Проблем с климатика не иска да духа студено

Започната от Didooo, 29 Юли 2023 16:36:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Didooo

Здравейте колеги и колежки, докато пътувах  извън града климатика ми започна да духа топло. Отидох в сервиз и го напълниха чрез машина имах 625 грама фреон от 840 грама. След приключване на обслужването направих няколко кръгчета из града и нямах проблеми с работата на климатика. Преди няколко дена се пребирах от морето като запалих автомобила си духаше студено и след това като започна една топла вълна от въздух си духаше така 50 км, при което бях принуден да го спра (външната температура беше около 36 градуса). Направихме си една разходка по моловете из Варна докато паднат температурите и към 20ч вечерта тръгнах си към града. По време на пъруването стартирах отново климатика и през целия път си духаше студен въздух.
Днес се прибирах отново към града и го пуснах да охлажда в купето духа студено отначало и после пак се затопли въздуха.
Дали ми се струва, че когато е топло времето над 30 градуса нещо този компресор не може да смогне нещо да охлажда. Гледах си радиатора дали е мръсен запушен, нямаше запушвания между ламелите. Вентилатора си върти през цялото време като духаше и по топъл въздух в купето.
Някой имал ли е подобен проблем с климатика?

Поздрави
Деян
"Не може да се държиш с колата като с човек - колата се нуждае от любов"
- Валтер Рьорл


ivchotr

Повечето, дето сме с климатици за правене, имаме подобни проблеми :D Твоят се държи типично като за загуба на фреон от някъде (тежкият вариант) и/или за проблем с датчика за температурата в купето (по-лекият вариант). С други думи, закарваш колата в сервиз за автоклиматици и ги караш да проверят какво е състоянието на фреона. Ако стои близо до стандартните 840 гр., е по-вероятно да нямаш теч, а да се е замърлял датчикът. Из фордовските форуми, включително и в този, ще намериш теми в които се обяснява каква е болката на тези датчици и как да се оправят. Ако фреонът е паднал с 200 - 300 гр., явно има теч, което ще доведе до по-сериозен ремонт - я компресор, я тръби, я вентили, я дехидратор и т.н.

Ozzie

Първо да уточним, за климатик или климатроник става въпрос. Климатроника има датчик за градусите в салона. Климатика няма.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

E, да де. Ако е по-простата инсталация е ясно. Така или иначе ще трябва да се ходи в сервиз.

perun

Точно така прави препълнен климатик.

F Focus

#5
При подобна липса на фреон ( да не се забравя и липсващото изфирясало масло в него, щото две години ми допълваха около 200 гр. фреон от общо 600 без съответното к-во масло в него, та компресорът накрая блокира!) пълненето му е безсмислено, ако не се хване откъде е теча-личен опит, а и съвет от специалисти!
Инак ще даваш пари на вятъра за допълване веднъж, или два пъти през летният сезон, докато някой-някъде не хване откъде, аджеба е теча и, докато не стигнеш до скъп ремонт, като мен.
Не препоръчвам "горещо", като други сервизи и "специалисти", но мога да споделя мнение на ЛС.
Всъщност винаги съм описвал максимално подробно всичките проблеми по темата, както и по други и  няма какво повече да кажа, та на мързеливците, които ги мързи да четат няма да отговарям в тази, както и в другите теми!

Didooo

Един мързеливец ви благодари за помощта както на интусиастите така и на критика.Ще отида в сервиз и ще започвам процедура по отмятане на причината една по една.

Благодаря
"Не може да се държиш с колата като с човек - колата се нуждае от любов"
- Валтер Рьорл

F Focus

Надявам се да не забравиш да споделиш какво-що?

Didooo

След обикаляне насам натам по майстори се оказа, че климатика не е препълнен а шайбата понеже е електронен компресора (поне така ми казаха) не иска да се движи при задействане на компресора и това е причината по другата седмица ще го закачим на компютър да видим дали има някакви грешки ако нищо не излезе ще се ходи на еладжия да видим дали има прекъснат кабел до там. Това е за сега ако има раздвижване ше пиша отново.
"Не може да се държиш с колата като с човек - колата се нуждае от любов"
- Валтер Рьорл

Didooo

Малко да раздвижа темата след толкова обикаляне се оказа, че проблема е в магнитения съединител, компресор на климатизатора. След смяната му засега всичко е пушка.
"Не може да се държиш с колата като с човек - колата се нуждае от любов"
- Валтер Рьорл