Малко впечатления от новия Hyundai i30

Започната от Pyrhel, 28 Февруари 2017 19:41:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Миналата седмица бръмчах с "големия" ( :( ) дизел и бензин и споделям накратко няколко впечатления.

Колата според мен е доста красива, вади вид. Вътре: отпред пространството е отлично, отзад - също, ако предния не обича да лежи на седалката или пък не е над 2м. В тези случаи колената ми опираха в седалката на шофьора (1.80 съм). Шумоизолацията е на много добро ниво, а ако направя съпоставка с фейсовото Пежо 2008 - направо отлична.

Има 6 варианта за мотори, като всички са с 6 скорости, а турбо-бензините са с директно впръскване.
Бензин: 1.4 атмосферен 100 коня с многоточков инжекцион; 1.0 турбо 120 к.с. 1.4 турбо 140 к.с.,
Дизел: 1.6 CRDI с 95, 110 и 136 к.с.

136 к.с. дизел - на място доста тих, работи равномерно, няма вибрации в купето. При плавно каране също е тих, икономичен е и тегли сравнително добре. Като се настъпва нещата се променят - почва да ръмжи и се чува в купето и определено не се чувства като "старите" 2.0 дизел 136 к.с. - доста по-тромав и личи как издиша след 80 км/ч. Не казвам, че не върви - спокойно си стига 180 и си ги поддържа (може и повече), но се усеща, че е астматик с малка турбинка. Не знам дали след 10-15 хил. км. влиза в "нормален" режим след разработването или се щрака нещо след първото обслужване - може и да тръгне повече. Разход по каталог - градско от 4 до 4.4, извънградско - 3.5 до 3.9 л./100.

140 к.с. турбо-бензин - много мек и равномерен, никакви вибрации в купето. Върви отлично, дори при настъпване. Определено се усеща като по-силен от дизела и има видима разлика в ускорението. Интересен е разходът на гориво - според мен изключително нисък - с всичките тестове, настъпвания, "я да видя как ускорява до 180" и подобни - 7.4/100. Разход по каталог - градско от 5.8 до 6.4, извънградско - 4.6 до 5 л./100

Спирачки - отлични. Всъщност, всяка нова кола спира далеч по-добре, отколкото същата след 5 години с уж оригинални дискове и накладки.

Предлага се и 7-степенен автоматик с 2 сухи съединителя за 1.4т бензин и 110 и 136 к.с. дизелите. Цената е +3000 лв.

Нещо, което не ми харесва във почти всички нови коли - "таблетът", който стърчи от таблото, при i30 не прави изключение. Може би е някаква тенденция, но за мен е изключително грозно и не мога да го понасям - нито е вградено, нито излиза от таблото като при "премиумите" - просто пльоснато на стойка към таблото. От базовите до топ оборудванията - все същото, разликата е в големината на дисплея и какви "екстри" има закачени към него.

Предлага се с 8-инчова навигация на въпросния "таблет", както и камера за заден ход, която следва ъгъла на завиване на автомобила. Система за автоматично спиране (никой не се съгласи да застане пред колата, за да я пробваме (dwo)), система за следене на лентите и завиване - доста интересно стяга леко волана ако се опиташ да излезнеш от лентата, без да пуснеш мигач. Като цяло във високите оборудвания има интересни пакети, които могат да се добавят.

Гуми - 205/55/16 и 225/45/17. Направи ми впечатление, че има пълноразмерна резервната гума. Нещо, което изключително много ме подразни и изобщо не ми хареса - багажникът, заради резервната гума. Гумата се намира в багажника, а не под колата (отлично!), но "коритото" е доста плитко. За да се побере гумата са повдигнали дъното на багажника с около 12-14 см (на око) и багажникът може да се използва за торби от магазина, но не и за буркани с компот и картофи от село.

Цените ми се струват височки, започваме от 32 хил. лв. и стигаме до 60 хил. лв за топ оборудването с автоматик.

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

красив е ,корейците много дръпнаха последните години .. но и като цени за съжаление .. друг негатив е ,че не държат цена - никой не иска стар Хюндай/Киа ..

hotblooded

Аз исках Grandeur със 3.8 V6, ама нямаше....

sinnerman

Имат фаца. Но рядко може да се види над 10-12 годишен хюндай или киа по улиците. Докато има 15 и повече годишни европейски марки, някой доста грозни, ама все още движат, че даже и се продават.

hotblooded

Симпатични коли са,  понякога от промоциите с коли на склад има много хубави попадения. В този клас като правило при всички марки  - ако набуташ най големия двигател и всички екстри - да се окаже че може да вземеш приличен екземпляр от горния клас за същите пари

Alexi

мда и това е сигурен начин да се оръгаш .. но гледам балъци няма и в тоя клас масово са 1.4-1.6 бензин или дизел

Septerra

И аз й въртнах едно кръгче, не е лоша кола. Още с миналото поколение i30 много дръпнаха напред, вече не е таксидцийска кола, но и цената й си е направо "немска". Карах и новата Елантра, която е по-големичка, но пък материалите вътре са по-скапани - i30-ката като че ли се опитва да се прави на "луксозен" хеч, което като замисъл лично за мен е безсмислено, но хеча си е търсена кола в Европа и хората си искат оборудване.
Ако през 90-те някой ми беше казал, че Hyundai и KIA ще са това, което са в момента, щях да му се изсмея. Следващите са китайците... :)