Хайпърмайлинг - как да намалим разхода на гориво?

Започната от Black Label, 11 Юли 2017 22:26:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Black Label

Видях че колегата е използвал "хайпърмайлинг". Аз най-вече америкалнски форуми чета за горива, добавки и подобряване на разхода и ми се наби в очите :D
Цитат на: BillyBADBoy в 28 Юни 2017 10:45:58Не съм фен на бързото каране..., а и си хипермайлвам когато мога.

Ще ми е много интересно да споделите какво правите, за да постигате по-нисък разход. Някакви тукашни т.е. балкански хитрини дали има (rofl)


exclusiveremix

Накъде повече да слизам като последните ми 2200 км,разхода ми е 4,9/100 с климатици,градско и багажи ?!Иначе шансове за подобряване на разхода много.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Black Label

Не вярвам да правиш СРЕДЕН разход 4.9 с Фокус 1.0 ЕкоБууст по описания начин. +Градско, +багаж... Да не ти показва толкова на дисплея :)) Извънградско с 90 постоянна скорост съм съгласен, ама иначе - тц.

Pyrhel

Нимоа, ще си сложа картинка с разхода в подписа :))
И преди имаше опит за такава тема, ама май у нашия форум няма много суперкилометърджии :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

exclusiveremix

Към колегата BlackLabel  - описания разход от мен е 70% извънградско и около 30 градско.Като в това градско има Габрово,Казанлък,Шумен,Варна и май е това.Климатика се ползва на Auto и е на 22 - 23 градуса.Ползва се само 100 октана бензин от първия ден.И да ...средния е 4,9 по дисплей със средна скорост 55км.Не съм смятал никога с метода пълно/празно.И да ме лъжи бордовия,повече от 500грама на 100 км,според мен няма да ме лъже.Рядко карам над 120 км/час освен при изпреварване.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

opex

То първо някой трябва да дефинира какво е "хайпър майлинг" и тогава всеки 'да покаже как го прави'.

А основните неща за нисък разход иначе са да не се ръчкаш, да предвиждаш кога ще трябва да се спира, да използваш инерция, да се ползва повече двигателна спирачка и ако ще се кара на дълго с опраделена скорост тя да се постига бързо и после да се поддържа вместо да се постига плавно и да се поддържа.
Хубаво е да се има предвид, че хайпермайлинг тактики в града създават повече предпоставки за птп, така че по-добре в града си карайте "как си требе", а хайпермайлинга оставете за извън града.


Сетих се за типичен пример за хайпърмайлинг - Кларксън с Ауди А8 с 4.0д мотора TopGear сезон 4 епизод 4 Лондон-Единбург и обратно с един резервоар 5,9/100
https://www.youtube.com/watch?v=MdiHOFYGlz4
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

opex

Малко офтопик може да е, но да им **** на новите двигатели и технологии щом с 1.9тди на 25 години още може да се постига разход 5-5,5 градско, че да има и сила да бута достатъчно голям хечбек. CO2 emissions : 137 g/Km
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Alexi

22 метра с пушека е това ТДИ ... най мръсната столица в Европа имаме ...

Septerra

Аз хайпермайлвам основно извън града. Ако пътувам на някъде без да си давам зор, обикновено заковавам на 120 км/ч на темпомата на магистралата и си бръмча спокойно. Гледам да се движа в часове, в които няма трафик - хем спокойствие, хем кеф от шофирането, хем по-нисък разход. Често сварвам да пътувам и нощем, когато, в зависимост от сезона, рядко се налага климатик. По този начин съм стигал от София почти до Италия без да се налага да зареждам и имаше гориво за около 70-80 км. още (по борд).
В града, когато е по-спокойно, използвам доста двигателна спирачка, внимавам за светофарите и редуцирам използването на спирачката.

BillyBADBoy

Хипермайлър е този, който постига чувствително по-добър среден разход от този даден от производителя. В САЩ например хипермайлър се води ако постигнеш три последователни пълни зареждания на резервоара със среден разход 20% под официалния. Да си хипермайлър предимно е състояние на духа. Както обичат да казват най-добрия мод или техника ако щете е "Adjusting the nut behind the wheel is arguably the most important modification a person can make to his or her vehicle!"

