Да сменя ли FF 2009 г. 2.0 136 за FF 2018 г. 1.0 hatch?

Започната от April, 09 Февруари 2024 09:28:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Mалеееее! Този ремък изглежда като да е бил пред скъсване ??? А някои обсъждаха как ще го сменят на по 150 000 км.


April

Здравейте,

Хубав петък, хубава петъчна тема.

Към Саги.

Мисля да се придържам към изискванията на производителя откъм масло.
В сравнение с МК 2,5 може да се каже, че отвътре отпред и отзад е по-тесен.
На мен ми е добре, аз съм 72 кг и не мисля да качвам :)
Жена ми е 49 кг и не мисля и тя да не качва, че тука съм по придирчив в сравнение с колите.
Управляемостта е като на всеки Фокус до тук - ясна, предсказуема, точна и приятна.
Воланът е еднакъв и при двата автомобила - колата се кара с палец.
Естествено на дизела спирачките бяха доста по-добри, във вразка с големия мотор.
Мого се притесявах за лиспсата на подгряване на седалките, но това не е проблем - загрява топ бързо и има допълнителен електрически подгревател.
От дизела ми лиспва само едно нещо, което би липсвало на всеки.
Чудовищната гъвкавост откъм ускорение.
Всеки досаден тип на улицата можеше да бъде 200 метра зад мене за много късо време.
И тук може, но не е същото.
Определено гори повече колата.
Иначе стои в подземен гараж  сух и топъл и вероятно ще си остане в добро състояние дълго време, във връзка с това, че не е изложена на елементите :)

Към Иво.

Мен ми се вижда съвсем нормален ремъка. Таман е щял да започне да се разпада и да причини, каквото там е предвидено :P

С уважение:

Април

Alexi

нормален не бих го нарекъл ремъка ,по скоро е трябвало да бъде сменен преди едни 20к поне ..тия дето са над 100к според мен да си записват час ,да не заболи

April

Шеговито казах, че е нормален. Ремъкът е за боклука то е ясно. Иначе колата е яка, ама тия тъпотии, които са сътворили с мотора убиват другото.

Жоро Петков

А защо отиде в Мото Пфое за смяна на ремъка? Вече доста сервизи могат да го напаравят с оригинални части за по-малко пари.
Значи 2500лв за 7г тва са ~350лв на година т.е. едно левче на ден за ремък. Ми 1.0 екобууста не гори 3.6 колкото го дават но е по-икономичен от съперниците си. Т.е. това левче мисля, че си го избиваш.
Аз не знам какво ревем срещу екобууста постоянно и само хвалим нафтовите печки като всичките спестени пари от нафта после ги даваме я за ЕГР, я за турбина, я за ДПФ и катализатор...
P.s. Попринцип такива дребни сметки трябва да се правят само и единствено от хора, които използват колата за доход. Ако си правиш такива сметки за лично МПС - по-добре градски транспорт.

saggy

Принципно за дизела си прав, че е по-скъп за поддръжка. Обаче с екобуста Форд вече не са евтина марка за поддръжка и обслужване, а това не е добре за собствениците. Ако оригинален ремък в Мото-пфое е 1000-1100лв при Фокус 2, то за екобуста 1500-1700лв макс ми се струва разумна цена. Но МП никога не да били от евтините.

Alexi

дизела е значително по евтин за поддръжка ,какви дпф-и не съм чул някой да сменя дпф ,просто се маха ,същото важи и за егр .. ангренажен ремък за пса мотора е 500 лв в официалния сервиз със смяната .. турбо ? над 300 к при неправилна експлоатация предимно ,дюзите и те поне толкова ... ако купиш дизел на реални 100к ,както е този фокус, до 200к ще смениш ангренажа ,едни пистови ремъци ,дискове накладки ,съединител в зависимиост от карането ( важи и за бензинов мотор )  друго нищо

