Да сменя ли FF 2009 г. 2.0 136 за FF 2018 г. 1.0 hatch?

Започната от April, 09 Февруари 2024 09:28:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

April

Здравейте,
Силно подозирам отговорът на този въпрос, но все пак.
Нов съм във форума, но карам Форд Фокус 2009 г. Tournier от 3 години без съществени проблени и с добра поддръжка. Сравнително прав е, не е гнил, няма катастрофи никакви. Около 300 хил. км - истински.
Имам възможност да сменя тази кола за по-нов Форд Фокус Хетч 2018 г. 1.0, 100 к.с. под 100 хил. км - вероятно истински.
Как ще се чувствам? Първата има подгряване на седалките, темпомат, голямата навигация, която е безсмислена в България, заден парктроник, електрически подгревател. И върви като самолет.
Втората не съм я карал. Изглежда добре и е гола като пушка - нищо от изброеното по-горе. Изчетох темите за тоя мотор във форума - не знам дали към 2018 г. проблемите му са изчистени.
engine: 1.0L GTDI 12V TC(100PS)(ENM20)
transmission: 5 Speed Manual Transaxle - B5/IB5(TRRN0)
steering: LHD FWD(DR0A0)
body: 5 Door Saloon(BSHC0)
Вижда ми се също по-тясна, по-къса, по-постна. Имам едно чаве, с тенденция да стават две. Не съм състезател, но обичам да имам запас от мощност за изпреварване при нужда.

Моля пишете.

Април


Жоро Петков

Искаш да смениш дизелов автомобил с бензинов? Каква е конкретната причина?
1.0 Екобууста не е умряла риба в цеха, но няма как да я сравниш с 2.0 турбодизел.
Да не говорим, че ще гори повече от сегашната ти и ще върви по-малко.
Лично аз бих оправил катализатор, егр и дпф и бих си карал дизеловия фокус.
Това, че единия е по-нов, а е опоскан откъм екстри е downgrade.
Попринцип съм за по-ново, но мисля , че в твоя конкретен случай е по-добре познавайки си сегашната кола да си я подържаш стегната и изправна вместо да скачаш на същия модел.
Щеше да има смисъл ако минаваш от Фокус на Мондео примерно.


ivchotr

На Екобууста май са му оставили ремъка в масло за задвижване на маслената помпа.


Alexi



April

Благодаря за отговорите.
Изводът е ясен, както и предполагах.
Причините са за една такава замяна комплицитни, понякога животът ни изправя пред такива дилеми.
Прочетох всички теми свързани с този мотор тук и ми звучи като трън в задника.
Оставам си с печката, тя е в доста добро състояние.



perun

Аз комби за хечбек никога не бих сменил...


ivchotr



saggy

Аз съм с хечбек Фокус МК2.5 и вече ми е малка, откакто се увеличихме като бройка в семейството. Сигурно следващата ми кола ще е комби, защото не мислиш какво да вземеш в багажа и какво да махнеш, а просто мяташ отзад и караш. Та, не бих те съветвал да замениш комбито за хеча в твоя случай, особено ако станете 4-ма. Също не бих взел Екобууст с ремъка в масло, защото, каквото и да спорим тук, не е добро инженерно решение и се доказа във времето като такова. Но, ако намериш дизелов Фокус 3 комби, най-вероятно ще ти хареса повече като кола, защото е едни 10 години напред в развитието на модела. Дали има подгрев или не, мисля че е компромисно решение. Темпоматът е важен, но той може да се сложи допълнително.


April



Ozzie

Относно размислите хеч или комби.
Преди да взема комбито, гледах характеристики за двете каросерии. Хеча с идентичен двигател беше по-лек (обяснимо) и при общо допустимо тегло от 1900 кг. (отнася се за двата вида каросерии), хеча на теория може да поеме повече килограми, но пък обема на комбито, не може да бъде заменен, както е отбелязал saggy.

