Ravenol и oil-club.ru

Започната от Pyrhel, 23 Октомври 2022 21:08:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

От време на време зачитам за тестове на разни масла в oil-club ru, направи ми впечатление, че няма нито един тест за Ravenol, какво се оказа: https://www.oil-club.ru/forum/topic/47023-pochemu-na-ojl-klube-zabanili-ravenol/

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


dimkaraganchev

Докато беше на поносими цени, го ползвах редовно в моите коли. Ама нещо, много си повярваха...

zloster

Бях го отбелязал това в темата за маслата:
Цитат на: zloster в 27 Ноември 2017 21:49:56Пояснение за неработещите връзки към ресурса oil-club.ru и маслата на Равенол/Ravenol:
Вдигнала се е някаква врява в руския форум по повод резултати от анализ на масло на Равенол. Резултатът е, че обсъждането на маслата Равенол вече не е разрешено там, съответно обсъжданията не са достъпни.
Ето две препратки, които успях да изровя:

За тези, които не знаят руски или не им се гледа видеото:
Водещата версия на Торкон (главния човек, който движи Масления Клуб) за проблемния анализ е "промивката на поточната линия между партидите различни масла е бутилирана като готов продукт" - нещо се е объркало при бутилирането. Изнамират масла от един вид от различни партиди и ги проверяват. Разликите в резултатите от анализите навеждат към споменатата версия.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

saggy

И сега какво, маслото ще му сложим етикет "Лошо"? Неприятна ситуация с промивката, налята в тубите за продажба, но това може да стане във всяка рафинерия според мен. Освен това маслото е сертифицирано по всички стандарти и дори за Форд не е препоръчано, а е одобрено - говоря за Ravenol 5w-30 FDS. Аз карам с такова и след една смяна с него съм доволен - по-тиха работа на двигателя, по-равномерна работа, по-нисък разход на масло.

zloster

@saggy Къде видя да става дума за слагане на етикети: "добро", "лошо" и т.н.
@Pyrhel отбеляза развръзката на историята "Oil-club.ru vs Ravenol". Аз дадох накратко част от подробностите.

Oil-club.ru не е единствения и правоверен източник на информация. Анализи на пресни масла и отработки може да се търсят и на:
  • https://bobistheoilguy.com/forums/#oil-analysis-reports.105 - голям американски форум за масла, смазочни материали и всичко друго свързано с автомобили/пикапи
  • https://oil-club.de/ - тези са немци. Аз ползвам "преводачките" на Гугъл/Яндекс. Имат анализи от дълги "европейски" интервали на смяна на маслото
  • всеки голям международен автофорум. Сега, докато ровех за немския Ойл клуб, търсачките дадоха бая резултати за "UOA - used oil analisys". Кефти БеЕнВе-та, кеф ти Камаро-та... (tooth)

Ако поровим за UOA на маслата на Ravenol (както е редно, за да засечем информацията), трудно ще намериш кофти такъв. Аз лично не съм попадал. По принцип са отлични, даже без да се отчита цената на маслото. А ако отчетем и цената - нещата стават направо идеални.

Наистина напоследък в обществото ни основно занимание е "слагането на етикети" и съответното крякане след това, че да се загуби поглед над съществения въпрос. Надявам се повечето читатели да схванат, че не е това идеята. А ако са отделили времето да вникнат в написаното, ще имат и рецептата как и къде да си ровят за информация по темата масла и анализи на отработки (как се е променило дадено масло след като е работило в двигател с вътрешно горене).

Бонус четиво:
https://oil-club.de/index.php?thread/9706-bmw-quality-longlife-04-sae-5w-30-bmw-e39-528i-m52b28tu-9778km-10-jahre/ - как изглежда двигател с масло на 10 години. Колекционерска, карана е много малко, но маслото не е сменяно.

Цитат на: dimkaraganchev в 23 Октомври 2022 22:19:00Докато беше на поносими цени, го ползвах редовно в моите коли. Ама нещо, много си повярваха...
Погледнах германския онлайн магазин - цената ми изглежда нормална даже отлична (като за PAO истинска синтетика и 100+% инфлация за 1 година; 2021 срещу 2022 към момента) - за FDS 5w30 говоря:
42,95 евро за 4 литра
12,90 евро доставка до врата в България с DHL до 30 кг/30 литра
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

F Focus

Чудя се кое масло е по-висок клас-това на ПАО, или това на естерна основа?
Доколкото съм разбрал от четене и зяпане естерното (било на растителна основа?) имало най-добри почистващи свойства...
Както съм писал аз съм с естерно, което е двойно по-скъпо от "Равенол"-а на ПАО основа, но дали си заслужава разликата в цената?

