Реглаж на клапаните

Започната от Dimitar1, 23 Декември 2021 23:39:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 24 Май 2023 08:57:27Колега Ф Фокус, за този мотор се убедих, че не погледнеш ли сам в него, мнения и майстори бол. Тази проверка за която ти говоря, можеш съвсем сам да си я направиш. Трябва ти само гедоре, и пластинки за мерене. Нищо сложно ! п.п на 23.06 на работа ли си  :-\

Ади-пенсионер съм, но отскоро започнах да поработвам, че пуста жажда за пари! (tooth)
Ако трябва няма да съм на работа на 23 Юни-какво имаш предвид?


ADiDimitrov

#31
Ще гоня един FR6427 за Италия от SOF.

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 24 Май 2023 20:37:41Ще гоня един Райнеар за Италия от SOF.

Ясно-предлагаш преди полета да измерим хлабините на клапаните, или да се видим, или и двете? :)Ако ще мерим клапаните ще ми трябва и нова гарнитура, щото практиката на едного хвален и прехвален, занимаващ се с реглажа им, който ползва старата гарнитура, калкулирайки нова доказва, че си трябва наистина нова и качествена, и то монтирана кадърно, че двигателното масло да не избие през свещите!
В колко часа е полета? Има време-ще държим връзка-само да е живот и здраве!
"Райънер" летят с "Боинг" 737-800, или с най-новият "Макс". Първият е много шумен, за разлика от "Ербъс"-319/320/321, по-новият е по-добре. Корпусът е малко по-тесен от този на "Ербъс", а след 12-ти ред седалките назад плавно започват да се монтират все по-нагъсто, което важи за всички марки и модели аероплани и авиокомпании, освен елитните (основно арабски),та в последните десетина реда едвам се вмъкваш, за да седнеш! Ако си само с ръчен багаж не носи НИКАКВИ течности (ракия, например (tooth) ), дори малко шишенце вода! И прочети какви са изискванията за габаритите на ръчния багаж, че е възможно да береш сериозни ядове!
Извън темата е, ама може да е полезно.
Ако имаш въпроси ми драсни на ЛС.

ADiDimitrov

Да гарнитурата е важна! Аз за това съм метнал една в багажника, нищо че миналата година я сменях. Иначе мен не ме мисли, 12 години съм бачкал на VAR 😉

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 24 Май 2023 21:22:37Да гарнитурата е важна! Аз за това съм метнал една в багажника, нищо че миналата година я сменях. Иначе мен не ме мисли, 12 години съм бачкал на VAR 😉

Разбрах! ^-^

dushi

С тия фордове всички ще се окажем служители по летищата. Да отговаря вя Ади, относно фиксирането на шайбата на коляновия вал. Само нейното фиксиране не е достатъчно, трябва да се навие един пин от страни на мотора който фиксира вала, а се навива точно зад полуоската. Като се има в предвид усилието с което се затяга шайбата, нито фиксиращия пин през шайбата нито този от страни на вала не са годни да издържат. Когато стягах моята шайба капака на картера беше махнат и от доло бях подпрял коляновия вал да не мърда. Отделно един колега с една щанга беше заклинил зъбите на маховика в корпуса. Въпреки тези действия се отчупи парченце от единия разпределителен вал, там където влиза фиксиращата пластина. Най добре става с гайковерт на който му се има доверие за усилието с което стяга, но такъв нямах под ръка. Ако нещо ти трябва за полета на 23,06 пиши едно лично, би трябвало да съм на работа тогава.

ADiDimitrov

Отзив от един Дуратек 2.0 на Мазда. Симптоми работа на 3 цилиндъра/така почети 1 година/ След реглаж промяна не настъпи. Сваляне на глава - пет прегорели клапана и две потънали легла. Ремонт 459 лв. само за главата. Допълнително смяна на верига и всички гарнитури, тотал около 1000 лв. Сега мотора е пушка. Предходна история 140000 км. само на газ без правене на реглаж. Преди това колко е карана на бензин, само Господ знае 😉😂😂😂. Та това е който както иска да го разбира.

ADiDimitrov

Оффтопик, много ми хареса Т2 на Sof, но кацането на Т1 ...... трагедия от страна на ГП. Поздрави от морето 😉⛵

saggy

Значи, Ади, да разбираме, че вече си твърдо за реглаж на клапаните при Дуратек двигателите с газова? :)

ADiDimitrov

Да речем че другата седмица ще направя точно това 😉


F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 29 Юни 2023 10:42:21Отзив от един Дуратек 2.0 на Мазда. Симптоми работа на 3 цилиндъра/така почети 1 година/ След реглаж промяна не настъпи. Сваляне на глава - пет прегорели клапана и две потънали легла. Ремонт 459 лв. само за главата. Допълнително смяна на верига и всички гарнитури, тотал около 1000 лв. Сега мотора е пушка. Предходна история 140000 км. само на газ без правене на реглаж. Преди това колко е карана на бензин, само Господ знае 😉😂😂😂. Та това е който както иска да го разбира.