109 hypermiling / ecodriving tips ...
68 vehicle mods for better fuel economy ...


opex

#10
Това са две отделни становища. За едното не си прав, за другото - почти не си прав :)
Пушека на тди е заради калпави майстори сиреч поддръжка - не е проблем на самото ТДИ, каквото и да е то. Като вредни газове също е по-добро спрямо бензина.
А столицата ни е М-Н-О-Г-О по-чиста от поне половината от европейските :)

Шъ омажем темата. Нова?  :D
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Pyrhel

#11
Мажете ве :))
И моите 5 ст'инки по темата: старите, колкото и да са гледани, е безмислено да спорим, че са чисти, диричката я има отзад при ускорение, затова и ни се струва, че вървят повече - хвърлят доста нафта, когато се натиснат докрай.
ПП: Гледах като направи простотията през паркинга на блока пред Парадайс на връщане от неделната среща, че тди-то си маркира територията :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

Цитат на: opex в 12 Юли 2017 00:26:51
Хубаво е да се има предвид, че хайпермайлинг тактики в града създават повече предпоставки за птп
Как?! Не виждам как, когато се кара бавно и спокойно, а не рязко и злобно...
Вероятно имаш предвид, че когато карам спокойно предизвиквам лайнарите с дърти клозети да дават газ между светофарите, да засичат други, за да ме изпреварят и накрая на червено пак да сме един до друг?

Типичен пример е бул Ал. Малинов в натоварените часове. Тръгвам от Селския Парк (Бизнес Парк - София) към Цариградско, това са 3.5км с 3 ленти в посока прав булевард със светофари тук-там. Хващам дясната лента и карам с 30 до 40 км/ч. Състезателите, които се бутат като кочовете в стадото, ме изпреварват след всеки светофар, а в крайна сметка под Цариградско пак сме един до друг, защото им е под достойнството да хванат дясната лента и да карат спокойно. Същевременно стигаме по едно и също време до детелината, а са изхабили тройно повече гориво :))

Не знам дали ви прави впечатление трафика в София - всички със скъпи коли (не говоря за нови Дачии или Фордчета) карат изключително спокойно - те са хора, които не бързат за лайняното си офисче или склад. Какво се случва с бусаджии, склададжии, сотаджии и разни такива с пробити 20+ годишни клозети с регистрацонен номер, партида максимум от преди 6 месеца - БРРРРЪЪЪЪМММ, БИИИИП, БИИИП, БРРРРЪЪЪЪМММ, "айде бе, педал, карай, майка ти дееба, кой ти даде книжка". Нека си бързат за складчето/доставката на кренвирши/накрайници от интеркарс за някой гараж - да ме прескочат, аз съм решил да карам по ограниченията :)

В другата тема ivchotr каза:
Цитат на: ivchotr в 13 Февруари 2017 22:02:18С бавно каране се реализира икономия, но се инкасира закъснение.
Какво закънение се инкасира, 5 минути ако прекосяваш София или 1-2 минути между кварталите. Това закъснение ли е?
Не казвам да се влачим с 40 по Цариградско, бул. България, това е простотия вече. Но плавното каране не пести само гориво, а най-вече нерви и стресови ситуации.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

на дизела се мери димност ,не вредни газове :) саждите са канцерогенни ,за това са и тия ДПФ-и и адитиви щото в белите държави не искат децата им да дишат мизерии .. тука се предпочита всеки в семейството да има по една печка от по 1000-2000 лв щото да изглеждаш богат :)

Pyrhel

По-скоро се предпочита да имат колички по 1000-2000лв, щото иначе ще срутят парламента, представи си какво ще стане ако на всички тези от веднъж да им кажат "Данъкът ви е 2500 лв на година АКО колата влиза в емисиите по документи. Ако не влиза - имате 1 седмица да я оправите. След това ще ви помогнем да я върнете за скрап." Същото е и с ГО с бонус-малус, събираемостта на задълженията към КАТ и т.н. Лайнаристан :) Повръща ми се от изкривена толерантност (puke)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

#15
Цитат на: Pyrhel в 13 Юли 2017 17:48:29
ПП: Гледах като направи простотията през паркинга на блока пред Парадайс на връщане от неделната среща...
Мини няколко пъти от там, огледай хубаво маркировки, знаци, всичко и кажи пак простотия ли е

