Мондео мк3 2.0 146 кс. бензин/газ пали и гасне

Започната от vladoyo, 09 Април 2019 17:45:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vladoyo

Здравейте,
Сутрин на студено пали и гасне. На втория път пали и задържа оборотите.
Докато е на бензин- при подаване на газ - глъхне /чуди се/
Като загрее - няма проблем.
Благодаря предварително



didony

Почни с обичайните заподозрени: свещи, кабели, бобина. Свещи слагай само иридиеви. Препоръчвам NGK.

ivchotr

На обикновените свещи какво им е?

П.П. Провери клапана за празния ход. Ако е мръсен, го почисти. Има много писано из форума за този клапан.

bsp

Нищо не пипай колега. Не ти е донастроена газовата и прецаква адаптациите. При запалване чуквай леко газта, точно в момента на стартиране и ще пали още първия път.
И да не тръгнеш по газаджии. Само нервите ще ти скъсат и джоба ще ти изпразнят. Кой знае какви ремонти ще те накарат да правиш. (Мойте УЖ проблеми бяха ангренажен комплект, през свещи и други разни, общо над 2000 лв, а всичко се реши след като купих кабел за газовата и с доста четене и опити настроих САМ газовата) Ако не ти записва грешки за бедна или богата смес, значи колата е с почти идеално настроена газова.
Всичко това го пиша на база личен опит със същия автомобил + газова.
За да се убедиш, че на бензин е ок, откачи клемите на акумулатора. Остави колата да престои поне половин час за да се изтрият адаптациите. После карай поне 100 км само на бензин. Ако и тогава глъхне след запалване на студен мотор, значи имаш проблем. Ако е ок, почни пак да караш на газ и ще видиш, че след време пак ще се скапе. Тогава пак откачаш акумулатора и така...
Имай в предвид, че щом не ти дава грешки за сместа а само имаш проблеми на студен мотор, значи газовата е почти идеално настроена.

Доста глупости изчетох, даже един много обичан тук майстор ме прати за нов мотор....

Пиши на лични, ще ти дам номера си ако е необходимо

ivchotr

На студен мотор компютърът винаги подава повече гориво и резултатът е по-високи обороти докато позагрее двигателят. Неговата газова уредба предполагам, че е нормален газов инжекцион, който вероятно превключва като вдигне едни 50 градуса. Горе - долу при тази температура обикновено се укротяват оборотите. Едва ли газовият инжекцион ще прави адаптации по време, през което не работи. Искам да кажа, че бензиновият комп ще си следва неговите настройки при съответните параметри за празния ход при студен мотор. За да гасне ми се струва, че газовият комп няма вина. Пък може и аз да бъркам.

vladoyo

#5
Газовата е PRINS, и засега работи екстра. Не ми записва никакви грешки.
Ще погледна клапана за празния ход.
Благодаря.

bsp

Не ми е позната тази газова, но щом не записва грешки това е добре. Т.е. газовата ти е почти идеално настроена и бензиновия комп се справя и успява да се адаптира така, че да работи мотора с коректни смеси когато вече е загрял. Друг въпрос е, какво се случва когато запалиш сутрин на бензин. Колата не знае, че предния ден си карал на газ и коефициентите настроени в газовия компютър не са съвсем ОК, т.е. адаптациите на бензиновия компютър са кофти за работа на бензин. Получава се богата или бедна смес, тъй като в първия момент ламбдата все още не е включила и мотора се базира на направените да този момент адаптации в бензиновия компютър. Отново ти препоръчвам да си изтриеш адаптациите чрез разкачване на акумулатора. Има и друг начин, но ще ти е нужен FORscan( безплатен е и общодостъпен в нета) версия за windows и подходящ OBD адаптор чрез който ще направиш връзката между PC  и колата. След като покараш САМО на бензин ще видиш дали колата забива муцуна докато е студена. Ако се форсира нормално, значи нямаш проблем на бензин и всичко е от настройките на газовата. Този мотор е наистина труден за настройка, особено от нежелаещи да си свършат работата газаджии.

Загасването след първоначално стартиране на студен мотор е масов проблем. Търсейки вариант за решаването му прочетох какво ли не, едни казват ЕГР, други спад на налягане в бензиновата рейка, трети термодатчик. В крайна сметка няма рецепта и ме посъветваха (за което съм благодарен) да не се мъча. Карам така, вече над 50к и нито се влошава нито се подобрава проблема. Не е болка, приеми го за особеност на двигателя.

