Форд Мондео Мк3 - слаби места,съвети за покупка

Започната от Alexi, 18 Септември 2011 11:51:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi

Така ,покрай покупката на тази кола доста попрочетох из западните форуми ,за това ще споделя наученото в една стегната темичка .. Тъй като ще говоря основно за недостатъците на модела първо да отбележа ,че с тоя модел Форд изцяло се отървават от лошия имидж и модела стои на 5-то място във вечната класация на Ауто Билд по надеждност( заедно с Вектра С - един също чудесен автомобил) ,като отвява далеч по скъпи и луксосни коли .Основно ще засегна варианта след фейса ,при него и започва да се монтира комън рейл дизела.Фейслифта води до промяна на 1600 детайла по колата ,като много от недостатъците са отстранени .Да започнем малкото останали слаби места :
1. Инжекторите( тук им викаме неправилно дюзи) .Модела е снабден с инжекционна комън рейл система на Делфи - дали това е добре или зле само по себе си не е много ясно ,и Мерцедес я ползват в някои модели ,но инжекторите определено имат склонност да дефектират ,като симптомите започват от син пушек при студен старт ,неравномерен празен ход ,дизелово чукане на ниски обороти ,и ескалират в силно пушене във всички обороти ,завишено дизелово тракане и топла и студена ,повишен разход ,и в крайна сметка колата започва да влиза в авариен режим което се индикира с мигане на лампата за подгряване.Повече оплаквания има в държави със завишено съдържание на биодизел в дизела( 7-9% ,че и повече) ,както и при ползване на евтини заместители на оригиналния горивен филтър.Инжекторите подлежат на ремонт ,в БГ вече ги ремонтират успешно .За разлика от тях оплаквания от помпата за високо налягане са практически изключени .Също много редки са и дефектиранията на турбото( Гарет) ,за разлика от по новия ТДЦИ който е разработка на Пежо .
2. Демпферния маховик - слабо място на съвременните дизели ,има случаи да дефектира на 5000 км ,но обикновено изкарва между 100 и 200к  .. изразява се в повишени вибрации и металическо тракане на празен ход което се променя при натискане на съединителя .. ако не се обърне внимание стружки от маховика задръстват стартера и той също става за подмяна .Със маховика е добре да се сменят и съединителя и лагера ,тия детайли са предвидени да имат еднакъв живот. Установено е че има пряка връзка между каране на твърде ниски обороти и висока предавка с по честото дефектиране на маховика .. добре е да се избягват обороти под 1800 на 5-6 предавка.
3. Тампони на задния мост( седан) - задното окачване предлага отличен комфорт и стабилност  ,но е доста усложнено .. задния мост е окачен към купето на 4 тампона ,които имат склонност да дефектират - изразява се в глухо тропане по неравностите .. първоначално не са се предлагали от Форд и се е подменял целия мост ,вече ги има за подмяна само тях ,включително и на Пауърфлекс .Съществува мод за отстраняване на тропането без подмяна на тампоните ,като между моста и купето се подлага в близост до износените тампони дебела гума така че моста да не удря в купето .
4.вибрации при обороти около 1500-1800 - проблем който е причинил много мъка на собствениците на Мондео ,проблема е в скобата която прихваща една от тръбите на турбото към предния мост - необходимо е тя да се демонтира и да се подложи малко гума между скобата и моста .. Форд модифицират тоя детайл и може да се закупи такъв с новия дизайн ,което също решава проблема.
5.ЕГР - тази система за връщане на част от изгорелите газове създава проблеми след определен пробег при всички дизели - симптомите са пушене ,неравномерна работа - ЕГР трябва да се демонтира и почисти ,заедно със смукателния колектор . В редки случаи се налага да се замени .Съществува и варианта да се затапи ,което става с метална пластина на входа му .При моторите Евро 4 ЕГР е електронен и не може да се затапва .
6.Спукан маркуч на турбото - симптоми - силен черен пушек ,свистене откъм мотора ,липса на мощност - маркуча се пука най често между интеркулера и ЕГР-а ,слабо място е  .. поглеждайте го превантивно за пукнатини .На пътя може да се ремонтира колкото да продължите като се увие добре с изолирбанд .
7. Скърцане от централната конзола при въртене на волана( отстранено след фейса) - дължи се на фабрично малко смазка на карето ,необходимо е да се смаже - лесно за казване но малко сложно за изпълнение.
8. демферна шайба на коляновия вал ,обтегач на ремъка на алтернатор/климатик - тия 2 детайла са предвидени за доста дълъг живот което уви не се случва .. ремъка го дават да се сменя на 150к като нищо не пише за шайбата и обтегача , които е установено, че изкарват по малко от ремъка .. и 2та детайла имат модернизации които удължават живота им както и доста голям брой афтърмаркет заместители . Не са евтини и подмяната им е трудоемка . Симтоми - видимо играене на ремъка на празен ход ,несвойствено тракане ,ромолене и други шумове откъм ремъчното задвижване ( пада се в ляво ако сте с лице към мотора ) ,шумовете изчезват при леко подаване на газ и подминаване на 1200 оборота .