П.С. М/у другото в авиомоделизма двутактовите двигатели-свещови и дизелови използват само рициново масло в горивната смес и са доста високооборотни-свещовите вдигат до 40 000 об./мин., а дизеловите 25 000 об./мин. Основно кубатурата им е 2.5  куб. см.(достигат една конска сила!), 3.5, 6.5, 10, но има и 1.5 куб.см., че и по-малки. Така беше преди 30-на години-сега има и четиритактови, и истински реактивни дори, но двутактовите си остават с недостижима литрова мощност.

saggy

Аз не мога да кажа обективно с факти, както прави Злостър, кое е по-доброто масло. По-скоро смятам, че двойно по-скъпата цена на твоя racing Мотул означава и по-добри съставки, бленд и качества като цяло. Но Злостър е напълно прав за едно при Равенола - ПАО синтетика на тези цени 20-25лв трудно да намериш. Аз мога да кажа, че в сравнение с Якото, което ползвах преди това, с Равенол имам по-малък разход на масло - 200мл от смяна до смяна, а при Якото си беше твърдо поне 500мл. Тук, обаче има една условност, че тази година имах мн малко извънградско, а пък нашите Дуретеци ядат масло при високите обороти, т.е. извънградско. Като цвят бих казал, че двете масла ставаха кафеникаво-черни след 7-8хил км пробег, т.е. сходни очистващи свойства. Но работата на двигателя е по-тиха и равномерна с Равенола. Доста хора около мен с коли от VW групата започнаха да ползват Равенол и също са доволни.

F Focus

При мен гори повече масло на градско, особенно зимата, когато колата не успява да загрее, докато стигна до работа, в което виждам логика.
Както съм писал при използването на масовите "синтетики" маслото не почерняваше-викам си баси чистият двигател?! :-[ 
Като залях естерно масло същото стоя чисто около 2000км., след което рязко започна да почернява и сега след 5000км. си е бая черно, което ме радва! :)

zloster

#8
Цитат на: F Focus в 06 Ноември 2022 12:02:48Както съм писал аз съм с естерно, което е двойно по-скъпо от "Равенол"-а на ПАО основа, но дали си заслужава разликата в цената?
Отговорът обикновено е "зависи" :)

Сега по-подробно:
1) ако "кинтите" не ги гледаме - най-доброто си е най-доброто;
2) ако почнем да гледаме разходите - "най-доброто" престава да е най-доброто, защото просто можеш да минеш на по-кратки смени на маслото (даже без смяна на масления филтър). Прясното обикновено масло е достатъчно добро спрямо работило глезено такова (с PAO и/или естери);
3) режимът на натоварване на двигателя е голям фактор - ама тук не говорим за ралита и други подобни. Съответно няма нужда от "глезените" масла.

Препоръката по големите форуми за анализи обикновено е следната:
1) правиш/плащаш си анализи - тогава светва много ясно. При положение, че планираш да даваш 70-100 евро за 4-5 литра масло, един-два анализа по 50 евро* според мен са прилична застраховка за това начинание;
* тази цена е по спомен, когато отдавна проверявах за цените в ЕС и една от фирмите в Германия, които предлагат тази услуга. Този порядък беше. Точните числа трябва да се проверят;
2) не ти се харчат пари за анализи - намираш достатъчно евтино масло за твоя двигател, което ти харесва как работи при твоя двигател и режим на използване. Отчиташ си градското/извънградско или по отработени моточасове (200-250-300 часа според как двигателят убива маслото:
300 часа * 70 км/ч (средна скорост) = 21 000 км
300 часа * 20 км/ч (средна скорост с основно задръствания = 6000 км)
 и си свиркаш. При съмнения - виж т.1 :)

Това е :)

А за естерите в маслата има добър материал за разглеждане точно в oil-club.ru:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/34038-motornoe-maslo-mobil-jet-oil-2/
На някой му изпаднали малко тенекии с масло за турбо-реактивни самолетни двигатели - Mobil Oil Jet II. А то било баш от естери и почти без други добавки. Подробностите в посочената тема. Има 2 (два)!!! анализа на ладичка карана само с това масло. Има и няколко анализа, където е ползвано като добавка - от 200-300 милилитра до 35% от залятото количество. Преди време разглеждах анализите на ладичката - изглеждаха отлични.

https://youtu.be/CF3MEf_ROcU?t=73 - Видео коментар от Торкон с историята и изрично към последователите на култа за масла с висок вискозитет и вярванията и технологичните заклинания за по-доброто мазане и не знам си какво друго :). Вискозитетът на маслото е 0w-8. И не е техническа грешка да е изпусната едната 0 (нула). Маслото не е 0w-16, а 0w-8.

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/mobil-jet-oil-ii-voa.328828/ - тук малко на английски коментират точно горното.

Препоръка за преводачка: похвалиха ми https://www.deepl.com Аз още си играя с нея. Може и вие да си поиграете.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

F Focus

Благодаря за подробният и компетентен отговор, Злостер!