C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

perun

При мен и най-евтиното масло не го пипа до 8-10хил.км.Сменям на 7-8хил.км. и не робувам на марки.Даже искам да е нещо друго.Последните 5-6 смени винаги различни масла и разлика не намирам....


Pockoo

Здравейте. Днес бях на майстор да смени датчика на водата , масло и филтри. Взе ми 450 лв. Но не за това пиша. Сложил е масло 10w40 какво да правя сега , да го източа ли ? Колата ми е Фиеста мк5 1.3

Наско

Колега, не източвай за сега  маслото, мотора ти няма да се счупи. За тия пари които ти е взел тоя майстор /ако е майстор/, би трябвало да знае какво прави. Все пак питай го каква марка е маслото, защо е сложил такова, спецификацията за Форд ли е ? Или какво имáл, това сипáл. Ако е така отиваш при него и... (bang)
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

F Focus

На твое място веднага бих сменил маслото-лично мнение!
Провери масло с какъв точно вискозитет препоръчва производителят за твоят двигател и такова заливай!
Баси "майсторът", който в днешно време залива масло 10/40?!
Аз затова винаги си купувам маслото от доказан вносител и присъствам на смяната му-ако ми кажат, че не може им казвам сбогом!

ivchotr

Всъщност 10W40 се ползва от какви ли не автомобили.

perun

От Форд имат практиката да използват архайчни двигатели с конструкция преди 25-30год.Тогава какви са били препоръчваните  масла?И тогава  такива оплаквания към разход на масло не е имало.Малко повод за размисъл...

Alexi

за мк5 няма да имаш проблем ,там няма модерни двигатели изискващи тънко масло - карай си колата ,и без това си дал доста за смяната му

Владимир Грег

Здравейте колеги.Закарах форд фокус мк1 1.8TDCI 115 коня 2003г. за смяна на всички филтри и масло.Маслото което е сложено е TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30.Не видях това масло да е за моя стар форд.Да ли ще имам някакви проблеми с него?Майстора каза.че е много добро и мога да карам с него и 15000км.

ivchotr

Новите масла покриват изискванията за старите автомобили, защото технологията на производството им надгражда тази на маслата преди нея. Така, че карай без да се притесняваш. Единственият проблем може да е в самото качество на маслото - в смисъл, да не са използвали някое тотално менте.

Жоро Петков

Цитат на: Владимир Грег в 13 Октомври 2024 09:51:21мога да карам с него и 15000км
Може ако тези 15000км ги навъртиш на 10-20тина карания.
Моето масло е 30000/2г аз го сменям на 10000/1г.


F Focus

#1120
Жоро-ако съм разбрал правилно поста ти какво е това твое масло, дето се сменя на две години и 30 000км., а ти го сменяш на 10 000км. ?!?!? ???  Айде по-сериозно, моля! ^-^ Ако не съм те разбрал правилно се извинявам!

"Ravenol" FDS 5/30 на ПАО основа е моето масло, като си правя микс, като му добавям 20% "Motul" V-300 Racing 5/40, което е на чисто естерна основа, за да сгъстя малко маслото, та да стане с вискозитет 5/33 някъде, щото двигателят гони 300Х. км. пробег.

П.С. За Протокола-единствено маслата на ПАО, или Естерна основа, или комбинацията от двете са наистина синтетични масла-всичко останало е пълен та-ак!
И още-няма никакво развитие при маслата (не,че не може)-дори напротив-преди 30-40 години се правеха много по-качествени масла,колкото и да се вижда странно на всички, а двигателите стават все по-кекави, разпилени и изискващи наистина качествено масло. Както съм писал според мен има договорка м/у производителите на масла и производителите на двигатели сакън двигателят да не изкара повече от гаранцията!
Предписанията на дилърите да се сменява маслото в двигателя на 20Х. км. изобщо няма да коментирам! (tooth)
Който иска да ми вярва-който не желае няма проблем, разбира се!

