Необходими части: Огледало от Мондео МК3 с функция "Автоматично затъмняване" и бутони OFF и AUTO.
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1323523425e.jpg)
Огледалото е такъв тип, за да пасне на основата на старото огледало. Има и огледала със същата функция, но без бутони - т.е. нямате възможност да управлявате сами процеса, а и основата им е кръгла.
Свързането съм извършил към плафона - изискват се 12V. Проверих, че след около 30мин. автоматично се изключват консуматорите така, че няма опасност дори, ако забравите огледалото на режим Auto, да черпи постоянно ток.
(Проверката е извършена чрез оставена вкл. осветление на плафона и заключен автомобил - след около 30мин. като се върнах - беше изгаснала сама - благодаря на amplified за идеята (beer) ).
Снимка на огледало от Мондео с кръгла форма за инфомрация :
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1323874043g.JPG)
Снимка на основата на закрепване на Фокус МК1:
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1323874174j.jpg)
Тъй като огледалото, което взех, беше без кабел - снабдих се с кабел от едно старо компютърно захранване.
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/arx1323874435u.jpg)
Срязах два кабела и ги оформих така, че да не стърчи пластмасата, в която са обвити - срязах от долу малко (без да режа контактните площи) както и от горе, за да не стърчи извън формата на огледалото. Паснаха идеално като закрепване и контактуване.
Покрих ги с черен термошлаух, който леко нагрях със сешоар.
Изработих си капаче от тънка пластмаса с подръчни материали в офиса ( поставка за съхранение на RAM памет :)) )
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1323875124z.jpg)
Пиновете, които ни интересуват и които ползвам аз са: Пин 1 и Пин 2. Пин 1 - 12V , Пин 2 - заземяване.
Оригиналния кабел ползва и 3-тия пин, който се връзва към светлината за задно движение, при което огледалото автоматично изключва режима AUTO.
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1323874752c.jpg)
Пристъпваме към монтажа:
Първо - махаме старото огледало. Има едно чопче в долната си основа. Надигаме го и издърпваме нагоре.
Второ - махаме предпазителя в таблото под волана - при мен е с номер 35 и е 7.5А - осветление в автомобила. Има го означено на вътрешната страна на капака. Така прекъсваме веригата и можем да работим спокойно по осветлението.
Поставяме новото огледало. Тук може да премахнем плафона с една малка плоска отвертка - има процеп от към страната на предното стъкло. Прекарваме кабела, който сме си приготвили през процепа в тапицерията на тавана, за да стигне до плафона.
Свързваме двата кабела както са на картинката:
Черен кабел - към най-лявата пластина.
Червен кабел - към средната пластина.
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1323874899p.jpg)
Аз лично промуших през двата малки отвора кабелите и после поставих захранващия кабел за плафона.
Свързаме и към огледалото.
Пин 1 - червен кабел
Пин 2 - черен кабел
По време на монтажа не ми хареса как стърчи кабела, отиващ в тавана и затова реших да го прокарам през основата на огледалото. Наложи се да премахна част от термошлауха, за да влязат кабелите без проблем. Нямам снимка, но изрисувах как минава кабела :)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/bfi1323876046p.JPG)
По този начин кабела отива директно в основата и от там в тавана.
Поставяме обратно предпазителя, изчакваме малко и проверяваме дали работи :)
колко парички излезе всичко ?
Цитат на: stenlii^tease в 17 Февруари 2012 16:42:52
колко парички излезе всичко ?
Ами зависи къде и за колко ще намериш огледалото. Аз го взех за около 20лв. от английския ибей с доставката.
Другото са самоделни части от офиса на работа :)
tha22don айде по твоите снимки почвам след малко и аз :)
Цитат на: ihovahi в 27 Април 2013 12:36:07
tha22don айде по твоите снимки почвам след малко и аз :)
Успех! Не е сложно (buddies)
Огледалото е от Мк3 2001-2003г, нали така? След това са без бутони и с голяма основа. Ако намеря от по-новия модел, без бутоните, как може да се монтира?
Трябва да се смени металната стойка, която е залепена на прозореца...
Т.е. трябва да си купиш стъклото огледалото със стойката, а джамджиите (Кобра, Мустанг и др.) ги лепят за 5лв.
По принцип правят процедурата при смяна на прозорец, но не мисля че ще откажат и за такъв случай.