April

Защо в МП - това са неща, които
Цитат на: Жоро Петков в 08 Април 2024 22:06:06А защо отиде в Мото Пфое за смяна на ремъка? Вече доста сервизи могат да го напаравят с оригинални части за по-малко пари.
Значи 2500лв за 7г тва са ~350лв на година т.е. едно левче на ден за ремък. Ми 1.0 екобууста не гори 3.6 колкото го дават но е по-икономичен от съперниците си. Т.е. това левче мисля, че си го избиваш.
Аз не знам какво ревем срещу екобууста постоянно и само хвалим нафтовите печки като всичките спестени пари от нафта после ги даваме я за ЕГР, я за турбина, я за ДПФ и катализатор...
P.s. Попринцип такива дребни сметки трябва да се правят само и единствено от хора, които използват колата за доход. Ако си правиш такива сметки за лично МПС - по-добре градски транспорт.

Една публикувана фактура за подобно обслужване ме накара да го направя в МП.
Бая неща покрай ремъка са сменени, нещо, което едва ли ще се случи в друг сервиз, а разликата в парите ще е примерно 500 лева. Така разсъждавам аз и не ангажирам никого с моите лаишки разсъждения.

saggy

То вече новите бензинови коли също имат ДПФ, но се каза GPF (gasoline particular filter). Един познат се изненада неприятно с 2-3 годишен Пасат, като разбра за филтъра. Интересно, че той ми каза, че вече на технически преглед ще гледат за наличието на филтъра. Каза ми, че при първоначалната регистрация на колата в КАТ са гледали за точно за филтъра и катализатора.
Иначе не знам много сервизи да сменят ремък на Екобуст, знам че даже отказват, защото нямат инструментите за зацепване. И поради тази причина и аз бих сменил в МП, ама цената е прекалено солена. Освен това в МП се надяваш, че ще сложат ОЕМ ремък, а не нещо афтърмаркет с по-лошо качество, макар че и това не е ясно.

ivchotr

Не им ли занесеш сам ремъците и не висиш ли на главите им, докато ги монтират, никъде нищо не е 100% сигурно.


saggy

@April, казаха ли ти от МП какъв пробег и срок от години да очакваш за сменения ремък?
Сервизите наистина са много заети с целия дизелов парк, мойто се внесе в БГ последните 15 години и имат достатъчно работа. Освен това Екобустът отскоро навърши 10г. експлоатация и до момента не са сменяни много ремъци. Сега обаче ще почнат повече собственици да искат смяна на ремъка.

April

#41
Забравих да го питам служителят на МП, който ме преведе през процедурата.
Но не си правя илюзии, че ще минат повече от 5  години преди тази манипулация да се наложи да се направи отново.
Иначе колата много ме кефи. Тия сто коне ми стигат, красива бракмата е и пичетата ме заглеждат, което е важно за човек на средна възраст.
Аз съм си и запазен де :p

ivchotr

Заглеждат те някакви шматки, дето не разбират от коли :D

April

Няма значение, важното е да не са дебели :)

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 10 Април 2024 13:12:47Заглеждат те някакви шматки, дето не разбират от коли :D
Точно щом заглеждат Форд - значи разбират от коли  8)
Ако бяха шматки щяха да гледат ваг групата с избушените ДПФ-и.
Фокуса със 100те коня върви, защото режима на двигателя и турбината е нагласен да дърпа от ниските оборити. Не е от 1750 тествал съм го, но от около 2000-2100 вече си на макс въртящ момент.

Жоро Петков

Цитат на: perun в 10 Април 2024 20:45:24И как се поддържат над 2000 оборота градско, тръгни/спри, че да се случва нещо...?!?  ::)
ти твоя атмосферен бензин на 800 оборота ли го караш извинявай?
Във всеки един момента 1.0 екобууста има повече въртящ момент от всеки един 1.8 атмосферен ама нищо живейте си в заблуда.
Най-много обичам коментари от хора чули от една баба на пазара - качете се покарайте колата, изкарайте пари и си вземете каквото ви кефи. Бахти Форд форума човек - тука сигурно има 1 човек освен мен, на който му харесва Форд. Като не ви харсват фордовете защо въобще пишете?