Относно маслата на  "Тотал" съм с крайно негативно мнение от личен опит.

Жоро Петков

Цитат на: F Focus в 14 Октомври 2024 19:25:36Жоро-ако съм разбрал правилно поста ти какво е това твое масло, дето се сменя на две години и 30 000км., а ти го сменяш на 10 000км.
Всяко едно масло одобрено от Форд за моя двигател по спецификации му дават живот 30 000км или 2 години. Аз слагам същото масло, но всяка година или на 10 000км. Какво е не знам - майстора ми влиза по вин и купува каквото е дадено. На марки и предразсъдъци не робувам. От хора с над милион километри знам, че двигател с масло вътре блокирал няма.

F Focus

Блаженни са вярващите-толкоз от мен!
Наясно съм, че малцина ще ми повярват, но изказах личното си и убедено мнение-за последен път, че ми писна-sorry!
Жоро-сподели кВо е това "твое" масло-що го криеш толкова, че да ти кажа едно-друго за него :))
Само заради теб те питам, щото те уважавам-инак не бих отговорил.

Alexi

това масло на Равенол е 140 лв  :D Тотала с който карам е 60 лв .. нещо не съм аз човека да си налея масло от 140 лв ,макар че двигателя ми е на 140к реални км  :D

saggy

Да бе, Алекси, ама си има причина Тоталът да е 60лв за 5л и Равенола 140лв за 5л. Това, разбира се, са цените в БГ, които са с немалка надценка. Но щом заводски френският лъв излиза с Тотал, значи е ставащо масло. Същото за Форда с Кастрол. Другото е, че на добри намаления Равенолът в чужбина излиза под 100лв за 5л. Така че просто трябва да преценяваш. 

Alexi

каквото и масло да сложа няма да го карам 30к ,нито дори 20 .. за 10к км тотала е ок - няма промяна в звука на мотора ,не е сгъстено ,не го гори .. за какво да давам двойно тогава ?

saggy

Да, съгласявам се, че в твоя случай Тоталът е приемливо масло. Аз съм карал моя Фокус с Castrol, Yacco и Ravenol и в общи линии за приблизително едни и същи пари, Ravenol е най-качествен по характеристики, на същата или сходна цена като другите 2 и двигателят работи най-добре с него. А градското каране в София си е амортизиращо за колата - постоянно работа на място в задръстванията, бързо тръгване и спиране, също каране на кратки разстояния.

ivchotr

Няма как по-доброто масло да не е по-скъпо.
Аз на моята ѝ сменям маслото на около 15к км, както препоръчва производителят на маслото. Не го харчи, двигателят си е наред. И е така през последните 9 години.

saggy

#1128
Интересна работа, Ивчо! Навсякъде, където съм гледал и чел по автофоруми и автоканали в Youtube, препоръчват смяна на маслото на 8-10000км макс, ако искаш да нямаш проблеми с двигателя в близките 10 години да кажем. Ти си го сменяш на 15к км и всичко е ОК. Може би трябва да кажем, че твоят двигател от "старите" дизайни и това е главният факт, както и маслото ти е от по-качествените. Новите турбо-бензинки като Екобууст, TSI и всички други максимално изпилени, за да изкарат мощност за малкия си обем, интересно дали така ще се издържат на твоя пробег при такава смяна на маслото. Силно ме съмнява, но времето ще покаже.