Колеги,
много благодаря за хубавата тема! Очаквам всеки момент да ми пристигне подобно огледало от Ебей.
Въпросът ми е следният - ще го монтирам на Мондео МК3 Тренд, от къде бих могъл да си дръпна кабел за Пин 3 за да може да се изключва при включване на задна предавка?
Благодаря предварително.
^-^
Или от избирача за задна скорост, по точно датчика му който е на скоростната кутия или от стоповете, а пък може да имаш и окабеляване за целта и да не ти е нужно, ако имам време мога да погледна схемата и да ти кажа как ще е най лесно.
Цитат на: DidiBao в 12 Август 2013 17:04:42
Или от избирача за задна скорост, по точно датчика му който е на скоростната кутия или от стоповете, а пък може да имаш и окабеляване за целта и да не ти е нужно, ако имам време мога да погледна схемата и да ти кажа как ще е най лесно.
Ще съм ти благодарен. (beer)
Букса C14 трябва да е на пин 3, ако не съм го сбъркал провери го за всеки случай преди да го закачиш но е 100% на тази букса.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/68873993/Razni/mk3333.jpg)
Цитат на: DidiBao в 12 Август 2013 17:24:19
Букса C14 трябва да е на пин 3, ако не съм го сбъркал провери го за всеки случай преди да го закачиш но е 100% на тази букса.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/68873993/Razni/mk3333.jpg)
Тоест от таблото с бушоните и релетата си пускам един кабел от букса C14 към пин3 на огледалото, ако съм разбрал правилно?
Благодаря.
НЕщо такова но под пин 3 имах в предвид, че задна трябва да ти е на 3-ти пин на букса C14 в таблото с предпазиелите.
Браво на Колегата монтирал и описал монтажа. ^-^ ще се монтира и затъмнително огледало на TREND-A ^-^
Идеята е много добра за огледалото.
И днес пристигна едно, но без бутони. Значи май само ще си прави "магията" за комфорт.
Искам да попитам и при този модел се прилага схемата за монтаж:
пин 1 (бял) - 12 волта,
пин 2 (черен) - маса
пин 3 (сив) - задна
Не ми се иска да рискувам и да гръмне нещо в електрониката.
Доста време се чака докато пристигне ^-^ ^-^ ^-^
За съжаление огледалото, което са ми пратили май не работи. Както и да го вържа няма индикация или затъмняване. Доста съм разочарован. Дали не бъркам някъде?
Проблемът е решен. Оказа се откачена букса в самото огледало. Остана само да открия кой е проводника за задната.
Миналата година монтирах подобни огледала от БМВ и на 2-те си коли. Хубава екстра са. С мултицет измерих консумацията и се оказа, че при засветен датчик (т.е. през деня) огледалото дърпа около 30 mA ток. При затъмняване на датчика (т.е. през нощта) консумацията нараства на около 200 mA. Така че не взимайте + от плафона. Тъй като имам модули за дневни светлини аз реших да взема +-ът от габаритите. Може и + от контакт. Но не и постоянен +. Кабел от светлината за заден ход не съм пускал. Не мисля, че е необходимо.
В интерес на истината и аз се замислих за консумацията. Колега във форума каза, че при спрян двигател тока в плафона спира след 30 минути. Затова го вързах за плафона. Но винаги може да се промени.
Вържи си го, когато дадеш на задна да не "работи" огледалото. Случва ми се да съм светнал плафона и да се налага да връщам назад ... Кеф е да го гледам как "светва" огледалото и спокойно си гледам назад ;)
Опитах да намеря източника на сигнала за задната, но без успех. Даже разглобих и стопа да видя цвета на кабела. Днес ще го гледам отново. Ще е супер ако го включа.
Това огледало ще стане ли на Фиеста 2000г
Здравейте, колеги, някои има ли идея на огледалото без бутоните (по-новото) как му е свързването? Имам го самото огледало и ще купувам ново стъкло така или иначе, като то ще е пригодено за него. Гледам, че излиза един троен кабел от него с куплунг накрая. Въпросът е къде се включва въпросния куплунг? Мерси
Същото е като началото, прочети темата. При теб няма бутони отпред само.
А става ли бмв огледало, стойката ще се смени при стъкларите. И с бутони или без е по-добре?
(https://i.imgur.com/4jACFqN.jpg)
Става предполагам, те масово се връзват по един и същи начин...