15 години се каних и днес си купих Форд Ескорт

Започната от Радой, 02 Април 2019 12:01:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Радой

Здравейте нови колеги
Днес си купих един ескорт, отдавна си мечтаех за такъв. Комби, 95-та година, 1.6i зетек 90к.с.  ghia
Има си газ, не газов инжекцион а някаква с помпа, по-добра била от обикновените, но не е газов инжекцион.
Шофьорската ми седалка ми се клати леко от основата и вентилатора на парно не работи.
Има климатик който работи. Не знам как работи като няма вентилатор..., ще го проверявам
Късите светлини светват след запалване, направени са да са като дневни за да не щракаш всеки път, а и да не забравиш.
Светло син е и е в идеално състояние отвън
Отвътре салона е като нов, само дето е плюш и трудно сядам и ставам.
Сигурно защото преди бях 98 кила, а сега съм 155...
Мале, трябва да отслабна
Доста четох, че са нисички
Моят е със 4 железни джанти със нови зимни nokian 175/70/14
Има и 13-ки от форд RS, но няма да ги слагам
Купил съм 15-ки и съм приготвил 185/65/15, доста изчетох за максималния размер и не съм много сигурен че ще станат. Дано.
13-ките ще ги пусна във форума за продажба, само да ги наснимам
Колата е на мои познати, имат я от 2004-та година
Много е запазена, карах я, супер стегната и готина, кефя се
Спирачките още ги няма много и педала на съединителя, освен че отделя много нагоре, самият педал е много висок, закачвам си маратонката в пластмасата отгоре над педалите
Ами това е общо взето
Ще я водя на детайлен преглед и масла + филтри да сменям...
Само се притеснявам леко че всичко което чета е от 2011 най-късно
Има ли някой да кара Ескорт още ?
За един месец видяг само ЕДИН Ескорт , комби, зелен, в Мусагеница
Като мина в сервиз ще пусна снимки и дано да нямам въпроси
Лек ден желая


Pyrhel

Да честитим и да пожелаем безаварийно шофиране!
Хора от форума са слагали 16" с ниски гуми, та 15" не вярвам да са някакъв проблем.
Тук-там се виждат Ескорти, но наистина повечето са претопени вече.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Радой

Е как може да има голфове тройки в изобилие, а да няма ескортчета
Късата клечка съм изтеглил май
Ама пък ще си я карам и ще си я правя докато може
Така пък съм решил
Като пусна снимки ще ви стане мило и на вас
Просто ми е мъчно за колата...


Mondeicho

Ръждицата ги изяжда, иначе са здрави колици ако човек се грижи за тях. Честито, че си сбъднал това свое желание и дано те радва дълго и безаварийно!
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Alexi

Голфове 3 има ,щото не умират .. роднина си купи такъв на 300к ( по табло ,а вероятно на повече ) в момента е на 500к - 1.9 тди ,за тия км е сменил едни уплътнения на помпата че омазняваше ..


ivchotr

Не умират щото са постоянно в реанимацията (rofl) Един колега наля в неговия Голф 3 над 17 000 лв преди години, ей така за това, за онова, и то не за тунинг, аз отстраняване на проблеми. Накрая му писна и я продаде в някаква автокъща, доплати и си взе Ауди А4 .Аудито му излезе по-евтино отколкото парите за реанимацията на Голфа. Друг приятел, пак с 3-ка, също бра бая ядове с нея. Естествено я продаде. Голф 3 са май най-смотаните от всичките им модели.