Ами то цената е съвсем човешка за такъв ремонт, чак нереална! Като се добави и веригата труд не е калкулиран...?
Дай инфо на ЛС, моля къде е правена интервенцията?

zz_stefanov

Днес моята е в сервиза за годишно ТО. Поисках да ми проверят клапаните и ми казаха че била с хидравлични повдигачи. Ti-VCT 1,6 115hp от подписа ми. Та вярно ли е това или да сменям сервиза догодина. :)

ivchotr

Добър въпрос. Има четива из нета, според които в главата има хидравлични клапани, които са натоварени със задачата да изменят ъглите на разпределителните валове (което е в основата на системата Variable Camshaft Timing (VCT). Обаче не се споменава дали всмукателните и изпускателните клапани са хидравлични. Или поне аз не намирам :-[

https://haynes.com/en-gb/tips-tutorials/ford-focus-mk2-routine-maintenance-guide-2005-2011-petrol-and-diesel-engines



perun

#43
Синхронизиране на валовете и хидравлични клапани са съвсем различни неща.Понякога като се ползва Google Translate се получават подобни заблуждения...

F Focus

Цитат на: zz_stefanov в 10 Юли 2023 17:48:50Днес моята е в сервиза за годишно ТО. Поисках да ми проверят клапаните и ми казаха че била с хидравлични повдигачи. Ti-VCT 1,6 115hp от подписа ми. Та вярно ли е това или да сменям сервиза догодина. :)

Сменяй сервиза.

saggy

#45
1.6 Duratec, 100 кончета не е с хидравлични клапани, потвърждавам го, щото го карам. Брат му близнак 1.6 115 к.с. надали е по-различен, щото желязото е едно и също вътре, само са добавени тези допълнителни газоразпределители и туй то.

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 29 Юни 2023 15:39:59Да речем че другата седмица ще направя точно това 😉

Мина време-регулира ли клапаните и какви бяха резултати от замерването им преди това?

ADiDimitrov

Ами не  (rofl) нямам време да спра колата, все някъде се ходи, така че на есен с песен!

locke

Цитат на: ADiDimitrov в 29 Юни 2023 10:42:21Отзив от един Дуратек 2.0 на Мазда. Симптоми работа на 3 цилиндъра/така почети 1 година/ След реглаж промяна не настъпи. Сваляне на глава - пет прегорели клапана и две потънали легла. Ремонт 459 лв. само за главата. Допълнително смяна на верига и всички гарнитури, тотал около 1000 лв. Сега мотора е пушка. Предходна история 140000 км. само на газ без правене на реглаж. Преди това колко е карана на бензин, само Господ знае 😉😂😂😂. Та това е който както иска да го разбира.

аз го разбирам като евтиния защото миналата година ми взеха 100 лв за смяна на масло и антифриз, а тази само 50 за маслото  :-[

F Focus

#49
Абсолютна евтиния си е, ама не прочете ли нагоре в темата защо? В случая подобен пост не е полезен, ами си е чиста хвалба.
Инак и аз мога да се похваля, че си пребоядисах предният капак и тавана на комбито за 100 лв.,преди около година, щото лака с втвърдителя го имах от работата-платих боята само (300гр.) и някои консумативи, като шкурка, кит, полир-паста, найлон за завиване на купето, хартиено тиксо и др., но няма да е полезно, като цяло, нали? Инак цената щеше да е над 600лв. в сервиз, че и повече. Нямах за цел да се хваля-само дадох ясен пример кога някои ремонти излизат в пъти по-евтино.
Такива ми ти работи...


ivchotr

Постът ти си е полезен, защото можеш да завъртиш клиентела така :D

F Focus

#51
Ивчо-не се бъзикай (познавам те, че си майтапчия и отдавна не ти се сърдя, ако искаш да знаеш-вече не можеш да ме ядосаш, както преди! ^-^ ), нямам такава цел! Не си предлагам услугите, щото нямам читав компресор и помещение, и ако ми се наложи опирам до услугите на познати, които прогресивно намаляват-дърти сме, а другарите ми са още по-дърти от мен, та кой го е закъсал сериозно със здравето, кой е починал...тъжно...! >:( 
Ама, ако някой намери подходящи условия и е готов да чиракува под мой контрол какво да прави ще му излезе евтино! :) Нямам никакво намерение да се гърбя да отсичам, облепвам, завивам и прочие-само пръскам боята и лака, китосвам, където трябва, шкуря, но не повече! Другото е от клиента.

ADiDimitrov


аз го разбирам като евтиния защото миналата година ми взеха 100 лв за смяна на масло и антифриз, а тази само 50 за маслото  :-[
[/quote] Locke поста ми е за тези които ще им се наложи да правят този ремонт, за да са наясно какво ги чака! Ти се радвай за твоето масло, защото тази година е едни ама догодина .........  :-\

ivchotr

Цитат на: F Focus в 13 Юли 2023 14:49:40...
Ама, ако някой намери подходящи условия и е готов да чиракува под мой контрол какво да прави ще му излезе евтино! :) Нямам никакво намерение да се гърбя да отсичам, облепвам, завивам и прочие-само пръскам боята и лака, китосвам, където трябва, шкуря, но не повече! Другото е от клиента.

За това говоря и аз.