Проблем с акумулатор, или...

Започната от Spokomen, 01 Юни 2024 17:28:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

 ^-^  ^-^  ^-^
Ако открия грешка да я трия ли?


nogopechen

Да. Вероятно е по инсталацията. При аварийният режим зареждането е около 14,5 волта.

perun

14.4-14.6v.е нормално зареждане при калциевите акумулатори (в определени случаи)каквито масово се слагат от повече 20г.Даже се води възстановителен режим...

F Focus

Докладвам как е замерването с мултицет-показва напрежение на аку-то след 24ч. престой 12.7 В., при заряд 13.5 В.-точно, колкото показва и джаджата, която обвинявах, че не мери точно.
Кодочетеца ELM 327 Pro не е регистрирал грешка.
Напрежението не се влияе от вкл. консуматори, или от оборотите на двигателя
Наздраве! ^-^ 













F Focus

Цитат на: perun в 10 Юли 2024 21:01:0214.4-14.6v.е нормално зареждане при калциевите акумулатори (в определени случаи)каквито масово се слагат от повече 20г.Даже се води възстановителен режим...
[/quot


Акумулатора не е ли с оловни клетки потопени в сярна киселина?

ivchotr

На автомобилите със смарт зареждане слагат малко по-различни акумулатори, точно заради по-високото напрежение, с което се зареждат понякога.
За мен 13.5 волта си остават ниски като заряд.

F Focus

#66
Пак съм аз баш по темата.
По-живо, по-здраво слава Богу се върнах днес без никакви проблеми от Китен.
При тръгване напрежението на аку-то беше 12.7 В. При стартиране на двигателя напрежението на заряд беше 13.4 В., с вкл. всички консуматори, което се запази до София, което много ме притесни, щото на отиване беше поне 13.5 В., но символът червено акумулаторче на таблото светна само веднъж 20км. преди София, когато напрежението на заряд се вдигна до 13.8 В.-на отиване беше 13.9 В. и символът аку светна поне петнайсетина-двайсет пъти.
След два дена престой напрежението на акумулатора беше 12.7 В.
Не разбирам какво точно се случва и защо-обяснявам си го, че Фокус-ът е способен на всякакЪви фокуси и магарии! :o
П.С. Инак добичето е хала-змей-разярен корокодил, демек не се удържа! :) Оборотите на двигателя бяха м/у 4000-4500 об./мин. Мислех да го карам по-кротко, ама не става-или си в лявата лента със и над 140км./ч., или се движиш в средната лента, непрекъснато отивайки в лявата лента за известно време и после обратно, и пак така, обратно, и все така винаги.

П.С. Не разбрах какви са акумулаторите за смарт-зареждане, щото за пръв път го чувам, не го знам да си призная, а и никой продавач не ме е питал с какво зареждане съм? Моля за по-подробно инфо, ако е така, и ако може, щото за мен от десетилетия автомобилните акумулатори са си едни и същи оловно-киселинни, като принцип и конструкция. Изключвам обслужваеми/необслужваеми такива, които в 90% са си същите (някои с малки разлики)-просто на едните не можеш да долееш дестилирана вода в клетките, белким си "изпеят песента" по-рано, че да се купи нов!

Ozzie

Цитат на: F Focus в 13 Юли 2024 17:27:09П.С. Не разбрах какви са акумулаторите за смарт-зареждане...
ник'ви не са, най-прост тъп обикновен акумулатор (лично мнение, 'щото и аз за сефте чувам така'а прУстУтия)
талигите със "стоп / старт" система изискват EFB или AGM акумулатор, това е всеобщо известно за някои водачи
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Някъде беше обяснена простотията. Идеята е, че смартзареждането е склонно да пуска по-висок волтаж от този, който се счита за максимален при обикновените системи за зареждане. А е всеизвестно, че нормален акумулатор в режим на презареждане не изкарва дълго време. Ама не помня къде го четох това за смартзареждането.

F Focus

#69
Цитат на: ivchotr в 13 Юли 2024 22:07:06Някъде беше обяснена простотията. Идеята е, че смартзареждането е склонно да пуска по-висок волтаж от този, който се счита за максимален при обикновените системи за зареждане. А е всеизвестно, че нормален акумулатор в режим на презареждане не изкарва дълго време. Ама не помня къде го четох това за смартзареждането.