Радой

Абе само дето ми е тесен и тоя педал на съединителя е много нависоко, иначе ще си го карам с кеф
Другата седмица съм на нотариус и ще вкарвам в сервиз
Та тогава и снимки
Благодаря за мненията


Alexi

Цитат на: ivchotr в 03 Април 2019 20:49:34
Не умират щото са постоянно в реанимацията (rofl) Един колега наля в неговия Голф 3 над 17 000 лв преди години, ей така за това, за онова, и то не за тунинг, аз отстраняване на проблеми. Накрая му писна и я продаде в някаква автокъща, доплати и си взе Ауди А4 .Аудито му излезе по-евтино отколкото парите за реанимацията на Голфа. Друг приятел, пак с 3-ка, също бра бая ядове с нея. Естествено я продаде. Голф 3 са май най-смотаните от всичките им модели.
това няма как да е истина ,никой разполагащ със 17к за кола няма да си купи голф 3 .. 1.7к ако имаш предвид може


Pyrhel

може би се смята + гориво, масло, гуми, винетки, ГО и т.н. за 15 години :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Тц. В рамките на 3 - 4 години станаха нещата. Голфът си беше негов и парите мисля, че не ги е имал накуп по онова време. Просто постоянно нещо му ставаше на този мъртвец и човекът вкарваше периодично някакви пари за ремонти. Май нямаше нещо, което да не е сменил по колата, някои по няколко пъти. Упорит излезе :D Обаче накрая на служебния им паркинг някакъв го отнесе както беше паркиран и това му дойде в повече. Оправи каквото можа и го даде в автокъщата, като отстъпка от цената на Аудито. Знам, че не е пример за разумно вложение на пари, ама е факт.


Радой

Е моето фиатче пунто, което карам сега го взех 2009-та за 1800лв и до 2010 стъпи на 10 000лв
Беше кошмар
Оттогава не съм го правил, ама то се и не чупи


Ozzie

За 8000 лв. си го направил като нова кола.
Нова кола чупи ли се?  (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr



Радой

Колеги, може да я има темата, но реших да попитам тук, в моята тема, 185/65/15 ще ли станат на фор'чето или не?
Изчетох всичко
Макс размер е 185/60/15
Да, ама аз мисля да го повдигна с 4см подложки
И пак питам
Подложките само на пружините ли се слагат
Само на амортисьорите ли
Или и на пружините и на амортисьорите?
Важно ми е да разбера и да чуя
Благодаря


Радой

А и друго да питам
Каква е разликата между:
Форум на Форд общността в България
и
Форума на Сдружение "Клуб Форд България
Някой ще ми каже ли?
Нещо като разкол в синодите ли?


sinnerman

Едното беше по-възрастен, а другия по-стар беше май.... господине.


Радой

Не мисля че е за подбив въпроса ми, защото съм нов човек и не съм наясно дали няма вражда между двата форума, дали си помагате, дали членувате и в двата, сбирките общи ли са...и т.н.
Затова попитах
Ако някой иска, нека ми обясни
Ако за гумите някой може, нека ми помогне
Ако за подложките някой знае, нека сподели
Ако пък никой се не обади дни наред - да сме живи и здрави и да почитаме Господ, другото ще се нареди
Като гледам май най-лесно ще стане да викам "Неволята"
Утре в 10:30 съм на нотариус
После ще го наснимам за да видите още един хубав форд и после отивам в сервиз и започвам едно по едно
Лека вечер желая на всички
Живейте с хората !


ivchotr

Аз в другия фордовски форум влизам от дъжд на вятър, даже като се замисля по скоро от година на година. Не, че нещо, ама подребдата му е някак си по-неудобна. Поне за мен. Иначе и там има пичове, дето доста ги чуват нещата с тези колици, пък и въобще.Едва ли някой ще ти се сърди, ако посещаваш и двата форума.
Четири санта повдигане на пружините ми се струва, че ще повлече задължително по-дълги амортисьори. Иначе рискуваш ходът на оригиналните да не стига в някой по-серт момент.
По-високите гуми ще са по-високи в борда с точно 9.25 мм. Ако не опират в опората на пружината на макферсона, мисля че няма да имаш проблеми. Обаче най-добре е да пробваш, преди да се набутваш с пари.


