Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

#300
По темата, ако ще е полезно (и дано не ядосам г-н Ламбреф, че пописвам просто ей-така) бих искал да споделя личният си опит от автомобилите, които съм притежавал, както и такива служебни, на които съм навъртял много километри, а именно:
-Лада 1300-перфектна, там е ясно какво-що. Основният минус е пасивната и сигурност!!! Слава Богу не съм се убеждавал лично! Инак съм много доволен от нея преди...40 години...! ^-^
-Мерцедес-123, 200Д, 60 к.с. Разкошна возия и стабилност на пътя (амовете са газови, а и окачването е топ, като замисъл!) Въпреки "сухото" му тегло от 1950 кг. мощността беше добра, заради високият въртящ момент, но е с 4 скорости и на магистрала добра скорост му беше 115км./ч. макс.
-Мерцедес 124 Е 250Д, 20 V( демек петцилиндров с 4 клапана на цилиндър)-разкошна кола, ама за разлика от 123-та, където теглото е разпределено 50/50 при 124Е е 60/40 преден-заден мост. В зимите, които имаше тогава съм товарил камъни в багажника, за да се придвижа, като при Лада-та, при положение, че съм с чисто нови зимни гуми "Фулда", за да мина, докато ме изпреварваха Шкоди и Москвичи! :-[  Също така дизеловият двигател имаше чисто бензинов нрав. И при 123, и при 124 често, да не кажа задължително се чупят предните пружини в долната си част-обяснявам си го със рекордното завиване на предните колела, при което пружините се усукват доста. И на двата цедес-а съм ги сменявал.
-Рено-19, 1.8 моно двигател-за мен е най-коравият бензинов двигател произведен някога, но това си е мое мнение. Инак спокойно държи 140км./ч., но е некомфортно-демек шумно.
Много удобно купе, стабилно държи пътя, много икономична ( 950кг. тегло), но екстри никакви!
-Тойота LJ-70, 2.4 ТД (квадратна, къса база)-истинска джипка, каквито вече се произвеждат само за военните и ООН. Невероятна "катерица" със цели мостове отпред и отзад и раздатъчна ск. кутия с блокажи на всички колела. Наложи се да и сменя всички втулки по окачването със силиконови австралийски, за да не тресе ужасяващо ( и много опасно) след 70км./ч.-т.н. Шими-ефект. Обаче нормална скорост на магистрала-100км./ч. Въпреки твърдото окачване предните седалки са с окачване на пружини и амортисьори и возията беше голям кеф! Ама си е за втора кола, което преди години не можех да си позволя.
-Стигам до сегашната Фокус-2, 1.8 бензин, която след толкова автомобили бързо ме грабна.
Карал съм много километри чисто нови служебни Опел-Вектра 1.6 Бензин, 1997г., Опел-Фронтера 2.5 ТД дълга база, Тойота-Авенсис 1.8 бензин 2008г., Шкода-Октавия 1.6 ТД 2011г. Тойотата излезе най-желязна, ама седалките бяха твърди и неудобни, щото бяха отливка от полиуретан, и като минеш 5-600км. слизаш с болки в кръста основно-само при тази кола и модел не си намерих удобна позиция на седене, а бях "млад" тогава! :)
Написах всичко това, не за да се хваля, а за да кажа, че имам някакъв опит без да се имам за карач и разбирач, но пълно щастие няма.
Така, че Точката купи колата която теб лично те кефи!
Поздрави, хубава вечер и...наздраве! :)


Alexi

Цитат на: To4kata в 04 Юли 2024 10:02:20Я да попитам и още нещо, възможно ли е това чувство за липса на обратна връзка с пътя да се дължи на електроусилвателя на волана при Октавия, при положение че съм свикнал да карам с хидравлика?
че то и твоя Фокус е с електрическа рейка ... като под електрическа да се разбира ,че вместо от ремък се върти помпата от електромотор ,така е и при Октавия . Това задвижване има редица преимущества като възможност за режими на работа ( градски спортен и т.н. ) както и изключване напълно на подпомагането

F Focus

#302
Точно така е-Фокуса е с ел-хидравлическа рейка и има три режима на ел.-хидравличното управление на волана-Комфорт, Нормален и Спортен. При положение Комфорт лесно можеш да се пребиеш при висока скорост, щото воланът се върти прекалено лесно и няма НИКАКВА обратна връзка, но при положение "Спорт" нещата си идват на място и воланът е супер! Отделно, че при позиция "Спорт" управлението се натоварва най-малко.
За пореден път да напомня да си сменявате маслото в хидр. рейка, което не съм разбрал някой да е правил освен мен, щото после много ще "боли"!
Писал съм какво черно масло източих скоро след закупуването на колата и какви странни звуци се чуваха отдясно. Вече почти 5 години и 40Х. км. пробег маслото в хидравликата е чисто!