Колкото до автора на темата - най-добре, ако можеш да го замениш за Mk3 1,6 TDCi с 85 кW.
По-късния двигател 1,5 TDCi е с ангренажна верига, но в първите години същата е 7 мм. (на велосипедите ми са по-широки) и е кекава. В последствие я сменят с 8 мм., което е по-удачното изпълнение.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Alexi

мотора като динамика и поведение не е лош ,особено ако е 115 коня със 6 скорости .. обаче харчи много повече от обявеното и повече от 2.0 дизел .. колата като кола е класа над 2009 модела ,все пак е 2 поколения напред аз лично бих се замислил но зависи колко пари трябва да се доплатят ( подозирам че никак няма да са малко )


Alexi

механично мотора е относително здрав ,има хора с над 250к пробег и то немалко ,проблем е ремъка и то основния проблем с него е че подмяната му е 2000+ лв но ако се преглътнат то ще го смениш веднъж и забравяш за него .. аз лично не бих си го купил де ,просто не ме кефи концепцията за малко турбинирано моторче на бензин някак ми се губи идеята ..


To4kata

#12


Напълно съгласен, по улиците е пълно с 1,0 ecoboost. Я погледнете, колко оплаквания, питания и теми за този ДВГ има във форума - 3-4 за последните 4-5 г. или поне откакто аз следя форума по този повод. Същото е и в другия форум. Сигурно аз ще съм първия който ще се оплаче. Може и да е с кубатура на мотор на косачка, ама върви осезателно повече от 1,6 бензин и харчи по-малко.


ivchotr

Е ми карай си го със здраве! Ти като видиш това купе на улицата, как разбираш, че е с баш този двигател? Щото аз не успявам да разбера. Отзад пише едно "Фокус" и понякога "екобууст" в най-добрия случай и толкова. А както е известно, са произведени и модели с по-голяма кубатура в същото купе.
А това, че още няма оплаквания по форумите, се дължи първо на факта, че в известните у нас форуми на Форд пишат има - няма 10 постоянни членове и чат - пат някой гост с определен проблем, но почти винаги като собственик на друг модел. Което ще рече, че е по-вероятно точно 1.0 Екобууст да не е сред най-разпространените у нас модели на марката. Освен това е възможно и все още малкото собственици на модела да не са опрели до момента със смяна на ангренажния ремък. И понеже има доста изписано по всякакви форуми, не само в нашите, за тези недоразумения, не е изключено хората да странят от тях, което пък от своя страна да влияе на присъствието на модела по форумите у нас.


zz_stefanov

Цитат на: To4kata в 20 Февруари 2024 20:48:49Напълно съгласен, по улиците е пълно с 1,0 ecoboost. Я погледнете, колко оплаквания, питания и теми за този ДВГ има във форума - 3-4 за последните 4-5 г. или поне откакто аз следя форума по този повод. Същото е и в другия форум. Сигурно аз ще съм първия който ще се оплаче. Може и да е с кубатура на мотор на косачка, ама върви осезателно повече от 1,6 бензин и харчи по-малко.
Така де, но докато ги карате като нови.
Трудно се намират желаещите да посегнат към този двигател втора ръка.


To4kata

#15
Моята е втора ръка. Купих я на 4,5 години, сега е на 8 г. и онзи ден чукна 100 K. За 8 г. са сменяни само консумативи. Не бих я определил като "нова". Ама модела е от 2012-2013 г. ... В другия форум един колега публикува видео от състоянието на мотора и ремъка на 8г. и 100 K - перфектно. Онзи ден говорих с него, в момента е на 10 г. и 130 000 и се кани есента да си смени ремъците ... и пак ще има пробег от още близо 10 г /поне теоретично/. Скъпа е смяната, да ... в Мотопфое , но дори и там разхода е еднократен за период от близо 20 г. А пък на фона на цените на "новите" коли втора ръка днес, разхода по смяната на ремъците вече си е напълно оправдан, май.


saggy

А, бе, всеки си кара каквото иска и каквото му е според джеба. Какво толкова сте го захапали 1.0 двигателчето. При VW да не е много по-евтина смяната на ланеца(веригата) на TSI двигателите. Цените са високи просто вече, че на екобуста е повече работата заради ремъка в масло - сигурно е така.В старата ми фирма търкалят Пежо 5008 2ра генерация с 1.5 дизел, с верига. Ами, ако се зачетете за проблемите на тази верига ще продадете колата. Макар и гаранционни, Пежо си траят, че веригите са боклук и се разтеглят, клапаните се удрят и всичко се прецаква. Та, така е новото автомобилостроене. Старите коли не са изхода, защото заради големият си пробег са доста трошливи вече.