Даже ще ти помогна:
http://imgur.com/1YFWDeA

И на мен ми се повръща от арогантни изказвания ама какво да се прави, цъкаме си :)
Станал си програмист, изкарващ доволни парички, та нямаш и гърла да храниш, с бол свободно време и биеш останалите какви са мърляви, шибани, нещастни прошляци, да им ебеш майката тъпа как пречат на твоят личен свят и го цапат. Гнусните мърлячи сотаджии и тн дето ти бибиткат и те изпреварват и какво ли не от онзи другия пост по-рано и лайнарите с колите за 2к лева. Не може всички да са такива щастливци, като теб, аз също много често отговарям на твоите описания и е доста неприятно да речем.
Брат, осъзнай се и поспри малко с хуленето, омразата, дълбоката погнуса и нетърпимост към простия, средностатистически българин ^-^ (f)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Pyrhel

#16
Естествено, че е адска простотия да профучиш през паркинг на блок, за да изпревариш 3те коли, които бяха на светофара. Не е ли предпоставка за ПТП преминаването с висока скорост покрай спрели коли на път без тротоари?

Цитат на: opex в 14 Юли 2017 02:54:10осъзнай се и поспри малко с хуленето, омразата, дълбоката погнуса и нетърпимост към простия, средностатистически българин ^-^ (f)
Защо?

Наблегни отново на онова, което съм написал. Изобщо не говоря за хората с ниска заплата, а за тъпигьозите. Лекарите, учителите, служителите в БАН и други подобни не карат пълнолетни ТДИ-та с червени букви или отново пълнолетни 3/4/5-литрови двигатели. 90% от въпросните автомобили се карат от люлинските тарикати - служители в автомивки, заложни къщи, общаци в някой магазин или строеж, охраната на Люлин бийч, бусаджии, сотаджии и т.н. Просто нормален човек с недобър доход би карал старо Клио или Корса, защото би се отчаял от поддръжката на старото ТДИ.

Сред тези, с колите от 2000лв, има доста, които изобщо не им пука - спират където падне, трошат тротоари, пречат, блъскат с врати чуждите коли, карат както решат - разбирай засичат, бутат се по кръстовищата, отнемат предимства, въртят обратни по булеварди като Симеоновско, докато има трафик и т.н. Не е нормално такива лайнари да се толерират, както и не е нормално хората със стари и евтини коли да ги е страх от черните, стари джипове (примерно Х5 за 5-6к лв или X6 с десен волан за 12'500, карана от старши мияч в автомивка или мениджър "общи работници" в Зора). Въпросните са страшни ербапи на пътя, размахват средни пръсти, псуват, скачат на бой като петлета ("ей ся ша видьиш ко ши станьи") ама като дадеш здраво газ срещу тях за челен удар се насират и се дърпат настрани, че ако счупят броня, 2 фара и изгърмят таблото и волана - знаят колко коли трябва да изтъркат и колко кашона да пренесат.

Сотаджиите са абсолютен паразит, продукт на съсипана България и липсата на полицейски правомощия и държавна защита на служителите. Съвсем нормално е да не са обичани, няма и причина да са - законово и реално ползата от тях е минимална, плашат само пишман крадците, тръгнали с брадва да разбиват нечия врата.

Бусаджиите са същият паразит - Еконт, Спиди, Рапидо, М&БМ Експрес, ЛЕО и още десетки - продукт на бастисани Български пощи. Ония пък, които зареждат с по 1 касетка бира и 2 кила кренвирши външните тоалетни, да не са цвете с аварийките и запушването на улици?

Междуградските автобуси да не са по-различни, провалени БДЖ...

Примери - колкото искаш. Изводът - адекватни закони и строгото им налагане и спазване. Иначе - виждаме какво е - лайнаристан.

Лошо е, че понякога си отговарял на описанието, но какво да кажа... Това е въпрос на личен избор, а не на бреме, спуснато отгоре, от някого.

ПП: Преместих постовете от темата за Форд ЕкоСпорт тук, вижда се по заглавията кои са.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Разсипията у нас плод на манталитета,  рейсовете на дълги разстояния с появиха защото на БДЖ му беше през кОра за клиентите
Същата работа и с пощите - качеството на работата им отвори път на Спиди, Еконт и други...
А колкото до мастурбаторите със дъртите кошняци дето карат магистрални крайцери в града - това е най силното доказателство че в България нито заплатите са ниски, нито горивата скъпи.