 П.С. Споделям само лично мнение ( и опит) и няма да се нацупя, ако някой успее да ме обори! :)

Pyrhel

По-скорошните даже нямат помпа и масло, един електромотор долу на рейката (която е суха, само грес на гребена има) или на пръта малко под волана.
Не знам от коя година масово започват да ги слагат (вероятно около 2005 стават масови, но стартират в началото на 90те), но ако автомобилът има самопаркиране, следене на лентите или друга активна с-ма за волана - със сигурност е само електро.

За съжаление много малко производители предпочитат варианта с мотор на пръта и най-обикновена и евтина рейка, за мен това е по-доброто и дълготрайно решение - моторът и червячният механизъм са далеч от неблагоприятната среда, вместо да са лепнати на рейката и заради най-малкият проблем в семеринг да си заминават предавките и платката.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

To4kata

Офертата за Фокуса дойде - 1860 за ремъците + 1700 катализатор /оригинален/. И това от частен сервиз, в МП искат близо 5-ка. Това е което ми е известно, а какви други тайни има под капака за в близко бъдеще не знам. Ремъците ги бях калкулирал още при покупката, но тогава не знаех, че и катализаторите са им калпави. Та тая немалка сума не е много в полза на Форда, а той е и за нови гуми - значи 4 хилки минимум и това го прави мой още поне 2-3 г. Май, май колкото и да го харесвам ще се разходя до Шкода тези дни.

Жоро Петков

Само не разбрах защо реши да сменяш катализатор на бензинова кола на 100тина хил. километра?
Аз никъде не съм срещнал подобна информация за "калпав" катализатор. Освен това ще ти излезне по-евтино ако си решил да си викнеш от Англия - потърси в мрежата имаше за по 200-300 паунда, с които хората си минават МОТ без проблеми.
И пак не съм чувал някой да сменя катализатор и то на бензинова кола...

ето ти примерен -
https://www.cats2u.co.uk/ford/9416-ford-focus-10-02-12-12-17-catalytic-converter-bm91752h.html
цена 230 паунда...

Абе айде зимай я тая нова кола - стига си го мислил.
БТВ можеше да направиш следното - измий си фокуса, наснимай го и го пусни да се продава. Така да чакаш шаран без да си хвърлил въдицата.. бива ли?
Ако се обади някой - знак от съдбата - беж в Еуратек (аз пак подканям да е МП ама... :D )... Ако не... един път се живее - пак беж !

To4kata

Щото Жорка първо пали чека на почти всеки дълъг път и второ защото по-запознати казват, че със запушен катализатор вдига още температурата на мотора и можа да спука главата ако се кара дълго така. Тези евтините не стават, първо като размери и второ карат ден до пладне. А в украинския и английския форум има поне 20 теми за катализатора при Екобуст - болшинството сменят с оригинал ако искат да карат колата като хората. Това знам по въпроса. Разпитвах и из тукашните сервизи, какво ли не са пробвали и казват само оригинал. А Фокуса ми трябва барем до Октомври, като дойде Шкодата тогава. Няма да остане непродаден ...

ivchotr

Катализаторите на бензиновите Фокуси не стават още от моя модел. За по-старите нямам информация. Запушват се с каране само на бензин за пробег много под 100 000 км. На служебните ни Фокуси Мк1.5 до един бяха изтърбушени много под 100-те хиляди км.

To4kata

Ми той вероятно не е запушен точно щото колата си върви нармално и разхода е прекрасен, вероятно може още доста да кара, но колко не знам. В украинския форум го изследват с ендоскоп, но казват че ако се запуши има риск да спука главата и щат не щат сменят в някой момент.

perun

Започвам много да харесвам Фокус 1.0  Екобуст... (rofl)


To4kata

#310
Пич, за 8 г. това е първия ремонт на този Фокус. При това ако се инспектира ремъка може да се окаже, че не е належащо да се прави сега https://www.youtube.com/watch?v=2aZ9_nTa3NI /видеото е от България, погледнете и коментарите!/. Само че мен ме мързи да се разправям. За сведение преди него карах 6 г. Фокус 2 1,6 TiVCT: 2 пъти ремъци х 750лв, съединител -700 лв, тампон двг - 400 лв, предни амортисьори с тампоните по тях - 400 лв, предни дискове - 200 лв, ламбда сонда - 250 лв. И  вариаторите бяха за смяна, но го продадох! Като Фокус 3 1.0 Екобуст e по-тих, върви повече и гори по-малко и ако си го гледаш като хората си е напълно ОК и тази кола може напълно комфортно да изкара още най-малко толкова. Въпросът е колко дълго искам АЗ да я карам.