Alexi

в щатите се сменя масло на 6-8к км ( 4-5 мили ) .. там коли на по 400-500к мили има буквално в изобилие ,произволни мотори


ivchotr

Ако маслото се сменя на 2000 км, двигателят ще изкара още повече, предполагам :D
Просто исках да посоча, че производителят на маслото, което ползвам, гарантира качеството му и безпроблемната работа на двигателя. И е факт за сега. Ако почнат да му пускат ментета, вече ще е друго. Ама поне до сега не се е случвало някой да изпищи от това масло. Или поне аз не знам за такъв случай. Приятелят ми, който ми го препоръча преди 10 години, щото тогава почнахме да наливаме на дизеляка от същата марка, кара Бавария. Сравнително скъпа Бавария. За неговата кола маслото е предписано да се сменя на 20 000 км. Производителят на маслото дава такава препоръка. Баварците пък препоръчват на всеки 120 000 км пробег да се прави обслужване на двигателя, при което да се подменят лагерите на коляновия вал, вериги, ролки и не помня какво още, което по нашите географски ширини се счита за основен ремонт :D От БМВ не гарантират какво ще му се случи на двигателя, ако не се направи това обслужване на препоръчания пробег, без значение с какво масло се кара :D А пък за подобно обслужване във фирмения сервиз се плаща над 10 000 лв. Моят човек си го прави сам, щото с това се занимава от над 30 години и си купува само частите-консумативи.
Та всеки сам да си решава с какво масло ще си експлоатира двигателя и колко пари ще дава за него. Щото маслото в някои случаи явно не е панацея.
Новите напилени малолитражки какво да ги обсъждаме - тях са ги конструирали, когато вече гледахме в бъдещето, в което ще се карат само електрички. И не се е разчитало да изкарат много голям пробег. Е, това бъдеще нещо се забави и хората взеха да връщат големите кубатури в колите си :D Китайците пък си движат двете технологии паралелно и ЕС им отговаря с 45% мито :D Щото иначе съвсем ще им закъса бизнесът с автомобилите.

Жоро Петков

Цитат на: F Focus в 14 Октомври 2024 20:17:05Жоро-сподели кВо е това "твое" масло-що го криеш толкова, че да ти кажа едно-друго за него
Не го крия, не знам и не ме интересува. Ако ти е много важно по-късно днес ще питам майстора. Казах ти - това, което излиза по VIN номер на автомобила.

saggy

Аз Жоро го разбирам, защото познавам и други хора с нови 4-5 годишни коли, които не знаят дори вискозитетът на маслото си.
Жоро, ако случайно ти се наложи да доливаш масло и си извън София, как ще постъпиш тогава?

ivchotr

По номера на автомобила ще излязат спецификациите на маслото със сигурност, а ако излизат и марка и модел на същото, това вече е заради някаква междуфирмена спогодба. Както японците препоръчват свещи NGK и DENSO за техните двигатели, италианците - масло "Селения" за техните и т.н.

Ще направя още една отметка за маслата, по отношение на вискозитета им. Когато се износва двигателят, неминуемо се получават хлабини между триещите му се части. Използването на "по-дебело" масло обаче е рисково, защото не е изключено да ускори процеса на износване. В двигателя има маслопроводи, чието сечение не се изменя с времето на работа. А сечението на тези маслопроводи е съобразено с вискозитета на маслото, което се препоръчва за двигателя. С други думи, когато забъркваме чорба от няколко масла по наша рецепта, с цел да удължим живота на износения мотор, стигаме до момента на студения старт, особено пък в студените месеци. По-гъстото масло си проправя по-трудно път през тесните за него маслопроводи и в резултат триещите се части са подложени на още по-голямо "сухо" триене. Което съответно им скъсява още по-бързо живота.
Та затова и друг път съм казвал - ползвайте маслото, което е препоръчано за двигателя като спецификация, а ако той се е разхлопал, просто го ремонтирайте. И после пак с препоръчаното масло, без домашни самодейности.

П.П.
Ако се зачетете внимателно в инструкциите за ползване и обслужване на автомобилите ви, ще забележите, че по-гъсто масло се препоръчва единствено, ако автомобилът се експлоатира в региони с висока външна температура. Това е така, защото при повишаване на температурата маслото с по-високия вискозитет "изтънява" и няма да му е трудно да минава през маслопроводите и съответно ще осигурява необходимото смазване, а пък това с препоръчания базов вискозитет няма да го осигурява коректно, защото ще е станало прекалено "тънко".

