Смяна на сегменти - Форд Фокус бензин 1,6 SE, V16, 101 коня

Започната от Оги, 23 Януари 2018 17:45:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Оги

Ивчо, тенкю за отговора!
Да, така е имаш право, не всички неща са за всеки. Цената е съвсем реална според мен.
А пуловете, могат ли да се сменят без да се сваля главата? То нали и от това зависи регулирането на хлабините. Чета за различни начини. За да го коментирам с майстора. С подобен проблем в друг форум, на човека му разглобили половината двигател за подмяна на пуловете, а друг им се смее, че можело да се притисне с инструмент или с по-здрава отверка без да се сваля главата. Колегата е бесен, че майстора не ги знае тия работи...

Мисля също на изпускателните клапани да сменя и уплътненията, може и с керамични, ще видим дали може така или ще трябва на всичките 16 клапана.

Има ли нещо друго на главата и покрай нея на което да се обърне внимание при този първи ремонт за мен?

Поздрави


ivchotr

Глава не се сваля при реглаж на хлабините на клапаните. В краен случай може да се свалят валовете, ама мисля, че при нашия мотор не е твърде необходимо. Но главата да се сваля е абсурд. Сваля се капакът, валовете се откриват и се действа с инструмента. Пуловете се разменят спрямо хлабините и ако се наложи, се купуват тези, които не достигат. Механиците обикновено имат запас от пулове, останали от други ремонти. Както примерно ще останат и от твоя двигател. Та може и да не се купуват, а да се заменят твоите, които няма къде да се вложат, с такива, които механикът има в наличност. Така или иначе ще се свалят пулове, този момент се използва и за подмяна на уплътненията. Ако има клапани за подмяна, там вече няма как да се мине без сваляне на глава. Ама при твоята мерена - недомерена компресия, едва ли ще имаш проблем с прегорели клапани, понеже е почти еднаква.
Та в крайна сметка, ако все пак решиш да сваляш и глава, тогава проверявате и сегментите. Добре е механикът да има правилния комплект за зацепване на валовете, когато гласи ангренажа. Че при мен като ми сменяха ремъците, хем най-добрите механици които познавам, ползваха подръчни планки и болт за коляновия вал и ремъкът се оказа с един зъб на кестерме. Добре е да има и часовник за улавяне на точното положение на буталото на 1-ви цилиндър. Другите коли имат белези по шайбите, валовете и блока, а нашите са с едни фиксиращи планки и болтове и трябват точните размери за да стане работата ток.

Оги

Ивчо, много полезна информация споделяш, както за мен, така и за други колеги, които ще се ползват!

Днес се обадих до Моторкрафт да питам за цени, ще ги споделя в помощ и на други колеги:

1. Гарнитура капак цилиндрова глава - 110 лв.
Може и да не е от тях. Друг колега си купил тази и е доволен "elring" - около 20 лв.
На нея си пише как и с колко да се затяга за да не се развали резбата на шпилките на капака.
https://clubford.bg/forum/viewtopic.php?t=67866

2. Гумички - различни са всмукателните и изпускателните но цената е еднаква
16 х 8,36 = 134 лв. крългло. Искам качествени гумички, с които да нямам проблеми,
ако може някой да препоръча и друга марка, не е задължително да е от тях, но да са хубави.

3. Клапан евентуално - изпускателен 41 лв за брой. в момента на промоция от 80 лв.
Всмукателен - 52,50 лв. за брой.

4. Пулове - чашки. Тук е важния момент, на моя двигател пуловете са като чашки. Бройката струва около 70 лв. и са с различни размери. Казаха ми, че за моя мотор има и хидравлика в повдигачите. Тоест в клапаните има и хидравлична работа. В гугъл изображенията могат да се видят, номера им е: форд 1134793   Тук вече не знам дали се сменят целите или само нещо по тях.
Ивчо, не знам дали твоя мотор и моя са еднакви, но дано да са! Не знам също дали смяната ще е толкова лесна както при "хоризонталните" пулове на предните мотори.