To4kata

#17
Анджък! Браво!


ivchotr

Значи и Пежо 1.5 дизел с верига няма да си вземаме :D

Нали затова си бъбрим тук - че 1.0 Екобуустите са склонни да хвърлят двигателите заради разкашкани ремъци и други подобни. Това, че някой е минал метър, е може би късмет или изключение. Някой скоро каза, че веригата на не знам кой двигател била по-тънка от тази на велосипеда му и се разтягала с всичките неприятни последици за двигателя. Подобна информация е важна, защото когато човек набива едни пари в нещо, което да му служи определено време, е добре нещото да не му създава излишни грижи и разходи.
Та за нас остава вариантът да открием модела и марката с най-малко проблеми и с най-евтино и сигурно обслужване, а които не могат да правят коли, да се захващат с нещо друго.


To4kata


Това, че някой е минал метър, е може би късмет или изключение.



Е, чак пък. А, посмали малко!







Ozzie

@ivchotr
Аз бях този, който обясняваше за веригите. Касаеше се точно за 1,5 HDi двигателя на Пежо / Ситроен. В последствие е заменена с по-широка с 1 мм.
От януари тг. е задължително във всички двигатели 1.5BlueHDI се ползва 5W30 по стандарт Stellantis FPW9.55535/03 / PSA B712290, a не 0W20 и 0W30 масло както е било в началото.

Източник: https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=54&t=128909&p=1470274#p1470274

Двигателите 1,5 TDCi на Форд и 1,5 HDi на Пежо / Ситроен вече са два различни двигателя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Силовата верига на мотора ми е 630-ка. Почти толкова беше и ангренажната на Москвича ми преди време :D Няма късане, няма разтягане. Пак с 1.5 двигател беше  :D Само да не ме обвините сега в пристрастност към руската техника (tooth)


April

Смених го.
Не става въпрос за никакво доплащане.
Директно, без условия.
Колата определено е по-слаба, но не чак толкова.
Кефя се, че вече нямам чичкомобил, а прилично изглеждаща доста запазена съвременна кола.
В семейството имаме още един по-голям седанов автомобил, също 2018 г., така че не ми остава нищо друго освен да се кефя и да си я поддържам, както и където трябва, и по предписание.
Благодаря, че се включихте.
Април


April

Тия дни вкарвам колата за смяна на ремъка в масло и ще доложа.
ПС. - хванете ми одобрете публикуването на мнения - не към спомер.


Ozzie

@April
Пусни една тема в "Дневник", ако имаш желание разбира се.
https://fordbg.com/forum/index.php?board=30.0
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Освен ангренажния ремък, май и задвижването на маслената помпа е с гумен ремък. Пак в маслото. Поне това научих от няколкото теми за това "нещо". Та, ако е вярно, накарай "майсторите" да сменят и него. Че като спре помпата, спира всичко. И боли.


April

Всичко е сменено в МП, до вчера пазих частите да ги снимам и да ги пусна тука, но ги изхвърлих в крайна сметка. Ремъкът определено беше напукан, но не липсваха парчета. Другия беше перфектен. Мнението на хората в МП, е че това е един уникален боклук с особена поддръжна. Точно 2500 лева излезе. Та така :)


ivchotr

Е, друго си е да чуе човек експертното и безпристрастно мнение на служители от представителството на марката :D Щото собствениците, дето са се усетили къде са се натресли, са на другия полюс в оценките и коментарите.

П.П.
Имаш ли идея за колко километра се е напукал смененият ремък? Ще е някаква полезна информация, все пак.


April

Абе аз имам сравнително лек характер и си говоря лесно с всички, та научавам обикновено по-безпристрастни и близки до реалността неща.



Ремъкът е в това състояние на 99500 км или 7 години.



saggy

Кажи някакви впечатления за разликата между Фокус 2 и Фокус 3 - управляемост, спирачно усещане, тежест на волана? За мен Фокус 2 е много добър модел и ми е интересно при 3ката какво са подобрили. Със сигурност задните седалки са по-просторни за сметка на смаления багажник.
С какво масло мислиш да го караш екобуста? Има мнение, че за здравето на ремъка трябва да е само Кастролът, предписан за този двигател (5w-20 с фордовска спецификация, ако не бъркам).


ivchotr

Mалеееее! Този ремък изглежда като да е бил пред скъсване ??? А някои обсъждаха как ще го сменят на по 150 000 км.