petermitkov

Браво, много полезна тема!
Предлагам да бъде пин-ната.
sapienti sat

VENTCI


vasko_ah

Нов съм във форума и се радвам че има такива добри теми :) Като за първа тема разбрах от какво ми е тропането в задната част на колата...  :P Евала на създателя :)
Карам Мондео мк3 2003г.

hotblooded

#4
 Нека и аз да драсна нещо по темата:
  Хора не се подлъгвайте по еФтини оферти. По авто къщи има Mk3 2005-2006та 130 и 155 коня които се предлагат на цени между 6400 и 7500 лева ??? WTF? Според обявите колите са на под 100 000 км :o  Говори се за сервизни книжки, от първи собственик... почти всичките коли са с високо ниво на оборудване. До тук добре. Само че такива коли в Германия под 5750 ЕВРО няма според mobile.de! Кой е тоя луд да продава коли в България на малко над 1/2 от стойността им в Германия??? Като се разтърсите за Mondeo Mk3 TDCi за 3000 евро в Германия изскачат коли на по 200-300 000 км. Или автомобили с дефекти, или катастрофирали автомобили.
Edit: А ако си мисли че бензиновите двигатели нямат двойно масови маховици.....

bogdanb


fermer4o

Alexi ,благодаря за статията .Много ще ми помогне.Копирал съм си я на компа и като тръгна да взимам кола ще се водя по нея.Още веднъж ,благодаря.

chrisbrown

#7
Здравейте, надявам се скоро да стана горд собственик на Мондео като вас колеги  (happy) тъй като доста се чудих и искам да се консултирам с вас за колата, която съм харесал , да дадете мнение и т.н. все още не съм на 100% дали да не е бензин но още 1 седмица ще го умувам и това е! Та обявата е следната http://www.cars.bg/u806346 тези дни ще се видя с човека да направим преглед и км да проверим , всичко изглежда перфектно , но дано и реално да е така!

Dmitarcho

Мен лично ми се вижда много ефтино ... като за ХечБек ... че и 2004 ;) Километрите за съжаление няма как да ги разбереш дали са реални :( Заведи Мондеото до МП да му направят една диагностика, да ти кажат на какво дередже е ;) Иначе е доста добре оборудвано - май нищо не му липсва ;) Погледни ТУК колегата Alexi е направил много добро описание какво да се гледа при покупка на такова Мондео ;) Успех ;)
Ръца Пръца

Alexi

ние си говорихме на ЛС .. добре изглежда но км според мен няма теория да са реални което не е проблем ако е поддържана правилно .. цената е подозрително ниска .. специално обърни внимание да не е с обръщан волан - по ВИН може да се хване


tropper

#10
Както са то казали колегите - диагностика в МП - да прегледат дюзите, да прегледат двумасовия маховик да не тропа...
Проверката дали е английска по VIN също е важна, защото хечбеците на това поколение са рядко срещани на континенталния пазар... То не че е невъзможно да се направи обръщането качествено, ама това означава освен таблото и кормиланта рейка, още седалките, огледалата, фаровете, всички възглавници да са изправни и правилно свързани... и да не скърца таблото след всичко това...