5. Клапан за вентилация на картера 37,13 + уплътнението 10,30 = 48 лв.
Евентуално маркуч за клапана към всмукателния колектор - 51,10 лв. Но маркуча според мен ще е по-евтин, майсторите ги приправят.

- Уплътнения за клапаните не се предлагат при тях, понеже Форд не предлагат почти нищо свързано с ремонт на двигателя. Ще търся на друго място.
- Гарнитура глава /между двигателя и главата/ тя е евентуално ако се сваля - 180 лв.
Има и други марки доста по-евтини около 50 - 60 лв.

Ивчо, ще бъда благодарен за информация за пуловете-чашка и гумички.

Поздрави


Alexi

айде сега тегли чертата :) и ако някой смята че си струва тоя ремонт на кола струваща 2000 лв ...

Оги

Алекси с твоя дизел недей да се гавриш  ;D щото ако влезнеш в бокса по моите въпроси всичко ще е минимум дубъл  :D  Да не говорим за турбо, дюзи и т. н.

Казах, че колата мисля да я карам много, така, че си заслужава.

Alexi

възможно е ,след 10тина години когато отдавна няма да е моя :)

Оги


Alexi

Мен мечка няма как да ме срещне ,направил съм си сметката .. не ми е проблем да налея 3-4к в кола струваща 20 ,ако се наложи .. предпочитам да не се налага ,щото времето ми е ценно на мене ..

Оги

Много си прав, има значение колко струва колата! Особено в моята ситуация - добра кола за без пари. Купил съм я 3400, ако се направи ПЪЛЕН ремонт в най лошата ситуация ще излезе около 1200 лв. = 4600.

Мисля да карам около 50к на година, може и повече. Евтини части бол! Мога даже да и сложа изцяло нов мотор за около 5000. Все едно нова кола за 8500 лв.
Струва си и аз съм направил сметките...

Има случаи както ти казваш кола за 20к с подобен ремонт на моя, тогава боли повече...
Да не му се случва на човек!


Alexi

16 годишен Фокус 1 ,преди фейса за 3400 е без пари за тебе ? И то издухан ..  при условие ,че има 2004г фейсови германки за 2к ,а от 3500 почва Фокус 2 .. не знам как си правите сметката .. джамбазите ли ви лъжат ,вие ли им вярвате .. тази кола ще ти излезе над 5к ,а като я запродаваш след някоя година трудно ще и вземеш 1500 лв ( само ремонта не можеш да си избиеш )  ..


ivchotr

Моят двигател мисля, че е с пулове, а не чашки и мисля, че няма хидравлика и повдигачи. Доколкото си спомням, валовете директно натискат пуловете, а пък те клапаните. Може и да бъркам, де. Чашки би трябвало да има в талерките, които държат клапана с пружините. Ако питаш за тях, би трябвало да има. Не знам друг начин за хващане на клапана ::)

Оги

Алекси, колата е фейстлифт, chia, въпреки, че е на 16 години, за това за което съм я взел ще върши работа и ще вади пари.

"Издуханото" се прави, купето е без капчица ръжда, а това е най-важното за една кола и изискването за газификация при мен. Този мотор става. Колкото по-към новото тръгнем всичко става двойно и тройно по-скъпо, и по-трудно за правене. И евтиното и скъпото КПД ще е едно и също!

Сега друг е въпроса, че може да ти се кара ново, кефа цена няма!

Поздрави

Оги

#42
Така, мина доста време. Нека споделя резултатите :)
Съветвах се с няколко майстора, какво да направя. Дали да ремонтирам само главата или да правя цялостен ремонт. Всички ме съветваха, че няма смисъл само глава и че след това пак ще трябва да се отваря двигателя. Реших да ги послушам.

Слава Богу, че намерих правилния майстор в Пловдив и предприехме действия. След кратък разговор с него видях, че разбира какво прави, понеже при моя модел е много важно зацепването на ремъка - трябва да стане с инструмент за валовете и часовник за първи цилиндър. Неговите думи бяха - ,,това е най-важното".