Добре, де, ама при мен е подзареждане-поне няма да ми изгорят разните крушки! ^-^
Днес преди обяд забучих новата джаджа от "Тему" с 4 USB-порта и индикаторче за напрежението в системата, което сравних с мултицет-едно и също. Напрежение на аку-то след престой 12.5 В., напрежение на заряд 13.3-13.4 Волта, което, както и да го погледнеш си е ниско, но символът червено аку на таблото не светва?!
Че има проблем-има, но моля, ако някой е наясно как, аджеба работи тая "интелигентна" система на зареждане да сподели, за което предварително много благодаря! Ниско напрежение на заряд от доста време (над 1000км. пробег и десетина часа работа), а аку-то демонстрира добро "здраве"-странно...
В края на седмицата ми се налага да отскоча до Пловдив по важен повод, та се чудя дали да не си купя билет за автобуса, ако не успея да реша проблема?


perun

Измери го тоя аку-р както говорихме,кажи нещо повече за него,колко км. минаваш на год. и тогава да го умуваме...

ivchotr

ФФокус, в предишните ти обяснения за проблема, ако можем да го наречем така, ставаше дума за напрежение в акумулатора около 12.7 V след престой. След едни 350 - 400 км пробег от морето към София, вече показва 12.5 V. Най-здравословният волтаж на неактивен акумулатор е 12.6 V. С други думи, според мен това "подзареждане" не успява да вкара необходимия ток в акумулатора и затова капацитетът му пада. Дори и да е читав по принцип, ако това "подзареждане" продължава, системите в автомобила ще свалят и от тока в акумулатора и в един момент и той (акумулаторът) ще се срине. Модулът на смарт зареждането не съм съвсем сигурен как точно работи, но най-общо казано следи каква консумация е налична към даден момент и според нея пуска необходимия ток за зареждане на батерията. Обаче, ако нещо в системата на зареждане не е наред - примерно алтернаторът е с износени четки, реле-регулаторът се е бъгнал, изправителният блок и той, има хлабава връзка в някой кабел или нещо от сорта, смартът колкото и да е умен, няма откъде да извади допълнителен ток, който идва единствено и само от алтернатора.
В тази ситуация, аз бих направил необходимото да се уверя, че всички връзки между алтернатора и акумулатора са в кондиция и бих измерил зареждането на клемите на акумулатора с работещ двигател и с включени всички летни консуматори при различни обороти на двигателя. Ако напрежението твърдо се движи под 13.6 V, ще търся проблем по веригата на зареждане и ако няма такъв, ще закарам алтернатора на специалист за щателна проверка. Защото заради износени четки в един момент ще изгорят реле-регулаторът и/или изправителният блок. И обслужването на алтернатора, което може да мине само с подмяната на четките (дори и да са в комплект с РР, че не ги знам как са при нашите талиги), може да се обърне в ремонт, с подмяната пак на четките с РР и/или подмяната на изправителния блок. А там се иска разпояване, запояване, с предварително сваляне на алтернатора, което ако си го правиш сам е без пари, ама ако ти го свалят в сервиза, вземат още кинти. Аз за последно съм правил ремонт на алтернатор на кола преди 15+ години и тогава ме одрусаха с над 200 кинта, а сега колко вземат за тази услуга нямам никаква идея. Ако при теб блокът с четките не е затиснат както при мен от входящия колектор, сам можеш да развъртиш 2 - 3 блотчета и да разбереш дали са в ред. Ако не са, просто ги сменяш с нови. Ако са, минаваш на следващо ниво - преглед на изправителния блок. Ама там вече се минава по реда, дето посочих по-горе - сваляне, разпояване, проверка, евентуална смяна и запояване. Ако и изправителният блок е наред, остава вариантът да се е предала някоя намотка в статора или ротора на алтернатора или целият електромотор да си е наред, а проблемът да е в модула на смарт зареждането. За последния не мога да ти кажа какво да правиш, щото не съм наясно. За него не е лошо да се потърси допълнителна информация, защото ще е по-лесно да се провери първо той. Смарт модулът трябва да има бушон, който също не е лошо да бъде проверен за окисляване и т.н., преди да се впуснеш в сериала с алтернатора.

П.П.
За малко спрях да ръся мозъци и проверих какво е писано из Мрежата по въпроса. Още в първата срещната тема https://www.fordownersclub.com/forums/topic/64666-smart-charge-testing-and-description/ пише, че при смарт зареждане акумулаторът е добре да е сребърно-калциев, а не оловно-киселинен тип. Това го споменавам във връзка с прУстУтиите :D А пък дали проблемът е в смарт модула, преди измерване на зарядното напрежение на клемите на акумулатора, трябва да се разкачи от буксата на алтернатора кабелът от пин № 3, който го свързва със смарт модула и без тази връзка алтернаторът зарежда като конвенционален такъв. Демек, ако мериш с откачена връзка към смарт модула и зарядното напрежение продължи да е под 13.6 V (в линка говорят дори за 13.8 V), значи със сигурност няма проблем в смарт модула и трябва да направиш онова, което писах по-горе.

