Ремонт на двигател DURATEQ -HE

Започната от gras, 15 Март 2023 13:59:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gras

Здравейте колеги , пускам тази тема с идеята да е полезна на някой , който тепърва му предстои да се сблъска с ремонт на този тип мотори. Прегледах и не видях някъде да има систематизирана информация по въпроса, Ако съм пропуснал подобна тема моля за извинение и тази тема да се изтрие. Идеята е да се включат колеги минали през процедурата "ремонт на мотор" , като споделят какво са правили , причина , използвани части , майстори , приблизителна стойност ,  резултати след ремонта.

Моят мотор е  1,8 ,110кс(81KW) , код на мотора CGBA монтиран на Мондео МК3 2001г. Правих принудителен ремонт в края  на  далечната вече 2016г. Мотора беше на 219к км(поне по показания на километража) Причината , поради която се наложи ремонта беше издухан изпускателен клапан. След сваляне на главата  се видя доста плачевна картинка - хлопащи бутала(износени сегменти) ,разтегната верига, полуразпаднал се изпускателен колектор(прословутите вихрови клапи), и т.н. Главата ми я правиха в сервиз "Стъни Ауто" - Варна - направиха я добре, само че изпускателните клапани са оставени хлабави( като за каране на газ, а моята кола е само на бензин). Двигателя го правиха е "Теракар" Варна.
 Докато чаках главата събирах частите неоходими за ремонта. По съвет взех комплект верига на FAI(впоследствие се оказа голяма грешка); всички гарнитури(изпускателен клектор, всмукателен колектор, глава, семеринг колянов вал) на ELRING ; гарнитурите на ЕГР и фланеца за антифриза и термостата - оригинални; болтове глава FEBI; сегменти GOETZE; биелни лагери GLYCO(отново греда - оказа се че не стават и се наложи да оставя оригиналните). За тези които не знаят, във Форд части по бутало-цилиндровата група не се предлагат(поне за моят мотор)-продава се само шорт блок. Не така стоят нещата в Мазда .
Ремонта го направиха, като покрай него смених и пистов ремък , обтегач, паразитна ролка , водна помпа, антифриз и масло. Като цяло ремонта с всичко ми излезе около 2000лв., като се има предвид, че цената за труд беше като за колега, а частите съм ги вземал навсякъде на възможно най-добрата цена . Ако трябваше да да плащам всичко на редовна цена то ремонта щеше да ми стъпи сигурно над 3к. Това са цени от 2016г. За съжаление в момента цените са доста по различни в посока нагоре.
От тогава досега съм минал около 50к км. Като изключим, че се наложи след 20к км да сменя отново веригата к-т , други съществени проблеми с двигателя на съм имал . Работи добре , като разхода на масло е в сравнително нормални граници(около 100мл на 1000км.).

ps. Ако някой реши ,че се опитвам да правя реклама , моля имената на фирмите , които съм написал да бъдат изтрити!


ivchotr

Имената на фирмите са най-важни. Иначе защо изобщо да ги има тези форуми?!?

saggy

Полезна тема! Вече в няколко теми се поизписа за ремонтите при 2.0 и 1.8 Дуратек, което е добре. Явно основната болка при тези двигатели са калпавите сегменти и разтягащата се верига, т.е един основен ремонт отива към 250 - 300хил. км пробег. Не знам дали при бензиновите двигатели на Мазда ситуацията е същата. Имам съсед с Мазда 3, около 2010г., с 2.0 бензин с газова и е доста доволен от колата.
Втората верига, която си сложил 20хил. км. след основния ремонт, оригинален комплект ли беше или пак афтърмаркет и на каква цена беше? Странна работа, че във Форд не продават бутала и придружаващите ги части. Понеже спомена Мазда, нещо от частите на Мазда става ли за фордовия 1.8 бензин?

gras

Цитат на: saggy в 18 Март 2023 16:39:40Втората верига, която си сложил 20хил. км. след основния ремонт, оригинален комплект ли беше или пак афтърмаркет и на каква цена беше? Странна работа, че във Форд не продават бутала и придружаващите ги части. Понеже спомена Мазда, нещо от частите на Мазда става ли за фордовия 1.8 бензин?

