Търся човек сведущ относно пазаруване в "Али Експрес"

Започната от F Focus, 09 Март 2023 14:00:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

На моите поръчки винаги им слагат срок 90 дни за доставка и евентуален такъв по-къс. Доста пратки идват много по-рано от по-късия срок. Но доколкото съм събрал опит с пазаруването от Чайна, тоталният им срок е 90 дни. Случвало се е и да го прескочат веднъж, отворих диспут, върнаха ми парите и пратката дойде след 2 - 3 дни. Аз пък се опитах да им върна обратно парите, обаче не стана.
В европейските сайтове също са се нароили китайски продавачи, които явно са тук, запасени с продукти и доставките идват за отрицателно време.


F Focus

Тъй-както е редно, а и защото на някого може да му е полезно споделям последна и явно окончателна информация относно действията на Български пощи при доставка от чужбина (не само от Китай).
Да припомня, за да не четете цялата тема:
-поръчах и платих нещо от "Али"-то.
-сгреших номера на улицата-безспорно моя грешка
-пощенският код е верен
-телефонът ми е верен
-градът е верен
-държавата е вярна
След няколко обиколки м/у Централна поща и "моята" се установи следното:
-пратката пристига в пощенската станция според пощенският код
-според служителките от "моята" пощ. станция задължително се изпраща пощальон с хартиено известие(!?!?!?) на адрес, въпреки, че има телефон на опаковката
-пощальонът не открива такова лице на даденият адрес (демек мен), връща пратката в пощенската станция, която пък веднага връща пратката на изпращача без изобщо някой да си дава зор да изпрати смс
-не можаха (или най-вече не искаха) да ми кажат пристигала ли е изобщо пратка на мое име, която да са върнали обратно
Стигам до извода, че никоя служителка в пощите изобщо не си дава зор дадена пратка да се достави, а само чакат грешка нещата да не се случат, което явно им е единственото удоволствието в живота!
Кой-каквото ще да ми разправя сме 100 години назад и поне 50 години встрани-не само в това отношение, разбира се!
Добре, че сумата не беше голяма, а и намерих, каквото търся в наше село.




Ozzie

Е дай го номера на тази прословута пратка, да видим и другите какво точно се е случило.

P.S. https://parcelsapp.com наистина показва много детайлно и точно движението на пратката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Последно си поръчах една акумулаторна помпа от Алито. На 11-ия ден беше пристигнала в страната, а на 15-ия ден я получи дъщеря ми от куриерската фирма, защото не бях в столицата. Последните два пъти получавам пратките през куриерска фирма, а не чрез Български пощи, което може да е продиктувано от проблеми с последните, които китайците не желаят да имат. Макар, че и с пощите не съм имал проблеми.

F Focus

Ози се старае да помогне на индианеца човекът, ама ако не Ви е интересно, и Ви е досадила темата да я приключа, че ми става неудобно вече?
Както писах сумата не е голяма и лесно се преглъща, а и открих тук, каквото ми трябва, дори по-качествено, което към датата на изпращане на поръчката в Али-то не беше в наличност  в наше село (м/у другото на същата цена). Иде реч за строго специфични акумулаторни Li-Po and Li-Fe батерии, които се използват основно в моделизмите, и са много капризни и опасни, ако не се спазват определени правила-инак са недостижими, като отдаван ток,  капацитет и тегло-тВа м/у другото, и ако на някого му е интересно...
От цялата сага исках ясно да разбера как, аджеба действат Български пощи (или не действат), и както предположих всеки клон действа, както си реши.
Вероятно, когато се използват куриерски фирми доставката е по-скъпа? Нали се предлагат два варианта, вкл. трети с DHL понякога.

F Focus

Пак съм аз-сагата приключи! ^-^
Току-що получих смс от "Спиди", че пратката от бай Хой е в техен офис близо до мен-слава Богу пратката не е стигнала до Български пощи! ^-^
За Протокола- поръчката пристигна за над месец и половина, ама дойде все пак! :)

Ozzie

Всъщност е тръгнала от Китай на 20.05 и си я получил на 05.06 в 15.28 ч. местно време. Пътувала е две седмици до тук.