Радой

Благодаря
А подложки и на амортисьорите ако се сложи, няма ли да се нулира намесата
Е, реглаж задължително, но амортисьора няма да е с увеличен ход....
Как мислите ?


ivchotr

Къде ще сложиш подложките на амортисьорите? Пружината нали се нанизва на макферсона, който на практика е амортисьор. Амортисьорът е предвиден за определена дължина на пружината. Ако я увеличиш с подложка или просто с по-дълга пружина, стеблото на амортисьора ще се окаже късо.


Радой

Гледам, мисля
И съм на мнение че нямам полезен ход
Само тампони на пружина не ме кефи
Има ли сервиз който да предлага по високи амортисьори с пружини за ескорт?
А има ли такива от други коли който да пасват, само че да са по-височки...
Какво друго ми остава освен гумите, на които не разчитам,
просто исках да стана висок...
Варианти ?


sinnerman

#21
Цитат на: Радой в 08 Април 2019 20:14:58
Не мисля че е за подбив въпроса ми, защото съм нов човек и не съм наясно дали няма вражда между двата форума, дали си помагате, дали членувате и в двата, сбирките общи ли са...и т.н.
Господине, какво общо има състоянието на Вашия форд със зададения по-горе въпрос за разкол в синодите? Това по-скоро ми прилича на да отидеш на гости в новонастанили се съседи и да попиташ домакина, ти караш ли се с жена ти, за да знам с кого да си говоря? По технически въпроси, виждате колегите  отговарят. Ако пък нямате чувство за хумор, не знам как ще понесете бъзиците с марката форд.


Pyrhel

Темата е много дълга, накратко - 2 клуба, 2 форума, има хора, пишещи и на 2те места, но до там. Общи събития няма.
Има един раздел "Историята помни" най-горе, можеш да го прочетеш, там ще намериш част от отговорите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Радой

Sinnerman,
В този форум няма да споря с никого само заради спора.
Имам си хумор, всичко е ок.
Благодаря за отговорите.

Pyrhel,
Благодаря ти и на теб, че ми пояснявате.
Нямам още снимки че вали много гадно, но важното е че се добрах до сервиза със един багажник 'жанти и гуми.
Засега поздрави


Радой

Момчета, ето един тийзър
Ще има още до няколко дни ;D


Радой

Здеавейте момчета,
оказа се че вентилаторчето на парното е доста тегаво нещо за смяна.
Направо поръчах ново за 108лв, че не знам как са след рециклиране
Ама вижте снимките, колата е със дупка, всичко се вади за това вентилаторче


Alexi

доста елементарно за смяна .. я си представи ,че махаш цялото табло с всичките кабели :))


Радой

Ха хаааааа ха
Значи майстора ме е манипулирал
"Ти ми е** майката с това, аз разглобих цялата кола"...
Май ще му тегля една яка майна
Да не говорим че ходя през цяла София, само и само да си оставя парите на приятел, да не казвам че от 10-ти Април до днес още масло ми сменят
И като питах как са спирачките, а те ми викат: -ама ти и това ли искаш...
все едно съм по милости
а обществената тайна за 35-50% отстъпка от авточасти не ми я казват
И като  питам кога ще си взема колат ми викат: "ами сутринта я правихме, ама после направихме 5 коли и към 16:00 пак я почваме
И какво свършихте, викам аз...

Много е лошо да идеш при приятели в сервиз
Нито ще ти обърнат внимание, нито можеш да ги избиеш и осакатиш
При тези си закарах пунтото, преди да го върна на майка ми
Викам, спирачкита ми оправете, раздвижете ми кантарчетата, че са клеясали
Оставих 680 лева за какво ли не, вкл. водна помпа за 145 лв
А спирачките, питам, направихте ли ?
Еми вика "не"
Е защто бе
Е, ама ти и това ли иска...
Немам думи


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Радой

Моля кажете ми как да си пусна обявата за джанти и гуми 13" RS, продавам
Просто не намирам как да ги пусна във форума
...и те така...