Black Label

#18
Бааах тая тема си е *** мамата едвам я прочетох :)) Неща да се намесвам в спора за тъпанарите по улиците че има много за писане, обаче наистина има страшно много хора, дето нямат капка акъл или съобразителност към другите поне да не пречат като правят нарушенията. А за многото дето живеят да се покажат пред другите: амин. Казали са го: "Не са ли смешни хората: те харчат пари, които не притежават, за да си купуват неща, които не им трябват, с които да впечатляват хора, които не харесват."

Аз предлагам да я оставим темата с тъпунгерите - нито ще ги оправим и нито можем да променим нещо. Затова да се върнем на "суперкилометърджиите". Тая дума ме разби (rofl)

Това за 3те резервоара с 20% надолу не го знаех. Тръгнах да търся моя колко е и на Pyrhel на приуса щом каза,ч е специално за тук слага в подписа. Видях нещо изключително интересно - огромна разлика в разхода на гориво между европейските и американските версии.

Например за фиеста 1.0 ЕкоБууст дават в САЩ: 7.6 л/100 градско и 5.74 л/100 извънградско, а тук: 5.9 л/100 и 3.7 л/100
За приуса: 4.8 л/100 градско и 5.11 извънградско, а тук: 3.9 л/100 и 3.7 л/100

Тукашните разходи не знам дали някой може да ги постигне, но техните е далеч по-реалистично. Каква е разликата, че колите за там им дават по-висок разход?

Ето линковете откъде гледам разход на гориво:
За САЩ; за Европа; Конверсията от MPG към л/100

Alexi

защото в щатите за подобна нагла лъжа се завежда колективно дело и се плащат няколко милиона ..


Pyrhel

Цитат на: Black Label в 16 Юли 2017 03:16:18
огромна разлика в разхода на гориво между европейските и американските версии
Каква е разликата, че колите за там им дават по-висок разход?

Приусите са еднакви, Фиестите също (ако изключим, че там Фиеста хетчбек май няма). Голяма част от останалите коли също са еднакви като мотори и скоросни кутии. Разликите са в начина, по който мерят разхода. В Европа стандартизацията позволява на прозводителите да "лъжат" системата като разкачат алтернатора и спирачките, да използват масла, които не са подходящи за автомобила, а за намаляване на триенето и още подобни. Другото е, че в Европейския тест, дистанцията е изключително малка, затова и хибридите по тукашните тестове дават много нисък разход - повечето го минават на ток, същото се отнася и за емисиите. После в Щатите резултатите се понижават с 10% градско и 20% извънградско, за да се доближат по-точно до реалния свят. Това по спомен, в Wikipedia има статия точно как се смятат - четох я, когато видях разликата между разхода на Приуса и започнах да се чудя откъде идва.

Ето линка: Fuel economy in automobiles. Може да се цъкне на Europe и U.S., за да се прочете направо конкретната информация.

Ето какво излиза в крайна сметка:

ПоказателЕвропаСАЩ
Градско разстояние4'052 м31 мин.
Градска ср. скорост18.7 км/ч32 км/ч
Градска макс. скорост50 км/ч90 км/ч
Извънградско разстояние6 мин. 40 сек.16 км
Извънгр. ср. скорост62.6 км/ч77 км/ч
Извънгр. макс. скорост120 км/ч?
Понижение за точност010% градско; 22% извънградско
"Оптимизации"ДаНе

В края на частта за Европа в wiki статията има нещо много интересно: според ICCT, разликата между разхода на гориво през 2013г при тест и реални условия е 38%, а разликата във вредните емисии - 31%. При товарните автомобили емисиите са с 45% повече! (facepalm)

И както казва Алекси - в Европа каталожният разход е нагла лъжа.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

BillyBADBoy

Не може да се заведе колективен иск, защото производителите се съобразяват с текущия стандарт за изпитание на нормирания разход. В Европа това е NEDC, който наистина е далеч от реалността.

NEDC

Производителят има право да оптимизира неща, като напълно зареден акумулатор, откачен алтернатор, оптимизирана аеродинамика (лепят тиксо по фугите - това не е майтап), възможно най-тънките и леки гуми и джанти за модела, спрян климатик и отопление, оптимална температура от 15 градуса, и т.н.т. Накрая се получава резултат, който не може да се постигне от средностатистически човек в реални условия. В САЩ процедурата е различна и съответно данните са много по-близо до реалността.