Явно китайците са я пуснали с някакво закъснение (имат това право) и докато тръгне е била със статус "Очаква изпращане". Мисля, че максималния срок за такова забавяне е два месеца. Поне имах такъв случай преди няколко години. Поръчвам телефон. Почти два месеца поръчката е със статус "Очаква изпращане". Пуснаха го два-три дни преди да изтече въпросния срок и след това дойде буквално за една седмица.
P.S. Ако изтече този срок и пратката не бъде изпратена, парите се възстановяват.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Pyrhel

Цитат на: F Focus в 29 Май 2023 17:35:28От цялата сага исках ясно да разбера как, аджеба действат Български пощи (или не действат), и както предположих всеки клон действа, както си реши.
Имах 4 поръчки в един и същи момент, но 3 дойдоха с по седмица-2 разлика. За четвъртата нямаше и следа - нито СМС, нито известие, реших да проверя дали случайно не се търкаля в някоя щайга - "оо, ама ние я върнахме обратно, защо не идвате да си проверявате като знаете, че е тук". Сменили част от лелите - тези с известията пращат едно за няколко пратки, обаче връчващите не знаели и ти дават само това, за което имаш известие (nut)
Естествено, връщането не се отбелязва в тракинга и изгаряш - китайците казват "в пощата е, няма рефънд за теб".
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Завеждайте искове срещу пощите и ако не друго, поне ще им се ускори кончината :D

F Focus

То хубаво да се завеждат искове-ако бях адвокат щях да го направя ( и нямаше да карам 17-годишен Форд >:( ).
Инак да заведеш дело в наше село е губене на време, такси, адв. хонорар...и имайки предвид "справедливият" ни "съд" и "бързината" с която "работи" решение ще излезе след няколко години! А и нищо чудно накрая да се окаже, че си изгубил делото, дори е най-вероятно да се случи точно това! Проклетите и мързеливи лелки в пощите мисля, че са в час със "законите", а и пощите със сигурност имат юридически отдел, та каузата е пердута отвсякъде.


ivchotr

Когато всичко е документирано и някой не си е свършил работата, а ти си понесъл вредни последици, вероятността да загубиш на някоя инстанция е изключително нищожна. Вероятността обаче и съдията да им е ял хурката на тези, е по-висока :D

To4kata

При мен пратките идват отскоро с Express one /преди с Български пощи/. Но, една пратка, която съм направил на 13.04.23 г. я няма още. На 22.04.23 получавам от Express one съобщение за очаквана пратка с непълни данни /нещо, което ми е непонятно защото в Ali-то данните ми като получател са коректни/. Създали са товарителница, но все още я няма. Писах им /на Експерс-а/, отговарят ми писмено, че пратка с този номер не е приета/регистрирана при тях. Пуснах молба при китайците да ми върнат парите. Ще видим какво ще излезе. Нямой има ли опит с тези Express one? Имат пунктове по некви кафенета. Странна работа!

ivchotr

Тези така са си организирали работата, че ако някой ти знае имената, може да ти получи пратката и при тях не остава никаква следа кой я е получил на практика. Нито проверяват лична карта, нито се подписваш някъде... А бе едно време по соц-а, в склада на ДАП-а, дето карах стаж, даваха болтове и гайки на кило, ама поне трябваше да си с монтьорски дрехи  (tooth)

To4kata

Абе, не ме е грее това. По-добре кажете как да се оправям в такива случаи. Като вляза в проследяване на сайта на Али експрес пише, че ще се доставя от българска страна с Express one. Проследяването дава, че пратката е пристигнала на митница София и дотам. Не вярвам да е задържана /комплект силиконови тапи за спортни слушалки - 30 лв/. Експрес уан обаче са крайно некомуникативни - в местния пункт нищо не знаят, от централата телефон не вдигат, отговарят с мейли, които изглеждат като автоматични съобщения /не е при тях/. А чакам други поръчки общо за около 350 лв - рибарски такъми /излизат ми 3 пъти по евтино/.

ivchotr

В темата има изписано всичко, което можеш да направиш, ако не си получиш пратката навреме или въобще.

Pyrhel

Първият път, когато имах досег с Express One, локациите и политиката им за доставяне ми се подозрително еднаква с тази на M&BM Express. Оказа се, че такава тъпотия е трудно да се пресъздаде втори път: https://expressone.bg/about-us. Избягвам ги всячески, предпочитам БГ Пощи.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Явно китайците сами са стигнали до техните услуги, щото аз например не съм ги избирал.

Ozzie

А може да са унгарците или холандците или която и да е друга държава в Европа, в която първо пристигат пратките.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Примерно. Но чувах преди време, че чайните са си направили логистични бази из Европа и ги зареждат с какво ли не, за да реагират с по-кратки срокове за изпращане и получаване. Та е по-вероятно баш те да са си избрали този куриер у нас.
Вчера си поръчах тениска с тематичен надпис и сега съм пуснал хронометъра да видя за колко време ще дойде :D

Ozzie

Цитат на: ivchotr в 03 Юли 2023 20:03:57Но чувах преди време, че чайните са си направили логистични бази из Европа...
В такъв случай, при поръчка, вероятно би трябвало да има опция за избор на държава доставчик. Виждал съм такива, но рядко съм поръчвал, понеже доставката надвишаваше многократно стойността на стоката. А същата стока, ако се избереше да тръгне от Китай, идваше до тук с безплатна доставка. Да се чудиш, де е логиката....  ::) 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Ами аз гледам по възможност да е с безплатна доставка. Tениската, за която писах по-горе, е с намалена цена от 19.73 лв на 4.93 лв. Пиша в лева за по-лесно :D Шипингът обаче е 6.12 лв. и идва от Китай. Ама като цяло, ако искам да ми я нарисуват тук, ще излезе поне двойно по-скъпа. Като това е най-оптимистичният вариант, който едва ли е възможен.