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Радой

Е те точно тоя бутон "нова тема" не намирам и не намирам
Къде се намира
Моля за пояснение


Ozzie

Ако не виждаш бутона, посочен с червената стрелка, то вероятно има заложено някакво автоматично ограничение за минимален брой постове, преди да имаш право да публикуваш обява във форума.
Админите могат да кажат така ли е или не е. "Правилата", нещо са зачезнали...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Радой

Благодарско човече,
подозирах го
във форума на ситроен беше така, че и там бях маниак
Бе като се замисля, лични коли съм имал голф 3, фиат пунто и ситроен ц5
и съм си още фен на пунто и на ц5
Ама на ц5 особено
За голфа ми е все тая, нещо ги недолюбвам
И това за 20 години...баах, ного бе...
Ама ето сега фор'чика
той е дрът на костеница
ама си е мой и си го обичам
имам парктроник, а ? ))


Pyrhel

20 поста e ограничението. Раздела с правилата не работи, но съвсем скоро ще имаме изцяло обновен форум (happy)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Радой



Alexi

Цитат на: Pyrhel в 19 Април 2019 20:45:49
Раздела с правилата не работи
в смисъл ,че не се спазват нали :))


Vanko

Цитат на: Радой в 18 Април 2019 20:44:00

Много е лошо да идеш при приятели в сервиз
Нито ще ти обърнат внимание, нито можеш да ги избиеш и осакатиш
При тези си закарах пунтото, преди да го върна на майка ми
Викам, спирачкита ми оправете, раздвижете ми кантарчетата, че са клеясали
Оставих 680 лева за какво ли не, вкл. водна помпа за 145 лв
А спирачките, питам, направихте ли ?
Еми вика "не"
Е защто бе
Е, ама ти и това ли иска...
Немам думи
Така като чета, ще ти е най-добре да ходиш на сервиз при Митко Fordmaniac, човека разбира много от такива коли и ще ти свърши идеална работа щом искаш колата да е перфектна.


Pyrhel

Според написаното във форума и от срещите - при него не е по-различно...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Радой

Аз разговарях с Митко Fordmaniac по телефона. Питах го как да си повдигна колата с някой и друг сантиметър. Питах го и дали да слагам газов инжекцион или да си карам с тази газова уредба, и ако си остана с тази, какво трябва да сменям като консуматив.
Човека ми се видя леко дръпнат. Каза че повдигането е невъзможно нито отпред нито отзад. А за газовата каза да не му карам колата докато е с такава "бомба", щото нито той нито неговите хора ще пипат такава кола...
и приключи разговора.
Аз си намерих газов инжекцион на старо, ама да го слагам ли, да не го ли слагам...
...не знам вече и аз...


Alexi

майсторите вършат читаво работа докато са неизвестни и нетърсени .. като потръгне си повярват ,качеството спада ,надуват се вдигат и цените .. примери бол .. това не пипал онова не пипал .. ами ходи си у вас баси ..


ivchotr

На мен ми презацепи ремъка и ми оправи хлабините на клапаните преди две години. Доволен съм. За окачването и аз мисля, че само с пружини няма да стане. Трябват и по-дълги амортисьори. За газовата... Чак бомба не е, но трябва да има предпазна клапа, ако не е инжекцион.


Радой

До блока ми е сервиза на Валентин Витанов, известен кадърен жичкаджия, поемат всякакви ремонти. Нито ме знае нито ме познава. Но при тях (той има трима работника) съм си правил и пунтото, и на жена ми корсата, и ситроена, като на ситроена на два пъти съм го вкарвал по спешност заради течове. Още нямаше месец как го бях вкарал от Мюнхен и два пъти спука някакви маркучи на хидравликата. Та и ма приятели съм докарвал колите тук, щото бях доволен.
Оставяш колата, записват ти телефона, записват ти исканията, след два-три часа ти звънят с диагнозата и ти предлагат разумни варианти.
Като, като си вкараш колата днес, утре си я взимаш.
Ел услуги, механика яко, прави и климатици...
Ама аз - Не, ще ходя в дружба да си оставям парите на Иво, че ми е приятел
И айде тогава за вентилаторче и масло, чакай 10 дена.
Аз забравих чр съм си купил кола, сериозно


Vanko

 Съветвам те да смениш майстора, този до Вас не звучи никак зле също. Иначе Маниака не пипа обикновена АГУ поставена на инжекцион  наистина, не си мисли че е лично.