Това, което бях решил да направя е да се свали главата, да се премерят цилиндрите и да се види и хонинга в какво състояние е, за да знаем дали границите на елипсите са допустими. Оказа се, че блока е в идеално състояние, хонинга също. Най-голямото износване бе 0.02 от милиметъра - 2 стотни от мм. на втори цилиндър и толкова беше и елипсата. Което съответно е равно на 20 микрона, защото два микрона са 0.002 от милиметъра, едното е 2 стотни от мм., а другото 2 хилядни от милиметъра.
Буталата бяха в чудесно състояние. Не беше паднала и циментацията на лагерите, а тя пада на около 200-250 хиляди км.
Хубаво, че направих ремонта цялостен. Проблема наистина се оказа в силно запекли маслени сегменти!

Без да се сваля двигателя, само с цепене на блока от долната страна бяха сменени сегментите – комплект Гьотзе, горивни и маслени. Майстора препоръча стандартни.
Сложихме и нови биелни лагери. По главата се смениха гумичките, зачистиха се леглата на всмукателните и изпускателните клапани. Шлайфаха се клапаните. Шлайфа се и главата и се направи реглаж на хлабините на клапаните. Естествено, поставиха се и нови гарнитури навсякъде - на капака, главата и колекторите, мисля, че имаше и още една ако не се бъркам.
Няма да описвам всичко какво и колко струва. Материали – 600 лв. Труда за главата и блока 300 лв.
След ремонта наляхме масло UNIL OPALJET POWER 5W30. На около 1000 – 1200 км. смених маслото по препоръка на майстора заради финните метални частици, които се отделят в началото след ремонта. Маслото както го налях, така го източих, без да мръдне въобще от положението на щеката.

Новото масло пак по препоръки решихме да е малко по-гъсто UNIL OPALJET 24 S 5W40 - за нашите климатични условия. Поне знам, че маслото е истинско и е SN. Вече около изминати 500 км. колата работи чудесно, не пуши и не гори масло. С по-гъстото масло колата се държи по-добре, чувства се мощ в двигателя има хубава компресия. След ремонта до около 1000 км. я карах по внимателно. Но, сега вече я карам спокойно до около 3000 оборота.

Ако някой иска да пита за нещо или му трябва съвет телефона ми е 0878 72 77 44  Оги.

Благодаря на всички за помощта и съветите!

Поздрави!

Оги

Да споделя какво се случва за изминалото време.
Както казах след тези 1200 км. след ремонта наляхме UNIL OPALJET 24 S 5W40
След като мина лятото и захладня, карах по магистралата и на определени моменти стрелката на температурния датчик започна да влиза в червения сектор. Това го правеше само на магистрално каране и я наблюдава, но не направих байпаса препоръчан от Цветан Ценков. До смяната на маслото изгори около 300 гр., което показва, че ремонта е сполучлив и съм супер доволен.

Сега да ви кажа сагата в която влезнах и колко е важно маслото с което караме автомобила.
Един познат ми препоръча масло RAVENOL VST 5W-40 на ПАО основа. Хубаво и прехвалено масло. След като го налях, все едно ме спънаха с една предавка надолу. Колата стана мудна и тромава. Стрелката на температурния датчик постоянно влизаше в червения сектор на 2500 оборота, дори и на четвърта предавка на извън градско.
Това си го обяснявам, че при смяна на сегментите и лагерите, понеже плътността е добра, това масло създава много силно налягане и повишава температурата, циркулира бавно понеже е по-гъсто и двигателя не смогва да се охлади. Мъчих се така около 1300 километра и си мислех, че нещата ще се оправят, но за жалост не!
Източих го, прецедих го през филтър и го подарих на приятеля, който ми го препоръча. Тъй като беше преди зимата, налях си отново UNIL OPALJET POWER 5W30, по спецификация и всичко си дойде на място.