Дали дизел или бензин - не мога да ти кажа много. Аз първоначално бях харесал една бензинова, ама беше зле поддържана и й беше заминала гарнитурата на главата (пускаше мехурчета в антифриза) и се отказах. Ако на бензина мислиш да слагаш газова, внимавай с двигател 1.8 SCi - с директно впръскване е и газовата в БГ ще е малко приключение :)

П.С. Ако е изправна - и като двигател е добре, има тяга и като купе хечбега е супер функционален.  (fri)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Marlboro

#11
Защо е Facelift и има лайсни на вратите? 2004 нямат. Тези джанти, също мисля че ги няма след Face-а. Поне на снимките ми изглежда доста зле боядисано, по-конкретно калника и вратата от ляво. Гледай хубаво да не е удряно лошо.

http://www.talkford.com/uploads/garage_images/image_url-39211-1303065898.jpg
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

tropper

Хммм сега като казваш... предната броня е малко объркваща... Хем е с хромираната решетка горе при капака и с голям отвор долу (пчелната пита), хем халогените са от старите - кръглите  :-[
Междинния фейс така ли е или не съвсем?
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Marlboro

#13
Предната броня е от ST като гледам педала на съединителя, 100% е поне на 200к.
А и този прост базов салон, с толкова много екстри... Не ми се вярва.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

chrisbrown

И на мен ми направиха впечатление предната броня, лайсните по вратите и че задната броня е различна.. абе почвам да се разколебавам да не би да е блъскана, а цената не е ли нормално, като се има предвид ,че не е кожен салон

Marlboro

Писал съм ти лично. Цената си е ниска, кола с такова оборудване и с най-базовия салон, не съм виждал до сега.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Dmitarcho

Ако ще изреждаме "Забележителностите" ;) дръжките на вратите нямат хромче - на багажника има ;) За лайсните на вратите, и аз съм чувал от Анатоли, че след фейса липсват /въпреки, че и аз ги имам/, топката на скоростния лост също нещо не ми се връзва ;)
Но найстина, една читава диагностика в МП ще си покаже как е потдържан автомобила ;) Ако всичко е наред ... Очакваме скоро да се похвалиш в Дневника ;) Ако моторя е пушка ... всичко останало е "консуматив" който се подменя ;)
Ръца Пръца

hotblooded

 Бронята е сменяна - няма как със 2.0 мотор да е с ST. освен това - нито волана, нито часовника е от ST, като гледам и окачването не е от ST (щеше да е по ниска), но това е бял "кахър" - човека може просто да си е модвал колата. Салона прилича на амбиенте (базовка), но пък има подгрев на предния джам  ??? - това се добавя най-трудно, навигацията просто се добавя... Ако е от преди фейс-а - то централната конзола е от след фейс-лифта, но топката на лоста е от по-старите.... Както и да е - може просто да е модвана, може да е някакъв квазимодо точно като се е сменял модела.... Може и да е била "мармалад" и да са я събрали часовникари...

escobar

Между другото, тук по картинка се прави толкова успешно разследване и анализ, че ако се отиде на място при продавача - сигурно ще се разплаче и ще я подари...

hotblooded

Цитат на: escobar в 16 Октомври 2012 07:38:06
Между другото, тук по картинка се прави толкова успешно разследване и анализ, че ако се отиде на място при продавача - сигурно ще се разплаче и ще я подари...
Ти остави че и ключа за фаровете нещо не ми се връзва със лупи, ама още не мога да зацепя какво не ми се връзва....


Alexi

колата е междинния фейс 2004-5 ,за това е с лайсни по вратите и стоповете са без белите кантове .. бронята би трябвало да е от междинния фейс но е сменена от СТ .. според мен оборудването е титаниум - има твърде много екстри които не вярвам някой да ги добавя една по една като подгряване на седалките и предното стъкло , ксенон ,нави ( това че навито просто се слага - не е така голям чеп е) ,осветление в краката .. скоростния лост си е от междинния фейс ..странности -  външно би трябвало да има хромирани дръжки на вратите и лайсни около стъклата ,джантите не са от титаниум ,салона и той не е

Иван Вълков

Колега, както ти казах на лично никой няма да откаже съвет и както виждаш две страници. За да не съм съвсем извън темата, мисля, че ще е полезно подобни теми да се отсее полезното инфо и да се добавят към темата Мондео МК3. Виждам че има доста особености особено когато колата е междинният фейс. Така няма да се налага занапред да се лута някой нов колега и всичко ще е в една тема. Извинявам се за отклонението по темата.