Колега, Мазда я споменах не без причина. По принцип двигателите са еднакви - периферията е различна(всмукателни колектори,управление и т.н.). Изобщо не ми се влиза в полемика кой бил разработил мотора -Мазда или Форд. В нета има мноого спорове по въпроса - на който му е интересно да чете! Ще пиша само за моя мотор. За мен единственото важно нещо е,че всички части по ангренажа + маслената помпа са еднакви.Като се поръчат оригинални части,примерно маслена помпа,идват с щамповани номера по Форд и по Мазда. На маслената помпа номера по Форд е 5263609 а по Мазда LF0214100, който не вярва да гледа снимки в нета. Като комплект,агренажа автърмаркет, се вгражда освен в двигателите на Форд и Мазда и някои модели Волво.Извинявам се но се отплеснах.
Сега конкретно. Вторият комплект вериги и всички прилежащи части ги поръчах оригинални Мазда(поръчват се не на комплект,а всяка част по отделно). Единственото нещо, което не смених е маслената помпа(чесно казано още ме е яд, ама както и да е). Поръчвал съм ги оригинални Мазда по алтернативни канали не в представителството на Мазда, че и там както в Мото Пфое не познават парите, даже е по зле. Това беше 2019г. Частите + смяната .тогава ми излезе около 1000лв. Ако трябваше да плащам редовна цена щеше да е над 1500. В момента цените са с около 30% нагоре(поне за частите, които аз поръчах). Направих си труда да проверя актуални цени само и единствено на ангренажната верига, днес - Мото Пфое - 301лв. ; представителството на Мазда - 506лв(WTF) ; оригинална верига Мазда, където я поръчвах аз 2019г.- 256лв.   

F Focus

#4
Че то веригата в МП е без пари-преди две години там ми обявиха цена малко над 800 лв., но дали не беше за целият ангр. комплект?
Стигам до извода, че ако ще сменявам верига ще е само от МП.
Относно сегментите още от времето на соц-а в Разград се произвеждаха наистина качествени сегменти за всякакви марки, които се изнасяха с/у валута второ направление-демек долари, или западно германски марки. Препоръча ми ги стар, истински и почтен майстор, който преди 30 години ми направи перфектен ремонт на "Мерцедес" W 123, 200D, като сегментите бяха разградски. Ако все още ги има и са запазили качеството бих избрал техни сегменти.
За протокола и за по-младите-дъртият "Мерцедес" имаше заводски предвидени 5(!)  ремонтни размера сегменти според износването различаващи се по дебелина (диаметър) и височина, като при последните три каналите за сегменти в буталото се разширяваха. Разбира се всичко това беше с цел двигателят да изкара максимално голям пробег без особенно големи разходи-де такива автомобили сега?! При следващият ( и последен истински "Мерцедес" W-124 имаше "само" три ремонтни комплекта сегменти-говоря за дизелите-бензиновите им двигатели по това време не бяха нищо особенно и горяха много, а по едно време се изложиха, и те, та туриха едноредова верига на 2.0 бензин-голяма грешка! Та от подобни счетоводни, а не конструкторски решения цедес-а падна от пиедестала, където сред немските марки отиде на трето място при премиум марките след след
"Ауди" и "Бмв". Отделно си остана сериозният проблем с ръждата, та ако някой се чуди що сега карам "Форд", а не "Мерцедес"-ми заради това! :)
И последно-в наше село не името на марката на производителя на афтър-маркет части е толкова важно, колкото дали не е менте!


zloster

#5
За ползващите руски темата отдавна е разчепкана и изчерпана: https://ffclub.ru/topic/424140/
Има описани основни действия, технически ръководства, кодове на отделните детайли и части и т.н. и т.н.

А за нашите географски ширини? Ми тази тема от началото на 2020 година и проблема на човека казва всичко: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11420

Допълнено:
когато преглеждате цени за вътрешните карантии (бутала и т.н.), направете си труда да поровите и за тунинг части. Duratec-HE е много разпространен двигател по всякакви екзотични превозни средства особено във Великобритания (малки състезателни автомобили, малки леки спортни автомобили от сорта на Катерхам). Цените понякога изненадваха приятно.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/