Малко след като смених маслото по препоръки на майстор, който прави основни ремонти на двигатели, налях ХАДО ревитализант – една стъпка максимум. Много майстори особено, които правят основни ремонти, говорят негативни неща за хадо и това е само защото удължава живота на двигателя и е противопоказно за техния бизнес.
Притеснявах се за хонинга, но се оказа, че хонинга е с дълбочина 0.06 от милиметъра, а хадо една стъпка максимум - един флакон уплътнява до 0.02 от милиметъра, тоест не е вредно за хонинга.
Не правя реклама, по тая тема няма да пиша много и изобщо няма да споря с никой, достатъчно изчетох и видях нагледно върху третирани детайли, а и го изпитах на моя автомобил.
След слагането му се подобри ОСЕЗАТЕЛНО компресията и мощността, а колата с това масло се чувства супер. За навъртяни до сега около 7000 км., понеже карам малко, както на минусови температури, така и на летните горещини на 38 градуса, градско каране, както и на магистрално, стрелката на температурния датчик, нито веднъж не влезна в червения сектор, дори и с 4000 оборота! Ето колко е важно маслото с което караме автомобилите си! Факт, който не съм го чул от някой, а го изпитах!
Няма да правя реклама на маслото, но всички масла дори от марките като Кастрол, Лики моли, Мотул, Мобил, Бардал, Яко и други, НЕ превъзхождат Унил. На всички тези масла съм сравнявал показателите в PDF файловете и като цяло съм изчел доста.
Карам предимно градско, на къси разстояния, което е по-вредно, няма да обяснявам какво става в двигателя в този случай. Това масло е за двигатели с DPF филтър, а и по отношение на миещи и смазващи добавки Унил съм ги признал. В момента маслото е ПРОЗРАЧНО с тъмно-кафяв кехлибарен цвят, което означава, че в двигателя е ,,аптека". Катализатора е чистичък, дори не мога да си изцапам пръста, като бръкна в ауспуха. Това масло си върши работата идеално, а и няма ментета!

Правилата до които съм достигнал:
маслото в двигателя ВИНАГИ НА МАКСИМУМ на щеката, по този начин има добро налягане особено за 5w30, има добро охлаждане и добро смазване, както и смяна на 10 000 км.
На всяка смяна заедно с маслото слагам добавка подобрител за масло на Бардал – SUMOLUB, за смяна излиза около 10 лв. - една малка част от бутилката.
Регулиране на клапани през около 30 – 40 000. А през 70 000 км. понеже карам на газ – ХАДО, но когато го слагам, при тази смяна на маслото пропускам SUMOLUB.

Така знам, че двигателя ще живее много, много дълго!

Бъдете здрави!

Оги

Alexi

много си се вманиачил колега .. сипвай там някво масло по спецификация и толкоз .. сложил си по гъсто ,което за мотор след основен ремонт не е препоръчително и е нормално да позагрява а след 7к км тоя проблем се самоотстранява независимо от маслото ( сипи пак 5в40 и ще се убедиш )

Оги

#45
Алекси, може и да съм се повманиачил малко, но е здравословно.

През годините ми е направило впечатление за маслата, че уж са с един и същи вискозитет, а всяко масло е различно. Минал съм 1200 с 5w30, една смяна около 10к и после още 1300, което приблизително прави 13к и проблема не се самоотстрани. Дори да мина още 10к съм сигурен, че ако налея отново RAVENOL VST 5W-40, ще имам същия проблем и е по-гъсто от UNIL OPALJET 24 S 5W40, защото с последното нямах проблеми дори в началото.

Въпросния майстор за който казах обслужва линдитата - мотокарите във фирмата в която работя. Човека си купил чисто нова Шкода и още в самото начало и сложил Хадо и така на всеки 100к. Карал я с хубаво масло и сменял на 10к. В момента е минал над 400к и е загубил само половин бар компресия. Ако всички европейци мислят така и обслужват колите си по този начин, ще си много спокоен като купуваш нов внос.