п.п. В България скъпото не винаги е качествено, но евтиното е 100% некачествено. Колега направи си калкулация на консуматива и виж дали не е по- добре някоя върната от лизинг. Късмет и дано да попаднеш на най- гледаната и безпробна кола.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

Цитат на: Иван Вълков в 16 Октомври 2012 08:45:45
Колега направи си калкулация на консуматива и виж дали не е по- добре някоя върната от лизинг. Късмет и дано да попаднеш на най- гледаната и безпробна кола.
Върнатите от лизинг към момента започват от 9 бона но за коли 2006та.... Има и две 2.2 TDCi, едната дори е GHIA, макар и с не всичките екстри

Bobi

След като в МП вече единствената сервизна "справка", която може да се направи е кога е сменяно маслото и филтрите, не виждам причина да давам 3-4 к повече. Явно вече се усетиха, че не ядем доматите с колците и няма начин да продадат тоталките, събрани в сервиза, с над 3-4 к лв от пазарната стойност :). ОбичЪм такива тарикати много!

hotblooded

Цитат на: Bobi в 16 Октомври 2012 09:12:34
След като в МП вече единствената сервизна "справка", която може да се направи е кога е сменяно маслото и филтрите, не виждам причина да давам 3-4 к повече. Явно вече се усетиха, че не ядем доматите с колците и няма начин да продадат тоталките, събрани в сервиза, с над 3-4 к лв от пазарната стойност :). ОбичЪм такива тарикати много!
От МП може единствено да си сигурен че е карана със истински консумативи и километража е верен - на фона на горублянските (дупнишки, врачански и др.) кошници хич не е малко. МП не си играят да оправят тоталките, просто защото парите за тях са си ги взели - продават ги на морги, и няма да се учудя ако някоя тоталка след това е възкръснала. Поне в СФА има такъв случай.

mitakinen

И от МП не може да си сигурен какво са сложили защото точно от Бургас със сигурност знам за случай на продадено Мондео МК3 на клиент със заминал съединител и след като клиента е разбрал как са го сурнали направил скандал и от МП са му купили неоригинални части от фонда за кафе, но са отказали да ги сменят безплатно. Не ми ги хвали. Като гризнеш дръвцето друга песне ще запееш :)
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

Alexi

за разлика от други фирми МР не дава гаранция на автомобилите втора ръка които продава... мисля че това е достатъчно показателно за състоянието им .. цените са доста високи единствения плюс са реалните км .. състоянието пак е леко неясно

Marlboro

Няма кой да ме убеди, че и те не са връщали километри...
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

ако следиш обявите им ще видиш ,че се появяват автомобили и бусове на по 300-450к км .. я ми намери в цялото мобиле автомобил на 450к км ?

hotblooded

Цитат на: mitakinen в 16 Октомври 2012 11:40:20
И от МП не може да си сигурен какво са сложили защото точно от Бургас със сигурност знам за случай на продадено Мондео МК3 на клиент със заминал съединител и след като клиента е разбрал как са го сурнали направил скандал и от МП са му купили неоригинални части от фонда за кафе, но са отказали да ги сменят безплатно. Не ми ги хвали. Като гризнеш дръвцето друга песне ще запееш :)
Бургас когато и да ги запалиш - все е късно. Те не са МП, а са предствители или като СФА-Бургас - концесионери. За това във МП  - Младост ползвам 20% отстъпка за части и обслужване, но в Бургас - няма такова животно. В МП София като търсех кола за едно от мондеотата ме предупредиха (самия търговец) че колата е със съедител/маховик за смяна и за това е (с почти 3 бона) по евтина от моята, при все че беше един набор по-нова. В СФА (пежо) като ти дават гаранция и замине маховика и отидеш - "Аааа това господине е консуматив"... и това на чисто нова кола на 60 к км....  по-горивната система нещо - "аааа, зареждали сте кофти нафта"...   Колкото до фонда за кафе - имат предостатъчен набор от оригинални части - изсуркват клиента че това е консуматив и някои дето е на лизинг или фирма с оперативен лизинг - сменя, а говедата я отчитат като гаранционна и хем опъват парите от клиента хем си вземат частта от производителя. Работил съм в представителен сервиз в който това беше практика! Абе замесен ли е Бай Ганьо - сигурност няма. Но на твоя приятел поне са му дали части, макар и алтернативни, опитай се от Горубляне да си вземеш такива.  Просто в МП и представителите на другите марки имаш шанс да намериш свястна кола, в Горубляне 99.9% си е пре*бал!