Alexi

еми тя поддръжката е по скъпа от на дизелов двигател ,а върви много по малко и харчи повече

To4kata

Може, не разбирам от дизели /винаги съм бягал от тях защото карам малко, втора ръка са таралеж в гащите и на незнайни км/, ама хората казват - за всеки влак си има пътници! Като се огледаш на пътя е фрашкано с Екобуст, факт! Ама тая тема я приключихме.

April

Аз моя му врътнах към 2000 километра почти накуп и съм бая доволени от разход и от вървене.
Карам го с макс моушън.
И ми е удобна тая кола някак си.

ivchotr

#314
А консумативите, свързани с ползването на колата, що въобще ги смятате? Все едно да смяташ колко яйца и пържоли си изял, докато се занимаваш активно с фитнес. Или пък по принцип.
Добре е да се смятат в абсолютни стойности, за да се знае коя марка с кой модел бъркат по-дълбоко в джоба на собственика, за да може всеки кандидат за такава кола да има някаква идея какво го чака.
Вчера един образ взе да ме разпитва за моторетката - коя година е, откъде съм я взел и т.н. Като му отговорих, каза, че имал следващия модел, бил много корав и никога не му бил сменял маслото :D Пък негов приятел карал мотора си с М10Д :D Това е вечната тема в мотосредите, понеже мотоциклетните масла за 4-тактовите двигатели смазват и зъбчатките в предавателната кутия и поради тази причина имат присадки за да вършат и тази работа. Ама има хора, които не се охарчват за специализирани масла, ако въобще ги сменят, де (tooth)

perun

За много хора консуматив е само течност за чистачки... :))

Alexi

всеки уважаващ себе си сайт за смятане на разходите по колите включва ВСИЧКО - гориво ,гуми ,ангренажи и каквото се сетиш и виждаш отлично коя кола е по евтина на км спрямо друга .. ако ангренажа ти е 2 бона това няма как да го извадиш ей така от уравнението ,за течност за чистачки съм съгласен че няма значение

perun

Няма нужда от сложни сметки за да разбереш,че под предния капак имаш 3 цилиндъра с разходи като за V8...

F Focus

#318
Цитат на: ivchotr в 08 Юли 2024 17:20:20Катализаторите на бензиновите Фокуси не стават още от моя модел. За по-старите нямам информация. Запушват се с каране само на бензин за пробег много под 100 000 км. На служебните ни Фокуси Мк1.5 до един бяха изтърбушени много под 100-те хиляди км.

За протокола и за сведение дали аджеба катализаторите на бензинов Фокус стават, или не стават споделям личен опит (поздрави на г-н Ламбреф!), а именно:
-Купих колата преди 4 години на 264 000км. пробег-вярвам, че е реален.
-Скоро след това смених меката връзка ( в "Крафт"), щото беше взела-дала! До голяма степен от тотално съсипан тампон на двигателя-добре е да се знае връзката! Смяната струваше "солено", но бях удивен от качеството на заварките, изх. колектор не се свали, както някои го правят, и излиза по-скъпо и често проблемно впоследствие., така че изобщо не се оплаквам! Както и да е-висях в сервиза, като сопол на януарски нос, за да видя предната част на питата на катализатора, който се оказа перфетен и оригинален-дори и майсторите за учудиха. Колата беще с ГИ две години преди да я купя и скоро ще станат 7 години, като резултатите от годишните прегледи са перфектни, като давам някой лев не да ми занижат показанията, а да ми кажат истината как са изгорелите газове на бензин и на газ, за разлика от болшинството, които си плащат да им занижат емисиите! (tooth) Скоро добичето мина 299 000км., и наесен ще разбера как е катализатора при следващият ГТП, но безспорно е издържал доста, та не съм съгласен, че катализаторите на бензиновите Фокус-и не стават. Вероятно и поддръжаката е от значение?
Колата се кара основно на градско, но по магистрала изобщо не я жаля! Интересно ми е дали газта щади катализатора, щото съм чел такива мнения.

ivchotr

Ами аз като казах бензиновите, имах предвид тези, дето работят само с бензин. Служебните ни със задръстените катализатори нямаха газ и се зареждаха само в обектите на "Петрол". Може пък в тамошния бензин да е бил проблемът ::) Не знам. Но бяха толкова умрели преди да се усетим, че катализаторите ебават вървежа, че се бях зарекъл да не си купувам такъв Форд. Ама, ей ме на - карам баш такъв вече почти 9 години.