Но, честно казано не ми се спори. Рано или късно всеки самодеец ще стигне до съответните изводи, особено, ако има намерението да си държи колата докато може да върти геврека ѝ.

П.П.2
Моята е на почти 300 000 км по километраж и ползвам масло с вискозитет 5w30. Не, че се хваля или превъзнасям този мотор. Просто споделям факт.

Цитат на: saggy в 15 Октомври 2024 10:57:31Аз Жоро го разбирам, защото познавам и други хора с нови 4-5 годишни коли, които не знаят дори вискозитетът на маслото си.
Жоро, ако случайно ти се наложи да доливаш масло и си извън София, как ще постъпиш тогава?

Ще види какъв вискозитет и евентуално марка и модел на маслото му препоръчват и ако има такова, ще купи и налее. Ако няма баш същия модел, ще налее каквото има. Аз на моторетката съм наливал масло за автомобил, което дори беше с различен вискозитет, щото трябваше да се прибера все пак на собствен ход. Съвременните масла не се пресичат при смесване както едновремешните. Но пък съм избрал такива масла, които се понасят добре от двигателите и возя по литър резерва. Не го нося на гръб това масло, я :D

Жоро Петков

Цитат на: saggy в 15 Октомври 2024 10:57:31Аз Жоро го разбирам, защото познавам и други хора с нови 4-5 годишни коли, които не знаят дори вискозитетът на маслото си.
Просто го пише в книжката, която е в колата. А и Ивчо е написал - просто ще влезна в интернет и ще видя.

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?variantid=7008&languageCode=en&countryCode=USA&Uid=G1674007&ProcUid=G1674009&userMarket=GBR&div=f&vFilteringEnabled=False&buildtype=web
Castrol magnatec 0w30. Тва масло няма да го кусам, че да ме интересува. Гащите съм си ги вързал като го сменям по-често от предписаното. Ако е писано да се счупи колата, ще се счупи. Тая тема с маслата в мотофорума го разбирам - там е зимна тема. Колите ги караме през цялата година защо пак продължаваме да си чешем пръстите? Темата е с каквоо масло карате форда си и ето аз давам точен конкретен пример:

Castrol magnatec 0w30. Сменяма на 1г или 10 000км.

BlackEagle37

Аз, наливам Pakelo! На предната ми кола съм направил 6-7 смени с него, никакви проблеми! На Grand'а вече за втори път му го наливам!
Времето и парите, никога не стигат😁

ADiDimitrov

#1136
Понеже ми писна от скъпи масла, вкл. си поръчвах и от Немско и пак си го яде, та открих едно не много известно - fanfaro 5w30, даже на етикета е с емблема на Форд/ Волво! В един сайт е на промо 6л. За 68 лв. Екстра ми е и за доливане има 😉

Фокус 3

Здравейте! Това масло подходящо ли е за Форд Фокус 2.0 Tdci 150к.с. 2015г.? От "Старс 94" казват, че става. Нищо, че няма спецификации на Форд , понеже мотора е на Пежо. Благодаря предварително.

Alexi

той мотора ти е на пежо-ситроен ,гледай за техните спецификации .. С3 става

Vesel

Тая година за пръв път сложих Равенол, щото имаше някаква промоция и 5 литра излизаха към 100 лева и на дълъг път ми даде доста нисък разход, който до сега не съм постигал. Приблизително 5/100 за около 400 км. Вярно, че този път карах по-бавно от обикновено, но най-ниското което съм докарвал е 5,4, а обикновено е към 6/100.  Пиша приблизително 5/100 защото по борд ми дава 4,9, а реално трябва да го замеря на колонка пълно-пълно. Така че да има 200-300 грама разлика пак е много добър разход. Като направя още една отсечка само извънградско пак на тези километри вече ще се разбере случайност ли е някаква или закономерност.