F Focus

Леле-мале майко мила-и сребърно-калциеви акумулатори ли се навъдиха?! :o
Благодаря за отговора Ивчо! Ще търся кой да реши проблема и ще пиша, разбира се.
Ако някой има идея към кого да се обърна в София ще съм благодарен.

F Focus

#73
Здравейте отново-пак съм аз баш по темата.
Днес след работа посетих сервиз "Том Форд", като преди това бях говорил с "Форд-Експерт", щото чух тук някои добри отзиви за тях, ако не греша. Е-не от всички, де, но болен на легло се е.е, ако ме разбирате! >:(
И от двете места казаха същото едно към едно за проблема, което написа Ногопечен в темата-да е жив, и здрав! Винаги съм го чел внимателно, а сега още повече.
Във "Форд-Експерт" ми казаха да се обадя утре сутринта, за да проверят могат ли да намерят читаво реле, което, както казаха да бъде разпознато от компа на колата-ако се намери такова утре да закарам колата и до петък със сигурност ще е готова. В "Том Форд" пък могат да ме вземат след две седмици (невероятно сборище е от десетки изчакващи за ремонт автомобили-не е истина! :-X  Поне измериха напреженията с професионален волтметър, който показа:
-10 мин след спиране на двигателя напрежението на аку-то показа 13 В., което някак учуди майстора, че е височко...Напрежението на заряд беше 13.8 В., което пък е малко ниско. И двата мултицета, които ползвах, както и забучените в гнездото на запалката джаджи не показват вярно! Каза, че би трябвало да нямам проблем в събота да стигна до Пловдив и да се върна, където трябва да предам булката на младоженеца-къде без мен? ;D
След два дни каране градско символът аку не е светвал.
Утре сутринта, като се чуя с "Форд Експерт", и ако са намерили читаво реле ще им закарам колата, като ще ревизират и алтернатора, и ще Ви държа в течение, разбира се!

П.С. И на двете места не питах за цена.

ivchotr

Ногопечения и аз го чета внимателно, поради което бих желал да даде едно разяснение, че нещо ми убягва...
Как при алтернатор с проблем става така, че смартмодулът да източи от него 14.5 V в аварийния режим?!?

Другите обяснения горе-долу ни се припокриват. След данните за зареждането от сервиза обаче ми става още по-интересно какъв точно е проблемът. Така, че чакам развитието на историята.

Ozzie

ебаси драмите (до тук три страници) за един консуматив....
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Кой от всички консумативи?

Жоро Петков

Е то май проблема, не е в акумулатора явно.
Поне за моя акумулатор smart system-a се казва Battery Management System - доколкото съм чел идеята е, че със стареенето на акумулатора и падането на капацитета трябвало по-голям волтаж от алтернатора. Та тази система се грижи за това. Затова и при смяна на умрял/стар акумулатор трябвало да се рестартира.
Ама тия умните системи нз дали не са по-скоро за колите със start-stop системи - може и да бъркам.
Не знам Ф Фокус дали твоята кола е с подобна система.
За аварийния режим предполагам, че е застраховка - ако системата не работи, по-добре да подава повече напрежение и да скапе по-бързо чисто нов акумулатор, отколкото да вземе да не може да зареди по-стар и колата да не може да запали.
Примерно едно време на мотора ми има т.нар. Throttle Position Sensor - прост потенциометър, който показва на ECU-то колко "газ" подавам. Ако този потенциометър се скапе мотора влиза в авариен режим и започва да подава повече гориво с цел да не е прекалено бедна сместа.

ADiDimitrov

Фокусе ти поне си късметлия, при мен преди време докато светна лампата, докато извадя мултиметъра и отворя капака, релето направо изпуши в буквалния смисъл  (rofl) тогава директно влезнах в сервиза за подмяна на реле, но какво ми сложиха, уви не помня.

F Focus

#79
Цитат на: ADiDimitrov в 16 Юли 2024 15:52:19Фокусе ти поне си късметлия, при мен преди време докато светна лампата, докато извадя мултиметъра и отворя капака, релето направо изпуши в буквалния смисъл  (rofl) тогава директно влезнах в сервиза за подмяна на реле, но какво ми сложиха, уви не помня.

Наистина съм късметлия, щото, ако колата беше спряла в средата на нищото на магистрала Тракия м/у Бургас и Стара Загора при температура 36С на сянка ( а там сянка йок) щеше да е...! >:( Отделно дрането за пътна помощ до неизвестен сервиз, загубеното време и т.н.

Ивчо-и, на мен много неща в тази ситуация не ми се връзват, и не разбирам защо Ози се нерви чак, вместо да даде смислено обяснение на случващото се?