April

Здравейте,

Хубав петък, хубава петъчна тема.

Към Саги.

Мисля да се придържам към изискванията на производителя откъм масло.
В сравнение с МК 2,5 може да се каже, че отвътре отпред и отзад е по-тесен.
На мен ми е добре, аз съм 72 кг и не мисля да качвам :)
Жена ми е 49 кг и не мисля и тя да не качва, че тука съм по придирчив в сравнение с колите.
Управляемостта е като на всеки Фокус до тук - ясна, предсказуема, точна и приятна.
Воланът е еднакъв и при двата автомобила - колата се кара с палец.
Естествено на дизела спирачките бяха доста по-добри, във вразка с големия мотор.
Мого се притесявах за лиспсата на подгряване на седалките, но това не е проблем - загрява топ бързо и има допълнителен електрически подгревател.
От дизела ми лиспва само едно нещо, което би липсвало на всеки.
Чудовищната гъвкавост откъм ускорение.
Всеки досаден тип на улицата можеше да бъде 200 метра зад мене за много късо време.
И тук може, но не е същото.
Определено гори повече колата.
Иначе стои в подземен гараж  сух и топъл и вероятно ще си остане в добро състояние дълго време, във връзка с това, че не е изложена на елементите :)

Към Иво.

Мен ми се вижда съвсем нормален ремъка. Таман е щял да започне да се разпада и да причини, каквото там е предвидено :P

С уважение:

Април


Alexi

нормален не бих го нарекъл ремъка ,по скоро е трябвало да бъде сменен преди едни 20к поне ..тия дето са над 100к според мен да си записват час ,да не заболи


April

Шеговито казах, че е нормален. Ремъкът е за боклука то е ясно. Иначе колата е яка, ама тия тъпотии, които са сътворили с мотора убиват другото.


Жоро Петков

А защо отиде в Мото Пфое за смяна на ремъка? Вече доста сервизи могат да го напаравят с оригинални части за по-малко пари.
Значи 2500лв за 7г тва са ~350лв на година т.е. едно левче на ден за ремък. Ми 1.0 екобууста не гори 3.6 колкото го дават но е по-икономичен от съперниците си. Т.е. това левче мисля, че си го избиваш.
Аз не знам какво ревем срещу екобууста постоянно и само хвалим нафтовите печки като всичките спестени пари от нафта после ги даваме я за ЕГР, я за турбина, я за ДПФ и катализатор...
P.s. Попринцип такива дребни сметки трябва да се правят само и единствено от хора, които използват колата за доход. Ако си правиш такива сметки за лично МПС - по-добре градски транспорт.


saggy

Принципно за дизела си прав, че е по-скъп за поддръжка. Обаче с екобуста Форд вече не са евтина марка за поддръжка и обслужване, а това не е добре за собствениците. Ако оригинален ремък в Мото-пфое е 1000-1100лв при Фокус 2, то за екобуста 1500-1700лв макс ми се струва разумна цена. Но МП никога не да били от евтините.


Alexi

дизела е значително по евтин за поддръжка ,какви дпф-и не съм чул някой да сменя дпф ,просто се маха ,същото важи и за егр .. ангренажен ремък за пса мотора е 500 лв в официалния сервиз със смяната .. турбо ? над 300 к при неправилна експлоатация предимно ,дюзите и те поне толкова ... ако купиш дизел на реални 100к ,както е този фокус, до 200к ще смениш ангренажа ,едни пистови ремъци ,дискове накладки ,съединител в зависимиост от карането ( важи и за бензинов мотор )  друго нищо


April

Защо в МП - това са неща, които
Цитат на: Жоро Петков в 08 Април 2024 22:06:06А защо отиде в Мото Пфое за смяна на ремъка? Вече доста сервизи могат да го напаравят с оригинални части за по-малко пари.
Значи 2500лв за 7г тва са ~350лв на година т.е. едно левче на ден за ремък. Ми 1.0 екобууста не гори 3.6 колкото го дават но е по-икономичен от съперниците си. Т.е. това левче мисля, че си го избиваш.
Аз не знам какво ревем срещу екобууста постоянно и само хвалим нафтовите печки като всичките спестени пари от нафта после ги даваме я за ЕГР, я за турбина, я за ДПФ и катализатор...
P.s. Попринцип такива дребни сметки трябва да се правят само и единствено от хора, които използват колата за доход. Ако си правиш такива сметки за лично МПС - по-добре градски транспорт.