Да не спамя на колегата - аз си купих ето тези джанти едно време на фокуса:
ALUTEC Ikenu 6.5J R16
прикачвам снимка как изглеждаше колата с тях. Датчици си поръчах от olx. Оригинални пишеше FoMoCo от Сливен - цена в МотоПфое беше 200лв парчето, а човека ми ги прати за 60лв/датчик... чисто нови не знам какви врътки прави с тамошното МотоПфое

perun

#46
Няма баби нито лелки колега.Карал съм близо месец 1.0 EcoBoost градско и за мен няма по-куцо нещо.1.6 Зетек от далечната 1999г. е много по-еластичен и много по-приятен за градско каране от това недоразумение 1.0 EcoBoost.Казвал съм го и друг път...
Ето и малко факти:
2018 Ford Focus 1.0 EcoBoost (100)-0-100 km/h (sec)-11.1
1999 Ford Focus 1 1.6i 16v (100)-0-100 km/h (sec)-11.2
И за двата модела няма информация за диапазона 0-40(50) km/h , но на всеки технически грамотен е ясно какво се случва...

ivchotr

За тези, които не знаят - Форд са го измислили, за да не е Опел самотен на последното място  (tooth)

Жоро, не се впрягай. Има и някои читави модели на марката, ама на 1.0 Екобууст май само купето с оборудването му става за нещо. На мен даже ми харесва повече дори и от по-новия модел. Но 1.0 с турбина е такава смешна история, че няма какво да се обсъжда. Този от 2015 г. прави от 0-100 км/ч за върховните 12.5 секунди :D Моделът от 2019 г. пък малко е подобрил спринта - отнема му само 12.1 сек. за тази дистанция. Еластичност да видиш :D https://www.ultimatespecs.com/bg/car-specs/Ford/113323/Ford-Focus-4-10-EcoBoost-100HP.html Понеже ме усъмниха малко данните на Перун, порових и за 1-ва генерация. Ми без турбина и само със 145 Нм въртящ момент, вдига 100 км/ч само за 10.4 сек. https://www.ultimatespecs.com/bg/car-specs/Ford/42562/Ford-Focus-1-Sedan-16-Ghia.html

Та не е зле да си казваме нещата такива, каквито са. Аз не съм сектант и затова не ми пука нито какво ще говорят за моя дръгел, нито за който и да било друг, пък дори и да струва колкото Мазерати :D

April

Имам добро мнение за едрите жени - готвят добре.
Аз много си харесвам фокуса и се радвам, че стана размяната.
То по стария фокус за трите години дето го карах за да е във форма са дадени много повече от тия 2,5 к лева дето са дадени за обслужването на новия.
Само паркуча на турбото дето се сцепи беше 250 лева оригинален.
А пък най-обичам с метрото да пътувам.

Alexi

1.0 всъщност е доста приятен за каране ,далеч по приятен от 1.6 атмосферка ,а и гори по малко .. 0-100 не е показател ,там си на макс обороти а какво се случва до 3000 примерно не става ясно а там 1.0 има доста повече тяга


April

Много му е твърд съединителя на моя. Може би не всички са такива.

Жоро Петков

На всички нови фордове съединителя е много твърд. Аз едвам свикнах за 50 000км с моя.
За всички, които сравняват 0-100 на стар и нов фокус - може да благодарите на ЕС и еврокатегориите.
Моя 1ви мотор беше 600сс 98к.с. без евро категория и от 0-100 беше за 3.4с, сегашния ми е евро 5 900сс 105к.с. и е за 3.6с. Същото е и при колите.
А да сравнявате средна семейна кола със 100к.с. с 0-100км/ч е горе-долу толкова адекватно колкото да мислите за разхода на Фокус RS...
Към автора - защо си решил джанти 17-ки (а не 16) и защо искаш да са "оригинални фордвоски" (а не афтърмаркет чисто нови)?