To4kata

Цитат на: F Focus в 13 Юли 2024 20:18:16та не съм съгласен, че катализаторите на бензиновите Фокус-и не стават.

Те на различните поколения и мотори катализаторите са различни предполагам, освен това и софтуърните настройки във връзка с еконормите са различни, така че аз говоря за тези, които се монтират на 1,0 Екобуст и нерядко почват да парят чека около 100-те хиляди.

Както и да е, сагата приключи. Оставам с Фокуса, до месец ще сменя ремъците, катализатора няма да пипам засега. Ше го покарам още 2 г. поне пък после ще умувам пак. Така че, разтурям седянката. Ако не друго поне ви забавлявах последните 1-2 месеца!

saggy

Няма как да не те попитаме - защо реши да останеш с Фокуса?

F Focus

#322
Лично за мен отговорът е ясен-Фокусът си е Фокус, откъдето и да го погледнеш, въпреки нЕкои слабости! ^-^
Щом аз реших да остана с Фокус-а съвсем нормално е и други да вземат това решение! ;D
Ама се заглеждам по Фокуси с 1.5 Екобуст двигател, 150 к.с.-що за животно е това, с ремък в масло ли е, със сух ремък ли е, или с верига, по-издръжлив ли е двигателят...?


To4kata

#323
Цитат на: saggy в 14 Юли 2024 12:25:24Няма как да не те попитаме - защо реши да останеш с Фокуса?

Ами защото все пак имах известни колебания относно мекото окачване при Октавия (щом ходих 3 пъти на тест драйв), както и по разцветката на интериора, който вървеше в промоционалния пакет /светлосив плат, включително и по таблото - не знам що за мода е но го има във всички по-бюджетни модели Фабия, Скала, Камик, Октавия, както и в Дачиите/. Второ - прецених, че въпреки всичко цената+застраховките ще ми дойде твърде голям залък. И трето щото Фокуса, както стана ясно все още си ме кефи, изглежда доста свеж и току-що му направих 100к. Демек нищо няма да ми стане да го покарам още барем 2 г.

Все пак промоцията на Еуратек беше много добра /те всъщност често правят подобни акции/, Октавия 4 е здрава, симпатична, просторна, модерна и за тези пари и екстри май няма аналог сега на пазара. Направи ми впечатление, че много народ направи поръчки. Абе, хем съжалявам, хем не, голямо мислене падна и накрая си казах: я се покефи още малко на Фокуса, те Октавиите няма да свършат, я. Все пак фейлифтът излезе преди няколко месеца.

perun

Цитат на: saggy в 14 Юли 2024 12:25:24Няма как да не те попитаме - защо реши да останеш с Фокуса?
То е ясно. Тези коли имат само един собственик и това е първия-казвал съм го и преди...

ivchotr

И аз смятам да карам моя до откат :D

To4kata

Цитат на: perun в 14 Юли 2024 15:42:36То е ясно. Тези коли имат само един собственик и това е първия-казвал съм го и преди...
ХАУ!!!

Жоро Петков

Цитат на: F Focus в 14 Юли 2024 12:36:38Лично за мен отговорът е ясен-Фокусът си е Фокус, откъдето и да го погледнеш, въпреки нЕкои слабости! ^-^
Щом аз реших да остана с Фокус-а съвсем нормално е и други да вземат това решение! ;D
Ама се заглеждам по Фокуси с 1.5 Екобуст двигател, 150 к.с.-що за животно е това, с ремък в масло ли е, със сух ремък ли е, или с верига, по-издръжлив ли е двигателят...?



Поради някаква незнайна причина този двигател е доста рядък - говорим  за трицилиндров 1.5 150 коня. Едно време си бях набелязъл такъв Фокус Актив, но до сделка не се стигна, тъй като не можах да го поръчам. Изведнъж ги спряха.
Сега гледам, че пак са пуснали някакви Куги с него, но не съм 100% сигурен дали е 3 или 4 цилиндров.
3 цилиндровия няма оплаквания от него и е със сух ремък. 4 цилиндровия имал проблем с гарнитурата на главата - след 150 000км може да се стопи да влезне антифриз в цилиндрите. Води се, че след 2019 този проблем е отстранен.

ivchotr

Цитат на: Жоро Петков в 14 Юли 2024 21:59:28...
3 цилиндровия няма оплаквания от него и е със сух ремък...


А маслената помпа как се задвижва?

Жоро Петков

Не знам - ама сигурно има информация в интернет.