Една публикувана фактура за подобно обслужване ме накара да го направя в МП.
Бая неща покрай ремъка са сменени, нещо, което едва ли ще се случи в друг сервиз, а разликата в парите ще е примерно 500 лева. Така разсъждавам аз и не ангажирам никого с моите лаишки разсъждения.


saggy

То вече новите бензинови коли също имат ДПФ, но се каза GPF (gasoline particular filter). Един познат се изненада неприятно с 2-3 годишен Пасат, като разбра за филтъра. Интересно, че той ми каза, че вече на технически преглед ще гледат за наличието на филтъра. Каза ми, че при първоначалната регистрация на колата в КАТ са гледали за точно за филтъра и катализатора.
Иначе не знам много сервизи да сменят ремък на Екобуст, знам че даже отказват, защото нямат инструментите за зацепване. И поради тази причина и аз бих сменил в МП, ама цената е прекалено солена. Освен това в МП се надяваш, че ще сложат ОЕМ ремък, а не нещо афтърмаркет с по-лошо качество, макар че и това не е ясно.


ivchotr

Не им ли занесеш сам ремъците и не висиш ли на главите им, докато ги монтират, никъде нищо не е 100% сигурно.


saggy

@April, казаха ли ти от МП какъв пробег и срок от години да очакваш за сменения ремък?
Сервизите наистина са много заети с целия дизелов парк, мойто се внесе в БГ последните 15 години и имат достатъчно работа. Освен това Екобустът отскоро навърши 10г. експлоатация и до момента не са сменяни много ремъци. Сега обаче ще почнат повече собственици да искат смяна на ремъка.


April

#41
Забравих да го питам служителят на МП, който ме преведе през процедурата.
Но не си правя илюзии, че ще минат повече от 5  години преди тази манипулация да се наложи да се направи отново.
Иначе колата много ме кефи. Тия сто коне ми стигат, красива бракмата е и пичетата ме заглеждат, което е важно за човек на средна възраст.
Аз съм си и запазен де :p


ivchotr

Заглеждат те някакви шматки, дето не разбират от коли :D


April

Няма значение, важното е да не са дебели :)


Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 10 Април 2024 13:12:47Заглеждат те някакви шматки, дето не разбират от коли :D
Точно щом заглеждат Форд - значи разбират от коли  8)
Ако бяха шматки щяха да гледат ваг групата с избушените ДПФ-и.
Фокуса със 100те коня върви, защото режима на двигателя и турбината е нагласен да дърпа от ниските оборити. Не е от 1750 тествал съм го, но от около 2000-2100 вече си на макс въртящ момент.


Жоро Петков

Цитат на: perun в 10 Април 2024 20:45:24И как се поддържат над 2000 оборота градско, тръгни/спри, че да се случва нещо...?!?  ::)
ти твоя атмосферен бензин на 800 оборота ли го караш извинявай?
Във всеки един момента 1.0 екобууста има повече въртящ момент от всеки един 1.8 атмосферен ама нищо живейте си в заблуда.
Най-много обичам коментари от хора чули от една баба на пазара - качете се покарайте колата, изкарайте пари и си вземете каквото ви кефи. Бахти Форд форума човек - тука сигурно има 1 човек освен мен, на който му харесва Форд. Като не ви харсват фордовете защо въобще пишете?