За колегата по-горе ivchotr. Самоадаптациите на бензиновия комп се натрупват по време на работа на двигателя при различните режими на натоварване.  Това е и причината, когато се кара с не достатъчно добре настроена газова да се получават лоши бензинови адаптации. Този двигател е с някакъв странен протокол на OBD и повечето газови компютри с OBD връзка не могат да си общуват с колата, т.е. губи се възможността газовия комп да се донагласи сам. Говоря за тримове къси/дълги, бензинови времена и т.н.

vladoyo

Благодаря колега. ЕГР-а вече е затапен, но и преди това беше същото. Кой термо датчик да проверя, за последно?
Защото не смятам да се "филмирам" повече...
Тази кола- ще е така...

ivchotr

Принципно, добрите газаджии настройват газовия комп да е с леко бедна смес, така че бензиновият да я коригира до нормалната за мотора. Това в рамките на адаптациите, които компът може да направи. Ако е много бедна сместа, бензиновият не успява да я коригира достатъчно и двигателят се мъчи с бедната смес. Съответно се прецакват клапаните по-бързо.
БСП, без да претендирам, че познавам в тънкости материята, не вдявам логиката ти за бензиновия комп, който сутрин, при студен двигател, си мисли че току-що са го изгасили след като е работил и е бил загрял. Според мен за да се случва подобно нещо, някоя от перифериите не е в изправност - я ламбда, я датчик, я нещо друго. Ако на колегата му се разкарва до Търново, мога да го пратя при човек, който е много на ТИ с газовите уредби. Само дето хич не му се занимава с Форд (tooth) И по принцип вече с газови уредби, че е бактисал от клиенти, дето му отиват с тоталки и после се сърдят, че газовата не работи като хората. Ама предполагам, че заради мен ще обърне необходимото внимание.

bsp

#9
Идеята ми беше, че не е ясно от какво точно е проблема с гасненето. Оправданието на официалните сервизи е горивото, но дали е така?
Та имало датчик, който следи каква е температурата на мотора и съответно служи за това, колко да се обогати сместа при стартиране на двигателя. Честно казано отказах се да се занимавам и не съм задълбавал в проблема.

Искам да отбележа, че щом двигателя не записва грешки, значи успява да коригира бензиновите времена в рамките на предварително заложеното от производителя отклонение, мисля беше около 20 %. Мислейки логично, двигателя си работи с оптимални смеси щом корекциите са под 20%, но при смяна на горивото му трябва време за да се пренастрои. Как си го обяснявам? Ако приемем че при работа в конкретен режим на двигателя бензиновите времена са заложени да са 10 мс, но поради малък газов коефициент компютъра се е коригирал и те вече са се адаптирали на 12мс при което карайки на газ ламбдата отчита нормални стойности, то при преминаване на бензин в първия момент порциите гориво са големи, т.е. преобогатена смес. Когато мотора е загрял ламбдата веднага хваща проблема и почва да намалява времената. Но какво ще се случи на студен мотор? Ами ламбдата все още не работни. Мотора се базира на стойностите за бензиновите времена които е натрупал при работа на газ (той не знае, че горивото не е било бензин), и обогатява допълнително (едно време колите имаха така наречения смукач). Като резултат двигателя почна да се "дави" и не може да се форсира нормално докато не позагрее.
До колкото разбрах, клапани се скапват основно от много зле настроена газова с прекалено бедна смес, т.е. когато отклонението е над тези 20%.


ivchotr

И защо смяташ, че ламбдата не работи при студен двигател? Особено пък в тези студени дни? Би трябвало да си наясно, че в студения въздух се намира повече кислород, а ламбдата засича именно кислорода в изгорелите газове... Моята газова е настроена правилно, а компът ми записва грешка единствено за ламбдата на катализатора, май защото въобще я няма :D Колата студена пали от раз и държи 1000+ оборота, стабилни, докато не се сгрее малко. После ги сваля до нормалните 7 - 800+ оборота. По твоята логика и моята трябва да гасне като на колегата и ако не го прави, значи не е настроена добре газовата уредба. А пък аз в настройките съм сигурен, защото карах колата докато я настройваха. Е, вярно, че не е със същия мотор, ама те и нещата са принципни.

bsp

#11
Ами защото не работи. И това е факт. Сондата отчита когато се загрее (по спомен около 200 градуса). Има два вида сонди, с подгрев и без. Тези с подгрев по-бързо почват да отчитат(каквито са на въпросното Мондео) но все пак и на тях им е нужно малко време. Не знам ти с какъв мотор си, но мисля, че няма как да си без ламбда. Освен ако става въпрос за втората сонда след катализатора, но тя е за да следи изправността на самия него. Първата сонда е отговорна за корекциите на смесите и тя е преди катализатора.