Тя колата със всяко масло ще върви, ама от това, което си правил има значение какво ще стане след 100, 200, 300к., защото резултатите от лошото масло и обслужване се появяват във времето. Нали знаеш, че ако не си миеш чиниите след ядене, ще дойде време да ги миеш преди ядене.  ;D
Господин Х съсипал колата, защото другото масло било с 10 лв. по-скъпо и можело да се кара и до 15к, абе направо можеш да доливаш, за какво трябва да го сменяш това масло, тя колата виж как хубаво си върви...
После чисто нова кола на 150к тръгнал да я спасява, че двигателя бил се "поизносил".
А, като се има в предвид новите коли с алуминиеви двигатели и кашкавалени сегменти проектирани да изкарат 300к., освен да не се грижиш за двигателя...

Има една поговорка, "кой каквото сее, това и ще пожъне"!

Поздрави!

ivchotr

А с изгнилите ламарини, дето ще трябва да мъкнат вечния двигател, какво ще правиш? Ако си решил да я вардиш тази кола още 40 години, добре. Ще ходиш на ретро паради с нея.

Alexi

изобщо не ме интересува какво ще стане с колата след 300к ,щото не карам толкова една кола ( да не говорим да я купя на толкова и да се мъча с нея ) .. по същия начин мислят и тия навън .. той италианеца е скъсал от каране 300к км ,сменял масло през 50-60к с квото падне ти сега вискозитети ,синтетики .. те сегментите вече заминали ..

Оги

Ивчо, как е, отдавна не съм те виждал :)
За ламарините си прав, за мен е по-важно купето от двигателя, защото двигател се ремонтира или сменя. Няколко пъти съм я гледал на канал и нямам грам ръжда отдолу, нямам и на праговете и веждите. Единственото място където трябва да оправя това са 4-5 точици на капака на багажника до лайсната. Явно зимата там задържа вода дълго време.

Алекс, мен лично ме интересува какво ще стане с колата след 300к км. Една кола може да е в добро здраве и след много каране и километри, стига да е добре поддържана. А тия пари за поддръжката можеш спокойно да си ги вземеш при продажбата, защото всяка стока си има цена. Лично аз ще съм спокоен и за човека, който би я взел и ще имам чиста съвест.
Някак си не мога да ги разбера тези, които купуват кола втора употреба и след 5,6 години я продават и взимат друга, като са наляли доста и са минали малко километри.

Автомобилостроенето дръпна доста напред, не може дума да става за сравнение на 15 годишна лада с 15 годишен фокус и други подобни, въпреки, че са на една възраст. Като автомобил фокуса в пъти превъзхожда и има и други марки с доста добри по-стари модели, които превъзхождат. Бях се качил в една 7 годишна, няма да казвам марка. Ами аз все едно бях вънка на пътя, тресе, бучи, шуми...
Модела, който карам много си ми харесва, защото е една прилична кола. Има добра возия, много екстри, евтини части бол и не е претенциозна за газ. Тоест въпреки, че е по-стар модел имам на лице един добър автомобил в добро състояние, а колко ще го карам един Господ знае.

Живи и здрави!

exclusiveremix

Пази я колкото можеш...щото тез 300 к км едва ли някога ще се видят на таблото на фокуса от подписа.Едва ли някога ще се видят и на този заводски мотор монтиран в което и да е купе.Алекси е страшно прав... проумейте го :) И да...новите коли да боклуци на тема качество.И това проумейте.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Alexi

ако я поддържаш маниашки всичко си остава за твоя сметка .. пазара е много преситен никой не иска "уникати" ами се гледа цена и се предпочита новия внос щото не е помирисвал нашите разбити пътища и фалшиви горива ,като я запродаваш ще я дадеш на цената на избушен нов внос "качваш се и кара" .. това е истината :) карайте си колите не се вманиачавайте в поддръжката с тия пари заведете семейството си на почивка в чужбина ,много по добра инвестиция са от няква кочина .. живота тече със страшна сила

ivchotr

Принципно всички сте по своему прави. Фокусчето е добра машина, само дето му липсват едни 20 - 30 коня и круиз контрол. На мен също ми харесва возията и затова засега не съм се юрнал да го сменям. Даже и печката на щерката ме кефи, нищо че е 90 коня. Рано или късно обаче тези кошове ще остареят безвъзвратно. И ще се налага да се взема от по-новите модели. Дето ги правят да издържат десетина години. Та така. Аз съм по средата на 11-та петилетка и я карам още 5 - 6 (петилетки, де :D ), я не. Вие му мислете (tooth)