Да не спамя на колегата - аз си купих ето тези джанти едно време на фокуса:
ALUTEC Ikenu 6.5J R16
прикачвам снимка как изглеждаше колата с тях. Датчици си поръчах от olx. Оригинални пишеше FoMoCo от Сливен - цена в МотоПфое беше 200лв парчето, а човека ми ги прати за 60лв/датчик... чисто нови не знам какви врътки прави с тамошното МотоПфое


perun

#46
Няма баби нито лелки колега.Карал съм близо месец 1.0 EcoBoost градско и за мен няма по-куцо нещо.1.6 Зетек от далечната 1999г. е много по-еластичен и много по-приятен за градско каране от това недоразумение 1.0 EcoBoost.Казвал съм го и друг път...
Ето и малко факти:
2018 Ford Focus 1.0 EcoBoost (100)-0-100 km/h (sec)-11.1
1999 Ford Focus 1 1.6i 16v (100)-0-100 km/h (sec)-11.2
И за двата модела няма информация за диапазона 0-40(50) km/h , но на всеки технически грамотен е ясно какво се случва...


ivchotr

За тези, които не знаят - Форд са го измислили, за да не е Опел самотен на последното място  (tooth)

Жоро, не се впрягай. Има и някои читави модели на марката, ама на 1.0 Екобууст май само купето с оборудването му става за нещо. На мен даже ми харесва повече дори и от по-новия модел. Но 1.0 с турбина е такава смешна история, че няма какво да се обсъжда. Този от 2015 г. прави от 0-100 км/ч за върховните 12.5 секунди :D Моделът от 2019 г. пък малко е подобрил спринта - отнема му само 12.1 сек. за тази дистанция. Еластичност да видиш :D https://www.ultimatespecs.com/bg/car-specs/Ford/113323/Ford-Focus-4-10-EcoBoost-100HP.html Понеже ме усъмниха малко данните на Перун, порових и за 1-ва генерация. Ми без турбина и само със 145 Нм въртящ момент, вдига 100 км/ч само за 10.4 сек. https://www.ultimatespecs.com/bg/car-specs/Ford/42562/Ford-Focus-1-Sedan-16-Ghia.html

Та не е зле да си казваме нещата такива, каквито са. Аз не съм сектант и затова не ми пука нито какво ще говорят за моя дръгел, нито за който и да било друг, пък дори и да струва колкото Мазерати :D


April

Имам добро мнение за едрите жени - готвят добре.
Аз много си харесвам фокуса и се радвам, че стана размяната.
То по стария фокус за трите години дето го карах за да е във форма са дадени много повече от тия 2,5 к лева дето са дадени за обслужването на новия.
Само паркуча на турбото дето се сцепи беше 250 лева оригинален.
А пък най-обичам с метрото да пътувам.


Alexi

1.0 всъщност е доста приятен за каране ,далеч по приятен от 1.6 атмосферка ,а и гори по малко .. 0-100 не е показател ,там си на макс обороти а какво се случва до 3000 примерно не става ясно а там 1.0 има доста повече тяга


April

Много му е твърд съединителя на моя. Може би не всички са такива.


Жоро Петков

На всички нови фордове съединителя е много твърд. Аз едвам свикнах за 50 000км с моя.
За всички, които сравняват 0-100 на стар и нов фокус - може да благодарите на ЕС и еврокатегориите.
Моя 1ви мотор беше 600сс 98к.с. без евро категория и от 0-100 беше за 3.4с, сегашния ми е евро 5 900сс 105к.с. и е за 3.6с. Същото е и при колите.
А да сравнявате средна семейна кола със 100к.с. с 0-100км/ч е горе-долу толкова адекватно колкото да мислите за разхода на Фокус RS...
Към автора - защо си решил джанти 17-ки (а не 16) и защо искаш да са "оригинални фордвоски" (а не афтърмаркет чисто нови)?


April

#52
А никъде не съм писал за 17-ки. Не виждам смисъл от тях. Защо оригинални - един приятел като си купи пасат Б7 преди бая години, когато Б7 още беше актуална кола, получи с него зимни гуми с афтърмаркет лети джанти, които нямаха балансиране и ми ги даде да ги продам в олх за .... 200 лева. Не искам това да ми се случи и на мен. А пък си имам от стария фокус едни много приятни Semperit зимни 16-ки и искам да си ги доупотребя.


ivchotr

Не знам как ги правят тези афтърмаркет лети джанти, ама са по-склонни да се чупят. Преди време бях давал на младежите да карат една от предишните ми коли, а те (младежите) изобщо не отразяваха дупките. В резултат се сдобих с 4 криви джанти. Човекът, който ги изправя каза, че ако бяха афтърмаркет, една нямало да преживее изправянето. Не, че не съм виждал заварявани и оригинални джанти, ама се чупят при зверски удари.