April

#52
А никъде не съм писал за 17-ки. Не виждам смисъл от тях. Защо оригинални - един приятел като си купи пасат Б7 преди бая години, когато Б7 още беше актуална кола, получи с него зимни гуми с афтърмаркет лети джанти, които нямаха балансиране и ми ги даде да ги продам в олх за .... 200 лева. Не искам това да ми се случи и на мен. А пък си имам от стария фокус едни много приятни Semperit зимни 16-ки и искам да си ги доупотребя.

ivchotr

Не знам как ги правят тези афтърмаркет лети джанти, ама са по-склонни да се чупят. Преди време бях давал на младежите да карат една от предишните ми коли, а те (младежите) изобщо не отразяваха дупките. В резултат се сдобих с 4 криви джанти. Човекът, който ги изправя каза, че ако бяха афтърмаркет, една нямало да преживее изправянето. Не, че не съм виждал заварявани и оригинални джанти, ама се чупят при зверски удари.

Ozzie

Цитат на: saggy в 11 Април 2024 00:40:583. Само Жоро и ФФокус уважават марката Форд и си карат с кеф колите.
Е?!? 'убава работа, 'ми аз?  (blush) Смених стар за по-нов. 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

И аз си харесвам моя. Ама не виждам причина да харесвам нещо, само защото носи някаква емблема, а в същността си е недомислица.

Жоро Петков

Всеки модел - новото Бронко е кенеф. Вече има дела в САЩ.
Експлорър-а в Европа - не знам колко трябва да те хапят мухите, за да си купиш Форд за 170 000лв, а не Ауди/БМВ/Мерцедес. Единствен плюс тук е, че ще си наистина екзотичен.
По същата причина спряха Форд Едж - най-добрия сув в класа си. Просто го направиха прекалено скъп.
Ако не бяха сътворили фиаското с автоматичната кутия на гетраг във Фокусите... Макар, че явно за разлика от ваг групата просто не си платиха, за да се скрие по медиите (някой да помни дизелгейт, проблемните TSI, "извесните" DCT на ваг групата?!).
Обаче тука да говорите как Фокус или Мондео са скапани и то специално 1.0 екобууст, който имаше няколко детски болести и въпреки това беше 10/12г двигател на годината... несериозно е.
Единствените заклети фенове в татковината ни са ВАГ любителите. Ма нищо де, то и автомонтьорите са хора и те трябва да изкарват пари.

ivchotr

Няколко детски болести... Той направо с детски паралич, а пък бил 12 пъти двигател на годината. Смятай колко по-зле са другите, дето не са били двигател на годината :D

П.П.
Долното е писано през 2019 г.:

Списък с наградите за ,,Международен двигател на годината" за 1.0 литровия EcoBoost на Ford:

    Тотален победител през 2012, 2013 и 2014
    Най-добър двигател за 2012
    Най-добър двигател под 1 литър за 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 и 2017
    Победител в категория до 150 к.с. за 2019


Вижда се, че победите му не са чак толкова много, както и че са в отделни класове. Първите му 3 победи са в годините след пускането му на пазара, когато детските болести все още не са се проявили. Следват годините с победи в класа двигатели под 1 литър. Конкурентите му явно са страшна трагедия. А и става дума за версията с повече от 100 коня.
https://blitz.bg/skorost/10-litroviyat-ecoboost-na-ford-pecheli-za-11-ti-pt-nagrada-oskar-za-mezhdunaroden-dvigatel-na-godinata_news682282.html

За какво изобщо си търкаме клавиатурите тук?!?

Жоро Петков

Сега тука няколко човека искат да убедят колегата April, че се е преебал, че е много зле как може така да си вземе това недоразумение на техниката 1.0 екобууст.
Аз самия лично почвам да съжалявам, че съм имал такъв едно време.
Май е по-срамно да караш 1.0 екобууст, отколкото да си с различна сексуална ориентация...

Pyrhel

Защо трябва да се убеждавате кой се е прецакал? Всеки си е взел решението според информацията, нуждите и възможностите, които е имал към момента.

Аз пък смятам, че всяка по-нова кола е по-хубава от стара, когато няма да ти създава ядове по пътищата.
Също и че новите коли са достатъчно здрави, стига да ги поддържаш правилно.
А поне за мен мисълта какво би станало с двигателя 18 години и 580 000 км по-късно е неправилна.
Дай да караме Москвичите от 72ра, щото не им се разтягала веригата?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.