Забележи колега, проблемите са два гасненето при стартиране и глъхне докато е студена. Доколкото ми обясниха това с гасненето си го има и на коли които за само на бензин.

ivchotr

С две сонди съм. Първата си бачка коректно или поне не виждам грешки за нея. Втората в катализатора е аут, но тя така или иначе няма връзка със смесообразуването. Аз може и да не съм прав, но ми се струва, че проблемът на колегата е по-скоро хардуерен, отколкото софтуерен. Не твърдя, че е точно клапанът за празния ход. Просто от някъде трябва да се почне с проверките. Един зъб рзлика в зацепването на ангренажа може да скъса нервите на човек, докато му хрумне да провери и това.
От друга страна са единици газаджиите, които се заравят да търсят проблема в самия двигател. Пък и никой не им плаща за това. В доста случаи хората са принудени да таманят настройките според коша, който са им закарали. И после се почва - ама тя колата си работеше преди да ми сложиш газовата и т.н. Никой не ще да приеме, че си е дал парите за някакъв кенеф и понеже му се кара евтино, като му сложат газовата уредба, нещата излизат от контрол. Защото газта е по-придирчива към общото състояние на двигателя, отколкото бензинът. А пък за мен не е нормално да си разкачаш захранването на двигателя за да чистиш грешки в адаптации и прочие, защото това бил начинът. Някои газаджии слагаха реле, което да реже тока към компа след изключване на запалването и по този начин автоматично да се трият грешки. Ама сега с по-новите коли не знам дали е оферта.

bsp

Защо ми се струва, че говорим за едно и също но не се разбираме. Или просто си говорим.

Отговарям в темата защото колегата е споделил за проблем с колата си, но  все едно, че е карал моята. Колите и моторите са ни абсолютно идентични. До колкото разбирам вече съм му свършил работа и се е убедил, че няма какво да се занимава повече.
Ако не си наясно колега, разкачането на кабелите се налага за да се изчисти паметта на компа когато нямаш под ръка съответната техника. Също така, ако се върнеш към предишните ми постове ще откриеш, че съм посочил и по-интелигентен начин, НО изискващ допълнителни устройства и евентуално познания, които не всеки има.
За мен темата е за заключване!!!!
Обръща се на говорилня.

Айде със здраве, и си оправи катализатора и втората ламбда за да не ни тровиш децата. Нали имаш претенции, че караш НЕкошница.

ivchotr

Карам Форд, бе човек. Кошляк си е отвсякъде. Само че го карам на газ, така че с ламбда на катализатора или без нея е все тази. Газанализаторът в пункта за ГТП не отчита нищо, когато работи. Бъди спокоен за децата си. Аз също имам. А пък за откачането на акумулатора знам откак има коли с компютри :D

Дали говорим за едно и също не съм много сигурен. Ти казваш софт, аз предполагам хардуер. Проблемът може да е всякакъв, дори комбиниран.

topgun_bg

Здравейте,
Няма да отварям нова тема т.к. проблема ми е абсолютно същия, но с едно уточнение , че това го правеше и преди да сложа газта. Така че без да претендирам си мисля че не е проблема от нея. Чистил съм дросел стъпков мотор нови свещи NGK и проблема си оставя. Ако някой е намерил решение моля да го сподели ако ли не приемам че това е особеност на този двигател и така да е. Благодаря Ви предварително.

ivchotr

Ако колегата, дето беше пуснал темата, сподели какъв е бил проблемът му, може и ти да намериш начина да решиш твоя. Аз бих започнал с проверка на всичко, което кара този двигател да работи.

П.П. Дроселът би трябвало да има потенциометър.