Ozzie

Цитат на: saggy в 11 Април 2024 00:40:583. Само Жоро и ФФокус уважават марката Форд и си карат с кеф колите.
Е?!? 'убава работа, 'ми аз?  (blush) Смених стар за по-нов. 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

И аз си харесвам моя. Ама не виждам причина да харесвам нещо, само защото носи някаква емблема, а в същността си е недомислица.


Жоро Петков

Всеки модел - новото Бронко е кенеф. Вече има дела в САЩ.
Експлорър-а в Европа - не знам колко трябва да те хапят мухите, за да си купиш Форд за 170 000лв, а не Ауди/БМВ/Мерцедес. Единствен плюс тук е, че ще си наистина екзотичен.
По същата причина спряха Форд Едж - най-добрия сув в класа си. Просто го направиха прекалено скъп.
Ако не бяха сътворили фиаското с автоматичната кутия на гетраг във Фокусите... Макар, че явно за разлика от ваг групата просто не си платиха, за да се скрие по медиите (някой да помни дизелгейт, проблемните TSI, "извесните" DCT на ваг групата?!).
Обаче тука да говорите как Фокус или Мондео са скапани и то специално 1.0 екобууст, който имаше няколко детски болести и въпреки това беше 10/12г двигател на годината... несериозно е.
Единствените заклети фенове в татковината ни са ВАГ любителите. Ма нищо де, то и автомонтьорите са хора и те трябва да изкарват пари.


ivchotr

Няколко детски болести... Той направо с детски паралич, а пък бил 12 пъти двигател на годината. Смятай колко по-зле са другите, дето не са били двигател на годината :D

П.П.
Долното е писано през 2019 г.:

Списък с наградите за ,,Международен двигател на годината" за 1.0 литровия EcoBoost на Ford:

    Тотален победител през 2012, 2013 и 2014
    Най-добър двигател за 2012
    Най-добър двигател под 1 литър за 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 и 2017
    Победител в категория до 150 к.с. за 2019


Вижда се, че победите му не са чак толкова много, както и че са в отделни класове. Първите му 3 победи са в годините след пускането му на пазара, когато детските болести все още не са се проявили. Следват годините с победи в класа двигатели под 1 литър. Конкурентите му явно са страшна трагедия. А и става дума за версията с повече от 100 коня.
https://blitz.bg/skorost/10-litroviyat-ecoboost-na-ford-pecheli-za-11-ti-pt-nagrada-oskar-za-mezhdunaroden-dvigatel-na-godinata_news682282.html

За какво изобщо си търкаме клавиатурите тук?!?


Жоро Петков

Сега тука няколко човека искат да убедят колегата April, че се е преебал, че е много зле как може така да си вземе това недоразумение на техниката 1.0 екобууст.
Аз самия лично почвам да съжалявам, че съм имал такъв едно време.
Май е по-срамно да караш 1.0 екобууст, отколкото да си с различна сексуална ориентация...


Pyrhel

Защо трябва да се убеждавате кой се е прецакал? Всеки си е взел решението според информацията, нуждите и възможностите, които е имал към момента.

Аз пък смятам, че всяка по-нова кола е по-хубава от стара, когато няма да ти създава ядове по пътищата.
Също и че новите коли са достатъчно здрави, стига да ги поддържаш правилно.
А поне за мен мисълта какво би станало с двигателя 18 години и 580 000 км по-късно е неправилна.
Дай да караме Москвичите от 72ра, щото не им се разтягала веригата?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Така, де. Няма нищо лошо да се карат нови коли, които няма да създават ядове. И такива, чиято поддръжка е лесна и евтина. Коли, които създават ядове и са със скъпа и сложна поддръжка, си губят смисъла. Освен, ако човек не е мазохист.


Жоро Петков

Цитат на: Pyrhel в 12 Април 2024 14:27:04Защо трябва да се убеждавате кой се е прецакал?
особености на населението на територията


ivchotr

Я да задам един въпрос към колегата Pyrhel.