Радой

От утре ще тръгвам по газаджии, за да проверя как стоят нещата със тези АГУ-та
Хората от които взех колата казаха че никога не са имали проблеми. Но като попитах какво се сменява и през какъв пробег или време, казаха че нищо не се прави по газовата, само като минаваш ГТП, проверяват и газовата...
Бос съм, признавам си, но ще се просветля за ден-два.
И те така те.
Лека вечер.


Pyrhel

Със сигурност бих останал с обикновената газова. Никакви компютри, инжектори и проблеми със смесите. Едни платна за изпарителя за 15 лв. и филтър за 1 лв. и е като нова...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Радой

Моля да кажеш защо така би направил.
Понеже аз чета че обикновената газова е потенциална бомба.
Толкова ли е рисковано, откъде идва риска ?
Аз от 2013 до декември 2018-та карах няколко коли служебни, всичките на газ, със газов инжекцион Ланди Ренцо
Еми та то на газ вървяха повече от на бензин, сигурно защото дори като са на газ, горяха и по малко бензин.
Но там нямаше никакви проблеми с газовите уредби.
За шест години, 30 коли на газ с Ланди Рензо, никакъв проблем
И 15 коли на газ със Виале, е разцепиха се от висене в сервиза, и така и не можаха да ги оправят. Не включва на газ, изключва си обратно на бензин, няма палене и ред ред такива.
А форда е с обикновена АГУ , а и пълен инжекцион...
Pyrhel, защо би останал с тази АГУ ?


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Радой

Днес си взех фор'чето от сервиз
След 12 дена
Взех си го и не издържах, исках обяснение за цялата работа, скачах на бой и опцувах на макя сичко живо.
Ударих и некаква куротресина о земята, та я сцепих.
Не може да ми искат 120 лв за вентилаторче на парното, при положение че аз го намирам онлайн за 108лв.
Смяна на вентилаторче 140 лева труд, ама понеже сме прЕатели - за мене цената е 70 лв труд
Масло с филтри, само себестойност - 100 лева
Като горивен филтър не е сменян
Труд за масло и филтри плюс смяна гуми -160 лв
...
Общо в сервиза оставих 520 лв
Ръчната ми беше откъсната
Питах защо нямам ръчна, защо е откъсната ?
Гледаха като чобака, казаха че ръчната не са я пипали
Това е сервиза на Иво жичкаджията в дружба
До Ем комплект
На Цветан Лазаров
Точно преди светофара на Кауфланд
Иво Шеф
Ванката работник
Приятел ми е Иво от деца...
Салона ми беше пран, оставили един гресиран пластмасов кожух право на седалката...
Говорят ти на БЕ
И се чувстваш идиот и навлек
Да не продължавам че от яд си губя мисълта и зациклям...
Господ здраве да дава на всеки...


ivchotr

Някои пълни инжекции не понасят обикновени газови уредби. Обикновените НЕ са потенциални бомби. Просто имат склонност при някои двигатели да цепят я филтърната кутия, я някоя тръба. Затова им слагат едни преходници с предпазен клапан. Ако рече да "гръмне" тръбата, да го отнесе клапанът. Нищо сложно. Обикновено "гърмят", когато загасиш веднага след запалването и стартираш отново. Карал съм карбураторни коли с обикновени газови уредби. Не гърмяха, имаха си тяга и най-важното е, че беше евтино. Както и сега, де. В момента Фордът ми е с газов ижекцион, а Фиатът е с полуобикновена газова ;D Моноинжекция е, а газовата уредба е с електронно управление, но влиза на плочка в корпуса на моното, както влизаха на плочка и при карбураторните. Реално при газовия инжекцион по-скъпи се явяват инжекторите, но пък при тях животът е не по-малко от 50 - 60 000 км. А при добра настройка не можеш да разбереш кога работи на газ, кога на бензин.