ADiDimitrov

Този проблем наистина е загадка! При мен се проявява при сутрешна температура под 12 градуса, когато е по топло го няма! Сякаш при първи старт стъпковия мотор е заспал и се събужда на втория опит! Някъде се споменава за някакъв вакуумен маркуч който се сменя, но така и никой не посочи кой е този маркуч! Това с адаптациите е ала бала и не е решение! Нещо в стъпковия мотор но какво точно е и защо винаги се оправя при втори старт, е още по странно!

ivchotr

Свалял ли си го да го почистиш? Събира гняз и има логика при по-студено време тази гняз да става по-стегната, съответно да го "спъва".

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 22 Октомври 2019 21:13:09
Свалял ли си го да го почистиш? Събира гняз и има логика при по-студено време тази гняз да става по-стегната, съответно да го "спъва".
Точно там е проблема че при този електронен дросела не ми е ясно къде е стъпковия мотор? Преди на Нисана се виждаше и го свалях но тук ми е тъмна Индия!


ivchotr

Коя година ти е колата? В мрежата има клипчета за различните модели. На някои гледам са го завряли нейде отдолу на двигателя.

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 23 Октомври 2019 19:18:25
Коя година ти е колата? В мрежата има клипчета за различните модели. На някои гледам са го завряли нейде отдолу на двигателя.
2009

Pyrhel

Става някакво объркване - говори се за ел. дросел и за стъпков мотор. Със сигурност двигателят не е оборудван и с двете - ел. дросел замества напълно стъпковия мотор.

Ако двигателят е с ел. дросел, значи няма стъпков мотор.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ADiDimitrov

Цитат на: Pyrhel в 24 Октомври 2019 16:09:53
Става някакво объркване - говори се за ел. дросел и за стъпков мотор. Със сигурност двигателят не е оборудван и с двете - ел. дросел замества напълно стъпковия мотор.

Ако двигателят е с ел. дросел, значи няма стъпков мотор.
Да така е но понеже ми е първата кола с Ел дросела, не ми е ясно как се поддържа празния ход! Ако някой е наясно да ми обясни, за да се ориентирам къде е проблема!

Pyrhel

Дроселът не е с жило, а е електрически (обикновено стъпков мотор + редуктор). PCM-a определя колко да бъде отворен дросела от определени параметри, преди да запалиш вероятно го поставя в някаква позиция и при запалване започва да го регулира.

Не на Форд, но съм виждал как кола работи абс. нормално, гаси се за 2-3 часа и после не може да запали заради залепнала дроселова клапа. Видимо имаше съвсем малко мизерия, която вероятно от разлика в температурата така беше заклинила клапата, че на ръка едвам я разлепих. Собственикът си изми дросела след няколко дни и после не е имал проблем.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bizu


ivchotr

С някакъв обезмаслител, но трябва да го свалиш, за да може после да го изплакнеш. Преди година на един комшия му го чистих с газ за горене (в състава й има керосин), без да го свалям. Не е имал проблеми след това. Говоря за почистване на въздуховода, в който е монтиран дроселът и доколкото може самата клапа по външния й диаметър. Ама неговия си беше аналогов :D Стъпковия мотор с обезмаслител съм го мил и бачкаше както трябва след това. Продават се и специални спрейове за почистване на такава гняз. ВД 40 също би трябвало да свърши работа. С него си мия веригата на мотора преди да я смажа. Пада бая чернилка. Така че имаш избор.

П.П. Някои ползват и кореселин, но не го препоръчвам. Много е агресивен и иска яко миене след това.

TourneoRS

Цитат на: Bizu в 24 Октомври 2019 18:32:13
С какъв препарат се почиства?

Спрей обезмаслител за спирачки, и най-евтиния върши работа, след това веднага обдухваш със силна струя въздух, изсъхва за секунди.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

topgun_bg

Здравейте Колеги,
Искам да споделя как аз си оправих проблема с първото палене който имах като купих колата преди вече почти година. След много блъсканици и главоболия,ходене до МФ Плевен и прочие просто купих ново стъпково моторче/клапан (който както иска да го нарича) и сега си паля от първия път без проблеми. Преди това пробвах да го чистя но нямаше никаква промяна(или поне не забелязах). Струваше ми 100 лева ново с някаква отстъпка. Това ме посъветва един продавач в магазин за авто аксесоари и при мен сработи. А за хората който ще пишат/мислят че сега е топло и затова паля нормално моторчето/клапана го смених още януари 2020, така че съм сигурен че при мен това е бил проблема.

ADiDimitrov

#29
Само да отбележим че твоя дросел е механичен , а при по новите версии като моята е изцяло електронен и подмяната е към 400 500 лв.