В момента се работи по нов цикъл на изпитание, който ще отразява много по-добре истинското положение на нещата.

Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure

Alexi

то точно за това има разлики ,щото да не може да се заведе иск :) прочети внимателно какво сме написали ..

Pyrhel

ОФФТОПИК: Да продължа за лайнарите от предните постове с нагледен пример от днес. Тракия е задръстена, a през аварийната - бусове и разни кокошарници ЛЕТЯТ. Резултатът: единият от кокошарниците, баткомобилът, циганската мечта, 15 годишното Е60, пречуква 4ма лекари от СПРЯЛАТА линейка. Обзалагам се, че е някой продавач на гащи в мол/общ работник/багерист във ВиК или подобен от висшата класа, нуждаещ се от дърт "премиум" автомобил:

[attach=1]

Имаше и типични екземпляри от описаните по-рано в темата в канавките или с гумите нагоре - X6, Мерцедесчета, разни TDI-та :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

Цитат на: Pyrhel в 15 Юли 2017 00:01:00
Естествено, че е адска простотия да профучиш през паркинг на блок, за да изпревариш 3те коли, които бяха на светофара. Не е ли предпоставка за ПТП преминаването с висока скорост покрай спрели коли на път без тротоари?

Недей да продължаваш да лъготиш и измисляш, и преувеличаваш нарочно с някакви "профучавания", "висока скорост" и подобни - знам много добре как се движа. Тези фокуси с внимателно подбрани думи да навиваш аудиторията във форума на своето отдавна не минават :)
През въпросния (само и единствено за теб) "паркинг" минах МНОГО по-бавно отколкото се минава по принцип, ей така за една допълнителна сигурност. А пък специално на светофара намалих още малко и стоях на спирачка до средата на кръстовището преди да пипна отново педала на газта 1. заради тия като теб, дето на фона на всички видове знаци и маркировки определящи правилата за движение си измислят свои и в последствие си мислят, че са с предимство спрямо тия от дясно с абсолютно същите права на пътя и ги бутат в парка, докато същевременно има предостатъчно място за две коли една до друга от другата страна; и 2. заради тия малоумници, дето може да тръгнат да правят десен завой от лентата, в която ти караше (дни преди това една тъпа патка дори направи това на колата пред мен, а знак и пътна маркировка го забраняват).
Ако имаш нещо против - погледни и пътните маркировки. Твоята е НА ПРАВО И НА ЛЯВО, а моята е НА ПРАВО И НА ДЯСНО ;)
Както и пътните знаци указващи посоките за движение КАКТО И знаци за предимство.
Още в интерес на фактите, не знам кои коли броиш ти, но колите между мен и светофара бяха поне 5-6 и спокойно щяха да ми струват още едно чакане, като се държи адекватна дистанция между колите - само между мен и теб имаше 2, ти трета, а пред теб още поне три.

Моля те много, ако имаш още претенции към кръстовището обърни се към съответните служби. Не се занимавай да ми обясняваш как се минава през него. :)
Никой човек с нормален акъл няма да спре да минава от където минах аз, при наличието на всички знаци, пътна маркировка (че и светофар!!, бях забравил), само защото Анатолий мисли тази лента за "паркинг" и всеки хората на нея са ненормални, прфучаващи и летящи джигити и каквито иска човек други подобни измислени епитети :)
Всички хора тук имат очи да видят и сами - всичко на снимка, има street view на google maps ако случайно някой си помисли, че снимката е фалшифицирана, а може спокойно да запали колата и да се мине на оглед от там ;)


Останалото за което пишеш също няма да го коментирам повече - то отново е лично твоя, субективна интерпретация на картинката, за мен тя е 'малко' по-различна. Няма смисъл да се убеждаваме, целта ми е да заявя твърдо, че има повече от една гледна точка. Не че не ме дразнят същите неща, просто може би съм по-толерантен и разбирам хората защо правят еди-какво-си вместо да хвана закона, да го навия като вестник и ... да почна да налагам с него тия мръсни гадни гниди...