KoCMoHaBTa

Аз да споделя една интересна прясна история. По принцип, ако на нещо му наближи края на времето за доставка, винаги пиша на търговеца да го удължи, понеже в 90% от случаите идва със закъснение. Случвало ми се е доста пъти да не ми го удължат и като изтече - отварям диспут и от алито са ми връщали парите.

Да ама последния път (преди 2 седмици) - греда. Чакам 2-3 месеца, търговеца го удължи веднъж, ама втория път като му писах - не отговори. Аз съответно отварям диспут след няколко дена и от алито ми извадиха средния, щото според техния тракинг - пратката била в пощата и трябвало само да ида да си я взема, нищо че седи тоя статус от 2+ месеца, а през това време съм взел поне десетина други пратки. От parcelsapp се вижда че пратката е обратно в Унгария, ама на алито не им дреме. Съответно ми отказаха да ми върнат парите, в следствие на което се оказа че повече диспут за тази пратка с тази причина не може да се отвори - или казано на кратко диспутите са само по веднъж за дадена причина. Имаше опция за оспорване на диспута, която отново доведе до отказ.

Та тоя път си викам - ще го играя грубо. До сега не бях отварял chargeback за транзакция по карта, та реших да пробвам. Бях чувал че е ултра бавна процедура и отнема поне 3-4 месеца, без гаранция за успех, ама ми беше все тая щото парите не бяха кой знае колко ~32лв.

За хората които не са наясно, chargeback е оспорване на транзакция по дебитна/кредитна карта, като се заявява към банката която е издала картата. По принцип, масово се използва за възстановяване на пари от злонамерени транзакции (фишинг, АТМ скиминг, измами, ...), но може да се ползва и за оспорване на покупки които не са дошли или са ви измамили като са ви изпратили нещо различно/фалшиво и съответно не можете да се разберете или откриете търговеца. За целта трябва да предоставите всякакви документи, кореспонденция и други доказателства във ваша ползва.

Обратно към моя случй - ползвам Revolut виртуални карти за пазаруване - та всичко става през тяхното приложение.
Стартирам chargeback-a, прилагам снимки на всичко с което разполагам (чатове, мейли, тракинг, данни за поръчката) + обяснения какъв е случая и отивам да си правя кафенце
Малко по-късно, докато си пия кафето на терасата - получавам съобщение от Revolut, че парите са ми върнати.

Направо не можах да повярвам - за по-малко от час - сагата приключи, а китаеца сигурно няма и да разбере от къде му е дошло.

Та ако нещо много ви стане напечено и почнат да се гъбаркат с вас - това е практически последната инстанция чрез която може да се опитате да си върнете парите (без да се злоупотребява естествено).

ivchotr

Тя злоупотребата няма да мине, ако не си извършвал фактическо плащане. За подобна експедитивност съм чувал при проблеми с плащания през ПейПал. Но обикновено тези неща в крайна сметка минават през съдебна процедура, защото няма законен начин който и да било да ти дръпне пари от сметката без твое знание и одобрение. С други думи този, който ти връща парите дето ги оспорва търговецът, на практика ти дава свои пари, а след това си ги търси от недобросъвестния търговец, измамник или какъвто там негодник си имал лошия късмет да срещнеш в Мрежата. Банките и платформи като Револют са достатъчно мощни по отношение на притежаваните средства, които могат да си позволят да не ползват известно време, докато тече процедурата по възстановяването на оспорваните суми.
Преди години един колега ползваше интернет банкиране за да си плаща битовите сметки. Супер удобна опция, която ползвам и аз от години. Спестява висенето по опашки, особено ако се налага да се правят и парични преводи извън битовите плащания. Та по едно време човекът получи заплашително писмо от Топлофикацията, че не си е плащал от няколко месеца и ако продължава така, ще му пратят съдия-изпълнител. Оказа се, че когато е въвеждал номера на договора за плащането, е объркал една цифра и на практика е плащал сметките на някакъв друг клиент на Топлофикацията. Вдигна врява, задействаха се нещата, банката (ДСК) направи каквото трябваше (доколкото знам се бяха свързали с онзи, който неминуемо е бил разбрал, че някой друг му плаща сметките, но си е траел и го бяха убедили да не се стига до съдебно търсене на неправомерно получените суми), изтеглиха парите и ги преведоха обратно на моя човек, а той си погаси задълженията към Топлото.