Оги

Exclusiveremix развеселяваш ме, мотора от подписа е доста здрав и знам за изминати с него над 400к км и нагоре, но обслужван с хубаво масло и смяна на 10к км и правена ревизия на главата през около 30 - 40к км. и пак си е в чудесно здраве с компресията.

Прав си Алекси, но по нея изобщо не съм се вманиачил, за тези 40к км които съм изминал, освен сегменти съм сменил едни задни биалетки, горна помпа на съединителя, пренавих алтернатора за да не ми светне лампа на пътя, кабели, свещи и бубина. Купил съм я за 3400 и още около 1600 за всичко по горе - правят едни 5000 лв. Тези пари бих ги дал за кола в такова състояние.
Това за което съм я ползвал, тези пари отдавна са се възвърнали. В замяна в момента карам една добра икономична кола, която не ми създава грижи. А като гледам в Пловдив какви коли се карат още...

Скоро смятам да стане служебна и ще минава доста километри. Ще е фирмена - докато може да върви, за това съм инвестирал в нея. С поддръжката която и правя ще кара много, а за този мотор има бутала за първи и втори ремонт - на 0.25 и на 0.5 мм. Знам място където читаво могат да направят шлайфа и хонингите. Не е скъпо и буталата не са скъпи.
Има и обслужени двигатели, които не са много пари. Който иска да си кара новото. Ама всеки кеф си има цена!

Ивчо не знаех, че си на тези петилетки :) Пожелавам ти чисто новия фокус и поне още десет петилетки!

Поздрави!



exclusiveremix

Оги...ако ми покажеш ремонт или ремонтирана глава на 1.0 екобуст,ще се призная за неразбиращ.Ако ми покажеш кола с този двигател на над 250-300 к км ще ти подаря моята.Няма още 3 години  (tooth)
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

ivchotr

Цитат на: Оги в 04 Октомври 2019 11:39:40


Ивчо не знаех, че си на тези петилетки :)

Благодаря за пожеланията! Да ти се връщат двойно!

П.П. Екобууста може и да не го огреят 300к, ама на нашите зетеци едва ли ще им е проблем и двойно да минат без ремонт. Аз съм регулирал веднъж клапани, а преди мен дали някой го е правил идея си нямам. Най-вероятно не.

Оги

Еxclusiveremix, прозвуча ми, че говориш за колата от моя подпис. Защото каза само "подписа" и аз така те разбрах. Иначе за екобууста съм сигурен, че е така както казваш и знам, че е проектиран за толкова. За тях не съм чел само дали подлежат на основен ремонт.

Поздрави!

Alexi

Иво точно тия зетеци 1.6 на 100к са за сегменти ( маслени ) друг е въпроса колко км ще решиш да караш доливайки масло :)

Оги

Не всички обаче, ще цитирам Форд маниака Митко - зависи какви са сложили от завода производител, калпави или хубави.
Защото има мотори от SE серията, които не страдат от този проблем.

Радвам, че моя е бил такъв, иначе италианеца нямаше да го махне на 150к км, след като е започнал да гори 1 литър масло на 1000 км. Дали е сменял редовно масло е друг въпрос, но със сигурност е попаднал на калпави сегменти от завода производител и сега си имам запазен двигател.

ivchotr

Ми не знам такива подробности за този двигател. Аз не доливам масло. Да гори масло заради сегменти за сега поне няма признаци. А пък гоня 240к по километраж. Да са ги сменяли два пъти преди да я взема е малко вероятно, щото беше под 200к когато я купих. Ако пък са връщали километража, смятай...