п.п. Извинявам се на хората, които трябва да ни четат разправиите, но когато някой смело твърди някакви измислици публично ... :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Pyrhel

Това е път за паркинг, както и паркинг и поради строежа на метрото е превърнат в улица. Знакът там е точно да те изблъскам в парка. И бих го направил, както го правя с всеки, де. Също така нямам намерение да карам в банкета след това, а не в средата в лентата си за движение, за да правя място на бързак. А после пред КАТ е забавно да се обяснява на черното - бяло. Нали знаеш с Терминатора колко коли счупих? :) По кръгови, по кръстовища, обясненията пред полицаите бяха подобни на твоите, а накрая парите от ГО - за мен? :))

Почти ми е все едно кой какво прави, просто се чудя как имаш смелост да раздаваш газ след Цариградско...

ПП: Май не си си върнал книжката след снимката, колко беше 120 при 50 в града?
ПП2: Внимавай с тия знаци със стрелкичките, от другата страна на парка предимството е в другата посока, там се самоизбутват в насрещното ;)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vesel

Тук се изясняват разни лични отношения, което мисля ще е по-добре да е на очна ставка  (hammer) 
:D
Иначе по темата  (ако въобще може да се каже, че има ясно изразена тема) съм на мнение , че последните 10-15 години, освен че почнаха да правят колите по-чупливи, почнаха и яко да лъжат за разхода. С предните ми коли набор '91 и '98 винаги съм постигал разход по книжка, защото не карам като на рали и ако мога бих спестил някой литър. С настоящата ми кола, която е '07, колкото и да се напъвах не успях да постигна оптимален разход (по книжка е 4.8 извънградско , а аз го докарах до 5.4). Дори си мислех че нещо не е наред с колата ми и пуснах тема, но отговорите бяха от сорта - е ти колко очакваш да ти е разхода. Сега вече си обяснявам защо е така - пропуски (вероятно умишлени) в европейското законодателство.
И хората които карат 20 годишни коли, абсолютно ги оправдавам. Не само от финансова гледна точка, ами и от гледна точка на здравината на автомобила. За пръв път ми се случи да сменям спирачни дискове на 110 хил. и водна помпа на 140 хил.
На предните ми коли и на над 200 хил.  не се е налагало.

BillyBADBoy

#27
Темата за хипермайлинг ли е или аз нещо се обърках!

С фокуса съм правил 3,2/100 от София до Боровец и обратно. София-Благоевград- София 3,9/100 (когато все още я нямаше магистралата след Диканя), 3,9/100 София-Пловдив-София , 4,0/100 София- Варна през В.Търново и много други  ^-^ . По книжка комбинирания разход е 5,5/100 - гумите са 225/45/17 летни, и 205/55/16 зимни.

Прилагам основно DWL  метода (drive with load) или още target driving. Най-много гориво се харчи по изкачванията, когато инстинктивно се натиска повече газта за да се компенсира намалението на скоростта, но това означава много по-висок разход. Вместо това се кара или с постоянна или с намаляваща скорост до достигане на връхната точка на изкачването. На спускането може да се компенсира и да се ускори тъй като по нанадолнището разхода пък чувствително намалява. Отново противно на това, което прави average Joe, който отпуска педала на газта. Идеята е да се засилиш за следващото изкачване, а не да се засилваш на равното или пък , като почнеш изкачването.

При спускане по баир по-който колата забавя скорост със моторна спирачка е по-добре да се отцепи трансмисията и да се пуска на неутрална. Въпреки, че на ППХ има някакъв разход, а на скорост не, по-добрият вариант е да се пуска на неутрална, защото компресията на двигателя не оказва спирачен ефект. Това е много по-ясно изразено при дизелите. За пример ще дам спускането веднага след тунел Витиня. Ако се кара на скорост трябва постоянно да се натиска газта и разхода е някъде 2,5/100 средно. Ако се пуснеш на неутрална можеш да минеш (в момента с ремонтите не е възможно) 12,5 км. до бензиностанция Лукойл от другата страна на неутрална скорост, в моя случай със среден разход 0,4-0,5л. на час т.е. в единия случай разхода е към 300 мг., а при спускане на N е ок. 100 мг. или 3/1

Други основни неща са доброто техническо състояние на колата, изхвърлянето на всички излишни боклуци от багаажника, махането на всякакви нарушаващи аеродинамиката елементи от типа на калобрани, релси за багажници, ветробрани, спойлери и др.

При хипермайлване не се използват излишни консуматори на ток, защото затормозяват алтернатора и от там се качва разхода. Т'ва климатик/климатроник, радио/CD ... забравете ги. Прозорците съвсем леко отворени за да циркулира въздуха да не се удушите  (rofl). Е, над 32 градуса и аз не издържам и пускам климата.