Радой



ivchotr

Цитат на: Радой в 22 Април 2019 22:26:29

Труд за масло и филтри плюс смяна гуми -160 лв


Тия да не са произвеждали маслото на място, бе (hammer) Проблемът ни в последно време е, че който не може да си намери работа и успява да различи автомобил от каруца, става монтьор. Майстор, де. Квалифицирани механици почти липсват.

П.П. Заради скъсаното жило на ръчната е трябвало да им отчислиш едни 200 лв от масрафа.


Радой

Абе гледах да не влизам в червения сектор, че ме беше  страх да не чуя как хиляди КАМАЗИ приближават темето ми, щот сигурно щях да реагирам
Господ здраве да им дава
Просто не мисля че маслото о филтрите ми са по-скъпи от макс 50 уева


Радой

Еее, ама махагон бе
Утре снимки !


Vanko

Цитат на: Радой в 22 Април 2019 22:26:29
Днес си взех фор'чето от сервиз
След 12 дена
Взех си го и не издържах, исках обяснение за цялата работа, скачах на бой и опцувах на макя сичко живо.
Ударих и некаква куротресина о земята, та я сцепих.
Не може да ми искат 120 лв за вентилаторче на парното, при положение че аз го намирам онлайн за 108лв.
Смяна на вентилаторче 140 лева труд, ама понеже сме прЕатели - за мене цената е 70 лв труд
Масло с филтри, само себестойност - 100 лева
Като горивен филтър не е сменян
Труд за масло и филтри плюс смяна гуми -160 лв
...
Общо в сервиза оставих 520 лв


Това наистина ми звучи НЕРЕАЛНО, наистина не мога да повярвам че се хвърлят такива пари за такава кола за почти нищо  ??? . Не е луд тоя дето яде баницата!!!


Радой

Само да кажа че тоя дет ми продаде колата ми каза че вентилаторчето работи, само трябва да се раздвижи.
От сервиза казаха: Глупости, изгоряло е, то е окъсило и е издумкало
Продавача на колата каза че ако си взема вентилатора ще го оправи
Аз като си взех колата си взех и вентилатора стария
Прибрах се и го оставих на човека от който купих колата.
На другия ден минах покрай офисчето им и той ми каза:
- Ради, ела си земи вентилаторчето, оправих го, работи
...е какво да направя, по дяволите ?


Радой

И пак казвам
Аз го намерих вентилаторчето на 108 лева ново
А от сервиза ми казаха че е 120
Викам ето ви сайта за 108
И те казаха добре, и като взимах колата и плащах ми го хванаха на 120
Да не говорим че като питаш защо ти е толкова ремонта, не могат да ти разбият цената и да ти кажат кое колко струува
Пак казвам, вкарах пунтото за спирачки и дадох 600 лева
Викам значи сега спирачките са супер
А те викат, ама ти не си казал че искаш да правим и спирачки
И последно
Взех си ескортчето оня ден, тръгнах от сервиза, спрях да зареда газ, дръпнах ръчната и тя ми "остана в ръцете"
В смисъл движеше се свободно, без грам да хваща
А преди сервиза хващаше поне малко
Пичове !
Станах жертва на приятел-майстори !
Господ здраве да им дава


Alexi

ами те хората са казали ,с приятел яж и пий ,вземане даване нямай ..


Радой

Христос Воскресе !
Ето снимки на фордчето ми
Поздрави !


Радой

Момчета
Никой не пише нищо
Нито некой нещо казва
Затова си размразявам свинско и грах и мисля към 15:00 да го сложа в гювеча на 170 С°
А към 18:00 ще му добавя сол, червен пипер, кромид и чесън
Бира има 2х2300
Лек ден пожелавам


Мишо



Alexi



varby

Мчи то, добре изглежда Ескортчето.И аз имах комби ,вярно ми служи 10 годинки.