лайна или даваш 300лв - в двата случая дали ще изберете едно и също?
Няма как някой да ме убеди, че малко керамика и метална мрежа в случая на ДПФ и няколко грама благородни метали в случая на катализатор струват 1500 евро. Истинската цена на тези елементи е ПОНЕ 10 пъти по-ниска.

ivchotr

Немските автопроизводители са дали заден ход с производството на електрички, защото не са се изпълнили намеренията им за продажби на същите: ЦЪК

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Ma баш!
Европейците реват, че китайците им подбиват пазарите, щото продават по-евтино със същото, че може би и по-високо качество. Пазарната логика е, че ако стоката не е качествена, няма да се продава дълго. А китайската се продава. Значи...
В същото време франсетата си избиват загубите от някои пазари с двойни цени на други. Ние сме както винаги от външната страна на презерватива. По-странното е, че ги даваме тези пари без да ни мигне окото :D
А един бивш министър-председател не случайно беше призовал народа с думите: "За Бога, братя, не купувайте!" Мъдър човек беше, ама държаният на каишка народ, веднъж изтърван няма спиране :D


ADiDimitrov

Скоро този въпрос май ще стане доста актуален! Днес минавах ГТП със служебната и там ми казаха че от първи юли влизат доста затегнати правила и следене на газ анализатора! Като цяло проблема пак ще е за бензиновите коли!! Там критерия е доста висок за Евро 4 си трябва под 0.3, докато за дизелаците и 1.2 е ОК!! По думите на човека и сега 70 % от бензиновите коли не минават под 0.3 но все още имало как да се маскира това!! Мисля че скоро ще има големи драми по прегледите! Дано да не съм прав!

ivchotr

Ще има, да. Затворени булеварди от недоволни граждани :D
Тази година нещо са снижили критериите за дизелите и, ако миналата са им давали Еко 1, тази им дават Еко 2. Как стават тези неща, не знам ::)

ADiDimitrov

Незнам кво им дават ама димят като печка чудо, а на газ анализатора всичко им е точно!! Баси несправедливостта >:(  ???

perun

Преди 3-4год. поръчах за Фокуса катализатор от някаква английска фирма-Кларна, Кларет или нещо подобно не си спомням вече.С доставката се върза на около 120лв. при положение,че тогава за нов тук ми искаха 250-300лв.Пристигна, монтирах си го сам, всичко пасна точно.И то само защото ми искаха същите пари за рязане,преправяне и слагане на резонатор на мястото на катализатора при условие да им оставя стария катализатор.Дали работи, какво има вътре не ме интересува.Само знам,че оттогава на ГТП като ме питат "Има ли газ" казвам "няма".Ама като вкарат газ анализатора и скоро изкача един и вика "Ама верно ли няма газ" и отваря предния капак и почва да свети с фенерче....

To4kata

Намерих този https://www.autodoc.bg/bosal/16173511#katalizator, който поне съм чувал като марка. Ако имате някаква представа дали може да се разчита на тази мара катализатори и този сайт?

saggy

Вместо да се чудиш дали някой катализатор от нета става, защо не се разходиш за 2 часа до Крафт в Дружба и до Аспо до Арена-Армеец и не говориш с хората какво могат да предложат и колко ще струва. Сервизите са на около 2 км един от друг.

To4kata

Цитат на: saggy в 09 Май 2024 12:03:49Вместо да се чудиш дали някой катализатор от нета става, защо не се разходиш за 2 часа до Крафт в Дружба и до Аспо до Арена-Армеец и не говориш с хората какво могат да предложат и колко ще струва. Сервизите са на около 2 км един от друг.

Знам ги, ами мислех че предлагат основно гърнета, резонатори, такива неща. Говорих преди време с един известен фордовски сервиз, предложиха ми някакави джаджи да лъжем ламбда сондата. Пък аз искам всичко да си е наред там, още повече, че лека-полека затягат и ГТП-тата.

F Focus

#17
Цитат на: ADiDimitrov в 08 Май 2024 21:54:25Незнам кво им дават ама димят като печка чудо, а на газ анализатора всичко им е точно!! Баси несправедливостта >:(  ???

Грешиш-в наше село "справедливостта" се купува и газ-анализатора показва "вярно", ако си платиш подобаващо според истинските показания! >:(
Не вярвам това да се промени скоро-дано не греша, де, ама като знам колко всичко е прогнило от долу до горе никак не съм оптимист!
Писах преди около месец, че техн. прегледи се вдигат двойно-е, вече е факт.

ivchotr

Мариците и кюмбетата в центъра на София и в баровските квартали оттатък Околовръстния път димят в пъти повече, отколкото всичките дизели взети заедно, ама тях никой не ги проверява всяка година, нито ги гони от центъра на града, камо ли от баровските квартали. Иначе всички са се завайкали как автомобилите ни убиват. Че ни убиват е вярно, ама на място в зверски катастрофи, заради скапаните пътища. Иначе се завайкали за азотните окиси или не знам какви там вредни емисии. Които впрочем се мерят в милиграми.
Със сигурност има за какво повече да се реве, ама никой не го прави. Не е лощшо да се запознаете с резултатите от няколкото изследвания през последните години, които ясно сочат, че НЕ АВТОМОБИЛИТЕ са най-големите замърсители на въздуха в селата, градовете, държавата, континента и в целия свят, общо взето.

perun

Най-големия замърсител с фини прахови частици в София е мащабното стройтелство, но и за това не се говори...


ivchotr

То е посочено като намбър уан в изследванията, ако не ме лъже паметта.