Какво да гледам при покупка на автомобил?

Започната от Pyrhel, 18 Декември 2011 22:53:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Започвам темата, със сигурност няма да мога да напиша всичко, ще пропусна, ще забравя нещо, а може би и някои тарикатлъци няма да ги знам. Каквото се сетите - допълвайте в коментарите. (beer)

ЕКСТЕРИОР

  • Ръжди - по веждите, по и под праговете, в багажника - под корите
  • Изкривени или манипулирани тенекии - отваряте капака и гледате калниците, трябва да личи, че е боя, а не са "мазани"
  • Проверете годината по всички стъкла, фарове и стопове. Ако има разминаване - интересувайте се от къде идва то!
  • Много внимателно огледайте боята - разлики в нюанса, разлики в "металика" - разлика в големината на металическите частици, разлика в разстоянията между тях и т.н. Огледайте и лака за стичания, капки и подобни нескопосани манипулации

ИНТЕРИОР

  • Пиропатрони на коланите - не трябва "закопчалката" да е хлътнала - сигурен признак, че колата е удряна!
  • Коланите трябва да се движат свободно - да се дърпат и да се прибират с лекота.
  • Зверската и немърлива експлоатация остава следи по таваните - мръсни, на черти и т.н.
  • Ожулени кожи по скоростния лост, волана, подлакътниците
  • Проверете всички възможни копчета и уреди, заключване, ел. прозорци, ел. огледала, шибидах, ел. регулиране на фаровете...
  • Никакви "спортни" волани - сигурен признак, че колата е удряна - липсва еърбег!!!
  • Ако колата има еърбеци в седалките - внимателно огледайте шевовете от външните страни!
  • Воланът не трябва да има НИКАКЪВ луфт! Дори и при най-малкото помръдване - гумите трябва да реагират.

ДВИГАТЕЛ

  • Добрият двигател трябва да има равномерна работа. Без виене, чукане, стържене или други паразитни шумове. Ако съществуват такива - нещо не е на ред. Може да се получат не само от двигателя, а от ремъци, ролки, обтегачи, охлаждане, помпи и разни други лагери.
  • Добрият двигател с изправна горивна система пали от раз. Дизелът - с един подгрев трябва да запали дори и при -15 градуса веднага!
  • Като отивате на оглед на автомобил - задължително го гледайте когато моторът му е студен. СТУДЕН!
  • Белият пушек - принак на вода - дали ще е спукан блок или прегрят мотор и заминала гарнитура - не мога да кажа, има нещо. Имайте предвид, че в началото се образува конденз в ауспуха и гърнетата и докато не се изпари (т.е. докато не загрее колата) е норамлно да пуши така
  • Изкарайте щеката за маслото - не трябва да има бяла лига - вода в маслото
  • Нека някой с по-нежни пръсти (т.е. не работнически, тук добра работа би свършила вашата 18-годишна приятелка - лигличка :))) - да капне една капка и да го разтрие между показалеца и палеца - маслото трябва да е... Масло. Без абразивни частици, т.е. добавки, другият вариант е на стъкло, пластмаса или нещо такова и да се гледа дали има драскотини след разтриване.
  • Сивият пушек - гори масло
  • Някой да "смачка" газта на 2-3000 оборота. Нормално е в началото да "изкашля" черен пушек, но ако не се оправи, а продължи да изкарва черен дим - недоизгоряла нафта. Дали ще са дюзи, дали ще е центровка - не знам. Но не трябва да е така...
  • При работещ мотор на празен ход огледайте шайбите, ремъците и обтегачите - не трябва да имат отклонения. Лесен начин за пазарлък, но и при някои мотрчета - скъпи обтегачи
  • Следете вибрациите на мотора - не трябва да има тласъци, рипане, подскачане или както искате го наречете - трябва да работи равномерно. Може да се дължи на много неща - дюзи, шайби, тампони и т.н.
  • Има един тарикатлък за заминали изпускателни клапани - някакъв тънък лист хартия и го държите на ауспуха - някой смачква газта - листа се изкривява, но ако после ауспуха го засмуче - (wave)
  • Компресията - в сервиз. Аз като купувам кола - не меря компресия... Дори не ходя по сервизи, гледам я на място...
  • Като махнете щеката не трябва да хашля масло от там ;)
  • Махнете въздушния филтър, не трябва да е оклепан с масло. Има един клапан, който връща картерните газове и понякога се затлачва... Лесен начин за сериозен пазарлък ;)