По магистрали скорости над 110-120 са убийствени за разхода (освен ако не спускате), тъй като разхода на гориво расте на квадрат спрямо скоростта на автомобила поради въздушното съпротивление. За не математиците, това означава, че при увеличение на скоростта от 100 на 200 км/ч разходът  ще се покачи не два пъти, а приблизително четирикратно! (тук има условности, но като цяло това е физична закономерност).

Лирично отклонение, на нещо което съм писал и правил 2010 г.:

ЦитатДействието се развива в събота, в ранния след обед. Колата е Ауди А6 3.0 TDI 2006, quattro tiptronic 233 к.с. 500 Nm, 1800 kg + трима човека...демек 2 тона.
Зарежда се на ОМВ премиум дизел преди магистрала Тракия. Трип компютъра е нулиран. Маршрутът е София - Пловдив, зад волана моя милост. Скоростната кутия е в позиция за сменяне на предавките чрез перцата на волана/скоростния лост. Предавка се сменя на около 1800 об., максимална скорост по БК 110 км/ч, средна 86 км/ч. Никакви по-диви ускорения без нужда, изпреварвания без много натискане на педала на газта (те и без това бяха само на тирове ;)) Общо взето стил на каране изключително икономичен, с определен техники за пестене на гориво (които обаче не са за хора със слаби нерви). Целия път изкарах на 6 предавка, като паднах до 5-та само преди тунела.

Резултат на влизане в Пловдив по борд компютър 4,2/100

Аз също нямам обяснение за този разход тъй като минималния разход даден до сега на собственика и е 5,6/100. Една от причините е наклонът, който е в надолу в по-голямата си част до Пловдив. Второ възможно е да има някаква отклонение от реалния разход и този по БК, но ме съмнява да е повече от 10%. Но дори с тези уговорки разхода не надвишава много 5/100, което е доста под каталожния разход за модела. На равно при включен темпомат със зададени 88 км/ч моментния разход се колебаеше между 3,9 и 4,1/100.

Толкова за експеримента, притежателят на колата е удивен отново от възможностите на дизеловите агрегати и за миг не съжалява, че е избрал пред бензиновия модел. :p

Добро решение за пестене са гумите с понижено съпротивление. Ако не ви харесват просто напомпайте своите с 0,2-0,3 бара над предписаното (в случай че не сте много придирчиви към комфорта на возене). Колкото по-леки гуми и джанти толкова по-добре за разхода. Намаляването на под ресорната маса спрямо над ресорната е с ефект ок. 3/1

Избягвайте да карате на къси разстояния, особено зимно време. При подгряване на двигателя при минусови температури, разхода отива два-три пъти в посока нагоре до достигане на оптимална температура.

Сложете възможно най-тънкото масло предписано за модела, което помете да намерите. Най-важните параметри за разхода са вискозитета при 40 градуса, този при 100. При ново масло в двигателя, като нищо се постигат 0,5/100 икономия в сравнение с масло на 10-15k км. Демек, сменяйте си по-често маслото и разходът ви ще е по-добър, а и двигателят ще ви благодари.
Същото важи и за смяната на трансмисионното масло. На 150k км. смених моето за първи път и ефектът беше изключително положителен. Смяна на 60k е добър target. Винаги слагайте предписаната от производителя.

А, да ... много са важни и обувките. Ако са с дебели подметки, като нищо може да се направи с 0,5 литра по-висок разход заради не добрия контрол на педала на газта. Имам си специални обувки за хипермайлване (adidas good year и puma drift cat  ;D).

Мисля, че е достатъчно за да стане дискусия.

Поздрави,


Alexi

аз пък за 0.5-1л икономия тоя вашия мазохизъм не мога да го изтърпявам .. карам си както ми падне предимно раздавам газ докъм 2500 оборота когато не я настъпвам ,на магистрала минимум 130,140 на темпомат ,климатик и набичена музика .. карам си зимата на къси разстояния когато и колкото трябва ако ще и 20 да гори в тоя момент .. и т.н.  заредил съм 2 варела нафта на по ниска цена ( че в града си нямаме марешки ) тва като усилие за икономия :D

BillyBADBoy

Карай си както искаш. Но темата не е за това!

Ако имаш да кажеш нещо смислено го направи. Другото е horseshit ...