dragozow

Ако е минал срока за доставка се прикачва тракинг, скрийншот, че пратката е някъде си и срока за доставка е изтекъл. Всякакви увещания на търговеца не бива да се взимат под внимание, Алиекспрес връщат парите след два три дни. Имах пратка приета на 28.02 в централен офис на expressone или както е новото име на MBM, нямаше движение месец и нещо, звънях 100 пъти, имейли писах, нищо. Като изтече срока пуснах диспут и върнаха парите. На 20 юни получих мистериозен смс от куриера, тракнах пратката, седи в офис Русе. Звъннах по телефона и жената вика, че не била в Русе и тракинга да не го гледам, била в Карпузица. Викам къде е Карпузица, в Княжево било. Аз съм я поръчал в жк Борово. По съвет на жената трябваше да си я взема от там, че колегите и са идиоти и може да се загуби пак. Пратих една позната от Владая, тя пък нямала време, та изпратила братовчедка си да вземе заветната пратка, голяма драма забъркана от куриерите.

ivchotr

Пак ти е била сравнително близо пратката :D

П.П.
Тези как оцеляват в конкуренцията на Спиди и Еконт, направо идея нямам  (hammer)

F Focus

Скоро поръчах още нещо от "Али"-то за малка сума, но както при първата ми поръчка, така и сега номерът на картата беше достатъчен-няма код за интернет банкиране, няма смс от банката с временен код валиден за кратко...? Ами то така много лесно може да се източи една карта!
И при вас ли плащането става само с номер на картата?

ivchotr

Да. Аз затова съм си изкарал още една карта, чиято сметка зареждам преди подобни интернет транзакции. Моята си е най-обикновена пластика, която мога да ръгна и в банкомат. Обикновено държа в нея не повече от 20 лв. Банките предлагат и виртуални карти пак за тази цел.

F Focus

Вдянах, ама дай акъл, моля какво да правя с единствената ми карта, чийто номер бай Хой вече знае?
Същата изтича м. Ноември т.г.

ivchotr

Ами единият вариант е да отидеш в банката и да кажеш, че се притесняваш за парите по сметката, към която е закачена картата. Те могат да ти изкарат друга сметка с друга карта или просто да сменят картата предсрочно, а пък ти да си активираш и виртуална такава за разплащане онлайн. Можеш и просто да обявиш сегашната карта за загубена, при което банката би трябвало да я блокира. До изваждането на друга карта не е зле да имаш малко кешовица за посрещане на ежедневните необходимости. Ама този вариант е свързан с лъжа все пак.
Аз съм си активирал известяване с СМС за всеки превод към и от основната сметка, което е някакъв вариант да получа хабер, че някой ми рови по сметките. Ако получиш СМС за превод, но не го правиш ти, се обаждаш на спешния телефон на банката да блокират сметката, а после пускаш жалба в полицията и в банката да намерят кой дърпа пари без да има право. Бай Хой едва ли ще го хванат, ама поне нашенските негодници ги хващат редовно. Банките си имат отдели за сигурност, в които по принцип работят бивши ченгета и няма лабаво. При доказване, че си жертва на посегателство онлайн или чрез скимирана карта, банката би трябвало да ти възстанови сумата и да си търси крадците за нейна сметка. Ако ползваш интернет банкиране, можеш да си направиш настройки какви суми да могат да се теглят в рамките на деня и еднократно от банкомат или онлайн. По този начин можеш да намалиш размера на евентуалните щети, но тряба да си активирал и СМС известяването. То, естествено, не е безплатно, но се преглъща. За месец излиза колкото половин кутия цигари, че и по-малко. Зависи колко често теглиш или превеждаш суми, или плащаш с карта насам-натам по магазините.

Ozzie

Цитат на: F Focus в 09 Юли 2023 13:50:03...дай акъл, моля какво да правя с единствената ми карта, чийто номер бай Хой вече знае?
Ако не се лъжа, по-назад в темата беше споменал, че си към ДСК, в такъв случай вероятно имаш и регистрация / акаунт в "ДСК Директ", евентуално имаш и приложението за смартфон. Ако е така, всички средства, които не са ти належащи, можеш да прехвърлиш в Спестовна компонента (подчертал съм го с червено). От нея, по всяко едно време можеш да прехвърляш кинти в разплащателната сметка (картата), без нито една стотинка такса. Спестовната компонента я виждаш само ти, даже не съм сигурен, дали банката могат да я видят.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...