СКОРОСТИ

  • Всеизвестният тест на съединителя - подпирате преднтие гуми на бордюр, подпирате педала на газта на 1500-1800 оборота и на 4та, 3та и 2ра предавка много бавно отпускате съединителя - ако не угасне колата - ясна работата
  • Втори тест на съединителя - по време на движение на 4/5/6-та предавка и докато мотора е в оборотите с най-голям въртящ момент успокоете колата и след това рязко подайте газ до долу. Ако приплъзне - ясна работата.
  • Проверка на двумасов маховик! На изключена от скорост кола и работещ двигател подайте рязко газ и рязко отпуснете - не трябва да се чуват метални чукания. Ако няма такива, продължете със следващия тест - на празен ход и на място леко натискайте педала на съеинителя - много плавно и възможно най-надолу - да "опре в ламарината". Не трябва да има вибрации в педала. При "тръгналите" маховици често се усещат вибрациите в най-долно положение на педала.
  • Скоростният лост не трябва да има луфтове в различните посоки. Трябва да усещате усилието, което го дърпа към неутрална позиция. Скоростите трябва да се включват без усилие. Ако то ва не е така - или износен съединител, или износен механизъм на щангите към скоростната кутия, или проблем в самата скоростна кутия

ОКАЧВАНЕ / ХОДОВА ЧАСТ

  • Ако карате зад колата - забележете как минава през неравности и дупки. Ако колелата подскачат - изпуснали амортисьори
  • При рязко натискане на колата - по калници и по-здрави части (от натискането да не изкривите тенекия или ако е ръждясала да я издъните!) не трябва да се клати като лодка, а да се "закове" веднага в позицията, в която трябва да бъде
  • Вижте износването на дисковете. Лесен начин за пазарлък за по-ниска цена
  • Освободете от скорост и отпуснете ръчната докрай. Разклатете в различни посоки силно колата - проветете дали лагерите имат луфтове. Лесен начин за пазарлък :)
  • Тръгнете на ръчна спирачка - гумите трябва да се влачат, при положение, че колата е с предно предаване и ръчната е на задните колела. Има автомобили с ръчна спирачка на предните колела! :D
  • По време на движение натиснете спирачка - колата не трябва да "бяга" на посоки, а да спира само направо. Ако има пък вибрации при спиране - криви дискове
  • По време на движение завивайте наляво-надясно - не трябва да има виене и други странни шумове - лагери
  • На достатъчно голяма и равна площ направете няколко пълни кръга наляво и надясно на първа и задна предавка - не трябва да има щракания, пукания и подобни - карета.
  • При ускорение не трябва да има вибрации - карета.
  • Минете през неравности - не трябва да има хлопания или чукания - тампони на амортисьори, мостове, стаб. щанги и т.н.

ОСТАНАЛОТО

  • Гледайте за неща, които са странни или не на мястото си

ПС: Ако някой колега от друг форум реши да използва темата - моля, нека тури един линк откъде е взета...
ПС2: Никого не задължавам с написаното. Нещата, които съм написал аз са открити след каране, проби, ровене, огледи на коли, четене и т.н.


Стига толкова за тоя път, има още много неща за дописване :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bogdanb

Много подробно. Никога не гледам толкова и никога не съм взимал бричка.
Разбира се колата трябва да свежа, чиста и да работи добре. Не знам някак си усещам коя е читава и коя не струва - то си им личи.
^-^

petkomz

Много полезна тема! Бих добавил една хитрост която прилагат повечето автокъщи. Защо мислите почти всички не са асфалтирани или циментирани ами са покрити с дребни камъчета (филц), а именно - така много успешно се скриват течове от автомобила на масло или други течности! Ако има теч от някъде, то отдолу се омасляват максимум 2-3 камъчета и по тях се стича надолу и изчезва в почвата. Забелязва се много трудно и за да ги видиш трябва да преместиш автомобила и хубаво и отблизо да огледаш! Моят съвет е: оглеждайте носачи, щанги, кори под двигателя и др. подобни за следи от течове.

dimkaraganchev

Цитат на: petkomz в 05 Август 2013 14:46:56
Много полезна тема! Бих добавил една хитрост която прилагат повечето автокъщи. Защо мислите почти всички не са асфалтирани или циментирани ами са покрити с дребни камъчета (филц), а именно - така много успешно се скриват течове от автомобила на масло или други течности! Ако има теч от някъде, то отдолу се омасляват максимум 2-3 камъчета и по тях се стича надолу и изчезва в почвата. Забелязва се много трудно и за да ги видиш трябва да преместиш автомобила и хубаво и отблизо да огледаш! Моят съвет е: оглеждайте носачи, щанги, кори под двигателя и др. подобни за следи от течове.
Защото им е доста по-евтино. 8)

cvhmotorsport

Бъркане в аспуха и изкарване на пръста. Не трябва да има черно по пръста, колкото повече,толкова повече масло гори.
CVH engine inside... Time for madnes...

vladi tanev

черното не доказва само маслото може да е и на богати смеси просто ако има черно и е мазно по пръста ти като го разтъркаш е масло а когато търкаш и е сухо на пръстите е богата смес
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

devil_power666

при сериозен интерес към даден автомобил една диагностика винаги може да покаже сваляни ли са крушки от таблото - за да не светят airbag, chek или лампа за масло  8)