Преди час оставих колата във "Форд-Експерт" и след, като изслуша подробните ми обяснения какво-кога-как и колко е било напрежението в определени моменти човекът бая се озадачи и каза, че такъв случай не е имал! Но ще тестват, ще мерят и ще преценят има ли нужда алтернаторът да се сваля ли изобщо за ревизия, както и релето за смяна ли е, и ще ми се обади.
Гарантираха ми, че какъвто и да е проблемът в петък колата ще е готова. За цена в случая не питах, но питах за цена за по-основен ремонт на този двигател, като след кратко ровене в служ. комп ми се отговори, че преди месец на същият двигател такъв е струвал 2440 лв., включващ ангренажен комлект с такъв на SKF, a чашките на клапаните се сменяват задължително с нови и не се занимават с простотии, като пиленето им за да се нагодят луфтовете, щото циментацията им пада и после реглаж на 20Х. км., каквото прави и препоръчва един мустакат чичко! ^-^

Както писах в "Том-Форд" ми казаха, че като цяло всичко ми е ОК, но в жегите се случвали такЪви проблеми. Щом аку-то е пълно с ток да си карам без притеснения, пък, когато застудее всичко ще се оправи...Допускам, че е вероятно.

Та, такива ми ти работи...И, аз бая се кантарих да барам ли нещо по зареждането изобщо-ще Ви държа в течение, разбира се!
Ще помоля Ози щом се нерви и явно не  е наясно какъв точно е проблемът да не чете ( и пише!), в тази тема щом не може да обясни адекватно за какво иде реч , като му пожелавам да не дойде баш точно същият проблем на главата  му, щото предполагам, че и той е с такова "Ентелегентно" зареждане :)  И бих искал да чуя компетентното му мнение откъде е проблемът-алтернатор, реле, акумулатор-демек кой, аджеба консуматив е за смяна? С нетърпение очаквам "компетентният" ти отговор, за да съм наясно кВо да правя! :)
Със сигурност от Ози  няма да дочакам полезно мнение, ама му давам шанс-да видим какво ще каже?

П.С. Признавам си,че от много неща не вдявам, имам някакви познания, ориентирам се, доколкото мога и питам, но НИКОГА не съм си позволявал да се изхвърля, като чикия на пясък с мнение : "аман да ни занимавате с нЕкакъв консуматив, при положение, че не изказвам компетентно мнение!!!


ivchotr

Наскоро волтметърът на моторетката ми започна да показва презареждане, което не ми се понрави особено :D Беше жега, разбира се. Обаче като се сетя, че трябва да разглобя половината мотор, за да стигна до клемите на акумулатора, съвсем ми се изпарява желанието да го правя баш в тези жеги ::) Щото може и волтметърът да се е ошашавил. Преди да започне да показва високите стойности, минах по маршрута от Копривщица, през Панагюрище и Поибрене, към Вакарел. Споменах го и преди, ама ще го повторя за неразбралите :D Ако си мразите МПС-тата, минете оттам (rofl) Толква дупки и пясък по завоите няма и в Афганистан (hammer)
Та при теб може и някой чарк просто да прегрява в жегите. Не е изключено. Но най-лесната проверка е да се свали блокът на четките с реле-регулатора и да се види в какво състояние са. Щото от личен опит знам, че заради тях гори половината алтернатор.

F Focus

#81
Уффф-преди час си взех добичето, голям кеф! ^-^  Сервизът спази уговорката за днес, макар и след края на работното време.
Попитах дали, аджеба нещо се е закучило-казаха ми, че са ремонтирали не оригиналният алтернатор, а нЕкъФ китайски ( ??? ), та алтернаторджиите се озорили, ама този щял да изкара още...Сменили са четките, които ми върнаха-особенно едната беше определено по-износена. Дадоха ми ги в кутийка, която не взех но снимах четките и надписа на кутийката: Volkswagen, Stellmotor, No. 95B 965 501 AA, направено в Словакия-дали от това кутишле са новите четки не знам? Забравих да питам какво е дереджето на колектора, ама карай...Щях да забравя-букса на забравих кой кабел (дърт човек, а и бях много притеснен, че колата на всяка цена ми трябваше утре) почти била аут, та са я сменили.
Реле-регулатора мисля, че не е сменян, защото във фактурата за 210 лв., която ми дадоха без да я искам не фигурираше такъв (или е в един корпус с четките, ама не вярвам-90лв. труд за сваляне-качване и 120лв. ремонт на алтернатор.
Ами това е-надявам се скоро да не ми се налага да пиша в темата-като потърпевш! ^-^

ivchotr

Четките открай време са в един корпус с РР. Не вярвам баш при твоя модел да е по-различно.

А зареждането как се движи след сервизната акция?

nogopechen

Радвам се, че Добичето отново е кондиция и ще може да служи вярно на колегата. И един съвет: за да не сте притеснени когато колата е в сервиз–имайте още една.