Преди време пускаше снимки на докарани на "територията" (според Жоро, щото за мен е Татковина и Родина, ама определенията за нея са пак според специфичните особености на населението ѝ) автомобили на по 2 - 3 - 4 години и с пробег от по 250 000 - 300 000 км. По мои спомени не съм попадал на модел със 100 или повече конски сили и двигател екобууст на Форд. Та въпросът ми е - имало ли е такива попадения или не?


KoCMoHaBTa

Цитат на: saggy в 09 Април 2024 10:06:04То вече новите бензинови коли също имат ДПФ, но се каза GPF (gasoline particular filter). Един познат се изненада неприятно с 2-3 годишен Пасат, като разбра за филтъра.

Единствената причина да си взема бензин беше защото колата се кара 90% градско което е основната причина за задръстването на DPF-ите.
Та и аз първоначално бях изненадан като разбрах че вече и на бензините слагат филтър за твърди частици, но като проучих, разбрах че няма проблемите като на DPF-a.
Тъй като твърдите частици от бензина са в пъти по-малко от тези на дизела и поради факта че на бензина не му липсва температура - GPF-a е изцяло пасивен от към регенерация. Дори самата регенерация се случва основно когато колата се кара на принудителен празен ход и ниски обороти защото когато даваш газ - не му стига кислород за изгарянето на прахта.
Така че не се шашкайте от GPF-ите - за 4 години, проблеми 0.
Ся, вярно че на 1.0 EcoBoost-а на MK4, имаше в началото софтуерен бъг в изчисляването на това дали е задръстен филтъра, но го оправиха със софтуерен ъпдейт относително рано.


Pyrhel

Цитат на: ivchotr в 12 Април 2024 20:56:45Я да задам един въпрос към колегата Pyrhel.

Преди време пускаше снимки на докарани на "територията" (според Жоро, щото за мен е Татковина и Родина, ама определенията за нея са пак според специфичните особености на населението ѝ) автомобили на по 2 - 3 - 4 години и с пробег от по 250 000 - 300 000 км. По мои спомени не съм попадал на модел със 100 или повече конски сили и двигател екобууст на Форд. Та въпросът ми е - имало ли е такива попадения или не?

Отговорът и тук е:
Цитат на: Жоро Петков в 12 Април 2024 15:50:34особености на населението на територията

Българопитекът обича двигатели от поне 3 литра и коли минимум от D, но желателно от E и F сегмента, за да не изглежда беден. Тук това се търси, следователно това се предлага.
Но пък това са най-бързо навъртащите километри класове, затова и най-безобразните ми снимки са от такива.

Дали има 1.0 Еко на малко години и много километри - естествено, виж mobile.de, autoscout24.com и другите известни сайтове по Европа. Моторът изобщо не е лош, просто смяната на ремъка е сравнително скъпа.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


perun

Аз бих казал, че сме практичен народ, който предпочита да вземе нещо качествено като изработка и съответно ремонтно пригодно, вместо еднодневка със скъпа поддръжка....


Жоро Петков

Българина взима толкова качествени и лесни за подръжка автомобили, че в България има най-много регистрирани сервизи на глава на населението.
Докато не осъзнаем, че колата 1) е лукс, който струва пари 2) не е инвестиция, а разход (с редки изключения) няма да се оправим.


Жоро Петков

Цитат на: April в 15 Април 2024 13:17:16Разбрах, че съм много тъп да сменя стара, но златна печка за ново, но развалено яйце.
Най-накрая го проумя колега, евала! Ай са продавай, че не знаеш колко много си се преебал, че и после и не можеш да го продадеш това яйце! :))


saggy

Може би трябва да доразчешим тая тема за 1.0 Екобуст веднъж-завинаги и да се спре повече обсъждането на слабите места или скъпата поддръжка на двигателя. Факт е, че Екобуст е цяла гама от двигатели, които вече 10+ години се произвеждат и скоро не се вижда да се прави друга серия фордовски двигатели.


Pyrhel

Разчиствам темата от тъпотиите и моля стоп на чесането. Има тема за спамене.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


perun

Извинявам се ако съм обидил някой, но няма как в подобна тема да няма и доза хумор...